Segítség kéne, a munkahelyemen kellett hagyni a scenicet mert nem old ki az automata kézifék. Csak a bal oldali, a csatlakozónál el van szakadva az egyik vezeték. Holnap megpróbálok áramot adni neki 12 v-os akksiról.
"Egy teli tank nekem kb negyed óra volt mindig. De ezt már a 10 évben megszoktam." Ennyi idő alatt hány alkalommal volt szétszedéssel ellenőrizve a visszafolyásgátló cső, vagy éppen a szűkítő stb a betöltő nyílás és a tank között?
Üdv. Renault Grand Scenic III 1.6 diesel 2012-es. A tankolás mindig is egy kabaré volt. Nálam nem úgy működött soha, hogy nyomtam neki és teletankoltam, hanem mindig csak lassan tudtam tankolni mert ha gyorsan nyomtam neki, mindig kiakadt. Egy teli tank nekem kb negyed óra volt mindig. De ezt már a 10 évben megszoktam. Most amiért írok: Nem először fordul elő,(másodszor) hogy majdnem üres az üzemanyag tartály, elkezdem tankolni, kb belement 15 liter majd mintha tele lenne jön az üzemanyag vissza a beömlő nyíláson. Nem megy le több a "torkán". Kocsit indítom, de csak félig van. De tankolni nem tudok többet. Ilyenkor?
Kb. 1 hónapja lettem rá figyelmes, kétszer fordult elő, de 1-2 perc után abba is maradt.
Ma viszont szakaszosan, és jóval hangosabban jelentkezett. Alapjáraton nem csinálja, de menet közben is sokszor abbamarad, ill. különböző hangintenzitással jelentkezik.
Sebességtől függetlenül kb. mindig ugyanez a frekvenciája, ill. gázadástól független (gurulás közben is előjön/megmarad). Lelassításkor elmúlik, majd idővel visszajön.
Főleg egyenesben, de enyhe kanyarban is.
Teljesen kikapcsolt légkondinál is előjön.
Hibajelzés nincsen, a motorhőmérséklet is normális, ill. nem érzékeltem változást a menettulajdonságokban sem.
Látványosan nem lóg karosszéria elem sem, de az ilyesmi meg folyamatos súrlódó hangot adna.
Szia. Nekem nem felejtette el a kódot csak az olajcsere intervallumot. Letöltöttem a myRenault applikációt, beregisztráltam az autót az alvázszámmal és ott az autó adatainál írja a rádió kódot is. Üdv.: Gábor
Használtan vettem, de 3 éves volt, csak márkaszervizben járt. Valószínűleg még eredeti volt rajta az ablaktörlő lapát, amit lecseréltem...
Meg kellene néznem, hogy ha kb. függőlegesen áll, mennyi hely van még a két végén? Mert az is lehet, hogy egyszerűen ekkora fér el, és ez ilyen (vacakul működik)
Csak vagy én nem vagyok itthon, vagy az autó, de amint összefutok vele, meglesem ;-)
Bocs, nem a kérdésedre válasz, de kikívánkozik ;-)
Az előző Scenic-ünk pont 2011-es Grand Scenic volt, a mostani meg egy 2016-os kicsi (nem Grand ;-)
A régi szerintem csendesebb volt (jobb zajszigetelés) , sokkal kényelmesebb ülésekkel... Kicsit "fájt" is, amikor lecseréltük. Ráadásul a régi Bose Edition volt, az sem volt rossz dolog ;-)
Na mindegy - a technika fejlődik, a régi mindig jobb ;-)
Csak úgy megfordult a fejemben, 2011-esre a faceliftes lámpa és lökös "csereszabatos"? Nekem úgy tűnik, hogy a sárvédő íve a lámpánál mintha más lenne...
Volt a régebbi kocsi szélvédőkön a sofőr előtt az üveg szélén egy vízszintes vonal, az jelölte, hogy gyárilag milyen magasra ér fel a lapát.
Nem tudom, hogy azon éppen van-e ilyen, de az jó kiinduló lehet. Ha nem újként vetted és bárki más már cserélt rajta, akkor simán tehet fel röveidebbet.
Vagy van valaki itt, aki kimegy a kocsijához és megméri neked, hogy az övén milyen hosszú ez a lapát.
Hülye kérdésem lesz ;-) Scenic III Facelift a gépezet.
Itt az ősz, és újra elkezdett idegesíteni az esőérzékelős ablaktörlő...
A probléma nem új ;-) , mert már kb. 7 éve Scenic III a családi autó, és ez már a második, de a probléma ugyanaz: hülye. Néha nem töröl, amikor kellene, és néha töröl, amikor nem kellene, sőt, néha bevadul, és teljes gázzal töröl, persze indokolatlanul. Olyankor kikapcs-bekapcs, és egy ideig viszonylag normális. Az érzékenység állítgatása nem igazán befolyásolja a dolgot.
Viszont azt vettem észre így sok év után ;-) , hogy az ablaktörlő lapát nem takarítja le teljesen a szenzor előtti üveg felületet, mintha rövid lenne hozzá, kb. a felső bal felső és a jobb alsó sarka között suhan el.
Nem lehet, hogy ez a probléma oka? Mármint, hogy törlés után is vizes marad a szenzor látóterének egy része.
Most megnéztem egy webáruházban, a vezető oldalra ajánl 650, 700 és 750mm-es lapátot is... Már cseréltem ezen az autón egyszer, de lemértem, hogy mekkora volt rajta, és akkorát vettem - de már nem emlékszem, mekkorát, le kellene mérnem.
Vagy van valakinek más tippje, ötlete, hogy mi okozhatja ezt, és lehet-e orvosolni?
Eléggé idegesítő sokszor - pláne azok után, hogy a kis Peugeot 207-ben, amivel általában közlekedek ugyanez a funkció közel tökéletesen működik, pedig az érzékenységet sem lehet állítani. Az szépen bekapcsol, ha kell, gyorsít, lassít, mondhatom, hogy tényleg automata. Nem úgy, mint ez a másik fhannnnsziha ;-)