Ezt a topikot azért indítom mert két fajta ember létezik az egyik aki le akar vizsgázni a másik aki nem. A felkészülés nehéz van aki feladja van aki megbukik, de remélem mindenki eléri a célját. Készüljünk az amatőr vizsgára. HA5FUL
A "helyes-e" kérdésre a válasz egyértelmű. Szemtelenül fiatal korom ellenére életem 1/3-ában katona voltam, és szabály követő. Nehéz ettől megszabadulni így tudom, hogy amit nem szabad vagy tilos az finoman szólva helytelen.
A szankció pedig más kérdés és valóban, igazad van, a kérdésem ez volt. Hogy mi lehet a szankció.
Más kérdés Olaszország. Itt csak azt nem veszel meg pénzért amit nem akarsz. Tudnék venni itteni amatőr vizsgát... Az egyetlen probléma vele, hogy szükség lenne hozzá egy helyi lakcímre ami viszont eléggé felborítaná az adózásom. Ugyanakkor etikátlan és helytelen. De mennyi mindent tettek már velünk ami épp úgy etikátlan és helytelen és egy csöppnyi lelkiismeret furdalásuk sem támadt...
A fene tudja. Feje tetejére állt a világ. Szodoma és Gomora. Nincs már helyes és helytelen csak önös érdek.
Röviden: szabályt szegsz, de szerintem semmi nem történik.
Bővebben: ahogy utánanéztél a lehetőségeknek, ugyanúgy utánanézel a szankcióknak, és mérlegeled hogy megéri-e. Nehéz szabálykövetőnek lenni, főleg ha az ember környezetében csak az nem szeg szabályt aki nem akar. Nem kell messzire menni, ott van pl. a közlekedés, az amatőrtársak a 2m-es sáv alatt és fölött, a politikusok, stb. Holnap a melóhelyen ha minden szabályt betartanék, fele annyit sem tudnék elvégezni.
Az olaszoknak most sokkal komolyabb problémáik vannak, kikapott a Juventus, gyereket tapostak Torinóban, tízezrével halásszák ki az afrikaiakat a vízből, akit kiszedtek, az meg TV stábokat kerget. Szerintem a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy megnyomod-e a PTT-t a hegytetőn.
Nagy valószinűséggel semmi különleges - csinálsz néhány összeköttetést oszt jónapot. Bemondod a hívójeledet és mindenki boldog, hogy milyen aranyos szabálytisztelő rádióssal hozta össze a sors.
Igen, van. A motoros egész Európában egységes, nagyon kafán át tudtuk venni(A1, A-korl, full-A) - ehhez hasonlóan az adóengedélyt is lehetne! A kezdőjogsi meg időhöz kötött.
A DQWW-n meg hány magyart zártak már ki, hány tisztségviselőt... de ahogy lehet sportegyesület nélkül is örömmel sportolni, ugyanígy lehet gittegylet nélkül is örömmel rádiózni...
És ezeket a tisztségviselőket nem kéne már seggberúgni? De jó erővel, ahogy én gondolom?
Az amatőrök ügye nekünk fontos. Másnak nem. De ennél sokkal fajsúlyosabb kérdésekben is tesze-toszaság van. Vagy hirtelen nagyon badarságok előrántva a gatyaszárból. Egyszerűen nincs szakember. Felelős szakember meg pláne. Hasonlóan állnak a sportrepülősök is. De a sikeresnek látszó sportokban is káosz van a háttérben, mert ott még a töketlen lúzereken kívül a maffiózók is nyüzsögnek a kondér körül.
Igy van. Nem foglalkozik vele senki igazán. Rádiótól nem hal meg senki, azért a pár amatőrért senki nem erőlködik. Odalöknek nekik valamit aztán annyi...
A különböző nemzetközi szabályok átvétele a legtöbbször nem tudatos genyaság, hanem félvállról vett munka, tudatlanság és szakértelem hiánya. Legalább higgyünk a jobbik változatban.
Pont erről (is) beszélgettünk kedvenc rádióklubomban. Mennyife szigorúan ellenőrzik pl. a Forma-1-et, durva kétely esetén akár a döntő futamot is leállítják.
A DQWW-n meg hány magyart zártak már ki, hány tisztségviselőt... de ahogy lehet sportegyesület nélkül is örömmel sportolni, ugyanígy lehet gittegylet nélkül is örömmel rádiózni...
Minden rendelet annyit ér amennyit sikerül belöle betartatni. Itt is tarolhat az egész világon eluralkodott , elfogadott és alkalmazott nemzetközi szélhámosság. Lásd : hivatalos világversenyek, megbundázva. Teljesen felesleges a lelkiismeret furdalás.
Ez a fura nekem, beülök az érvényes jogsival az autóba, kedvemre barangolhatok szerte a világban. Államhatárokon feltüntetik a sebességhatárokat, a KRESZ-táblák Európa-szerte azonosak. Erre miért nem terjed ki a nagy európai harmonizáció?
(OFF: van ennél rosszabb, az európai vasúthálózat jóval nehezebben átjárható...)
A hollandoknak valószínűleg az a bajuk, hogy a Novice kevés sávra szól náluk, szerény teljesítménnyel. A belga szövetségnél találtam egy összefoglalót, hogy hol mire elég a Novice, elég nagy különbségek vannak. Úgy ránézésre nagyrészt 100W körüli pówer az általános, üzemmód megkötése nélkül, változatos hogy mely sávokon.
Mi ebből a szempontból a kevéssé szerencsés országok között vagyunk, teljesítményben kevés helyen lehet kevesebbet használni, üzemmódi megkötésekben is a legszigorúbbak között vagyunk. Sok helyen viszont novice-ként engedélyezettek a WARC sávok, és a 6 méter is.
Ez a Holland kezdeményezés nagyon jó. De ha belegondolok milyen sokáig nem volt egységes az engedély rendszer, akkor ennek is kell vagy 25 év... Na meg nem ártana ha minden ország rádióamatőr szervezete mögé állna...
Távíró karakterek vételének gyakorlására generáltam hangállományokat. Egy állomány két részből áll: először távíróban hallasz egy karaktert ( vagy forgalmazási rövidítést ), majd utána ugyanazt szóban.
Igen ezen is túl vagyok és valóban nem említi. De itt nincs csak egy fokozat az "A". Mást nem ismernek. Nincs kezdő, nincs alap és nincs HAREC. Csak egy. ennél fogva mást nem ismernek el. Van egy Excel amiben benne vannak az európai országok hol mit lehet. Abban is üres a novice oszlop. És mind-e mellett a CEPT Novice harmonizációs dokumentum sem szerepelteti Olaszországot. Valamint írtam az ARI-nak, ez a helyi MRASZ Olaszországban, és ők is megerősítettek sajnos.
Ez tök gáz! Végre levizsgáztam, erre utána járok és a Novice fokozattal nem lehet forgalmazni Olaszországban?! Mekkora botrány! Itt leszek októberig... :(