Köszi a választ. Én kicsit nagyobb mélységet képzeltem volna, a 25-30 centit tudja egy zsiguli, vagy wartburg is - jó némi túlzással. Nem úgy van, hogy a terepjárókat úgy tervezik, hogy a villamos kütyük magasra vannak téve, és takaró védő lemezkék vannak a gépházban? Nem tudom, csak kérdem. Állítólag ( bocs, hogy konkurens gyártmányt emlegetek) a Defendernél 70 cm, de snorkerrel ablaküvegig merülhet? A jeepnél nem engedhető meg, hogy meg, hogy befolyjon a víz az utastérbe, egy kicsit? Pl 15 cm-re? Van alul is villany?
A Duster csak szélsőérték volt, kicsi is, gyenge is a motorja, és nincs felező. Difizárra remélem nem lesz szükség.
A hasmagasság fölé nem tanácsos meríteni az autót, mert be ázhat a fülkében az elektronika és akkor nem megy az autó sehová. Ha elektronika nélküli idősebb terepjáró akkor jó ha van snolker (légbeszívó) csöve a fülke tető magasságában, hogy a motor ne tudjon vizet beszívni.
Kövesebb talajnál szintén jó, ha van haspáncél a gépen nehogy a váltó, olajteknő megsérüljön.
Extrémebb helyre nem biztos, hogy a Duster jó választás. Ne felejtsük el, hogy csak 4 kerék meghajtásos és olykor jól jön a differenciál zár és a felező is.
Köszönöm ,hogy megosztottad tapasztalataidat! Én az XJ-ben gondolkozom. Hétvégen megyek is megnézni egy gépet :http://www.hasznaltauto.hu/auto/jeep/cherokee/jeep_cherokee_2.5td-8951521 ő lenne az! Rendelkezem másik autóval,szóval leginkább hobbi off-road célra,illetve túrákra használnám,de ha már sikerült egyet vennem,egy jó darabig biztos azzal megyek majd mindehova.
Tanácsot, inkább adatot szeretnék kérni Tőletek. Külföldi terepjáróbérlésem lesz, és a egy Jeep Grand Cherokee - 4WD Automatic-ra fog esni a választás. Csomagtér, ár ( Duster és Defender közt félúton). Meg tudná-e valaki mondani légyszíves, mennyi a gázlómélysége? Tömören: ezzel a kocsivak kb ..... cm mély vízbe mehetsz bele. Azt megtaláltam, hogy a hasmagasság 221...250 cm, de az más.
A netet már feltúrtam, de a leírások távol tartják magukat a konkrétumoktól és leginkább csak az extrákat, a kényelmi kütyüket helyezik előtérbe amiknek semmi értelmük egy folyómederben.
Véleményem szerint 1M alatt nagyon gyenge műszaki állapotú Jeep-eket lehet kapni.
Nekem annak idején azt tanácsolták, hogy legyen tartalékba pár 100e forint az átíráson felül, ne legyen érvágás ha valami komolyabb dolog adja meg magát.
Én kb. 2 év alatt jutottam el oda a fent látható géppel, hogy szinte minden fel lett rajta újítva vagy ki lett újra cserélve.
Azóta mentem már vele 30e km-t gond nélkül csak olaj és szűrő csere.
Ha megszeretné venni valaki nem is tudnám mit mondjak neki árat. :-)
Ha van mellette másik autó és nem kell napi szinten teljesítenie úgy könnyebben neki tudsz állni az autó rendbe hozatalának.
Ha érdekel a szerelési dokumentáció szívesen elküldöm neked e-mail-ben, abban árak is találhatóak.
e-mail címem istermag@gmail.com
A motor gyengéje a hűtő. Ha melegszik akkor cserélni kell a hűtőt.
Persze körbe járva az alap dolgokat a motor melegedés szabályai szerint. :-) az egy másik téma volna
Idézet az AUTONAVIGATOR-ból
2.5TD VM motor. Terepezéshez passzoló a motor is, ami még olasz, VM Motori-féle, ős TD. Turbós, köztes hűtős és hagyományos adagolós négyhengeres. Az a motor, amitől az összes szerelő tart, de leginkább azért, mert senki sem ismeri. Ameddig üzemel, addig szerethető. Hangja nem csúnya, pont olyan, mint egy 18-20 éves dízelé kell legyen. Hangos? Persze, hogy az, járása azonban egészen egyenletes, 284 newtonméter nyomatékát már 1950 1/percnél leadja, de alapjáratról húz. Felezővel még komoly emelkedőkön is lefullaszthatatlan az öreg öngyújtós. Váltója ötfokozatú, kapcsolási sémájával kissé megszokást igénylő, de alapvetően korrekt. Az áttételezés egészen hosszú, ötödikben a 120 km/órás tempó 2400 1/perccel futható, ami nem rossz. A kényelmes utazótempó 110-120 km/óra.
VM motorok specialistája Győr mellett található Robi +36309596891
Szeretnék kérni tőletek pár tanácsot,most állok első terepjáró vásárlásom előtt,régóta vonz engem ez a dolog,mostanra sikerült összeszednem annyi pénzt,h akár tudnék is venni egyet!Sajnos teljesen laikusként állok a dologhoz,sajnos egyáltalán nem ismerem a jeepeket,ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni!Ami biztos h az autó mindeképp dízel lenne,a 2.5td változata.Szeretnék tehát pár tanácsot kérni ,mikre érdemes figyelnem az autó esetleges megvásárlásakor,mennyire megbízhatók ezek a motorok ...stb stb .
Legtöbbször az Olasz autók jobb állapotban vannak mint az itthoniak.
90-100 tempóval és Shell Prémium üzemanyaggal lehet 9 literen tartani, ha minden rendbe van téve. :-)
Gondolom nem kell hangsúlyozni, hogy ez egy komoly terepjáró. Ha gondos gazdája vagy kivisz a világból.
Szerintem úgy érdemes megvenni egy ilyen gépet, hogy időt adsz magadnak az autó felépítésére. Itt nem az OFF ROAD-ra gondolok, hanem a gyári állapot megközelítése.
Ha gondolod keress telefonon, szívesen megosztom a tapasztalataimat.
Szevasztok, vettem egy 89-es 2,1-es td-t, xj cherokeet, kérdésem az, hogy az olajnyomás gombát merre találom, mert körbejártam a "blokkot de nem látom. Van egy olyan visszajelző, hogy water in fuel, (víz az üzemanyagban) annak hol lehet az érzékelője, az esetleges válaszokat előre is köszönöm, laller.
a segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Egy 2.7 CRDI, 2002-es évjáratú cherokee jeep-et vásároltam, amely a gázpedálra nem reagál, csak alapjárat van. A Bosch hibaolvasója szerint hibakód menetes, mégis világít a check lámpája. Az a kérdésem, hogy találkozott-e már valaki ezzel a problémával, illetve van-e valakinek kapcsolási rajza ehhez a típusú autóhoz?
A 2.5 td is 9-14 liter között fogyaszt 9 litert nehéz kihozni belőle. Olajsár,nem hanyagolnám el, nem véletlen szivárog .Magasak az alkatrész árak.Benzin-gázos vonalat inkább megnézném neked lehet jobb lenne .
Köszi a választ! Az olajfolyás laikusan nézve azért aggaszt, mert ha a tengely is elkopott, amin a szimmering ül., hiába kap új szimeringet, folyni fog. És hát ez nem 3 helyen folyik mint a mostani kisemondom milyen autóm, hanem fejszámolásom szerint vagy 15 helyen :-) 4x4 technology...
Néminemű utánaolvasás alapján azt találtam, a nagyérdemű 4.0 benzinest kedveli, illetve mifelénk a 2.5 dízelt. Mondjuk a 4.0 14 literes fogyasztása az nem fér bele.
Jó lenne hallani egy beszámolót arról, hogy valakinek a 20-24 éves TD motorral hogyan NEM ment rá inge-gatyája egy fejrepedés, adagolójavítás, turbóhalál, (mi még) költségeire.
Asztfalton való használatban, nyugis vezetési stílusban tud-e 9 liternél kevesebbet fogyasztani a 2.5 TD? Mert ha nem, akkor még mindig a 2.5 benzinesre szavazok.
Szóljatok már, mit nem vettem figyelembe. Előre is köszi! (Ja igen, bevallom, első autónak venném, és 80%-ban aszfaltra. Hogy mért mégis XJ-t? Csak.)
Én is most nézegetek, egyelőre csak online. A 2.5 benzinre nekem is felcsillant a szemem(félek a dizeltől), de biztos eszik tisztességesen. Ráadásul nekem mind messze van, itt a környéken egyet sem árulnak, nehéz így választani. Valamint meg kell mondani, szörnyű, hogy egy 20 éves autó még mindig 1m felett van. Persze vevő szempontból :) az olajsár, szerintem nem lehet olyan nagy probléma, talán csak lassan szivárog az olaj, 1-2 éven belül cserélni kell a szimeringeket és kész. Illetve figyelni, hogy legyen benne olaj rendesen. Esetleg olajcserekor ki is lehet cseréltetni....Öreg autók ezek, félek nehéz olyat kifogni, amire nem kell majd költeni. Az alkatrészárak meg elég húzósak. Talán ezért is magas a kocsik ára.
A repedt szélvédő nem volt említve a hirdetésben, ha jól emlékszem. Azért ez elég fontos tényező. Kérdés, ezután még mi van elhallgatva :D
Szia .A benzinest nem sokáig szeretnéd a magas fogyasztása (főleg ha terepen is használod esetleg benzin-gáz üzemű)miatt ,inkább diesel-t keress .Ha látszik az olajfolyás akkor lehet cserélgetni a szimeringeket és a kopó alkatrészeket ,valószínűleg nem nagyon karbantartott autóról van szó,ha nem tudod te megszerelni akkor sokat rá kell költened. Jobban jársz ha megnézel párat még ha messzire is van esetleg WJ-t próbáld ki én sokkal jobban szeretem.
Bocsánat, még egy kérdés: nincs valakinek beszkennelve kezelési leírás '93-'96 közötti (benzines) XJ-hez, magyarul vagy angolul? (Ami a kesztyűtartóban szokott lenni.) Köszi.
Ma egy szintén '96-os, de 2.5 benzines eladó XJ-t néztem meg. Hát ezt lényegesen jobb volt vezetni, mint a múltkori 2.5TD-t. Szerintetek mi a hátulütője ha 2.5 benzinest választok? Főleg aszfaltra kéne az autó.
10%-nál nem ehet többet mint a dízel, vagy igen?
Ezekről mi a véleményetek: elől-hátul a difiken olajsár van, teljesen végig van rajtuk futva az olaj, de nem friss folyás. Nem is csöpög. A kocsi alja eléggé poros sáros, azt rendesen átitatja a szivárgó olaj, úgy hogy kéthetente egyszer mozdul az autó. A szelepfedélen ugyanez. Ezek tolerálható folyások, vagy sok?
A szélvédőn hosszú egyenes repedés van a széléhez közel. Szerintetek mennyi a munkadíja egy szélvédőcserének?