Üdvözlök mindenkit! Van egy innovám már 13 éve. ez kb azt is jelenti, hogy talán soha nem is akarom majd eladni, mert mindennapos használatra, szerintem egy verhetetlen motor. viszont, sajna mostanra 66000 km-nél elkezdett lógni a hajtókar csapágy, ami lent a főtengelynél van. vagyis nem a dugattyú felöli oldalon. ezért szét kellett szednem a blokkot. az interneten csak robbantott ábrákat lehet találni a motorról, ami persze nagyon nagy segítség, de esetleg nem-e tud valaki olyan oldalt, ahonnét letudnék javítási könyvet tölteni, vagy ha esetleg van valakinek pdf-es formátumban elküldené-e nekem e-mail címre. sajna stzétszedéskor, egyetlen pici alkatrész kiesett váratlanul, és nem tudom honnét. igaz ebben a robbantott ábrák is majd segítenek talán mikor összerakom, de még előtte meg kell rendelnem a gyári hajtókart is. esetleg tud valaki olyan helyet, ahol olcsóbban lehet venni gyári cuccokat hozzá? mert itt ahol lakom, egy kicsit irreális az összeg amit mondtak a hajtókarra. :)
Hát igen, mennek bele a km-ek, napi hetvenet megyek minimum. Kicsit köhécsel mostanában, de semmi komoly, cél a 100.000 ( le is kopogom gyorsan :-) ) Télen leveszem a hengerfejet, megnézem mi ott a helyzet. A villanyak csapágy már megvan, az is csere érett már ( 1-2 éve :-) ) Jövőre megint kell féktárcsát is cserélnem, már nézegetem milyet, a gyári már nagyon ésszerűtlenül drága, az utángyártott az ebayon meg gyanúsan olcsó. :-) Jó kis gép az Innova, szeretem.
Más kérdés : A PAIR rendszerrel nem volt még gondotok ? Ez az a rendszer, ami egy szívócső vákuum vezérelte szelepen át friss levegőt eresztget a kipufogó csatornába, csökkentendő az emissziót.
A hibajelenség az volt, hogy az alapjáratom össze-vissza mászkált, nem ejtette el a fordulatot, máskor leállt, és induláskor nagyon gyenge volt. Átnéztem mindent, kipucoltam a karbit, ellenőriztem nem szív-e falschot, szelepet állítottam, nem lett jó. Néha úgy éreztem jobb lett, de igazándiból nem. Utána megnéztem a PAIR szelepét, ami amúgy a leírásnak megfelelően működött, lezárt, fújásra nem eresztett át a reed szelep sem, viszont ha külső vákumot kötöttem a szelencére hogy fixen lezárjon az áteresztés akkor a motor azonnal megjavult, lett alapjárat. Elméletileg alapjáraton lezárva kellene lennie, de nincs. Nem tudom, hogy tud így elromlani az a szelence meg a rugó, érdekes. Mindenesetre az a tapasztalat, hogy miután teljesen kikötöttem a PAIR rendszert a motor megvadult. Van alapjárat, és úgy megy mint mikor megvettem ( 72000 km van benne ! ). Az utóbbi években szépen lassan gyengült, gondoltam kopik, de a ledugózástól egy csapásra visszajött az erő. Már rég nem tudott menni százat, most megint simán. Nem értem a dolgot, hogy a kipufogó csatornába vezetett levegő miért van ilyen óriási befolyással a működésre. További érdekes jelenség, hogy mindez egy olajcsere után jött elő ( mármint nem a gyengülés, az szép fokozatos volt ), amikor másik olajra váltottam ( Repsol Moto 4T Racing 10W50-ről Repsol Moto Syntetico 10W40-re ). A motorom fogyasztja az olajat, de abból még többet fogyasztott, ez is okozhat valamit, illetve esetleg annak az olajnak az adalékolása más, mindenesetre mikor visszaálltam pár száz km után az eredetileg használtra akkor jobb lett, de nem lett jó.
Egész pontosan úgy volt az egész, hogy olajat cseréltem, szelepet állítottam, és utána 1-2 nappal kezdett el nagyon vacakolni, ( ez lehet véletlen egybeesés is). Utána volt karbi pucolás, mindenek ellenőrzése, kicsit jobb lett, de nem lett jó, utána lekötöttem a PAIR-t, ekkor majdnem teljesen tökéletes lett, és végül visszacseréltem az olajat, ezzel gyakorlatilag teljesen jó lett, sőt mint írom bitang jól is megy. Vettem egy másik bontott PAIR szelepet, még nem hasonlítottam össze, hogy azonos vákuum értékeken működik-e, most kikötve a rendszert nagyon jól megy a gép. Persze az olajat továbbra is eszegeti, de ennyi km-el megengedem neki, majd télen leveszem a hengerfejet és szelepszár szimmeringet cserélek. Kicsit hosszú lett, de nekem nem sikerült még összerakni a legót. :-)
hat ha vakumcso az nem jo, de ha csak a kartergazt vezeti vissza akkor az nem sokat szamit, persze a nyilasat amin bejon azt en betomitenem ha mar nem lehet visszatenni.
Mindössze annyit vettem észre, hogy a légszűrőházba tartó vékony cső (talán vákuumcső?) csatlakozás törött, magyarán lóg a levegőben...Köszi a tippet így is!
nincs valami mokolas a legszurohaz kornyeken? ha valaki hozzanyult a gyari konfighoz, es nem eredeti a szuro, a szurohaz, a levegocso akkor az siman okoz ilyen viselkedest, mintha leszabalyozna. pl betett egy sport legszurot, rovid gumicsovet, vagy csak siman szimpla csovet nem bordasat, modositva az eredeti legutakat stb.
Jelenlegi gépem a képen látható Yamaha Mate kétütemű (1986), körváltós segédmotor.Hibátlanul üzemel, nagyon kedvelem.
Keresztfiam vásárolt egy Honda Super Cubot (2004) az elmúlt napokban.A motor az elmúlt időkben sokat állt, romlott, büdös benzin volt benne, kapott egy általános szervizt (olaj-, gyertyacsere, karbi tisztítás, stb.) gyönyörűen jár, nagyon szép hangja van. Viszont nem hajlandó 40-45 km/óránál többet menni az istennek sem.Addig nagyon dinamikusan, szépen húz, de ott mintha csak leszabályoznák. Nekem volt Little Cubom is az emlékeim szerint azért 50-55 km/órára simán képes volt.
Elképzelhető, hogy valamiféle fojtás található benne? Vagy más tipp esetleg erre a problémára van nektek?
Üdv! Nemrég vásároltam egy karbis Innovát, leszervizeltem ahogy illik, de a láncot már nem lehet rajta megfelelően beállítani. Egyenetlenül van megnyúlva. Most DID 420DX lánc van rajta, ami nem O-gyűrűs. Ez-e a gyári, nem tudom, mindenesetre furcsállom, hogy 14.000 km-alatt tönkrement. A kérdésem, hogy milyet vegyek rá, simát, vagy O-gyűrűst?
Illetve van még néhány kérdésem, mivel ez egy 10 éves motor és feltételezem, hogy ilyesmik soha nem történtek vele, így mindenképpen szeretném kicserélni az első teleszkópban az olajat, de nem ismerem a feltöltési mennyiséget és nem is igen tudom, hogy fogjak hozzá.
Aztán a kormánycsapágyat nem tudom érdemes-e megbontani egy zsírzásért, illetve így vagyok még hátsó lengőkar forgáspontjával és a kerékcsapágyakkal is. Szokás ezekkel egyáltalán foglalkozni?
Eladó lett veteránkorú gyári fényezésű Town Mate motorom: négyütemű, 49 cm3, 3 sebességes félautomata körváltós, KARDÁNTENGELY hajtással, 14824 km-el, eredeti szerszámkészlet, új akkumulátor, újszerű gumik, jó fékek, nagyon kényelmes ülés, krómozott csomagtartó, 2 db indítókulcs, folyamatosan biztosítva, jelenleg is érvényes biztosítással év végéig, évente szezon előtt rendszeresen leszervizelve, napi használatból 1,5 literes fogyasztással.
Hát eléggé hülyén tüntethettem fel magam, ha csak ilyen választ kaptam vagy csak én gondolom vacaknak a mex motorokat.
Ez a robogó azért nem jó, mert ->állítólag könnyen törik a műanyag, kínai, sokat zabál, újkori ára alapján nem bizalom gerjesztő, inkább 250 ezret költenék egy japánban használt Cub-ra - annál jobbat nem láttam... a birdie miben különbözik tőle? Miért kérnek érte kevesebbet, könnyen kopik a váltója?
Én a 70km/h-t lejtőn lefelé vagy hátszéllel érném inkább el... forgalomtól távol. Pakolnék rá munkába menet egy porszívót (hordóformájú hilti), hosszabbítót, marógépet és elemózsiát... más körváltósnál ezt nem hiszem megvalósíthatónak és nem is akarom szerelni. Csak használnám legalább 10.000 kilométerenként és nem zavartatnám magam, ha csak 50-nel tudnék kényelmesen menni... meg a fogyasztás is fontos.
Szarul érezném magam, ha a járművem nem lenne annyira megbízható mint a munkaeszközöm.
50-es robogót szeretnék magamnak a B-s jogsimmal. Cub/Birdie/Mate között gondolkoztam még, de a fogyasztás és a sebesség érdekel leginkább a körváltó és a pakolhatóság mellett.
Szerintem a mate sokat fogyaszt, a birdie váltója meg talán nem annyira jó - még csak 210 babetta volt alattam. Budapest és Dunaharaszti között ingáznék és lehet gyakorlat miatt a 3. kerületbe is elmennék vele. Tehát azért a 70-es tempó is jó lenne... még, ha nem is szabadna.
40.000 km után mit kellhet rendbe tenni rajta vagy vegyek olyantól kb. 10.000 km-est aki Salgótarjánban lakik és a japánoktól veszi?