Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

trizs77 júl. 20. Creative Commons License 1253

BUK-M találatot ez hogy bírná vajon ? 

valamit terveztek bele ellene ?

 

-------------------

 

Igen.

 

Van benne szolgálati imakönyv.

 

 

kulabácsi007 júl. 19. Creative Commons License 1252

BUK-M találatot ez hogy bírná vajon ?  valamit terveztek bele ellene ?

Sz.Gyu febr. 25. Creative Commons License 1251

A fuggoleges vezérsík rádióhullámokat atereszto burkolata.

Előzmény: uhb129b (1246)
uhb129b febr. 11. Creative Commons License 1250

Можем сказать что этот топик умер? Никого не интересует?

Warlimont 2013. szept. 29. Creative Commons License 1249
uhb129b 2013. szept. 13. Creative Commons License 1248

Ilyet se minden nap húznak el az ember orra előtt.

 

uhb129b 2013. aug. 21. Creative Commons License 1247

Indonesian airline Sky Aviation has taken delivery of a Sukhoi Superjet 100 (SSJ100). It is the second aircraft of its kind to be delivered to the airline. Sky Aviation took its first SSJ100 late last year and it has already operated more than 500 hours. Sky Aviation will use its new Superjet , serial number 95027, on routes connecting Indonesian archipelago islands.

 

500 órát repültek vele a múlt év vége óta? Nem kapkodnak...

uhb129b 2013. aug. 18. Creative Commons License 1246

A 16-ost hogyan fordítanánk magyarra?

 

uhb129b 2013. aug. 12. Creative Commons License 1245

Megkésve bár, de kinyílt a Superjet futóműve:

 

Előzmény: Warlimont (1244)
Warlimont 2013. júl. 23. Creative Commons License 1244
uhb129b 2013. júl. 16. Creative Commons License 1243

Azt írta a Pravda (az igazi, a moszkvai), hogy nem sikeres a Superjet program...

 

http://iho.hu/hir/hazudtak-putyinnak-komaban-az-orosz-repuloipar-130713

Warlimont 2013. júl. 4. Creative Commons License 1242

Az a szovjet/orosz történelem eredménye, hogy nekik egyelőre? nincs Intel szintű cégük....! Sőt nemrég még semmilyen magáncég sem lehetett náluk, így a két ország folyamatai nem összevethetők.

Náluk a katonai ipar gyártott világszínvonal közeli dolgokat, ők nagyjából talpon is maradtak, a civil profilú cégeik (pl autógyártás) meg jórészt csődbementek, vagy felvásárolták őket fillérekért külföldi befektetők. Szerintem a világpiaci tendenciák átrendeződése kapcsán logikus a katonai cégek (Szuhojék pl) civil nyitása, ma már nem lehet százával gyártani pl a vadászgépeket.

Előzmény: uhb129b (1240)
uhb129b 2013. júl. 4. Creative Commons License 1241

Az orosz légierő - ki tudja milyen megfontolásból - újra hadrenbe állított egy IL-22-est, amely már 23 éve le volt állítva. Felújították, fölszerelték modern kommunikációs és navigációs eszközökkel és parancsnoki feladatokat fog ellátni. Állítólag nem volt ettől jobb megoldás.

 

http://www.aex.ru/news/2013/7/4/107681/

 

Viccesek a cikk alatt lévő kommentek:

- határozottan haladunk előre!

- talán ki kéne ásni néhány volt vezért is!

- a karbantartókat meg visszahívták a nyugdíjból?

- javaslom, az Auróra cirkálót is állítsák vissza a szolgálatba, valamint azt a páncélozott járművet, amiről a Lenin tartott beszédet!

 

:-)

uhb129b 2013. júl. 3. Creative Commons License 1240

Szerintem nem annyira rossz a helyzet, és ez csak a látványos rész. Hogy anyag- és gyártástechnológia szinten mi ment át civilbe, azt csak ők tudják.

 

Ez mind igaz, de ha végig nézünk ezeken a példákon, mindegyik olyan, hogy egy állami cég kezd el katonai technológiát felhasználva a civil szférában termékeket gyártani. Vagyis nem olyan, mint amikor az Intel magán kezdeményezésre, magán tőkéből, a civil piacra kezd processzort gyártani, felhasználva a mérnökök azon tudását, amit a katonáktól hoztak magukkal.

 

Vagyis az oroszoknál mintha ezek a civil kezdeményezések megmaradnának a katonai tevékenységek komplementereként. Nem válnak önálló iparággá.

Előzmény: Warlimont (1239)
Warlimont 2013. jún. 22. Creative Commons License 1239

Végülis a katonai->civil technológiai átadás példája náluk (is) a civil űrkutatás, távközlési műholdak, vagy a GLONASS. De a Superjet se jött volna létre, ha nincs előtte a Szuhoj évtizedes katonai múltja. Vagy az összes Tupoljev utasszállító is a bombázókból származik. A Jak-utasszállítók szintén. Azután a nehéz teherautóik is minden katonai alapokból építkeznek. A magasszintű orosz metróépítési technológia is a bunkerépítésekből jött. Paks és az orosz atomerőművek se lennének, ha nincs az orosz atombomba és körülötte a kutatások.

Szerintem nem annyira rossz a helyzet, és ez csak a látványos rész. Hogy anyag- és gyártástechnológia szinten mi ment át civilbe, azt csak ők tudják.

Előzmény: uhb129b (1238)
uhb129b 2013. jún. 21. Creative Commons License 1238

Csak micsoda különbség az, ha a helyi ipar profitál a technológia transzferből, és néhány év után a világpiacon is versenyképes termékeket tud kínálni éppen erre a tudásra építve...

 

Az oroszoknak ezt szinte sose sikerült elérnie. Hiába a nagy hadiipari fejlesztések, stb. valahogy a magán szektorba alig-alig került át a technológia és nem is fordult termőre.

 

Pl. az említett An-124-esek szép és hasznos gépek, de annyira azért nem, hogy újból gyártsák őket, vagy megérje őket modernizálni. Vagyis az életük végén ezeket szét fogják bontani és vége. A Volga-Dnepr meg keresheti, hogy miből is él meg a jövőben?

Előzmény: Warlimont (1237)
Warlimont 2013. jún. 21. Creative Commons License 1237

Jogos... De napjainkban is bőven van rá példa. Mondjuk az ország adófiztői köhögnek ki egy vadászgépbeszerzési programot, de pár magáncég profitál az ellentételezési programokból.

 

Vagy az USA-ban a "magán" űrhajózás, ahol az állam tolja a pénzt a SpaceX-be, meg többibe, és a NASA-n keresztül milliárdos technológiai tudást is átad. Azután meg itt mosolyog Elon Musk a SpaceX-től, hogy ők micsoda nagy tudást építettek fel a semmiből, és majd most lenyomnak mindenkit a telekomműholdak indítási piacán.

Előzmény: uhb129b (1236)
uhb129b 2013. jún. 21. Creative Commons License 1236

Na ja...

 

Kb. mint annak idején a GMK-k: az állam beruházott és fölépítette a termelő kapacitásokat, a GMK-k meg olcsóért használták és pénzt kerestek maguknak vele. :-)

Előzmény: Warlimont (1235)
Warlimont 2013. jún. 20. Creative Commons License 1235

Miért ne? :) A civil An-124 gépek és az An-225 is folyamatosan repül, nagy az igény rájuk. Ennyi erővel az An-70 projekt is működhet.

Előzmény: uhb129b (1234)
uhb129b 2013. jún. 19. Creative Commons License 1234

Lesz civil verziója az AN-70-esnek.

 

Kíváncsi vagyok, kell-e valakinek? (nem ingyen)

 

http://www.ato.ru/content/samolet-70-poluchit-grazhdanskiy-sertifikat

Warlimont 2013. jún. 8. Creative Commons License 1233

Ugyanaz más helyen, pár érdekes plusz infoval a Lite/Full különbségről!

 

 

"Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC) has delivered the first Sukhoi Superjet 100 in “Full” configuration to Aeroflot, the carrier’s press-service reports.

“The aircraft was named after Valery Sysovsky. Sysovsky Valery Borisovich was a flight engineer, the honored transport worker of the Russian Federation. He was a member of the flight crew that performed the first revenue flight of Il-96 aircraft (SU-315 from Moscow to New York)”, - Aeroflot noted.

Aeroflot and SCAC signed a contract for delivery of 30 Sukhoi Superjet 100 aircraft in 2005. In order to meet the deadlines, the parties have agreed that the first ten jets would have the “Lite” configuration. Later they must be replaced by the jets in “Full” configuration.

According to the carrier, the jets in “Full” configuration (instead of the ones in “Lite” configuration) are fitted with another Flight Management System, weather radar with wind shear and the system intended for wireless transfer of data related to the aircraft systems and engine operation. Besides, the “Full” configuration includes more monitor cameras, separate control of lighting and air conditioning system in both cabins and additional flight attendant’s station. The jet in “Full” configuration also has more catering equipment and two ovens have been replaced with the larger ones. Moreover, it is fitted with air cooling valves with individual adjustments, three lavatories with swaddling tables and each block of seats is equipped with additional oxygen mask. Following the requests of the passengers, the aircraft was fitted with a mounting for flight baby cot.

The delivery of first ten SSJ-100s is being financed by VEB-Leasing in the network of a leasing agreement signed by VEB-Leasing and Aeroflot in 2011."

 

Előzmény: uhb129b (1232)
uhb129b 2013. jún. 5. Creative Commons License 1232

Ezt nem tudtam. De mondjuk logikus.

Előzmény: trottli (1231)
trottli 2013. jún. 5. Creative Commons License 1231

Minden gépen így van, hogy a bóklászó sztyuvi bármikor elkaphasson egyet, illetve a gyerekeknek legyen plusz minden sorban.

Előzmény: uhb129b (1230)
uhb129b 2013. jún. 5. Creative Commons License 1230

Itt is ugyanazt írják:

 

"each three-seat-block in the cabin has an additional oxygen mask"

 

El nem tudom képzelni, hogy mire gondolhatnak.

Előzmény: Warlimont (1229)
Warlimont 2013. jún. 4. Creative Commons License 1229

Annak, aki nem tud folyékonyan oroszul.... :)

 

http://www.sukhoi.org/eng/news/company/?id=5153

Előzmény: uhb129b (1228)
uhb129b 2013. máj. 31. Creative Commons License 1228

Az Aeroflot most kapta meg az első olyan SSJ-t, amely tényleg a szerint van berendezve, ahogy azt ők megrendelték! :-)

 

http://www.ato.ru/content/aeroflot-poluchil-pervyy-samolet-sukhoi-superjet-100-full-versii

 

Valaki tudja azt értelmezni, hogy mit jelent ez: "каждый блок из трех пассажирских кресел имеет дополнительную кислородную маску"?

 

Beraktak egy 4-ik oxigén maszkot a 3 ülésre? Vagy eddig nem minden ülésre jutott maszk? :-o

uhb129b 2013. máj. 29. Creative Commons License 1227

A Cubana pedig megkapta az első An-158-asát.

 

http://www.aex.ru/docs/3/2013/5/6/1795/

uhb129b 2013. máj. 29. Creative Commons License 1226

Az Aviadvigatel nekikezdett a PD-14-es modell hitelesítésének. Ez lesz az MS-21-es új hajtóműve.

RIKA424 2013. máj. 24. Creative Commons License 1225

Bár Putyin (még miniszterelnök) korában hozott vmi határozatot, hogy orosz légitársaságnak orosz gépeket kell rendelnie, azért Ő sem buta és 10-20 db SSJ mellett engedélyezik, hogy az orosz légitársaságok zsákszámra rendeljék a vadiúj Airbusokat, Boeingeket.

 

 

Előzmény: uhb129b (1223)
Warlimont 2013. máj. 22. Creative Commons License 1224

The flight development testing of an upgraded Il-76MD-90A aircraft has been completed in Zhukovsky, press-service ofAviastar-SP reports. The work has been completed ahead of schedule.
 
The crew headed by the honored test-pilot of Russia, Hero of Russia, Nikolay Kuimov, has performed 19 out of 22 planned test flights having verified the work of all the aircraft systems early, said in the statement.

«At present the specialists of Ilyushin Company’s flight test and development base are adjusting the aircraft systems in order to deliver the jet to the Ministry of Defense for performing further tests, - the press-service noted. – After the completion of joint state testing the Il-76MD-90A its serial production will be launched».

Előzmény: uhb129b (1223)