Köszi a választ! Az olajfolyás laikusan nézve azért aggaszt, mert ha a tengely is elkopott, amin a szimmering ül., hiába kap új szimeringet, folyni fog. És hát ez nem 3 helyen folyik mint a mostani kisemondom milyen autóm, hanem fejszámolásom szerint vagy 15 helyen :-) 4x4 technology...
Néminemű utánaolvasás alapján azt találtam, a nagyérdemű 4.0 benzinest kedveli, illetve mifelénk a 2.5 dízelt. Mondjuk a 4.0 14 literes fogyasztása az nem fér bele.
Jó lenne hallani egy beszámolót arról, hogy valakinek a 20-24 éves TD motorral hogyan NEM ment rá inge-gatyája egy fejrepedés, adagolójavítás, turbóhalál, (mi még) költségeire.
Asztfalton való használatban, nyugis vezetési stílusban tud-e 9 liternél kevesebbet fogyasztani a 2.5 TD? Mert ha nem, akkor még mindig a 2.5 benzinesre szavazok.
Szóljatok már, mit nem vettem figyelembe. Előre is köszi! (Ja igen, bevallom, első autónak venném, és 80%-ban aszfaltra. Hogy mért mégis XJ-t? Csak.)
Én is most nézegetek, egyelőre csak online. A 2.5 benzinre nekem is felcsillant a szemem(félek a dizeltől), de biztos eszik tisztességesen. Ráadásul nekem mind messze van, itt a környéken egyet sem árulnak, nehéz így választani. Valamint meg kell mondani, szörnyű, hogy egy 20 éves autó még mindig 1m felett van. Persze vevő szempontból :) az olajsár, szerintem nem lehet olyan nagy probléma, talán csak lassan szivárog az olaj, 1-2 éven belül cserélni kell a szimeringeket és kész. Illetve figyelni, hogy legyen benne olaj rendesen. Esetleg olajcserekor ki is lehet cseréltetni....Öreg autók ezek, félek nehéz olyat kifogni, amire nem kell majd költeni. Az alkatrészárak meg elég húzósak. Talán ezért is magas a kocsik ára.
A repedt szélvédő nem volt említve a hirdetésben, ha jól emlékszem. Azért ez elég fontos tényező. Kérdés, ezután még mi van elhallgatva :D
Szia .A benzinest nem sokáig szeretnéd a magas fogyasztása (főleg ha terepen is használod esetleg benzin-gáz üzemű)miatt ,inkább diesel-t keress .Ha látszik az olajfolyás akkor lehet cserélgetni a szimeringeket és a kopó alkatrészeket ,valószínűleg nem nagyon karbantartott autóról van szó,ha nem tudod te megszerelni akkor sokat rá kell költened. Jobban jársz ha megnézel párat még ha messzire is van esetleg WJ-t próbáld ki én sokkal jobban szeretem.
Bocsánat, még egy kérdés: nincs valakinek beszkennelve kezelési leírás '93-'96 közötti (benzines) XJ-hez, magyarul vagy angolul? (Ami a kesztyűtartóban szokott lenni.) Köszi.
Ma egy szintén '96-os, de 2.5 benzines eladó XJ-t néztem meg. Hát ezt lényegesen jobb volt vezetni, mint a múltkori 2.5TD-t. Szerintetek mi a hátulütője ha 2.5 benzinest választok? Főleg aszfaltra kéne az autó.
10%-nál nem ehet többet mint a dízel, vagy igen?
Ezekről mi a véleményetek: elől-hátul a difiken olajsár van, teljesen végig van rajtuk futva az olaj, de nem friss folyás. Nem is csöpög. A kocsi alja eléggé poros sáros, azt rendesen átitatja a szivárgó olaj, úgy hogy kéthetente egyszer mozdul az autó. A szelepfedélen ugyanez. Ezek tolerálható folyások, vagy sok?
A szélvédőn hosszú egyenes repedés van a széléhez közel. Szerintetek mennyi a munkadíja egy szélvédőcserének?
Sziasztok. Amennyiben valakit érdekel,bontódik egy Grand Cherokee wj 3.1 td ,természetesen minden alkatrésze eladó,motor automata váltó,bőr belső,kardánok stb. Elérhetőségem :06-30-85-9800
Helló! 4.2 benzines motor, Carter bbd 2torkú karbival, 16 litertől fölfelé fogyaszt nagyon finom vezetési stílus mellett. A karbi felújított, a motor is jó. Lecserélném a karbit és azt kérdezném, hogy mivel lehetne lecserélni a rajta lévőt? Illetve milyen lehetőség van még ennek az elég nagy fogyasztásnak orvoslására? Köszi előre is.
Minden képen olaj csere minden hol. Motul synergie 10w40 6,5l
Nem szabad max-ra tölteni, mert nem szereti. :-)
Ha szerelő rendeli neked a Motul olajat akkor nem drágább, mint a Castrol, de viszont jobban szereti a motor. Észre vettem, hogy sokkal jobb a teljesítménye, nem füstöl stb, ha prémium diselt tankolok . SHELL vagy OMV. A többi nem ér annyit amennyit kérnek érte. A fogyasztásod is csökkenhet.
Nekem is '96. 2.5td motorral van a gépem.
Át kell nézetni az autót.
Üzemanyag szűrő cseréje, adagoló beállítása, ha kell felújítása kb.30.000,- + a szerelés. Nem könnyű kiszerelni, még a motort is meg kellett hozzá mozdítani, de megéri a szenvedést, mert jobb fogyasztást, füst mentes motort biztosíthat. Fontos oda figyelni, hogy a felújító cégnek jelezni kell, hogy 10% erősebbre állítsák az adagolódat, mint a gyári érték, mert úgy járhatsz mint én is, hogy minden fain csak nincs erő az autóban ahhoz képest mint amit tud.
2 éve rakosgatom rendbe a Jeep-et. Nem ocsó mulatság, de megéri. Én a munkámhoz is napi szinten használom, évente 40-50 ezer km teszek meg vele, úgyhogy számomra létfontosságú a megbízható üzem.
Ha szeretnéd át tudom neked is küldeni a szerelési könyvét '87 - 2015-ig minden Jeep-nek az anyaga benne van.
Csörgess meg telefonon és szívesen megosztom a tapasztalataimat +36205592848
Már én is szinte mindent megtettem a hűtő tökéletesítéséért. 1 dolgot nem tettem még, de most az van soron a hűtő cseréje. Legtöbb esetben mindig megoldotta a problémát.
Érdemes beszélni hűtő felújító cégekkel lehet, hogy kedvezőbb árat adnak, mintha rendelsz egyet neten.
Köszi a választ! Őszintén megmondom azt hittem egy Cherokee azért kicsit kezesebb, mégse Land Rover vagy Niva... Megpróbálok még egy kört menni vele. Az a helyzet, teljesen bele vagyok buzulva a kocsi kinézetébe, a magasságába, az erőátviteli megoldásaiba stb. :-(
A rozsda bizony ott volt, tavaly lekezelték, főleg a küszöböket, és azért az sejtet valamit, hogy új szőnyeg és új ülésrögzítő csavarok vannak benne. Tartok tőle csupa bondo / kitt az egész padló.
Először is köszi a felvetést, de a rugó a helyén, és a cső is rendben. Pillanatnyilag úgy néz ki a helyzet, hogy a rendszer ecetes átmosását követően, most épp egy dugulásom van (valószínűleg valami levált vízkő darab) a motor irányába, mert nem nyom vissza semmit sem a kiegyenlítő tartályba. Jövő hétvégén vár rám egy teljes hűtőrendszer szétszedés, átmosás, és talán megoldódik a probléma.....
Áttérve a te próba autódra, a pedálok lehetnek keményebbek az opelhez képest (minden autónál más), a kormány ált. szervós, tehát könnyű a kormányzás (kellene lenni), a motornak emelkedőn is kellene bírnia, hisz van nyomaték bőven, kipörgetés nélkül is. A rázkódós kaszni meg az ilyen típusú régi jó dieselek sajátossága. Teljesen más vezetési élmény, még kevesebb extra, más stílus.
Az osztrák autóknál figyelj a rozsdára, mivel ott még a jó öreg sót használják télen...
Helló. Hangsúlyozom hogy nem értek hozzá, de hátha: az everydayXJ.com-on a srác az egyik videójában arra figyelmeztet, hogy van egy lefelé irányú hűtőcső a motortól balra (vez. f. oldal) amiben gyárilag van egy nagyobb rugó, hogy ne lapuljon el, és ha az a rugó valamiért nincs benne, akkor a cső nem lesz átjárható a víz által. Ő tuti nem 2.5 dízelről beszélt, ezért csak kérdőjelesen vetem ezt fel.
Egyúttal hadd kérdezzek már. És előre is türelmet kérek a hülyeségemhez!
Nekem nincs XJ-m, tegnap vezettem először, mert végre van egy eladó a közelben. 1996-os 2.5 TD. Csak a saját kocsimmal járok, ezért minden más autó szokatlan az embernek ugye. 5 perc próbakör alatt ezt tapasztaltam: minden pedál tök kemény, kormányt kicsit erőből kell tekerni, váltó nem a legfinomabb, kis emelkedőn 2000-2500 körül váltanék fel, motor nem bírja (mondjuk elfelejtettem utána kipörgetni), motor rázza a kasztnit, indításkor-leállításkor nyitva volt az ajtóm, hát majd leesett úgy rázta. Kinézetre viszont csodaszép, rendkívül megkímélt.
A kereskedő srác, látva hogy küzdök a szerkezettel, aszonygya, "más autóhoz képest kicsit sprőd, nem?" Utána visszaülök a szintén 19 éves Opel Astrámba, úgy éreztem utána az a Jeephez képest egy versenyautó. (1.4-es benzines.)
Tényleg ilyennek kell lennie? Vagy kifogtam valami szart? (Nehezen indult be, új kora óta tavaly januárig "hölgy tulajdonosé" volt Ausztriában.) Hálás lennék ha hozzászólnátok!
van egy 2.5 TD Cherokeem, és már lassan két hónapja küszködöm a hűtőrendszeremmel. A kiegyenlítő tartályból folyamatosan nyomja ki a fagyállót, és természetesen felforr a vizem is. A helyzet nem olyan egyszerű (számomra). A következő dolgokon már túl vagyok: termosztát csere 2x, vízpumpa csere, viszkó kuplung csere, hengerfej tömítés csere (biztos ami biztos), rendszer ecetes átmosása, hűtőradiátor rendben, csövek rendben..... A kiegyenlítő tartály kupakja is jónak tűnik, bár pontosan kimérni nem tudom.
Talán ennyi.
Várom a szakértéseteket!!!! én már kifogytam az ötletekből....
Üdv.Jeep cherokee 2.5TD vásárlásán gondolkodok,tudna valaki felvilágosítást adni hogy milyenek ezek az autók?mennyire strapabíró erdőn,fogyasztása,alkatrész árak stb.