a korábban megjelölt munkálatok (fékrendszer felújítása) sikeresen lezáródtak. Becsúszott még egy jobb első féltengely csere, mert a kpi csavar teljesen le volt nyalva... :(
de nálunk most minden rendben lévőnek tűnik futómű és fék terén. Jön az első burkolat, aztán meg a motor.
köszönöm a gyors választ! Akkor számomra nincs jelentősége. Az autó működését nem befolyásolja, az OBD kapcsolat feláll, kommunikáció is van :) A fő hiba a vezérműtengely jeladó (2.5 crd) de ez már egy másik téma. Ez egyértelműbb hiba, és tünete is van, nem indul az autó :)
Van egy 2004es Grand Cherokee 2.5crd motorral, automata váltóval. P1652 hibakódot ír a hibatároló. Tud erről valaki valamit mondani? Sajnos semmi infó róla. Köszi!
Meg tudná nekem mondani valaki,hogy mi a külömbség az MX és az XJ motor között??
4.0 benzines 93'-as Cherokee-ban a hajtókar kijött a blokk oldalán(MX) most motort vadászok hozzá esetleg,ha tud valaki működő motort kérem ne tartsa magában.
Igen én is ebből indultam ki. De csere után semmi sem változott csak a hangja. Úgyhogy most a difikben fogok olajat cserélni. Elvileg kb 45000km a csere periódus. Szerintem ráfér már...
Az igazság az, hogy magáról a motorról nem sok minden van az amerikai oldalakon de a többi rész azonos. Még a váltó más de mint DaimlerChrysler terméket, amcsi kocsikba is szerelték.
Transfer Case Models with QuadraDrive and Quadra-Trac IIrequire special fluid for the transfer case but unfortunately,ATF+4is often used instead (as that was the original specification in 1999). The end result is that you might notice some scrubbing sounds or binding from the front tireswhen you turn sharply (like in a normal parking lot manuever). Changing the fluid to the correct fluid often fixes the issue, but if it is left unresolved for a long time it can damage the transfer case. Repairs can be expensive, but swapping to theNV242(Selec-Trac) transfer case is a cheaper alternative.
On your test drive: Do a few sharp turns in a parking lot and see if you notice any scrubbing or hopping from the front wheels. If you have a mechanic do a Pre-Purchase Inspection, have them check the transfer case fluid. If it is red, it is the wrong fluid. It should be honey-colored. The correct fluid is only about $30 for enough to do the job and it is an easy do-it-yourself job. If you can change your oil, you can change the transfer case fluid.
Ezek szerint a titokzatos hang eredhet abból is hogy rossz típusú olaj van a "transfer case"-ben. Remélem nem ez a baj, de ezt olvasva úgy tűnik jobb minél előbb megnézetni, mielőtt a rossz olaj tönkretehetne valamit. Azért gondolom még mindig hogy nem ez lehet a baj, mert kanyarodva nem ugrál az egyik kerekem sem. Remélem "csak" féltengely.
Köszi a tippeket. A kattogó hang ami az enyémből jön teljesen más, és csak élesebb kanyarban hallatszik, de akkor sík terepen is. Féltengely lenne? Ha lesz időm elviszem szervizbe.
Egyébként az én WG-mben (a WJ EU-ban gyártott verziója) QUADRA-TRAC van, sőt azt hiszem abból is a kettes. Ez is önzáródó de nem annyira hatékony mint a QUADRA-DRIVE. Itt van erről kis fejtágító: http://www.wjjeeps.com/tcases.htm#QUADRA
Köszi a linket a fórumra. Ismerem, csak nem sűrűn járok oda mert nem nagyon vannak ott WG-s kollégák, az USA-ba nem sokat vittek a CRD-s Merci motoros verzióból. Itt az EU-ban a Németeknél és az Olaszoknál van belőle sok, de én sajnos csak angolul beszélek.
Köszi az infót. Én is valamilyen kattogó hangot hallok alulról ha élesen kanyarodok (nem kell alászedni), valószínűleg a difiből vagy az első kardántól jön. Kicsit idegesít a dolog. Azt hiszem előbb-utóbb el kell vinnem egy futómű specialistához mert nem akarok vele külföldön lerobbanni.
Egyébként megköszönném ha megírnád mennyi olaj megy a difibe. Úgy nagyságrendileg mennyibe került az olajcsere?
Tudtok abba segíteni, ill ötletet adni, hogy a 3,1 td csirkébe milyen más motort lehet beépíteni, ami kompatibilis, és nem kell nagyon átalakítani semmit hozzá?
eljött az ideje a fékinkkel foglalkozni, mert elkezdtek elég gyatrán fogni. rendeltünk 2 Juratech tárcsát előre a 4db betéttel, és szombaton nekiugrottunk, mert bátrak vagyunk. kerék le, nyeregtartó csavarok ki, neyereg le, bal oldali fos tárcsa leüt. ekkor láttuk, hogy gyalázatos betéteim közül a bal oldali belső, amit a dugattyú byomott, ott már csak a vas réteg látszott, a kopó réteg megsemmisült, a külsőn még egy leheletnyi maradt. ok, no para, itt vannak az új húsos betétek. és ekkor jött a gigaszívás: a munjahengerek porvédő gumijai (mindkettő) szét voltak rongyolódva, innentől a dugattyúk nem mentek vissza az eredeti pozícióba, és az új betétek berakása kb lehetetlen, mert a 24,5mm tárcsa, a 2x18mm betét nem fért el a max.60ra szétnyomott dugattyús fogadórészben. és mindez szombat, 11:54... szerencsére az alkatrészeseknél felvették a telefont zárás előtt, és becsúszó szereléssel ma reggelre sikerült hozatnom 2db felújított TRV nyerget előre. a jobb oldali tárcsacserének a hétvégén neki sem tudtunk állni, mivel a kedves gumisok úgy rátépték az egyik tetves csavart, hogy nem tudtuk leszedni. ma reggel begyűjtöttem a nyergeket, kicseréltettem a tetű csavart, és délután nekiállunk folytatni :) trallallaaa :)
kiadások:
2db Juratec tárcsa előlre + hozzá a 4db betét: 25.000,-
Én lecseréltem az osztómű? (transfer case) -ben az olajat és sokkal halkabb lett a hajtás. Nem olcsó az olaj bele mert spéci cucc kell.
Elvileg a Wj csirke alatt nv247 es van. Én eredetileg azért cseréltem mert teljesen alászedett kormánynál elég érdekesen viselkedik. Amit ki tudtam deríteni ez lehet azért is mert rossz olaj van benne.
De eddig úgy fest nem változott semmi.
Teljesen alászedett kormánnyal fordulva kb mintha az első tengelyen nem is lenne difi. Az egyik kerék elkapar, érezni hogy feszül az egész. Lehetséges, hogy már ennyitől zár az első difi?
Éppen írtam is róla. Annak való aki szeret bütykölgetni és van legalább 3 keze. :) De az eredmény meggyőző. Ha mindet kicseréltem az utastérben dobok az eredményről egy fotót.
Ma beraktam a belső térbe néhányat a kínából rendelt LED égőkből. Eddigi tapasztalat:
Nem mindig könnyű a bumszli ledeket berakni a keskenyebb izzók helyére. Volt néhány pillanat amikor nagyon tudtam volna egy 3. kezet is használni.
Nincs használati utasítás és úgy kell kitalálni hogy melyik LED hová megy. Nem mindig egyértelmű.
A LED-ek tényleg fényesebbek és teljesen fehér a színük. Egyértelműen jobban bevilágítják a járgányt. Eddig csak a két első térképlámpát és a csomagtartó lámpát cseréltem le, de már most sokkal több a fény a kocsiban. Mindehhez adjuk hozzá hogy sosem égnek ki (mire kiégnének a kocsi bontóban lesz) és kevesebbet is fogyasztanak.
Aggódtam hogy a dimmelés fog e működni LED-ekkel. Működik, nincs vele gond. Szép lassan alusznak ki a fények a kocsiban, ahogy kell.
Mindent egybevetve eddig úgy tűnik nem volt pénzkidobás a LED szett vásárlás, de véglegeset majd akkor mondanék ha végeztem a munkával. Ami az eddigiek alapján nem lesz egy fáklyásmenet.
Még mindig kacérkodok avval hogy a ködlámpába veszek egy jó minőségű LED égőt és azt használom nappali fénynek. (Sokat vezetek országúton, lakott területen kívül.) Egyenlőre még nem döntöttem, de ha találok valami komoly LED égőt megfizethető áron akkor lehet hogy abba is belevágok.
Ez engem is érdekelne a válasz mert az én verdám is generál ilyen zajt. Először a gumira gyanakodtam, de földúton is megmarad a hang ezért nem erről van szó. Az én csirkémben quadra-trac rendszer van, az némileg más mint amit Feri említ. A hang olyan jellegű mintha egy nagyméretű differenciál rendszer hangját lehetne hallani. Nagy teherautók és buszok adnak ki néha ilyen hangot, de azok sokkal erősebben. Nem vagyok benne biztos hogy elölről vagy hátulról jön e, de az biztos hogy alulról. Aggódjak?
Feri, beszéltünk ma telefonon és úgy döntöttem ide teszem ezt a linket hátha érdekel mást is. Szóval van egy angol nyelvű oldal amin szinte mindent meg lehet találni a WJ-s grand cherokee-król: http://www.wjjeeps.com/ Tudom hogy az idelátogatók közül már sokan ismerik, de aki esetleg még nem ismerte volna annak melegen ajánlom. Fantasztikus információforrás annak aki kicsit többet akar tudni a verdájáról.
Köszönöm a linket. Már csak azt nem értem miért nem jött fel ez az oldal a gugliban mikor haspáncélt kerestem. Mindegy, úgy tűnik ez lesz a cég aki tud majd segíteni.