Keresés

Részletes keresés

Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.12 0 0 21460
Előzmény: Leslie07 (21459)
Leslie07 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 21459

A H. N. Adventsita Egyház ópiuma elleni orvosság:

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146137591&t=9003631

Előzmény: Eklatáns Béla (21458)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.10 0 0 21458

"meddig mondasz ellent az Isten Szavának?"

 

 

 

Semeddig. Hát te...?

;-)

Előzmény: Leslie07 (21434)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.10 0 0 21457

Mindenesetre megnyugtató, hogy immáron kiderült: te nemcsak Károlinál, de Luthernél is okosabb vagy. De hamár Luther:

 

 

 

http://bibliacentrum.hu/eloadas/788#mediabox ...

;-)

Előzmény: Leslie07 (21434)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.08 0 0 21456

:-)

Előzmény: Leslie07 (21455)
Leslie07 Creative Commons License 2017.12.08 0 0 21455

Rengeteget plagizált, miközben azt állította, hogy minden ötlete közvetlenül Istentől jött:

 

„The Great Controversy” (Nagy Küzdelem), Mrs. WhiteLEGNÉPSZERŰBB könyveihez tartozik. A hívei azt hiszik, hogy minden sor tőle származik, a Szent Szellemtől inspirálva. Az alapos vizsgálat kiderítette, hogy forrásként használta,

 

többek között, a következő műveket anélkül, hogy azokat lábjegyzetben vagy bibliográfiában feltűntette volna:

 

Andrews, History of the Sabbath.

Wylie, History of the Waldeneses.

D’Aubigne, History of the Reformation

Smith, Sanctuary 

James White, Life of William Miller (amit ő maga plagizált Sylvester Bliss-től).

James White, Life Incidents (Andrews-tól és Smith-tól eredetileg).

 

Walter Rea azt állítja, hogy az ő kutatásának eredményei szerint, a „Great Controversy” című műnek kevesebb, mint 20 százaléka lehet valóban Mrs. White saját munkája, és ugyanez a magállapítás vonatkozhat minden könyvére, függetlenül attól, hogy milyen témával foglalkozik. 12 Még néhány látomása is, könyvekben található rajzok leírásai csupán.

1883-ban adta ki Mrs. White a „Sketches from the Life of Paul” (Jelenetek Pál Életéből) című könyvet, amely annyira hasonlított az 1855-ben kiadott „Life and Epistles of the Apostle Paul” (Pál Apostol Élete és Levelei) című könyvhöz, amit Connybeare és Howson írt, hogy a kiadó bírósággal fenyegette. Vissza kellett vonni tehát Mrs. White könyvét, és most már nem könnyen hozzáférhető. Az előszóban azt állítják, hogy Isten Szellemének a különös segítségével íródott.

Ellen gyakran egész oldalakat másolt át majdnem szóról szóra forrásaiból. Lent a másolgatásának két példája található (Canright művéből): 2

 

 

 

Great Controversy, Mrs. E.G. White

 

A bulla meghívott minden katolikust, hogy az eretnekek ellen vegye fel a keresztet. Hogy ösztönözze őket ebben a kegyetlen munkában, felmentést ajánlott nekik minden egyházi fáradtság és büntetés alól; azoknak, akik csatlakoztak a keresztes hadjárathoz, minden megtett esküt feloldott; legalizálta a joguk minden birtokra, amit illegális módon szerezhettek, és minden bűnének a bocsánatát megígérték olyannak, aki akármilyen eretneket megölne. Minden a Vaudois javára kötött szerződést felbontott, megparancsolta a szolgáiknak, hogy hagyják ott őket, betiltotta minden embernek, hogy akármilyen segítséget nyújtson nekik, és minden személynek jogot adott, hogy vegye át a birtokukat. (83. o.)

History of the Waldenses, Rev. J. A. Wylie

 

A bulla meghívott minden katolikust, hogy az eretnekek ellen vegye fel a keresztet, és hogy ösztönözze őket ebben a kegyes munkában, felmentést ajánlott nekik minden egyházi fáradtság és büntetés alól, mind általános valamint különös; azoknak, akik csatlakoztak a keresztes hadjárathoz, minden megtett esküt feloldott; igazolta a joguk minden birtokra, amit illegális módon szerezhettek, és minden bűnének a bocsánatát megígérték olyannak, aki akármilyen eretneket megölne. Minden a Vaudois javára kötött szerződést felbontott, megparancsolta a szolgáiknak, hogy hagyják ott őket, betiltotta minden embernek, hogy akármilyen segítséget nyújtson nekik, és minden személynek jogot adott, hogy vegye át a birtokukat. (28. o.)

Great Controversy, Mrs. E.G. White

 

A börtönének félhomályában, John Huss előrelátta az igaz hit diadalmát. Álmáiban visszatérve a szerény parókiába, ahol az evangéliumot hirdette, a Pápát látta, amint a püspökeivel együtt eltörölte a Krisztusképeket, amelyeket a kápolnája falaira festett. Nagy bánatot okozott neki a látvány; de másnap betöltötte az öröm, ahogy meglátta a sok művészt, akik szorgalmasan el voltak foglalva azzal, hogy az alakokat nagyobb számban és világosabb színekben helyettesítsék. Mikor a munkájuk befejeződött, az őket körülvevő hatalmas tömegeknek azt kiáltották: „Most hadd jöjjenek a Pápák és a püspökök! Soha többé el nem törlik!” Mondta a reformátor, az álmát elmondva: „Biztos vagyok, hogy Krisztus képmása soha nem lesz eltörölve. Kívánták elpusztítani, de minden szívben megfestik majd nálamnál sokkal jobb prédikátorok. (91-92. o.)

D'Aubigne’s History of the Reformation

 

Az egyik éjszaka, ábrándjaiban látta a szent mártír, börtönének mélységéből, hogy a Krisztusképeket, amelyeket az oratóriuma falaira festett, letörölték a Pápák és püspökeik. Bántotta a látomás; de másnap, sok festőt látott, és azzal foglalkoztak, hogy ezeket az alakokat nagyobb számban és világosabb színekben restaurálják. Mire véget ért a feladatuk, a festők, akiket hatalmas tömeg vett körül, azt kiáltották: „Most hadd jöjjenek a Pápák és a püspökök! Soha többé el nem törlik!” … Huss azt válaszolta: „Nem vagyok álmodozó, de azt biztosnak tartom, hogy Krisztus képmása soha nem lesz eltörölve. Kívánták elpusztítani, de minden szívben újra festik majd nálamnál sokkal jobb prédikátorok. (3. o.)

 

(A művek itt közölt részletei az eredeti angol szövegek saját fordításai).

http://members.tripod.com/~Help_for_SDAs/EGW-Hungarian.htm

Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.07 0 0 21454

Eklatáns Béla  1 napja    0 0 159821

"Olvasd csak!

 

Róma 14"

 

Itt a bálványáldozati húsról beszél. Valakinek az a meggyőződése, hogy meg lehet enni, valakinek az, hogy nem (ez utóbbiakat nevezi Pál testvér erőteleneknek). Ezek kérdezgetik vendégségben, hogy bálványnak föl lett-é ajánlva a hús? Sőt, egyesek inkább egyáltalán nem esznek húst, csak zöldséget, nehogy véletlenül is bálványnak áldozott húst egyenek. Pál aszongya, hogy a két csoport ne froclizza egymást, mindenki legyen a maga meggyőződése felől, mert mindegyik álláspont elfogadható: aki eszik (bálványnak áldozott húst), az Úrért eszik, aki nem eszik (bálványnak áldozott húst), az Úrért nem eszik. Tehát nem azt mondja Pál testvér, hogy lehet enni disznajt...

:-)

Előzmény: Leslie07 (159815)

Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.07 0 0 21453

Eklatáns Béla  2017.11.27    0 0 159531

"Ha pedig valaki meghív titeket a hitetlenek közül és el akartok menni, mindent, a mit elétek hoznak, megegyetek"

 

Itt bálványáldozati húsról van szó. Azt lehet nyugodtan enni.Nem arról szól a vita, hogy lehet-é enni sündisznót. Az nem volt vita tárgya, Mulcsikám. Megint beégtél...

:-)

 

"nem tudakozván afelol, hogy dosznó húsból készult az étel, vagy krokodilból."

 

Azt nem kell tudakozódni. Normális ember mán a szagából, állagából érzi a disznóhús bűzét, nem kell azt kérdezgetnie. Azt viszont tudakozódni kell, hogy bálványnak föl lett-é ajánlva, mert azt a szagából nem lehet kikövetkeztetni. Erről beszél Pál, nem másról. Nem érted te az Igét, Barjézus, legfeljebb félre...

:-)))

Előzmény: Leslie07 (159524)

Előzmény: Törölt nick (21450)
pobeda Creative Commons License 2017.12.07 0 0 21452

A választ is leírnád, vagy hagyod gondolkodni?

Disznóhúst? Vagy azt mégsem? :)

Előzmény: Törölt nick (21450)
llang-ilang Creative Commons License 2017.12.07 0 0 21451

"Melyik törvényben van a karácsony megtartása?"

 

Ne gyere már a törvényekkel, az nem igazit meg téged, és Jézus félretette az utbol.

Előzmény: bethsabé (21449)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.07 0 0 21450

Mindent, a mit a mészárszékben árulnak, megegyetek, semmit sem tudakozódván a lelkiismeret miatt.

 

Mi mindent árultak a mészárszékben?

 

Ha pedig valaki meghív titeket a hitetlenek közül és el akartok menni, mindent, a mit elétek hoznak, megegyetek, semmit sem tudakozódván a lelkiismeret miatt.

 

Mit ettek a "hitetlenek?

Előzmény: bethsabé (21449)
bethsabé Creative Commons License 2017.12.04 0 0 21449

1Kor 10,25 Mindent, a mit a mészárszékben árulnak, megegyetek, semmit sem tudakozódván a lelkiismeret miatt.

 

 

 

2. 1Kor 10,27 Ha pedig valaki meghív titeket a hitetlenek közül és el akartok menni, mindent, a mit elétek hoznak, megegyetek, semmit sem tudakozódván a lelkiismeret miatt.

 

 

 

 

-Pál ezt mondta az újszövetségben levőknek. (Ők a 144000 felkentek)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Te ezt nem értheted meg, mert testi ember vagy, aki a törvényt és nem Istent szolgálja.

 

 

Hagyd már békén a Törvényszövetségben leírtakat. Ósdi és lejárt lemez az újszövetségben levők számára.

 

 

Az újszövetségben levők, nem a testre koncentrálnak, hanem a szellemi dolgokra. Mégpedig, Isten akarata szerint cselekszenek.

 

Isten szellemi dolgai között, pedig nincs a karácsony sem, de mégis megtartják az adventisták ezt a világ ünnepet.

 

 

Hangsúlyozom, hogy a világ ünnepét, és nem az Isten ünnepét tartják meg. Ezt ki írta elő az adventistáknak? Melyik törvényben van a karácsony megtartása?

Merthogy a Mózes Törvényében sem volt az is biztos.

 

 

Előzmény: Eklatáns Béla (21448)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.04 0 0 21448

"az emberiség egyik legrégibb főtt étkének számít (ti. a sündisznaj)"

 

Úgy látszik, Ábrahámék nagyon allergiásak lehettek rá, mert sehol sem olvashatni, hogy ettek volna tisztátalant, tisztát viszont annál többször...

:-))

Előzmény: Leslie07 (21436)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.12.03 0 0 21447

Megsütötték a sündisznajt? Hát nem élőt, mozgót kell enni a Gen 9:3 szerint, Mulcsika...?

:-D

Előzmény: Leslie07 (21436)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.11.27 0 0 21446

"Igen is jelul adta a zsidóknak Isten a szombatot"

De nem azért, hogy büntetésül megbélyegezze őket, ahogy a zsidógyűlölő Justynos hazudta, Barjézus...

Előzmény: Leslie07 (21435)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.11.27 0 0 21445

"Károlyi nem volt korultekinto ebben a dologban és tévedésbe esett."

 

Te egészen biztosan okosabb vagy nála, Barjézus...

;-)

Előzmény: Leslie07 (21434)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.11.27 0 0 21444

" pogány szót a magyar nyelvben a hitetlenekre is használni szokták."

 

A nemzetek pedig hitetlenek bibliai szempontból, tehát pogányok. Ígyhát nyugodtan használható  a pogány kifejezés, de az nyilván sokkal elitebb, fellengzősebb kifejezés, hogy "nemzetekbeliek"...

Előzmény: Leslie07 (21437)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.11.27 0 0 21443

"Jusztinosz vértanú pontosan idézte a Szentírást."

Hol is van a Szentírásban, hogy Isten a zsidók bűneiül, megbélyegzésként adta a szombatot a zsidóknak, Barjézus...?

"Már eddig is bizonyítottam, hoyg a korai keresztények nem szombaton tartották az osszejoveteleiket,

hanem a hét elso napján.

 

Ap. Csel. 20:7A hétnek első napján pedig a tanítványok egybegyűlvén a kenyér megszegésére, Pál prédikál vala nékik, mivelhogy másnap el akara menni ; és a tanítást megnyújtá éjfélig.8Vala pedig elegendő szövétnek abban a felházban, ahol egybe valának gyülekezve."

Tehát közönségesen a hét első napjaként emlegetik, nem különböztetik meg a többi hétköznaptól, nem adnak neki hangzatos címet, minthogy Krisztus Napja, Feltámadás Napja, Úr Napja. Még a törvénytapodó Justynos is a pogány nevin, a Nap Napjaként emlegeti. Ellenben az apostolok a hetedik napot megkülönböztető néven, nem hetedik napként, hanem szombatként említik, kiemelve a többi nap közüli jelentőségét...

:-)

 

"A Keresztények a hét elso napján tartottak gyulekezetet"

Az apostagok? Nem hinném. Lukács kedvenc szófordulata volt a "szokása szerint". Nem olvashatni azonban ACs 20:7-ben eme Lukács-i szófordulatot , ex-jahovista...

;-)

Előzmény: Leslie07 (21435)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.11.27 0 0 21442

Ja, inkább "brit kutatócsoportnak" hiszel, mint az Úr Igéjének. Ezzel mindent el is mondtál magadról, Mulcsika...

:-)

Előzmény: Leslie07 (21436)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21441

vagy hogy a hangját ugy jellemzi a próféta hogy sok vizek zugására hasonlit?             A nagy sokaság szavát is ilyennek hallotta János, mégsem Jézus volt az: Jel 19,6 "nagy sokaság szavát, és mintegy sok vizek zúgását"

 

A ketto kozott óriási a kulonbség. Más az, ah egy megszámlálhatatlan nagy sokaságról mondja azt az Irás,

hogy a hagjuk olyan volt, mint a sok vizek zúgása illetve egyetlen személyrol.

 

Úgy a Dániel konyvében , mint a Jelenések konyvében egy Ember fiához hasonló személyrol állítja, hogy olyan volt a hangja, mint sok vizek zúgása. Akinek ilyen eroteljes hagja volt, annak nagyobbnak kellett

lenni a szolgáló szellemeknél.

 

Ezékiel a sok vizek zúgásával a Mindenható hagját azonosítja. 

 

Ezékiel 1:24És hallám szárnyaik zúgását, mint sok vizeknek zúgását, úgy mint a Mindenhatónak hangját, mikor járnak vala, zúgás hangját, mint valami tábornak zúgását; mikor állának, leeresztik vala szárnyaikat.

 

26És a mennyezeten felül, amely fejök felett vala, látszék mint valami zafirkő, királyi széknek formája, és a királyi széknek formáján látszék mint egy ember formája azon felül;27És látám izzó ércként ragyogni, amelyet, mintha tűz vett volna körül derekának alakjától fogva és fölfelé; és derekának alakjától fogva és lefelé látám, mintha tűz volna. És fényesség vala körülötte,

 

A királyi széken ulot Ezékiel szintén úgy írja le, mint akonek ember formája van, hagját pedig a sok vizeknek

zúgásához hasonlítja. Sot testét ,mint ahogyan Dániel és János is izzó érchez hasonlítja Ezékiel is.

 

A teremtési beszámoló szerint az ember az Isten képére és hasonlatosságára lett megteremtve.

 

Amikor tehát valaki a mennybol alászálló és emberhez hasonlít akkor az csakis Isten lehet.

 

Formára ugyanis Isten és az ember hasonlóak. Isten szellemszolgáiról azonban nem olvassuk, hogy 

akár emberekhez vagy akár az Isten fiakhoz hasonlítanának.

 

Zsidók 1:4Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál.5Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy te, én ma szűltelek téged? és ismét: Én leszek néki Atyja és ő lesz nékem Fiam?6Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai.7És bár az angyalokról így szól: Ki az ő angyalait szelekké teszi és az ő szolgáit tűz lángjává,8Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálcája a te országodnak pálcája.9Szeretted az igazságot és gyűlölted a hamisságot: annakokáért felkent téged az Isten, a te Istened, örömnek olajával a te társaid felett.10És: Te Uram kezdetben alapítottad a földet és a te kezeidnek művei az egek;

 

Mond meddig leled oromodet még ebben a mihálykodásban?

 

Nem lenne jobb megtérni az igaz Istenhez a Khrésztoszhoz?

 

 

 

 

 

Előzmény: llang-ilang (21438)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21440

Mt 28,3 A tekintete pedig olyan volt, mint a villámlás, és a ruhája fehér, mint a hó.-Igy néztek ki a Jézus sirjánál megjelent angyalok...

vagy hogy a hangját ugy jellemzi a próféta hogy sok vizek zugására hasonlit?  

 

 

Akkor kezdjuk szép sorjában. Nem angyalokról ír Máté hanem csak EGY aggelszoról.

 

Az, hogy fehér ruhája volt egyáltalán nem azonosítja onmagában ezt az anggeloszt azzal,

akirol Dániel a 10. fejezetben beszél, sot azzal sem akirol, mint ember fiához hasonlóról 

olvasunk a Kinyilatkoztatásokban (jelenések) 1. fejezete. Tudniillik fehér ruhát a mennyben a nagy sokaság is visel, akik a foldrol vétettek fel.                                                                                                                 Máté egy szóval sem említi,

hogy a sírnál megjelent angelsznak olyan volt a hagja, mint a sok vizek zúgása.

Azt sem írja róla , hogy korul volt ovezve aranypánttal a derekánál ill. a mellénél.

Azt sem írja Máté, hogy lábai , mint izzó ércre emlékeztetttek volna. Sot azt sem említi,

hogy ember fiához hasonló valaki szállott alá a mennybol, mikozben ezt a nem elhahyagolható

tényt Dániel is és János egyaránt megemlítik.

 

Ettol fuggetlenul ezt a sírnál megjeleno angelloszt nem nevezi Mihálynak.

 

Ezért nem értem, hogy mit akartál ezzel Mihállyal kapcsolatban bizonyítani.

 

 

 

 

Előzmény: llang-ilang (21438)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21439

Ez az állitolagos "Micha-el" már csak azért sem lehet Dánielkorabeli zsidó előkelőség mert az angyal megjövendöli hogy a végidőben megint csak aktivizálja magát:

1. És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, a ki a te néped fiaiért áll,

 

Ez az idézett szoveg méginkább bizonyítja , hogy Mihály fejedelem egy halandó ember volt,

aki nem aktivizálja magát, hanem feltámad a dániel által kozvetített prófécia szerint.

 

Dániel 12:1És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped fiaiért áll, mert nyomorúságos idő lesz, amilyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig. És abban az időben megszabadul a te néped; aki csak beírva találtatik a könyvben.2És sokan azok közül, akik alusznak a föld porában, felserkennek, némelyek örök életre, némelyek pedig gyalázatra és örökkévaló útálatosságra.

 

De nemcsak Mihály fejedelem fog ekkor (felkelni)feltámadni a halotti állapotából, hanem Mihály fejedelem

kortársa Dániel próféta is felkel az utolsó napon.

 

Olvasd csak!

 

Dániel 12:13Te pedig menj el a vég felé; és majd nyugszol, és felkelsz a te sorsodra a napoknak végén.

 

Nos amint látod Mihály fejedelem aki Dániel idejében a népe izrael fiaiért állt, Dániellel és a tobbi szentel egyutt fog felkelni(FELTÁMADNI) a halottaiból az utolsó napon.

 

 

Az angol KJ forditás ezz igy adja vissza: Mihály, egyike az előkelő fejedelmeknek- one princes of the chief.

 

Valami fejedelmi hercegröl van szó. Ezt a herceg kifejezést használja az irás Absolonra mint Dávid fára,máshol az összes fiára, vagy Sádók pap fiára.

 

Ugyanezt a kifejezést használja a Babilonba  elhurcolt elokelo fejedelmekre, akiknek Babilon királya megadta azt a kiváltságot, hogy népuk fiaiért álljanak , azaz képviseljék izrael fiainak az érdekeit.

 

A KJ fordítás egyezik a károlyi fordítással, ahol Mihályt egyikeként említi az elokelo fejedelmeknek.

 

Dániel 2:3És mondá a király Aspenáznak, az udvarmesterek fejedelmének, hogy hozzon az Izráel fiai közül és királyi magból való s előkelő származású ifjakat,4Akikben semmi fogyatkozás nincsen, hanem akik ábrázatra nézve szépek, minden bölcseségre eszesek, és ismeretekkel bírnak és értenek a tudományokhoz, és akik alkalmatosak legyenek arra, hogy álljanak a király palotájában; és tanítsák meg azokat a Káldeusok írására és nyelvére.

 

6Valának pedig ezek között a Júda fiai közül: Dániel, Ananiás, Misáel és Azariás.

 

19És szóla velök a király, és mindnyájok között sem találtaték olyan, mint Dániel, Ananiás, Misáel és Azariás, és állának a király előtt.20És minden bölcs és értelmes dologban, amely felől a király tőlök tudakozódék, tízszerte okosabbaknak találá őket mindazoknál az írástudóknál és varázslóknál, akik egész országában valának.

 

A magyarul Mihálynak nevezett elokelo fejedelem csak egyike volt Júda királyságának elokelo fejedelmeinek.

 

Dániel kortása volt, akirol Dániel próféciát mondott, hogy a  nagy nyomorúság idején fel fog támadni sokakkal egyutt ahogyan Dániel is felkel halottaiból.

 

Mivel a feltámadást az igaz Isten a Khrésztosz irányítja, ezért Mihály fejedelem nem onmagát aktivizilja,

ahogyan azt te írod, hanem az igaz Isten a khrésztosz fogja majd feltámasztani az utolsó napon, Dániel

prófétával és más halottakkal egyutt.

 

Errol szól a prófécia és a Szntírás a tobbi pedig, ami ellentmond ennek  legyen átok!

 

 

Előzmény: llang-ilang (21438)
llang-ilang Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21438

"... Mihály és a tobbi elokelo fejedelmei Izrael népének a perzsa udvarban gyozkodték perzsia egyik fejedelmét, hogy elérjék a zsidó nép visszatérését a babilóni fogságból Izrael foldjére"

Ugyan, nem győzködik Mihály senkit... Az angyal nem a hazatérést probálja kieszközölni hanem az elkövetkező földi történelmet tárja Dániel elé: "Ímé, még három király támad Persiában..."

 

Ez az állitolagos "Micha-el" már csak azért sem lehet Dánielkorabeli zsidó előkelőség mert az angyal megjövendöli hogy a végidőben megint csak aktivizálja magát:

1. És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, a ki a te néped fiaiért áll, mert nyomorúságos idő lesz, a milyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig."12 fejezet

 

 

"A Dániel konyvében sehol nem azonosítja az enmber fiát Mihállyal."

 

Az angol KJ forditás ezz igy adja vissza: Mihály, egyike az előkelő fejedelmeknek- one princes of the chief.

 

Valami fejedelmi hercegröl van szó. Ezt a herceg kifejezést használja az irás Absolonra mint Dávid fára,máshol az összes fiára, vagy Sádók pap fiára. 

 

"A Dániel a leírás alapján uyganazzal a személlyel beszélt a Dániel 10. fejezetében , mit, akit János Látott az ÚR napján." Ezt

 


Mt 28,3 tekintete pedig olyan volt, mint a villámlás, és a ruhája fehér, mint a hó.-Igy néztek ki a Jézus sirjánál megjelent angyalok...

vagy hogy a hangját ugy jellemzi a próféta hogy sok vizek zugására hasonlit?             A nagy sokaság szavát is ilyennek hallotta János, mégsem Jézus volt az: Jel 19,6 "nagy sokaság szavát, és mintegy sok vizek zúgását"

 

 

"Megjegyezendo még, hogy a Dániellel beszélo Isten nem úgy jellemzi Mihályt, mint aki a legfobb fejedelem,

hanem egyszeruen csak annyit mond, hogy Mihály csak egyike Dániel népe elokelo fejedelmeinek."

 

De igen, nyogodtan érthető Jézusra mint előkelő fejedelemre.

 

Lehet hogy szokatlan hogy ilyen sokat irok de kiakasztottad az egy hozzászólásba férő butaság mérőt.

 

Előzmény: Leslie07 (21434)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21437

Mondjad mán, hogy "nemzetekből valók", az olyan "kenetes" szubkulturális elit-kifejezés, úgy-e? Nehogy kimondd, hogy pogányok, mert az olyan snassz-parasztos-prolis, és még belepusztulnál, nem igaz...?

 

 

Nincs igazad. A pogány szót a magyar nyelvben a hitetlenekre is használni szokták.

 

Emiatt is jobb a nemzsidó illetve a nemzetekból való kifejezés.

 

A lényeg, hogy nemzsidókat a zsidóktól megkulonboztesse.

Előzmény: Eklatáns Béla (21428)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21436

Érdekes tudományos felfedezésrol olvastam, ami a H. N. Adventista Egyház ellenszenvét a disznóhussal 

szemben talán enyhíteni fogja.

 

 

Az újragondolt sündisznósült (Az első két bekezdés áprilisi tréfa!)2012.04.01. 08:13 :: Hobbiszakács

 

Stockholm főutcáján, a Sveavägenen levő Phoney Untrue étterem mától fogva sündisznóhúsból készített fogásokat is kínál.- A sündisznóhús éttermi bevezetésének a célja az egyre aggasztóbb üvegház-hatás megfékezése. Amíg egy kiló marhahús előállításához kb. százezer liter víz szükséges, és 17000 liter széndioxid kerül a légkörbe, addig a süni megelégszik néhány ezer harmatcseppel, miközben fele annyi széndioxidot bocsát ki - mondta az étterem csinos tulajdonosa, April Prankster, és rámosolygott az összegyűlt érdeklődőkre. 

 

A sündisznóhúsból készült ételeket évezredekkel a római "birodalmi étlapra" kerülésük előtt kedvelték. Egy brit kutatócsoport az ásatások során feltárt tűzhelyek mellett talált ételmaradványokból kiderítette azt, hogy a roston sült sündisznó nyolcezer évvel ezelőtt ismert volt, és mint ilyen az emberiség egyik legrégibb főtt étkének számít. A  középkorban népszerű vasárnapi ebéd volt Nagy Britanniában és Franciaországban, Spanyolországban a böjt alatt ették. Mátyus István marosszéki orvos feljegyzése szerint 1787-ben a sündisznó szerepelt a dél-svédországi parasztok étlapján. Dániában és Angliában a második világháborúban jobb híján sündisznóhússal egészítették ki a betevőjüket.A New Larousse Gastronomique szerint a sündisznóhús íze a libahúséval vetekedik. A középkori szakácskönyvek szerint a sünit nem érdemes megnyúzni, mert rámegy a hús nagy része, ezért leggyakrabban agyagba panírozták vagy fűbe bugyolálva megsütötték, majd széttörték a kemény burkot. Fogyasztása a középkorban rendkívül népszerű cameline szósszalajánlott. Ennek a méltatlanul elfelejtett szósznak többféle változata ismert, általában kenyeret áztattak borba és ecetbe, fahéjjal, gyömbérrel, szegfűszeggel (vagy szerecsendióval), sáfránnyal, cukorral és sóval ízesítették, átpasszírozták egy szűrőn, és addig főzték, amíg besűrűsödött.Egy dél-svédországi kisváros határában egy tucat megnyúzott sündisznóval teli zsákot cipelő társaságot állítottak meg a rendőrök. Az 1977-ben nagy port felvert esetről az 1980-as svéd Gasztronómia Kalendáriumban, a sündisznóról szóló esszé bevezetőjében olvastam. A tettesek először értetlenül pislogtak, majd egymás szavába vágva bizonygatták azt, hogy fogalmuk sem volt arról, hogy a sündisznó védett állat. Pedig odahaza, Csehszlovákiában a sündisznóhús csemegének számít! Az ímmel-ámmal lefolytatott nyomozás kiderítette azt, hogy ha a csehek nem is, de mások talán mégis megeszik a sündisznót.Ugyancsak a kalendáriumban olvastam azt, hogy az "ennivaló" sündisznót kedvelők a tavasszal befogott kis sünik lábára színes szalagot kötöttek. Utána elengedték őket, és ősszel, amikor kövérre ették magukat idomított kutyákkal vadásztak rájuk. Az értékes kutyákat tyúk-, kacsa- valamint tojáslopásra is betanították."Kint nőttünk fel a tanyán a nyolc testvéremmel együtt, apám vályogvető volt, szegény anyám sokszor főzött lebbencset vagy mamaligát ebédre. De volt, hogy csak töklítyót. Mi, gyerekek azért feltaláltuk magunkat. Ej de sok jó sündisznóhúst megettem én gyerekkoromban! Komolyan mondom. Nem tudod te, mi a jó, ha még nem ettél olyat. [...] Mint a fiatal disznóhús, de még finomabb a húsa, meg az oldalán az a kis szalonnája, az mikor megsült, csak úgy ragadt, annál jobbat életemben nem ettem. Mert kint sütöttük, parázson. Mi, hogy a tüskéje? Ugyan már! Vályogból csináltunk négyszögletes helyet a tűznek, oszt mikor jó parázs volt, beledobtuk a sündisznót. Hogy élve-e? Hát hogy a fenébe másképp? Sivalkodott hát, ameddig sivalkodott, ez már csak avval jár, mit mondjak. Mért nem lett pap? Na szóval, mikor elhallgatott pár perc múlva, kivettük, oszt disznókaparóval szépen meg lehetett pucolni a tüskéktől. Ki a belét, oszt már sütöttük is, egy nagy vasfödőn. A zsírját kimártogattuk kenyérrel, még össze is kaptunk rajta mindig, mert az volt a legfinomabb. Négyet-ötöt meg kellett sütni annyiunkra. De egészségesek is voltunk, mert a sündisznónak egészséges a húsa. Kint nevelkedik a természetben."

Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21435

És azt írta, hogy a szombatot Isten megbélyegzésül rótta ki a zsidókra, bűnükül...

 

Jusztinosz vértanú pontosan idézte a Szentírást.

 

Igen is jelul adta a zsidóknak Isten a szombatot, ezt maga Izrael Istene a Khrésztosz

jelentette ki Mózes által.

 

Olvasd csak!

 

2. Mózes 31:13Te szólj az Izráel fiainak, mondván: Az én szombatimat bizony megtartsátok; mert jel az én közöttem és ti köztetek nemzetségről nemzetségre, hogy megtudjátok, hogy én vagyok az Úr, aki titeket megszentellek.14Megtartsátok azért a szombatot; mert szent az ti néktek. Aki azt megrontja, halállal lakoljon. Mert valaki munkát végez azon, annak lelke írtassék ki az ő népe közül.

 

Nos mit is állított Jusztinosz, amit Izrael istene nem állított korábban?

 

 

 

a bennuk lakozó

Szetszellem egyetértésével mindjárt az ÚR feltámadása után."

 

Ezt a Bibliával tudnád bizonygatni...?

 

 

 

Már eddig is bizonyítottam, hoyg a korai keresztények nem szombaton tartották az osszejoveteleiket,

hanem a hét elso napján.

 

Ap. Csel. 20:7A hétnek első napján pedig a tanítványok egybegyűlvén a kenyér megszegésére, Pál prédikál vala nékik, mivelhogy másnap el akara menni ; és a tanítást megnyújtá éjfélig.8Vala pedig elegendő szövétnek abban a felházban, ahol egybe valának gyülekezve.

 

A korai kersztények, mint Ignátusz, Jusztinosz és a tobbiek, tanusították életukben azt, amit

a cselekedetek konyvében itt olvasni lehet. A Keresztények a hét elso napján tartottak gyulekezetet,

szombatonként pedig a zsinagógákba jártak, hogy vetekedjenek az Írások lapján a zsidókkal, tudniillik

a zsidók szombaton itt voltak megtalálhatók.

 

Előzmény: Eklatáns Béla (21417)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21434

Károli is azt írta a Vizsolyi Biblia szélire jegyzetként a Dániel könyve megfelelő részihöz, hogy az Mihály nem egyéb, mint Jézus...

 

 

Károlyi nem volt korultekinto ebben a dologban és tévedésbe esett. mentségul szolgáljon a számára,

hogy Luther egy korábbi hasonló álláspontja alapján engedte magát megtéveszteni.

 

A Dániel konyvében sehol nem azonosítja az enmber fiát Mihállyal. Ezt nem is teheti, hisz épp a Dánielllel

beszélo Ember Fia tesz említést egy Mihály nevu elokelo fejedelemrol, aki egyike volta a babilonba elhurcolt

királyi ifjaknak. Sehogy sem fér bele a mihálykodás eretnek tana a Dániel konyvébe.

 

Míg Dániel Babiloniába maradt, addig Mihály és a tobbi elokelo fejedelmei Izrael népének a perzsa udvarban

gyozkodték perzsia egyik fejedelmét, hogy elérjék a zsidó nép visszatérését a babilóni fogságból Izrael foldjére. Errol beszél az ember Fia Dánielnek, amikor azt mondja, hogy egyike a népe elokelo fejedelmeinek,

akit Mihálynak hívtak 

 

Dániel 1:3És mondá a király Aspenáznak, az udvarmesterek fejedelmének, hogy hozzon az Izráel fiai közül és királyi magból való s előkelő származású ifjakat,4Akikben semmi fogyatkozás nincsen, hanem akik ábrázatra nézve szépek, minden bölcseségre eszesek, és ismeretekkel bírnak és értenek a tudományokhoz, és akik alkalmatosak legyenek arra, hogy álljanak a király palotájában; és tanítsák meg azokat a Káldeusok írására és nyelvére.6Valának pedig ezek között a Júda fiai közül: Dániel, Ananiás, Misáel és Azariás.

 

Dániel 10:5És felemelém szemeimet, és látám, és ímé: egy férfiú, gyolcsba öltözve, és dereka ufázi aranynyal övezve.6És teste olyan mint a társiskő, és orcája olyan mint a villám, és szemei olyanok mint az égő szövétnekek, karjai és lábatája mint az izzó ércnek színe, és az ő beszédének szava olyan, mint a sokaság zúgása.

 


Dániel nem Mihállyal beszélt, hanem a fiú Istennel beszélt. Pontosan úgy írja le Ot Dániel , mint azt János a Kinyilatkoztatás konyvében.

 

Jelenések 1:13És a hét gyertyatartó között hasonlót az ember Fiához, bokáig érő ruhába öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve.14Az ő feje pedig és a haja fehér vala, mint a fehér gyapjú, mint a hó; és a szemei olyanok, mint a tűzláng;15És a lábai hasonlók valának az izzó fényű érchez, mintha kemencében tüzesedtek volna meg; a szava pedig olyan, mint a sok vizek zúgása.

 


A Dániel a leírás alapján uyganazzal a személlyel beszélt a Dániel 10. fejezetében , mit, akit János Látott az ÚR napján.

 

A három fo ismerteto j mindkét beszámolóban egyezik szemei, mint égo tuz, lábai ,mint izzó fényu érc,

hagja, mint a sokaság zúgása. Egyetlen egy szellemszolgát sem jellemez ilyen jelzovel a Szentírást,

csakis a Fiú Istent a Khrésztoszt, aki nem más volt, mint Izrael Istene.

 

Megjegyezendo még, hogy a Dániellel beszélo Isten nem úgy jellemzi Mihályt, mint aki a legfobb fejedelem,

hanem egyszeruen csak annyit mond, hogy Mihály csak egyike Dániel népe elokelo fejedelmeinek.

 

Dániel 10:13De Persiának fejedelme ellenem állott huszonegy napig, és ímé Mihály, egyike az előkelő fejedelmeknek, eljöve segítségemre, és én ott maradék a persa királyoknál;

 

Nem at mondotta a Dániellel beszélo isten, hogy Mihály egyike Isten angyalainak, hanem azt, hogy

Dániel népe kozul való egyik elokelo fejedelem.

 

Eklatáns, Eklatáns, meddig mondasz ellent az Isten Szavának?

 

 

Előzmény: Eklatáns Béla (21429)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21433

A Biblia többször nevezi angelosznak a Fiút..

 

 

Az Isten Fiú az Atya Isten kuldotte (Angelosza).

 

Az O esetében az Angelosz megnevezés nem leminosítést jelent.

 

Ezt Pál is elmagyarázza a Zsoltárok konyvébol idézve, amikor a fiú Istent megkulonbozteti

a szolgáló szellemektol. 

 

Olvasd csak!

 

Zsidók 1:8Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálcája a te országodnak pálcája.9Szeretted az igazságot és gyűlölted a hamisságot: annakokáért felkent téged az Isten, a te Istened, örömnek olajával a te társaid felett.10És: Te Uram kezdetben alapítottad a földet és a te kezeidnek művei az egek;11Azok elvesznek, de te megmaradsz, és mindazok, mint a ruha megavulnak.12És palástként összehajtod azokat és elváltoznak, te pedig ugyanaz vagy és a te esztendeid el nem fogynak.13Melyik angyalnak mondotta pedig valaha: Ülj az én jobbkezem felől, míglen ellenségeidet lábaidnak zsámolyává teszem?14Avagy nem szolgáló lelkek-é mindazok, elküldve szolgálatra azokért, akik örökölni fogják az idvességet?

 

Eklatáns, Eklatáns Istenkáromlás bunébe estél, hisz a Mindenható Istent a Khrésztoszt,

akit imádnak az Isten angyalai mind, az Ot szolgáló szellemek szintjére helyezted.

 


Az Úr adjon neked józanságot és kello alázatot a bunbánó megtéréshez!

Előzmény: Eklatáns Béla (21425)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21432
Előzmény: Leslie07 (21431)
Leslie07 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 21431
Előzmény: Törölt nick (21419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!