Keresés

Részletes keresés

Magyar NaBA Creative Commons License 5 napja 0 5 6170

Tényleg kezdődik valami.

 

 

Az Osztrák-hídtól Kiskundorozsma felé a felsővezeték tartóoszlopait egy jó 200 méteres szakaszon áthelyezik a pálya jobb oldaláról a bal oldalára. A jelzők beton alaptesteit is elkezdték kihelyezni Szeged-Rendező mindkét végén. 

Előzmény: gyoparOHs (6169)
gyoparOHs Creative Commons License 2024.02.29 0 6 6169

Szeged - Tisza- ra települ a delta előkészítő csapat...  Nemsokára kezdik.   

 

Vágány építés a második  fél évben.    Év végére   lenne kész...  Állítólag.                 

Előzmény: Magyar NaBA (6168)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.02.29 0 3 6168

Szeged-Tiszán rengeteg vasútépítési anyagot raktak le valamikor az elmúlt egy hónapban.

 

Vannak itt mindenféle betonelemek, kábelkötegek és a jelzőárbócok alapjának kinéző kútkáva-szerű betontuskók.

43 jelzőárbócot számoltam meg, amelyekre elég sokféle jelzőlap volt felszerelve.

 

A legmeglepőbbnek négy olyan jelzőt találtam, amelyek két irányba is tudnak jelzést adni. Eddig ilyet csak kétvágányú vasútvonalakon láttam, pl Városföld és félegyháza között.

 

Ezek a berendezések a röszkei vonalra érkeztek esetleg? Esetleg Vásárhely és Szeged között sűrítik a térközöket?

Magyar NaBA Creative Commons License 2023.12.22 0 3 6167

A Kormány 1595/2023. (XII. 21.) Korm. határozata:

A Kormány egyetért a Szeged Ipari Park (a továbbiakban: ipari park) közúti közlekedési kapcsolatainak fejlesztése érdekében:

  • a 4519. jelű út 2×2 sávos főúttá bővítésével az M43 autópálya és a Rókusi körút között, a 135. sz. vasútvonal (Tram-Train) külön szintű átvezetésével, tervezés kiviteli tervvel bezárólag,
  • a Vértói út – 135. számú vasútvonal (Tram-Train) szintbeni átjáró külön szintű átjáróvá történő fejlesztésével, tervezésével kiviteli tervvel bezárólag;
  • egyetért az ipari park vasúti kapcsolatainak fejlesztése érdekében a vasúti fejlesztési, rakodási, szállítási igények és technológiák, a vasúti rakodó elhelyezésének és szükséges méretének, valamint vasúti megközelíthetőségének vizsgálatával döntés-előkészítő megvalósíthatósági tanulmány készítése keretében

 

A beruházás az ország történetének egyik legnagyobbika, Csongrád megyében pedig még csak hasonló nagyságrendű sem volt. A "beruházási célterület" a 135-ös vasútvonal mellett található. Egész pontosan a M43-Csongrádi sgt külső szakasza - 135 vv - Ipartelepi töltés volt Pick-telek által közrezárt területről van szó. Szokás szerint a kormányrendelet a közúti fejlesztések tengere (piros) mellet némi pénzt ad a vasúti rakodás fejlesztésére is, ugyanakkor ennek helyszínét nem nevezi meg.

 

A kézenfekvő rakodóhely a 140-es vonalhoz csatlakozna, azonban a Dorozsmai állomásról a helyszín már iparvágánnyal csak nagyon körülményesen megközelíthető. Értelmes lenne az M43 északi oldalán rakodót létrehozni, azt pedig a szatymazi állomásra bekötni, ez azonban igen jelentős beruházást igényelne, pl az 5-ös országút keresztezését.

 

A 135-ös vonal mellett már létezik egy autórakodó. (zölddel jelölve)  Ezt az 1980-as évek végén építette a MERKUR, de soha nem került használatba. Ennek használatba vétele és alul vagy felüljáróval történő megközelítése szintén logikus lenne, ám ekkor szintén menetirányt kellene váltani Szeged-Rendezőn. 

 

 

Állítólag Creative Commons License 2023.11.20 0 0 6166

Köszönöm ez jó hír.

Épp a napokban beszéltünk róla, hogy a békéscsabai állomásítású gépek

nem nagyon szoktak kigyulladni, ami azért mostanában elég pozitív dolog, 

főleg csörgő fronton.

Előzmény: gyoparOHs (6165)
gyoparOHs Creative Commons License 2023.11.20 0 2 6165

1 poroltó elég volt.      Áll. nincs nagy baj.

Előzmény: Állítólag (6164)
Állítólag Creative Commons License 2023.11.20 0 0 6164

Üdv.

Lehet tudni mi történt mennyire sérült?

Előzmény: gyoparOHs (6163)
gyoparOHs Creative Commons License 2023.11.19 0 2 6163

A mai nap  tüzes paripája a 146-os Csörgő.     Telekgerendáson.

T 6 Creative Commons License 2023.11.15 0 3 6162

Most Szerb Uzsgyi a 135-ön! 😯

looksharp Creative Commons License 2023.11.03 -1 6 6161

Ma az egyik vonat utolsó kocsijának végéből megszemléltem, mi történt (illetve ami látszik):
Hódmezővásárhely és Kútvölgy között 1600 méteren alakítottak ki hézagnélküli pályát, az ott pályában levő, kb. 20 éves sínszálak felhasználásával (sínvégek levágása, helyére behegesztéssel). Így az 1494-es szelvénynél kezdődik most a 70/80-as lassújel, ami Székkutas csapórudas sorompós átjárójáig tart. A két 60-as lassújel megszűnt.
Székkutas Orosháza felőli végén a földutas átjárótól az 1329-es szelvényig alakítottak ki hézagnélküli pályát, használt 120 m-es szálakból. nekem úgy tűnt, ezt még szabályozni kell. Tovább Orosháza felé az 1280-as szelvényig történt meg az aljcsere (talpfák új vb. aljra).

Korábban nekem úgy tűnt, hogy Székkutastól a kakasszéki útátjáróig voltak leosztva a 120 méteres szálak, de ezeket most nem láttam.

bzmotoros Creative Commons License 2023.11.03 -2 7 6160

Tessék türelmesnek lenni, majd János rendet rak a vasútnál!

Lásd a nemzetgazdaság szempontjából kiemelten jelentős Szeged-Szabadka személyforgalom, a MÁV-Vagon eladása maszekba.......

Előzmény: AKF996 (6159)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.02 0 2 6159

"azért rossz a pálya (mondja az illetékes) mert juj a Csörgők széttapossák"

 

Nem tudom milyen illetékes mond ilyet, de a csabaiak a sok Csörgő-futómű javítás mellett/után valószínűleg teljesen ellenkezőleg gondolják mindezt, de főleg az ok-okozat összefüggésében...

Előzmény: 418 146 (6158)
418 146 Creative Commons License 2023.10.31 -1 1 6158

Szánalmas az egész. 

Mellékesen például Orosházán a városi csoportban is teljes joggal megy a felháborodás. Ez így megint minden csak nem utasbarátság. Szívunk egy hónapig a semmiért. 

 

-És a kedvencem az egészben: azért rossz a pálya (mondja az illetékes) mert juj a Csörgők széttapossák. Kérdem én a 125-ös vonalon mitől kerültek ki 3 helyre - köztük Kiscsákó és Kisszénás közé végig- a 40-es lassújelek?  Ott nem jár Mozdony, és ezt már nem lehet a kőhordásra se ráfogni...

Előzmény: looksharp (6157)
looksharp Creative Commons License 2023.10.30 -1 1 6157

Székkutas-Kútvölgy között tudtommal nem volt aljcsere. Orosháza és Székkutas között sem végeztek vele a nyáron, pláne, miután az aljcsere után 40-es lassújelet kellett kitűzni, mert elb..ták a fekszintet. Aztán szereztek egy gépet, hogy beszabályozzák.

 

Mindenesetre a vonalon a menetrendszerűség a vágányzár után olyan, mint a vágányzár előtt volt.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6156)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2023.10.27 0 2 6156

Még a vágányzár kezdete előtt azt tapasztaltam, hogy Orosháza - Székkutas - Kútvölgy között az összes talpfát kidobták a vonalból és betonaljra cserélték. hosszúsín csak az Orosháza - Székkutas között volt lehúzva.

Azt csiripelik a verebek, hogy a jövőre folytatása következik, aztán kérdés, hogy mi fog belőle megvalósulni.

Előzmény: looksharp (6153)
looksharp Creative Commons License 2023.10.26 -1 2 6155

A hézagnélkülivé alakított szakaszokra talán engedik a nyolcvanat! Legalábbis remélem!

Előzmény: 418 146 (6154)
418 146 Creative Commons License 2023.10.25 0 2 6154

Ha minden jól megy akkor foglalkoznak valamennyit a Kutas-Hmvhely szakasszal is, ám ha igaz amit suttognak akkor adtak a sz@rnak egy pofont mondván ami eddig hatvanas volt az 60/70 lesz a többi meg 70/80...Pár nap és kiderül. 

Előzmény: looksharp (6153)
looksharp Creative Commons License 2023.10.18 -1 2 6153

Azt lehet tudni, hogy haladnak a hézagnélkülisítéssel, aljcserével, síncserével a vonalon?

Csak az Orosháza-Székkutas állomásközzel foglalkoznak, vagy hozzányúlnak a Székkutas-Kútvölgy-Hódmezővásárhely állomásközökhöz is? (Ott is lassújel van, gyakorlatilag végig.)

Magyar NaBA Creative Commons License 2023.09.24 0 3 6152

Egzóták vadászainak.

A 140-136 vonalon a ZOS Zvolen mozdonya által továbbított tehervonatba sorozva Szabadka felé tart a RegioJet három kocsija. Kis szerencsével az egzotikus vonat még kilépés előtt elcsíphető. A vonatot Kecskeméten 16:10 körül láttuk.

  

Kocsiszámokat sajnos nem tudom kibetűzni. 

T 6 Creative Commons License 2023.09.16 -1 0 6151
Előzmény: bzmotoros (6149)
7-es troli Creative Commons License 2023.09.16 0 0 6150

Nem biztos, hogy jutna. Sűrű a TT balesete személygépkocsival, és olykor hónapokat állnak, mire az egész homlok modul ki lesz cserélve. Emellett ha jól tudom 2 TT ami egymásba szaladt, azok is huzamosabb ideje állnak. Emellett mindig vannak kisebb hibak, tervszerű karbantartások.

 

Ha valaki pontosabb infot tud, kérem egészítsen ki/javítson ki.

Előzmény: bzmotoros (6149)
bzmotoros Creative Commons License 2023.09.16 0 2 6149

Miért nem megy tramtrén? Gondolom, a 12 db-ból 1-2 jutna ide. És akkor nem régi öreg orosz motorvonat járna, hanem egy vadiúj jármű.

Előzmény: 7-es troli (6147)
gyoparOHs Creative Commons License 2023.09.15 0 0 6148

A   VPE oldalról eltűnt az októberi vágányzár...

 

A Start oldalon még fent van a vg. zári menetrend..

7-es troli Creative Commons License 2023.08.22 0 0 6147
looksharp Creative Commons License 2023.08.22 0 3 6146

Az ágyazat a felépítményhez tartozik, nem az alépítményhez.

Igen, van probléma helyenként az alépítménnyel és helyenként van a töltéssel is. De ne keverjük össze őket, mint ahogy az egyes szakaszok problémáit se!

Népkert: Ott a töltés csúszik, aminek oka, hogy az 1980-as években a toronyházak építésekor jelentősen csökkentették a talajvíz szintjét, ezért a töltés alatt levő altalaj az esős vagy száraz időjárás váltakozásakor mozdul. A felépítményi hibák (hőségben megjelenő fodrozódás, kivetődés) erre vezethető vissza.

Hódmezővásárhely-Orosháza: Itt az utolsó átépítéskor helybencserés technológia volt, a régi ágyazatot elterítve, tömörítve alakították ki az új alépítményt és a tükröt (költségtakarékosság miatt). A hevederes pályán az elhasználódás és az elmaradó karbantartás miatt alakultak ki a páros süppedések, ezek környezetében a vízzsákok. Orosházán a 70-es őrhelynél is volt kettő, Székkutasnál az állomás rövid vége és a sorompós átjáró között is volt egy. A hézagnélkülisítés után egy sem újult ki, pedig nem épült új töltés, a tükröt itt is a régi ágyazatból alakították ki. 
Kérdés, a mostani rohammunkában mire lesz lehetőség. 
Szegény ember vízzel főz. ez most tűzoltó-munka, mert a menetrendi helyzet tarthatatlan.

Szóval sok mindent lehetne, sok mindent kellene, de amikor pénz a vasút kasszájában nincs, országos szinten is  csak hitelből van (állampapír-kibocsátás), akkor... (A dolog politikai oldalát meg légy szíves, került, hogy mire van és mire nincs forrás, mert ez a topic nem erről szól.)

Előzmény: AKF996 (6145)
AKF996 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 6145

Na ne már, hogy nincs semmi gond az alépítménnyel. Szinte évek óta lehet hallani, még ha csak súrlódások és utalgatások szintjén is, hogy Bc M41-esei nagy részének a futómű és forgóváz hibái elsősorban a Hv-Oh pályahibáira eredeztethető vissza. És nem, nem csak sínhibákról hallottam - azok sajnos alapból olyanok, amilyenek - hanem komoly alépítményproblémákról, néhol kis híján fél méteres besüppedésekről az ágyazatban, és komoly (nem kezdődő) vízzsákokról. Most akkor mi az igazság? A csabai fenntartás már régóta háborog emiatt elvileg, hogy ez a szakasz teljesen szétcseszi a Csörgők forgóvázait, és már nem győzik javítani őket. Azért amikor az ember csak pusztán ül és döcög a vonaton, már akkor is nagyon érezhető hogy itt valami nem stimmel, és nem csak a sínszálakkal.

És akkor a Vh. és Népkert közti töltésről még nem is volt szó, amit már hány évtiezede is volna időszerű megcsinálni? 

Előzmény: looksharp (6143)
AKF996 Creative Commons License 2023.08.22 0 2 6144

Nem igazán mérvadó, és nem is nagyon érdekel, hogy mit mond a hülye csirkefejű. Szerintem a csávó még azzal sincsen tisztában, hogy jelenleg konkrétan áll a munka lassan 2 hónapja hivatalosan is.

Előzmény: koller andor (6141)
looksharp Creative Commons License 2023.08.21 0 3 6143

A süppedések nem az alépítmény miatt vannak. A sínvégek el vannak verődve, a hevederkamrák kopottak és az illesztéseknél ki van mozgósodva az ágyazat. 
Ezen sokat lehetett volna segíteni rendszeresebb aláveréssel (persze van árnyoldala is, mert valamelyest gyorsítja az ágyazat aprózódását), de a vágányszabályozások sajnos nem rendszeresek a vasúthálózaton, inkább tűzoltó jelleggel van a legtöbb helyen. (Kivétel akad!)

Nem lesz végig hézagnélküli felépítmény. Sok helyen csak sínvégcsere és vágányszabályozás lesz, hogy a 80 km/óra sebességet néhány évig még lehessen tartani.

A töltés és az alépítmény viszonylag tűrhető állapotban van, néhány kezdődő vízzsákot helyi beavatkozással fel lehet számolni.

Előzmény: AKF996 (6136)
1347. Creative Commons License 2023.08.21 -2 5 6142

A kakadu megint nagyot mondott, mint mindíg. Vagy tudja hogy Lölő kinyitja a bugyellárisát és fizet? Netán a betonaljba is kerül acél?

Előzmény: koller andor (6141)
koller andor Creative Commons License 2023.08.21 0 1 6141
Előzmény: AKF996 (6137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!