Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
wector81 14 órája Creative Commons License 1336

Párom öccsének a Frod Mondeojában is így működik. Lényege, hogy a klíma száraz levegőt fúj. Ez gyorsabban leszárítja a párát, mintha az egyébként páradús kinti levegőt nyomná rá. Ugyan ez a helyzet, ha már meleg a motor. A klíma a száraz, langyos levegővel gyorsabb, mint a tök meleg, de kinti és párás levegő befúvás.

Előzmény: ForRumos (1335)
ForRumos 14 órája Creative Commons License 1335

Apám autója is digitális klímás. Érdekes módon, ha a párásodó első szélvédőre irányítjuk a levegőt, azaz bekapcsoljuk az első szélvédő párátlanítását, akkor furcsa módon elindul a klíma(!) akkor is ha fűtés kell. Szóval a klíma olvassza le a jeges párát. Nem tudom miért, de ez így van :)

Előzmény: Laudat (1334)
Laudat 1 napja Creative Commons License 1334

"Az én matildkámnál 2-3 km megtétele után megmozdul a mutató "

Kimegyek az autóhoz, lekaparom a jeget a szélvédőről, majd kinyitom az ajtót, és lás csodát, belül is ráfagy a pára !!

Na innentől szép az élet !!!!! ezt úgy hívják, hogy vakon vezetés, majd leolvad, egy pici rész, ahol kukkolhatok !

Sajnos ez nem matiz hiba, hanem nagyon sok autó ilyen...................De, volt nálam egy "digit klimás autó". 10 éves

Azt beindítottam, majd az állítást az első szélvédőre irányítottam,és lás csodát, pillanatok alatt leolvasztotta a szélvédőt !

wector81 1 napja Creative Commons License 1333

Szia! A metódust ismerem, és ezek szerint ez a működés így normális is; ahogy leírtad, úgy van nálam is. Csak az a fura nekem, hogy miért ilyen lassan...? A Kalos sokkal gyorsabban bemelegszik. Majd ezt a tapogatást azért elkövetem, ha lesz rá érkezésem. Köszi!

Előzmény: harcsasanyi (1332)
harcsasanyi 1 napja Creative Commons License 1332

Szervusz vector 81! Mindíg először a motorban lévő víz melegszik fel majd utána nyit a termosztát és akkor jut ki a melegvíz a hűtőbe! Általában úgy döglik be a termosztát hogy nyitva marad,lehet hogy ez van a te esetedben is! A legkönyebb ellenőrzés az ha indítás után megtapogatod a hűtö felé menő vízcsövet és ha az meleg akkor rossz a termosztát,ha hideg és csak akkor melegszik be mikor már elérte a motor az üzemi hőfokot akkor jó!!!

Az én matildkámnál 2-3 km megtétele után megmozdul a mutató és az indulástol számitott 5-6km után eléri a mutató a szokott helyét ami a félállástol 2-3 mm el visszább van!!!

Előzmény: wector81 (1331)
wector81 1 napja Creative Commons License 1331

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy az ezres motor termosztátjának a működését hogy tudnám leellenőrizni? Nagyon lassan melegszik fel a víz, a Kalos-ban már rég beáll a mutató, mikor a Matiz még csak negyednél jár. Meg eleve nem kúszik föl középig, hanem kicsit alatta marad. Mik a tapasztalatok? Ez normális, ennyire kicsi a veszteséghője a motornak, vagy cseréljem ki a termosztátot? Néztem nem nagy tétel, 1.600-ért már Nipparts-ot kapok.

S-900 5 napja Creative Commons License 1330

Szia Bilek!

Megnéztem a kerék holtjátékot. A jobb elsőnél úgy ahogy írtad alig érezhetően van egy kis "kotty", a bal elsőnél nem érezni kottyanást. Melegedni egyik kerék sem melegszik, csendesen, jó út tartással gurul. Remélem most már rendben lesz. Még egyszer kösz a hozzászólást.

Előzmény: bilek (1319)
harcsasanyi 6 napja Creative Commons License 1329

Itt van a teljes javítási útmutató ,a(GOOGLE CROME) le is fordítja!http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/documents/Matiz/start_matiz.html

Előzmény: Ferenc899 (1327)
harcsasanyi 6 napja Creative Commons License 1328

Motortartó bakot ki kell szerelni és lefelé kijön a generátor!!!!

 

Előzmény: Ferenc899 (1327)
Ferenc899 okt. 18. Creative Commons License 1327

Sziasztok !

 

ha vki tud akkor segítsen legyen szíves 2003as Daewoo matizról kellene levennem a generátort minden csavar kint van már csak az a kérdés ,hogy felfele vagy lefele kellene kijönni-e? Lefele nem megy a hátsó motortartó bak miatt felfele kikötöttünk minden csővet (injektor,hűtővíz) elvettem az útból de még mindig nem jön ki pedig jobbra-balra forgattam. ha van valakinek tippje esetleg ,hogy még mit kellene fellazítani vagy levenni , hogy kijöjjön megköszönném vagy ha esetleg egy teljes szervízelési proceduráról vmi könyve megköszönném 

bilek okt. 17. Creative Commons License 1326

Lányom matizában 128ezer van és bontatlan még a motorban minden.

Fojtószelepnél nincs benzin, az nem bánthatja, hanem az EGR felől visszatérő kormos, koszos gáztól lerakódás lesz a pillangó éleinél a falon és nem mindig fog megfelelően zárni. Egy darabig az ECU kompenzálni tud, de aztán ez is kevés lesz, akkor kezd összevissza alapjáratozni és nehezebben zárni, gyorsan alapjáratot állítani.

Előzmény: S-900 (1323)
S-900 okt. 17. Creative Commons License 1325

Hogy átvertek azt azért nem hiszem, mivel a csere előtt 4 egymástól független szerviz mondta hibásnak a fojtószelepet, úgy, hogy sehol sem mondtam meg előre az előző szerviz hiba megállapítását. Az is biztos, hogy a fojtószelep cseréje után nem volt hullámzó alapjárat, tehát szerintem helyes volt a diagnosztika. Most az érdekelne, hogy mitől torpan meg a motor gázadáskor és miért ejti vissza lassabban vissza az alap járatot. Egyébként a motor egyenletesen csendesen jár, szinte hangját sem hallani, nem füstöl, nem erőtlen. Gyertyákat olajat, levegőszűrőt cseréltem.

Előzmény: harcsasanyi (1324)
harcsasanyi okt. 17. Creative Commons License 1324

A folytószelepnél nincs is üzemanyag,hiszen a hengerenkénti befecskendezésnél a szívótorok hengerfej felöli oldalában vannak beszerelve a befecskendező szelepek! A folytószelep csak a levegőt szabályozza nem kerül benzin a közelébe se!!! Megint jól átvertek!!!!!!

Előzmény: S-900 (1323)
S-900 okt. 17. Creative Commons License 1323

Szia!

Óra szerint 90000km körül lehetett. Mi a második tulajok vagyunk. 2003-as évjáratú, 2010-ben került hozzánk. akkor óra szerint 70000km volt benne. A szerelők (mivel a csere előtt több helyre is elvittük) szerint a rossz minőségű üzemanyag nyírta ki a fojtószelepet. Próbálkoztak a csere előtt EGR szelep és a fojtószelep tisztításával is de sokkal rosszabb lett az alapjárat. Az 1000-es, 4 hengeres Matizban nincs alapjárati motor, legalább is nekem ezt mondták. Mióta cserélve lett a fojtószelep azóta az üzemanyaghoz rendszeresen töltünk üzemanyag adalékot és időszakonként teszünk bele injektor tisztítót is. Most az óra szerint 104000km-nél tartunk.

Előzmény: bilek (1322)
bilek okt. 17. Creative Commons License 1322

EGR szelep, fojtószelep és alapjárati motor tisztítást csinálnám először meg.

Mennyi volt abban a kocsiban, hogy már cserélték a fojtószelepet? Lehet akkor is csak egy tisztítás kellett volna neki.

Előzmény: S-900 (1320)
S-900 okt. 17. Creative Commons License 1321

Köszönöm a tanácsot a hétvégén megnézem, hogy van-e kottyanás.

Előzmény: bilek (1319)
S-900 okt. 17. Creative Commons License 1320

A történtek után valószínű, hogy nem vele fogunk javíttatni.

Viszont lenne itt még egy kérdésem. A feleségemnek is Matiza van, de az övé 1000 köbcentis. Tavaly jelentkezett nála az a gond, hogy elkezdett ingadozni hullámzás szerűen az alapjárat. A végén már egészen úgy pörgött a motor mintha nyomná a gázt. A fojtószelep ház hibáját állapították meg és ki is cserélték. Viszont mostanában azt tapasztaltam, hogy váltásnál mintha az alapjárat nehezebben esne vissza, és indulásnál is torpan, ránt az autó. Valamelyik szenzor lehet a hibás? A fogyasztás is közel 7liter lett!!! Ha van ötlet szívesen fogadnám.

Előzmény: adingos (1318)
bilek okt. 17. Creative Commons License 1319

Örülök, hogy meglett a hiba.

Én még megemelném -ezek után- a helyedben és megnézném, hogy van-e holtjátéka a csapágynak.

Kereket alul felül megfogva ellentétesen rángatva pici kottyanásnak kell lennie. Ami ha megnyomja valaki más közben a féket akkor nem érezhető. Nem nagy, inkább csak érezhető legyen a kotty. 

Előzmény: S-900 (1317)
adingos okt. 17. Creative Commons License 1318

Nem lehet. Szinte biztos !!!!!

Valami azt súgja nekem, hogy a te mestered egy sufni tuningos mekk elek !!!!!!!

 

Ha komolyabb hibával oda állítanál, akkor ő mit lépne rá??? Lehet kitalálna valami mesét, hogy nem ér rá.  Feledd el az ilyen ostoba embereket.

Előzmény: S-900 (1317)
S-900 okt. 17. Creative Commons License 1317

Sziasztok!

Tegnap elkészült az autó. Ismét kapott új csapágyakat, de most már távtartó gyűrűvel együtt lett berakva. Természetesen garanciában. A szerelő állította, hogy nem is volt benne eredetileg sem. Csak arra nem tudott mit mondani, hogy akkor a vásárlás után hogy tudott elmenni hiba nélkül közel 20000km-t. Remélem most már jó lesz.

Köszönöm, hogy felhívtátok a figyelmem erre a távtartóra, mert van egy olyan érzésem, hogyha én nem erősködök, hogy márpedig kell bele a távtartó, akkor lehet, hogy megint távtartó nélkül lett volna ismét összerakva a kocsi.

adingos okt. 16. Creative Commons License 1316

Pofon egyszerű a válasz. A szerelő úgy gondolta, sok a felesleges alkatrész, és azt ő lenyúlta, mondván majd jó lesz valami másba. Most, mikor jött a reklamáció, rá döbbent, hogy nem véletlenül volt a csomagban a sok cucc, és gyorsan menti a menthetőt.

Előzmény: harcsasanyi (1315)
harcsasanyi okt. 16. Creative Commons License 1315

Pedig kell bele ,mert anélkül nem tudod 210nm nyomatékkal meghúzni mert összeroppan a csapágy! Maximum csak beállitani lehet ,de az meg nem időtálló!

      SKF vkba 3901 es szetben van távtartó,kettő db szimering (egy külső és egy belső) féltengely anya és a két kúpgörgős csapágy.Tudom mert én egy hónapja cseréltem!

 

Előzmény: S-900 (1314)
S-900 okt. 16. Creative Commons License 1314

Szia!

Köszi a választ. Vissza vittük az autót a szerelőhöz, vállalta, hogy garanciában megcsinálja. Azt mondta, hogy skf csapágyakat tett bele, de nem volt hozzá távtartó, és az autóban levő régi csapágyban sem volt. Állítja, hogy még a matizokban nem is találkozott távtartóval. Ezek után kíváncsi leszek, milyen lesz a kocsi. Üdv.

Előzmény: bilek (1313)
bilek okt. 15. Creative Commons License 1313

A hátsó az csak hasonló kúpgörgős megoldás.

Ott az anya tekerésével állítod be a csapágy holtjátékát és a LAZA anyát rögzíted egy sasszeggel.

Az elsőnél pedig van egy távtartó gyűrű a két csapágybelső között ami -elvileg- beállítja a megfelelő holtjátékot és az anyát pedig fixre kell húzni 210Nm-el. Ha nagy a távtartó akkor kotyog a kerék, ha kicsi a távtartó akkor megszorul a csapágy és tönkremegy. Illetve ha jó méretű a távtartó, de marad valami kosz a külsőgyűrűk felfekvő felülete alatt akkor is szorulás lesz. 

Előzmény: S-900 (1312)
S-900 okt. 15. Creative Commons License 1312

Sziasztok!

 

Köszönöm a hozzászólásokat! Én is úgy gondolom, hogy valamit nem jól raktak össze. Holnap viszi vissza a fiam, mert az ő autójáról van szó. A feleségemnek Matiz 2-ese van az övében hátul cseréltek csapágyat, de nála nem volt ilyen gond.

A féltengelycsuklókat azért cserélték, mert kanyarodásnál kattogó hangot adott. Eddig 50000Ft-ba fáj az akció.

Előzmény: bilek (1308)
adingos okt. 14. Creative Commons License 1311

Váltó kötél ???

Előzmény: náczi (1306)
Laudat okt. 14. Creative Commons License 1310

Nézd meg a 691-696-697-éa 702 hozzászólásomat, hát ha segít :-)

Előzmény: náczi (1306)
harcsasanyi okt. 14. Creative Commons License 1309

A féltengely csuklót miért!

 

Előzmény: S-900 (1307)
bilek okt. 14. Creative Commons License 1308

Rosszul rakták össze a csapágyat. Valószínűleg összerakáskor nem volt meg a csapágynak a holtjátéka, csak simán ráhúzták nyomatékkal és kész. Olcsó csapágyat vettem én is nemrég a lányoméba és abban sem volt távtartó gyűrű, a régit használtam. Hézagolnom kellett 0,3-as hézagológyűrűvel. Az SKF adja a távtartót is hozzá bő 10eFt/kerekenként. 

Vidd vissza és tegyenek bele újat, de most már jól.

 

Előzmény: S-900 (1307)
S-900 okt. 14. Creative Commons License 1307

Sziasztok!

2 hete cserélték a két első csapágyat és a két féltengelycsuklót, mert nagyon búgott. Most ismét elkezdett búgni. Valakinek van-e rá ötlete, hogy mi történhetett? 1999-es 800-as Matiz 1-es az autó. Az ötleteket előre is köszönöm.