Üdv .Mai nap aktívan telt ,először hűtő modding.Ami nagyon nem tetszett hogy a hűtő nagyon rá van ültetve az intercooler-re ezt úgy orvosoltam hogy 8mm távtartó lett mind a négy csavar alá berakva ,így még a ventilátor se ér bele és a levegő is jobban átjárja. A következő feladat a ventilátor előtti műanyag takaró szellősebbé tétele :-) , ezt 30 mm es lyukfúróval megoldottam, ami a képen nem látszik hogy az oldalfalakon is képeztem szellőző járatokat.
Ezek után jött a hengerfejek felrakása. Itt a sorrend a leghátsó hengertől előre hogy jobban hozzá lehessen férni.
A henger megtakarítása(fémtisztára)és a csavar furatok kitakarítása(lényeges hogy a folyadékokat is kifújjuk mivel ha marad benne víz,amikor lehúzzuk a hengerfej csavarokat megrepedhet a blokk) visszarakjuk a szelepvezetőket( "u" alakú fém lemezek),rá a tömítés .Ezek után jönnek a hengerfejek először az m12 es csavarokat kézzel meghúzzuk végigmegyünk mind az öt hengeren. Felrakjuk a leömlőt,szívócsonkot már a tömítéssel együtt ! Jöhetnek az m14-es csavarok illesztő lapokkal. Meghúzzuk mindet sorrendbe megfelelő nyomatékkal(több féle sorrend van ).Jöhetnek az olajvezeték csavarjai új réz tömítésekkel.
(Lényeges az illesztők helyzete csak így fér el a szelep dekni tömítés)
Mehet vissza termosztátház és a turbó . A motortér jobb oldalán vissza kell rakni a porlasztókat és a hőmérséklet jeladók csatlakozóit 3-4-es henger. Intercooler csövek,vízcsövek stb...
Pár napja vásároltam egy Grand Cherokee ZJ-t,úgyhogy új vagyok ebben a topikban. Az autónak váltó hibája van(folyik az olaj és bizonyos fordulat vagy sebesség tartományokban ráz) mondta az eladó.Aláfeküdtem,megnéztem a terpeváltó hátsókihajtásának a háza(a mellékelt képen a 26-os számú) el van repedve.
4 éve van nálam az autó. Azóta szinte mindent felújítattam rajta (komplett szilent garnitúra csere, önindító, adagoló, első hátsó fékek, összes olaj cserélve -váltókban, hídakban stb.) Végig vezettem a kortörténetét. Kis ízelítő az autóról a totalcar népítéletében Grand Cherokee Limited ZJ 2.5TD - Szeretni való címmel olvasható. Komoly terepen nem volt használva. A motor füst mentes, hidegben is jól indul. Megbízható autó teszi a dolgát. Nappali menetfénnyel, 92A új BOSCH aksival, állófűtéssel, túra csomagtartóval, tökéletes diffikkel és váltóval, teljes értékű pótkerékkel, jó állapotú AT gumikkal és + hólánccal 1.390.000,- eladó. +36205592848
ZJ műszerfal bontásról vagy ZJ motortér, motor szétszedve, stb.. képekre ha szükségetek van írjatok az istermag@gmail.com címre nagyobb felbontásban tudom küldeni őket.
A motor képeket Szokics Mitó Jeep-es társunknak köszönhetjük.
A klíma kondenzvíz kivezető cső az anyós ülés tűzfalán található a műszerfal alatt. Ki tisztítani nem tudtam másként csak a műszerfal le bontásával. Több legyet ütöttem egy csapásra, mert így legalább gyönyörűen kitisztítottuk a szellőző rendszert ( fél vödör szemét - komposzt :-) jött ki belőle )
A klíma miatt érdemes szerelőt keresni aki le tudja fejteni a gázt és van megfelelő szerszáma is.
A kiegyenlítő tartály alatti karosszéria nyúlványba van ki vezetve a kondenzvíz.
A kiegy. tartály alatt található a komputer agya, azt le bontva találtok még csavart ami tartja a műszerfalat.
A 96 előtti évjáratoknál lehet, hogy megy nagyobb bontás nélkül is a youtubon találtam róla videót
It's an upshift light. For some reason, a genius at the car companies thought it would be a good idea to tell people when to shift gears for best gas mileage. At first, I ignored it...then it started bugging me, so I pulled the bulb out. Much nicer now.
- a képen ugyebár a hűtőradiátor felső része látszik, amiről a műanyag felső búbot lekaptátok. a hűtő az cserés lett, vagy esetleg szerelhető, és a tetejét visszapattintottátok rá?
Üdv! egy 91-es yj-m van és a műszerfalon a check engine mellett bal oldalon kigyullad időnként egy felfelé mutató sárga nyil. Valakinek ötlete, hogy mi lehet az? THX!
Üdv a csapatban urak ! Jó úton haladtok ti is a hengerfejes autó felé.egy jó tanács. Rozsdás víz a kiegyenlítőben nagyon rossz jel .Nálam is így kezdte 1. lépés elmegy a fűtés(eldugul a fűtőradiátor). 2. lépés próbálod átmosni a rendszert ezzel-azzal. 3. lépés a fellazult trutyinak egy részét kimosod ,örülsz . 4. lépés elkezd melegedni a motor terhelés alatt (nálam ez autópályázásnál jött elő) a fellazult trutyi a motor vízhűtőjét is eltömíti. 5. lépés hengerfejes lesz az autó (többféle tünet lehet:kinyomja a vizet a kiegyenlítő tartályból,gőzöl a kipufogó,összefolyik a víz a motorolajjal). Utólag végiggondolva egy dolgot lehetett volna csinálni ,kivenni a vízhűtőt és jól beáztatni átmosni ,esetleg cserélni. Bár egy ideje bújom a 3.1 td-t ezeknek a hengerfeje előkamrás nagyon magas hőmérsékletű a hengerfejben az égés ,és egyszerűen elhasználódik ,ez fokozottan igaz a 4-ik,5-ik hengerfejre, főleg ha víz nélkül használjuk. Tehát ha valaki hosszú távra tervez célszerű mind az öt hengerfejet újra cserélni !! Elég sok fórumot végigolvastam igencsak 200 ezer kilométer fölött beadják a kulcsot ezek a motorok,majd rakok fel képeket a hengerfej cseréről ha valakit érdekel. Végezetül egy kép a hűtőről:
Semsei kollegával egyeztetve a kiszedés Valóban nem leányálom, mert a műszerfalnap ki kell ugrania. Fűtőlamellamozgató motorok a kesztyűtartó mögött rendben vannak? (Nálünk az egyik cserés lesz sajna).
meglett, mitől volt traktor hangunk. Levette a szerelő a csirke blokkjának elejéről a rotációs kapát, látszott, hogy a tengelye szabályosan lötyög. A lötyögés további oka, hogy a tengelyen található 4db csapágy 6400-at kóstált. A tengelyt ezt követően el kellett vinnem az esztergályoshoz. Péntekre lesz kész. Ráhegesztének, aztán visszamarják méretre: 7000 :) hétvégén meg összevarrják a vasat, aztán már mehetünk is :) Trallala...
ha marad ez az idő, akkor - garázs híján az utcán - kiszerelem az első üléseket a fűtésvezeték ellenőrzése céljából. Meglátjuk, mit sikerül majd összerakni.
amikor a mi csirkénk nehezen indult, akkor ki lett kapva az összes porlasztó, be lett méretve, és kicseréltük az akksit hidegindítósra, meg az izzítókat Boschra. aztán ez után is darált csak, mire kiderült, hogy természetesen az 5.porlasztónál falsot szív. összecsiszolták, kapott egy kilágyított réz tömítést, és mind a darálás, mind a füstölése megszűnt. a porlasztómen azt mondta, hogy ha a jelenség továbbra is fennáll, akkor az adagolót kell felújítani. de szerencsére megoldódott :)