Keresés

Részletes keresés

kismukk19 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 1828

Erről az MD90-ről lenne szó, ami a RedBaron honlapján van?

Itt: http://www.redbaron.hu/elado-motorok/md-90/2921

A fotón nem jól látható, van-e rajta rendszám? vagy csak a rendszámtartó látszik?

Ha van, akkor talán kapható információ, hogyan lett rá rendszám...

Vajon ha ilyet már valaki rendszámoztatott, minden új gépre végig kell-e járni a procedúrát? vagy a központi nyilvántartásban már ott van, hogy a mocit egyszer már honosították? 

 

Előzmény: R11GS (1827)
R11GS Creative Commons License 2017.11.12 0 0 1827

Köszönöm, hogy segíteni próbálsz, de ez nem így van. Az európai tipbiz kiadása nem annyiból áll, hogy egy importőr gondol egyet és megesküszik az égre, hogy tuti kis gépet hozott be nekem a Red Baron. Utóbbinál dolgozik egy régi kedves barátom, ők is lefutották már a köreiket, egyelőre esélytelen az MD rendszámosítása. 

Előzmény: kismukk19 (1826)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 1826

nem felel meg az aktuális motoros környezetvédelmi normának

A japán gyár megküldte a több oldalas adatlapot angolul, ehhez az itteni Honda szervíz olyan véleményt írt, hogy Japánban a környezetvédelmi normák sokkal szigorúbban a magyarnál, ezért a moci megfelel.

De, meg lehet kérdezni a Red Baron céget is, ők hoznak be Japánból és rendszámoztatnak is.

Előzmény: R11GS (1825)
R11GS Creative Commons License 2017.11.11 -1 0 1825

Bárcsak, de szerintem ez esélytelen, mert a magyar közlekedési hatóság azt fogja látni a dokumentációban, hogy a típusnak nincs európai homologizációja és típusbizonyítványa, illetve nem felel meg az aktuális motoros környezetvédelmi normának, az Euro 3-nak. Vagy ellenkező tapasztalatod van? Én örülnék. :)

Előzmény: kismukk19 (1821)
glbtech Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1824

A szivatóddal minden rendben van ? Visszatolja a bowden a helyére a karbin ?

Előzmény: orni747 (1822)
glbtech Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1823

Helló ! Nem vagyok futár, de részben hasonló felhasználásban is megyek vele, és 3 litert még 100 kilós utassal sem tudtam megetetni vele. Valami ott nem frankó szerintem.

Előzmény: orni747 (1822)
orni747 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1822

Pesti Innovas Futarok!

Egy kerdes csupan. A futarkodassal nektek mennyit fogyaszt a 125-os (nem big bore)kismoci?

 

En csupan egy honapja jarok vele, es csak nő a fogyasztás ezert érdeklődök.100as shell premiumot toltok bele.

36900  2.35
37032  2.27
37172  2,43
37285  2,74
27411  3.05
27531

 

Bar a hatso kerekben a levego nyomas csak 1.7 volt es mar azert en is fickosabban jarok mint elotte, de valahigy ez a fogyasztas csak novekszik nekem

 

kismukk19 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 1821

Nálunk nem forgalmazott Honda típusok (a kérdésben MD90) rendszámosítása megoldható!

A magyar Honda szervíz lekéri a japán gyártótól a robogó adatlapját, annak alapján itthon forgalomba helyezhetőnek minősíti, majd kiadják rá a rendszámot. Kezdeményezni lehet pl. a Mozaik utcai hatóságnál.

Előzmény: R11GS (1815)
R11GS Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1820

Szerintem ezeknek nem árt különösebben a nyelezés, feltéve, hogy a motor meleg, illetve jó minőségű olajjal, rendszeres olajcsere mellett használják. Én sem vagyok gépromboló, de az ötvenes Cub 3,7 lóerős és bár csak 62 kiló vagyok, hegymenetben két alternatíva lehetséges: nem nyelezem és akkor leelőznek a gyalogosok, vagy nyelezem és akkor kb. elfogadható sebességet érek el. Ez a kis gép rengeteg önuralmat kíván, de sok mindenre meg is tanít, például, hogy nem kell mindig a leggyorsabbnak lenni a forgalomban. Egy 250-es Honda Foresightról ültem át és egy percig sem bántam meg. Az egyszerűen túl unalmas volt. 

Előzmény: Petrányi Jen (1819)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1819

Bervas kolléga nagyszerűen összefoglalta a szempontokat. Én csak annyit tennék hozzá, hogy azért állandó nyéllel közlekedni szerintem még versenymotornak is kihívás - azért így ne várjon az ember sok tízezres gond nélküli futást. Egyszerűen ez a motor nem erről szól. Én egyetlen egyszer mentem vele nyél gázzal, annyit forgott, hogy fájt a fülemnek, viszont 70-el úgy éreztem, elmenne a világ széléig.

Előzmény: bervas (1816)
glbtech Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1818

Hidegen szívatóval nekem sem volt soha stabil alapjárata, illetve van, csak vagy leáll, vagy nagyon forog. Én nem szoktam melegíteni egy percet sem, beindítom és megyek, így még nulla fokban is vissza tudom tolni a szívatót 1 km-en belül. Persze óvatosabban megyek vele ilyenkor, nem bántom ha hideg. Mínuszokban szokott olyan lenni, hogy már menet közben is érezhetően szegény neki a keverék, mintha kívánna egy kis dúsítást. De mínuszban azért egyre ritkábban motorozok, mert ráfagy a plexire a pára. :-) Nulla fokig megyek, addig meg jó minden.

Előzmény: bervas (1811)
glbtech Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1817

A henger gyári méreten volt, hibátlan hónolással, úgyhogy kapott egy új alapméretes dugót ( ezt sem feltétlen kellett volna cserélni, csak már eléggé kúpos volt a teteje ), alapméretes gyűrűszettet, új szelepszár szimmeringeket, valamint új kipufogó szelepet és szelepvezetőt. Mást nem, csak a henger lett lehúzva, a blokk egyéb része nem volt bontva.

Előzmény: hybs (1809)
bervas Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1816

Karbus Innovát vettem 30e km-rel. Nem volt olajpára a blokkon, hibátlanok a krómok. Gumi már volt rajta cserélve. Láncot, lánckereket cseréltem, még a gyári volt rajta. Menesztő gumi a hátsó kerékben szintén cserés.

 

Láttam olyat elvileg ugyanennyit futottat, ahol a blokk nem látszott az olajsártól, a hátsó fékkulcs koppig előretolva, és masszívan lepusztult a fényezés.

 

Olajat muszáj gyakran cserélni, nincs benne finom szűrő. A henger vagy dugó elvileg valamilyen bevonatos: örök élet+1 nap.

 

A burkolat hidegen zörög, ez igaz. Ha hajtod, a motorzaj elnyomja a zörgést. Ha nem bírod, szivaccsal megtámogatod az elemeket, úgy elcsöndesedik.

A tartófülek szerintem jók, csak nem ész nélkül, hatlapfejű csavarokkal kell megfogatni őket. Ellenben van lemezbolhába berohadt, megforgott belső kulcsnyílású fejű burkolat csavarom. Még gondolkodok, hogyan tudnám kiműteni fültörés nélkül. A rögzítő csavarokhoz megfelelő szerszám kell, könnyen szopósodnak a fejek.

Nekem a jobb oldalát tették a földre. Egy kisebb repedés maradt belőle.

 

Befecskendező mindig kevesebbet fogyaszt, karbut mindig könnyebb/olcsóbb javítani.

 

Vételkor a tulajra kell a leginkább figyelni. Hogy indítja, hogy tárolja, mennyire volt gazdája. Műanyag elemek legyenek jók, futómű legyen jó. Fékeket lehet csinálni, blokkot szintén.

Menjen egyenesen, fékezzen, futómű csillapítson, röpsúly oldjon, kuplung ne rántson.

 

Ha ezzel is nyélen közlekedsz, 120-150 km-enként tankolni kell.

Előzmény: R11GS (1815)
R11GS Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1815

Sziasztok! 

 

Volna néhány fontos kérdésem az Innovákról. Másfél éve Honda Little Cub 50-et használok, már több mint 11 ezer kilométert tettem meg vele (most 25 ezer van benne), és bár szenvedélyesen szeretem, lassan átülnék valami erősebbre, ami körváltós és rendszámos. Az Innova pont jó lenne, mert sajnos a másik hatalmas kedvenc, a Honda MD-90 eddig nem tűnik rendszámosíthatónak itthon. 

 

Kérdéseim:

 

-Megfelelő karbantartással (tehát gyakori olajcsere, légszűrőcsere és szelephézag-állítás) mennyire tartós az Innova blokkja? Ez azért is fontos mert nem újat vennék és nyilván nem szeretnék olyat, ami az előző tulaj minden odafigyelése ellenére éppen generál előtt áll. 

-Igaz, hogy silány a burkolat és nagyon törnek a tartófülek még akkor is, ha nem borul a motor? A Cub most borult fel pár napja, álló helyzetben és semmi nem látszik rajta ebből.  

-Melyik konstrukció jobb, a karbis vagy a befecskendezős? Én egyiktől sem tartok, bármelyiket szívesen venném.

-Mire kell még figyelni a vásárláskor. A Cubon egyáltalán nem nyúlik a lánc, a kuplungpofákkal sincs gond és olajat is egészen minimálisan fogyaszt, és soha semmi nem megy tönkre, pedig pici melegítés után nyélen megyek, mert mindig sietek valahová. 

 

Várom a tapasztalataitokat. Előre is köszi! 

hybs Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1814

Én ugyanezt az olajat használom, és egyelőre úgy tűnik, hogy jó. Autóba is mannolt töltök, bár oda a molibdéneset.

Előzmény: Petrányi Jen (1810)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1813

Örülök, hogy ilyen jól megúsztad a dolgot - ahogy leírtad lehetett volna az csúnyább is.

Előzmény: glbtech (1788)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1812

Csak dugulás lehet, ha hirtelen jött elő ez a gond. Szedd le a karbit, és áztasd nitro higítóba, utána fújasd át a fúvókákat.

 

Nekem nem volt gondom a téli állás utáni indítással. Annyit tettem mindenkor, hogy drága benzinnel, fullra töltött tankkal állítottam le a motorokat. Idén vettem benzin stabilizálót, és ha már van, akkor beleöntöm a motorokba.

 

 

Előzmény: bervas (1811)
bervas Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1811

Hidegindítós kérdésem van a kedves hozzáértőkhöz.

A karbus Innovát nem tudom úgy beindítani, hogy szívatóval rendes alapjárata legyen.

Az alapjárat melegen atomstabil, műszerrel 1450/percre beállítva.

Hidegen (mostanában:9-10°C) tologathatom a szívatót akármilyen állásba, fullad, gázfröccsel kell melegíteni, vagy el kell indulni.

Mi lehet a nem jó?

Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1810

Én a piacon található legolcsóbb olajat használom vagy 90 ezer km óta, ha rossz lenne a motornak, akkor már megadta volna magát. Ha minden igaz, akkor idén meglesz a 100 ezer km is - 97.300 km-nél tartok most. Én azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy cseréld időben az olajat és nagyon ügyelj a szintjére. 5-6 ezer km alatt egyik olaj sem fárad el. 

 

http://mannol.hu/index.php?route=product/product&path=64&product_id=194

 

Nekem akkora bizalmam van ebben az olajban, hogy a hatszázas Hornetemben, de még a Honda Jazz autómban is  Mannolt használok. 

hybs Creative Commons License 2017.11.05 0 0 1809

Felújításnál mit cseréltél? Csak a henger, dugó, ilyesmi, vagy a főtengely, csapágyak, váltó is?

Előzmény: glbtech (1808)
glbtech Creative Commons License 2017.11.04 0 0 1808

Saját felelősségemre teszem. :-) Az olaj amit használok nem csak jobb minőségű, hanem más technológia, teljesen szintetikus, ez máshogy használódik mint az ásványi vagy fél-szintetikus. De majd meglátjuk hogy a következő 80.000 km mit igazol. :-)

Előzmény: hybs (1805)
Driver42 Creative Commons License 2017.11.04 0 0 1807

Szerintem nem kell bántani a benzincsöveket, ha amúgy jó állapotúak. A benzincsapot off-ba kell állítani, a két pluszos csavar tartja a helyén. Ha lejött, edény kell alá, res-be állítva kifolyik az összes benzin a tankból.

Előzmény: kismukk19 (1806)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.04 0 0 1806

Jól írod, nincs külön tartalék-tartály! Belenéztem a tartályba, tényleg ott van a magasabb és az alacsonyabb kifolyó cső. Hála ennek a jó kis fórumnak, kezdem megismerni a mocimat... Itt olyan hasznos infókhoz lehet jutni, amelyek még az eredeti, japán 84 oldalas gépkönyvben sincsenek, például hogyan lehet leengedni a tartályt, vagy nincs egy szerkezeti rajz a tartály belsejéről, az úszóház leengedő csavarjának helyéről stb.

Előzmény: glbtech (1802)
hybs Creative Commons License 2017.11.03 0 0 1805

„A megadottól rövidebb olajcsere-periódust választhatunk, de semmiképp ne nyújtsuk tovább, még akkor sem, ha az előírtnál jobb minőségű olajat használunk.”

hybs Creative Commons License 2017.11.03 0 0 1804
Előzmény: glbtech (1803)
glbtech Creative Commons License 2017.11.03 0 0 1803

Szinte semmilyen látható sérülés nem keletkezett rajta amúgy, csak a kipufogón. A műanyagok már előtte is törtek maguktól mint a ropi. Majd télen lebontom az összeset, és amit még lehet azt meghegesztetem. Sajnos van jó pár fül ami egyszerűen eltűnt, de meg lesz oldva minden. :-) Minden nap vele járok, köszöni jól van. Múlt héten cseréltem olajat benne, ugyanazt a Repsol Motor Racing 4T 10W50-et kapta amit már 43.000 km óta kap, és a felújítás óta egyetlen grammot nem eszik belőle. Mivel jelentősen jobb minőségű olajat használok mint az előírt, én ki szoktam tolni az olajcserét 5000 környékére, és egyetlen alkalommal sem kellett utántölteni, ott állt a szint mint feltöltéskor. Ez kicsit még engem is meglep, mert mindig csípte az olajat mióta nálam van.

Előzmény: mzsombi (1789)
glbtech Creative Commons License 2017.11.03 0 0 1802

Nincs tartalék tartály, legalábbis én még semmilyen motoron nem láttam ilyet. Úgy működik, hogy a tankba benyúlik egy cső az aljáról felfelé. Ha normál üzemre van állítva a csap, akkor a csőből jön a benya, vagyis ha a cső vége alá süllyed a szint, akkor nem folyik ki több. Ekkor áttekered a tartalékra, ilyenkor pedig a tank alján levő csöcsből jön az anyag, vagyis teljesen ki tudod üríteni a tankot.

Előzmény: kismukk19 (1795)
mzsombi Creative Commons License 2017.11.03 0 0 1801

Tele tank prémium benzinnel, és vedd elő havonta. ;)

Előzmény: kismukk19 (1800)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 1800

Köszönöm.

Lehet, hogy örök kérdés, de mégis érdekelne: üres tankkal tegyem-e el télre (ellene: rozsdaveszély), vagy teljesen feltöltve?

És, van-e tapasztalata valakinek, ha 100-as benzinnel feltöltötte télire, indult-e simán tavasszal?

Előzmény: bervas (1799)
bervas Creative Commons License 2017.11.01 0 0 1799

Ha jól látom a robbantott ábrákon meg a képen, itt a benzincsap az úszóházon van. Leszeded a két gumi csövet, azon kifolyik a benzin, és a tank üres. A csövek alatti csavart kicsavarod, ott meg az úszóház eresztődik le. Ennyi.

Előzmény: kismukk19 (1797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!