Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jeepwj Creative Commons License 2016.02.03 0 0 397

Ha szemben állsz vele bal oldalon lent ,a turbó előtt. 

Előzmény: bandigreen (396)
bandigreen Creative Commons License 2016.02.03 0 0 396

Kedves Csirkebütykölők!

 

nem tudja esetleg valamelyikőtök, hol található az olajnyomás-szenzor a 3.1TD blokkján?

bandigreen Creative Commons License 2016.02.01 0 0 395

Jó látni, hogy nem csak a mi motortérszigetelésünk porlad rohamos léptékben XD

Előzmény: jeepwj (394)
jeepwj Creative Commons License 2016.01.31 0 0 394

Üdv .Mai nap aktívan telt ,először hűtő modding.Ami nagyon nem tetszett hogy a hűtő nagyon rá van ültetve az intercooler-re ezt úgy orvosoltam hogy 8mm távtartó lett mind a négy csavar alá berakva ,így még a ventilátor se ér bele és a levegő is jobban átjárja. A következő feladat a  ventilátor előtti műanyag takaró szellősebbé tétele :-) , ezt 30 mm es lyukfúróval megoldottam, ami a képen nem látszik hogy az oldalfalakon is képeztem szellőző járatokat. 

Ezek után jött a hengerfejek felrakása. Itt a sorrend a leghátsó hengertől előre hogy jobban hozzá lehessen férni.

A henger megtakarítása(fémtisztára)és a csavar furatok kitakarítása(lényeges hogy a folyadékokat is kifújjuk mivel ha marad benne víz,amikor lehúzzuk a hengerfej csavarokat megrepedhet a blokk) visszarakjuk a szelepvezetőket( "u" alakú fém lemezek),rá a tömítés .Ezek után jönnek a hengerfejek először az m12 es csavarokat kézzel meghúzzuk végigmegyünk mind az öt hengeren. Felrakjuk a leömlőt,szívócsonkot már a tömítéssel együtt ! Jöhetnek az m14-es csavarok illesztő lapokkal. Meghúzzuk mindet sorrendbe megfelelő nyomatékkal(több féle sorrend van ).Jöhetnek az olajvezeték csavarjai új réz tömítésekkel.  

(Lényeges az illesztők helyzete csak így fér el a szelep dekni tömítés) 

Mehet vissza termosztátház és a turbó . A motortér jobb oldalán vissza kell rakni a porlasztókat és a hőmérséklet jeladók csatlakozóit 3-4-es henger. Intercooler csövek,vízcsövek stb... 

Röviden ennyi.

max535d Creative Commons License 2016.01.31 0 0 393

Ebben kérném a segítségeteket.Hol találok ilyent? Meg hegesztettem,működik de ettől függetlenül szeretném lecserélni.

max535d Creative Commons License 2016.01.31 0 0 392

Sziasztok!

 

Pár napja vásároltam egy Grand Cherokee ZJ-t,úgyhogy új vagyok ebben a topikban. Az autónak váltó hibája van(folyik az olaj és bizonyos fordulat vagy sebesség tartományokban ráz) mondta az eladó.Aláfeküdtem,megnéztem a terpeváltó hátsókihajtásának a háza(a mellékelt képen a 26-os számú) el van repedve. 

jeepwj Creative Commons License 2016.01.30 0 0 391

Szia. Sajnos cserés lett a hűtő,nem lehetett kimosni belőle a belekövesedett trutyit.

Előzmény: bandigreen (385)
Semsei07 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 390

Gyerekek!

 

Eladóvá vált szeretett gépem kihasználatlanság miatt. 1997. 2.5Td ZJ Grand Cherokee Jeep

A használt autón megtalálhatóak a képek róla

http://www.hasznaltauto.hu/auto/jeep/grand_cherokee/jeep_grand_cherokee_zj_limited_2.5_tdi-9770385

 

4 éve van nálam az autó. Azóta szinte mindent felújítattam rajta (komplett szilent garnitúra csere, önindító, adagoló, első hátsó fékek, összes olaj cserélve -váltókban, hídakban stb.) Végig vezettem a kortörténetét. Kis ízelítő az autóról a totalcar népítéletében Grand Cherokee Limited ZJ 2.5TD - Szeretni való címmel olvasható. Komoly terepen nem volt használva. A motor füst mentes, hidegben is jól indul. Megbízható autó teszi a dolgát. Nappali menetfénnyel, 92A új BOSCH aksival, állófűtéssel, túra csomagtartóval, tökéletes diffikkel és váltóval, teljes értékű pótkerékkel, jó állapotú AT gumikkal és + hólánccal 1.390.000,- eladó. +36205592848

Semsei07 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 389

ZJ műszerfal bontásról vagy ZJ motortér, motor szétszedve, stb.. képekre ha szükségetek van írjatok az istermag@gmail.com címre nagyobb felbontásban tudom küldeni őket.

A motor képeket Szokics Mitó Jeep-es társunknak köszönhetjük.

 

 

Semsei07 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 388

A klíma kondenzvíz kivezető cső az anyós ülés tűzfalán található a műszerfal alatt. Ki tisztítani nem tudtam másként csak a műszerfal le bontásával. Több legyet ütöttem egy csapásra, mert így legalább gyönyörűen kitisztítottuk a szellőző rendszert ( fél vödör szemét - komposzt :-) jött ki belőle )

A klíma miatt érdemes szerelőt keresni aki le tudja fejteni a gázt és van megfelelő szerszáma is.

A kiegyenlítő tartály alatti karosszéria nyúlványba van ki vezetve a kondenzvíz.

A kiegy. tartály alatt található a komputer agya, azt le bontva találtok még csavart ami tartja a műszerfalat.

 

A 96 előtti évjáratoknál lehet, hogy megy nagyobb bontás nélkül is a youtubon találtam róla videót

Semsei07 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 387

Sziasztok!

 

Nem olyan gáz, ha már neki veselkedik az ember akkor megy mint a karika csapás. Alig veszitek észre az idő múlását. :-)

A Hüllő kft készít fűtő radiátorokat is. http://www.hullokft.hu/

 

Szívesen segítek szóban is hívjatok, nyugodtan +36205592848

Műszerfal bontáshoz videós segítség -

 

Előzmény: bandigreen (374)
Danny22 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 386

megtaláltam, hátha segit másokon is, elég vicces:

It's an upshift light. For some reason, a genius at the car companies thought it would be a good idea to tell people when to shift gears for best gas mileage. At first, I ignored it...then it started bugging me, so I pulled the bulb out. Much nicer now. 

Előzmény: Danny22 (384)
bandigreen Creative Commons License 2016.01.28 0 0 385

Szia JeepWJ!

 

a képedet nézegetve lenne egy kérdésem:

- a képen ugyebár a hűtőradiátor felső része látszik, amiről a műanyag felső búbot lekaptátok. a hűtő az cserés lett, vagy esetleg szerelhető, és a tetejét visszapattintottátok rá? 

Előzmény: jeepwj (378)
Danny22 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 384

Üdv!   egy 91-es yj-m van és a műszerfalon a check engine mellett bal oldalon kigyullad időnként egy felfelé mutató sárga nyil. Valakinek ötlete, hogy mi lehet az? THX!

bandigreen Creative Commons License 2016.01.27 0 0 383

Azért egy nap, mert műszerfal kiugrik? :(

Előzmény: jeepwj (377)
chefr Creative Commons License 2016.01.25 0 0 382

Köszi! Helyileg merre vagy?

Előzmény: jeepwj (380)
jeepwj Creative Commons License 2016.01.25 0 0 381
Előzmény: chefr (379)
jeepwj Creative Commons License 2016.01.25 0 0 380

Szerencsére van itthon jó pár darabom :-)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137876384&t=9190550

 

 

Előzmény: chefr (379)
chefr Creative Commons License 2016.01.25 0 0 379

Szia! Hol tudok rendelni, és mennyibe kerül?

Előzmény: jeepwj (377)
jeepwj Creative Commons License 2016.01.25 0 0 378

Üdv a csapatban urak ! Jó úton haladtok ti is a hengerfejes autó felé.egy jó tanács. Rozsdás víz a kiegyenlítőben nagyon rossz jel .Nálam is így kezdte 1. lépés elmegy a fűtés(eldugul a fűtőradiátor). 2. lépés próbálod átmosni a rendszert ezzel-azzal. 3. lépés a fellazult trutyinak egy részét kimosod ,örülsz . 4. lépés elkezd melegedni a motor terhelés alatt (nálam ez autópályázásnál jött elő) a fellazult trutyi a motor vízhűtőjét is eltömíti. 5. lépés hengerfejes lesz az autó (többféle tünet lehet:kinyomja a vizet a kiegyenlítő tartályból,gőzöl a kipufogó,összefolyik a víz a motorolajjal). Utólag végiggondolva egy dolgot lehetett volna csinálni ,kivenni a vízhűtőt és jól beáztatni átmosni ,esetleg cserélni. Bár egy ideje bújom a 3.1 td-t ezeknek a hengerfeje előkamrás nagyon magas hőmérsékletű a hengerfejben az égés ,és egyszerűen elhasználódik ,ez fokozottan igaz a 4-ik,5-ik hengerfejre, főleg ha víz nélkül használjuk. Tehát ha valaki hosszú távra tervez célszerű mind az öt hengerfejet újra cserélni !! Elég sok fórumot végigolvastam igencsak 200 ezer kilométer fölött beadják a kulcsot ezek a motorok,majd rakok fel képeket a hengerfej cseréről ha valakit érdekel.   Végezetül egy kép a hűtőről:

 

 

jeepwj Creative Commons License 2016.01.25 0 0 377

Nem nagy kunszt ,rendelsz alu fűtőradiátort,ne rezet ,egy napos munka és úgy fűt mint egy lada ,égeti a kezed ,ha info kell írj segítek én is :-)

Előzmény: chefr (373)
bandigreen Creative Commons License 2016.01.25 0 0 376

Hű.

 

Semsei kollegával egyeztetve a kiszedés Valóban nem leányálom, mert a műszerfalnap ki kell ugrania. Fűtőlamellamozgató motorok a kesztyűtartó mögött rendben vannak? (Nálünk az egyik cserés lesz sajna).

Előzmény: chefr (375)
chefr Creative Commons License 2016.01.24 0 0 375

Nálad is ugyan ez a probléma? Arra gyanakszom, hogy csak a fűtőradiátor csere oldhatná meg, de azt kiszerelni állítólag rémálom. 

Előzmény: bandigreen (374)
bandigreen Creative Commons License 2016.01.24 0 0 374

Sziasztok!

 

sajna mi is ezzel a problémával küzdünk. Ha valakinek lenne ötlete/tapasztalata, az nagyon érdekelne...thx.

Előzmény: chefr (373)
chefr Creative Commons License 2016.01.23 0 0 373

Üdv,

 

Nincs esetleg valakinek ötlete az alábbi problémával kapcsolatosan?

 

A csirkébe ki lett cserélve a termosztát, hűtőrendszert átmosták, de még mindig szinte langyos levegőt nyom hiába van beállítva 29 fokra.

bandigreen Creative Commons License 2016.01.20 0 0 372

Update...

 

meglett, mitől volt traktor hangunk. Levette a szerelő a csirke blokkjának elejéről a rotációs kapát, látszott, hogy a tengelye szabályosan lötyög. A lötyögés további oka, hogy a tengelyen található 4db csapágy 6400-at kóstált. A tengelyt ezt követően el kellett vinnem az esztergályoshoz. Péntekre lesz kész. Ráhegesztének, aztán visszamarják méretre: 7000 :) hétvégén meg összevarrják a vasat, aztán már mehetünk is :) Trallala...

 

ha marad ez az idő, akkor - garázs híján az utcán - kiszerelem az első üléseket a fűtésvezeték ellenőrzése céljából. Meglátjuk, mit sikerül majd összerakni.

 

addig meg hajrá :)

bandigreen Creative Commons License 2016.01.19 0 0 371

Akkor elvileg nincs más...

Előzmény: chefr (370)
chefr Creative Commons License 2016.01.18 0 0 370

De a porlasztókat most újították fel, + porlasztó csúcs. Akkor ezek szerint adagoló lehet a hibás, nem?

Előzmény: bandigreen (369)
bandigreen Creative Commons License 2016.01.18 0 0 369

Hi!

 

amikor a mi csirkénk nehezen indult, akkor ki lett kapva az összes porlasztó, be lett méretve, és kicseréltük az akksit hidegindítósra, meg az izzítókat Boschra. aztán ez után is darált csak, mire kiderült, hogy természetesen az 5.porlasztónál falsot szív. összecsiszolták, kapott egy kilágyított réz tömítést, és mind a darálás, mind a füstölése megszűnt. a porlasztómen azt mondta, hogy ha a jelenség továbbra is fennáll, akkor az adagolót kell felújítani. de szerencsére megoldódott :)

Előzmény: chefr (367)
Pisti03 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 368

Sziasztok!

Segítség kellene!

Van egy WJ-m 3,1 TD 1999.

Ma ahogy jöttem haza, menet közben leállt a motor. Semmi előjel. Kigyulladt a Check In lámpa és leállt!

Indítottam , egyből indult és megy. Volt már ilyen valakinek? Mit nézzek meg?

Köszi a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!