Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
harcsasanyi Creative Commons License 13 órája 0 0 1618

A tágulási tartály fedelében van kettő szelep abból az egyik szét szokott ugrani! Ha kiveszed a gumitömítést akkor kijön a fedél és meglátod a szelepeket ,ha szétugrott akkor csak kézzel vissza kell rakni a rugót és rápattintani a fedelet!!!! Engem ez is szivatott!!!!

 

Előzmény: ForRumos (1617)
ForRumos Creative Commons License 14 órája 0 0 1617

Megbolondít a hűtővíz. 2-3 hétig nem fogy semmit, majd egy úton hirtelen elenged gyorsan fél litert. Persze ezt otthon vesszük észre. Motortérben minden száraz, kis folyásnyom a tágtartályon. Feltöltjük, szervízmenet. Órákig járatják a motort. Minden jó, nem találják meg a hibát. Megint 2-3 hétig minden tökéletes, majd újra kifolyik hirtelen menet közben 6-7 deci. Jelenség ugyanaz. Mindenhol száraz a motortéren. Fel lesz töltve a hűtővíz és hetekig hibátlan. A szerelőnek mér semmi kedve hozzánk, gondolom nem hiszik el a problámát. Szerintem Ti sem hisztek nekem :(

Stofl85 Creative Commons License 28 órája 0 0 1616

Köszönöm!

A helyzet:

Párom szülei vásároltak tegnap egy 2006-os MF484-es Matizt, és ma megkérdezték tőlem, hogy miért világíthat. 700km a távolság köztünk, ők Erdélyben én Mo-on.

Gondoltam rákérdezek itt, hogy működik-e az a módszer mint Opelnél, hogy 2001 előtt OBD csati két lábát összekötöm, 2001 után pedig fék és gázpedál benyomása + gyújtás után kivillogja a hibakódot. Youtube-on találtam összekötős Matiz videót. De ott nem tudok évjáratot, obd fajtát. Ezért nem fogom ajánlani nekik a módszert.

Más márkás tapasztalatok alapján tudom milyen dolog ez a kiolvasósdi, de jó irányt adna.

 

 

Előzmény: adingos (1615)
adingos Creative Commons License 29 órája 0 0 1615

Elég széles a hibajel oka. de egyáltalán nem biztos, hogy az igazat fogja mondani a komputer.

 

Mióta világít a chek lámpád? Folyamatosan világít, vagy néha ki alszik??

 

Olvass vissza, van rá pár gyógy mód. 

Előzmény: Stofl85 (1614)
Stofl85 Creative Commons License 1 napja 0 0 1614

Sziasztok!

 

Segítségetekre van szükségem! Nem vagyok képbe a Matizoknál.

Adott egy 2006-os Matiz, melyen világít a check engine lámpa.

Ennél az évjáratnál hogyan lehet kiolvasni a hibakódot?

E-OBD-s? Lehet gáz és fékpedállal villogtatni mint Opelnél? Vagy mindegyik Matiznál össze kell kötni két lábat hogy gyújtáskor villogjon?

Romániai forgalomba helyezésű az autó, ha ez számít.

 

Köszönöm!

fiest Creative Commons License 3 napja 0 0 1613

Üdv! 5 éve van egy 1999-es matizom most vettem egy autót ami 2 éve nem ment 2004 év végi kiadás. sok gond van vele (motort is kellett cserélni) de a kis hibák bosszantóak (van odb olvasóm sok adatot onnan tudok)

1: alapjárat játszik  920-1020 között egyenletesen  és fullad egy erősebb gázadásra durrog picit mikor elveszem a gázt és alapjáratra viisszatérve néha le is áll.

2: nem indul a nagy hűtő ventije. venti külön ipróbálva megy, biztositék jó, (a relét nem tudom melyik az övé de azt is megcseréltem a mellette lévő ugyan olyannal )a jeladók mind a kettő ad. mert a benti műszer is kiakad ha melegitem a kiszerelt jeladót és a másik is a komputer is irja az (torque) programmal látom hogy jelzi a hőt rendesen.a ventihez még sem jut el az áram. hol lehet még biztositék vagy mi a hiba?

 ezekre ha lenne valami jó ötlet.... 

adingos Creative Commons License 5 napja 0 0 1612

80.000km, vagy 5 év.

Előzmény: Lechner (1611)
Lechner Creative Commons License 5 napja 0 0 1611

Megoldódott a CHECK lámpa-probléma, kialudt végre. Valóban nem az EGR szelep volt a hibás, hanem a kábelek okozták (a szerelő ténymegállapítása szerint). A szervizeket messzire el kell kerülni, ezt az álláspontot én is osztom. Remélhetőleg a közeljövőben sem fog rakoncátlankodni a CHECK lámpa. Még egy kérdés: Matiz II-nél mikor ildomos lecserelélni a vezérműszíjat,ha még az eredeti van benne? 

oveipreib Creative Commons License 6 napja 0 0 1610

nem feltétlenül átverés. engem még az autó garanciális korában szivatott a 300as hibakód.

egr pucolás, lambdaszonda csere, hengerfej koksztalanitás, gyújtótrafó egység csere. ezeket mind ők fizették. nekem csak a méregevés és a folyamatos szervizlátogatás volt a károm.

volt olyan is, h csak a gyertya hézagot állitották és kiütötték a kódot. én mindig szorgalmasan visszahordtam a kocsit, ahányszor csak világitott a check. már gyűlöltek engem :)

aztán végül egyértelmű lett a hiba, mert megállt az egyik henger. ekkor meg tudták állapitani, h a befecskendező szelep rossz.

én nem mondom, h vérprofi szakemberekkel hozott össze a sors a szakszervizekben, de a védelmükre el kell mondanom, h ennyi infoval amit az autó komputere ad, h: "elégtelen égés a hengerben", ez annyira tág fogalom, h tényleg minden belefér.

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (1609)
Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2015.02.22 0 0 1609

Velem már egy csomó alkatrész (trafósor, kábel, pipa, EEGR, MAP-sensor, stb, stb) árát kifizettették feleslegesen a "szakszervízben", mondván, hogy ezek miatt világít a check-lámpa.

Én nem állítom, hogy ezekben a szervízekben (márkától függetlenül) hozzá nemértő hülyegyerekek dolgoznak. Véleményem szerint szándékosan csapják be az ügyfeleket és ez sokkal rosszabb!  

Előzmény: GPS (1608)
GPS Creative Commons License 2015.02.22 0 0 1608

 

Egy ilyen feleslegesen berendelt és beszerelt, tőb-tizezres  alkatrész mentén, az egyik ismerősöm a következőbe párbeszédbe futott bele:

 

- Kérem, miért fizessem ki ezt a méregdrága alkatrészt - ha egyszer nem ez volt a hibás és a leszerelt is tökéletes volt?

- Miért, maga szerint kinek kéne kifizesse?

- Hát annak, aki hibásan állapította meg a diagnózist.

- Figyeljen: a maga autója ez?

- Igen

- Beletették a maga autójába ezt az alkatrészt?

- Beletették, de minek?

- Ha beletették a maga autójába - akkor hogyan képzeli azt, hogy ezt majd mással fizetteti ki?

- De hát én nem kértem hogy konkrétan ezt tegyék bele - csak annyit kértem, hogy a hibát javítsák meg. Nem javították meg.

- Nem kérte? Ugyan már. Ez nem a maga aláírása itt a munkalapon?

- De az enyém.

- Rajta van az alkatrész, amivel egyetért, hogy berendeljük?

- Rajta - de az nincs, hogy akkor is ki kell fizessem, ha nem az a hibás.

- De az sincs rajta, hogy azt más fogja kifizetni maga helyett

 

...és így tovább. Fizetett, pláne hogy a forgalmija le volt adva a fogadóban, amit tuti nem kap vissza a teljes kifizetésig.

.

Előzmény: 2bpold (1607)
2bpold Creative Commons License 2015.02.22 0 0 1607

Hát igen, én még ahhoz a ősember fajtához tartozhatok, aki szereti megtudni a hibák igazi okát, fizetni pedig csak azért ami megszünteti azokat.

Amellett én már hallottam a számítógép alapképletéről is : sz be, sz ki. Szemét be, szemét ki.

A szervíz barátságról csak annyit, a szerviz legyen vevőbarát, vagy legalább szakszerű !

GPS Creative Commons License 2015.02.22 0 0 1606

 

Ezek szerint te nem vagy egy "szerviz-barát" ügyfél. Az ilyenekből nem nagyon él meg egy üvegpalotába költözött márkaszerviz.

 

Egy igazi, "szófogadó" ügyfél ilyenkor nem EGR-t tisztít - hanem rendel egy újat 30-50 ezer Ft-ért, mert "azt mondta a gép". Nem variál, nem ellenkezik, hanem fizet!

 

Hogy aztán mégse szűnik meg  a hiba? Hát Istenem - ez már nem a szerviz gondja, elvégre a te autód, nem az övéké :-))))

.

Előzmény: 2bpold (1605)
2bpold Creative Commons License 2015.02.22 0 0 1605

Hello !

 

Olvasva az EGR szelep, pontosabban a chek lámpa csodáit, közre adom megdöbbentő tapasztalatomat.

 A hiba ugyanúgy előjön, kiolvasás ( 4 - 6 eFT/ db) EGR. Tisztítás, majd pár nap mulva ujra sárga lámpa.

Hosszabb út ujra kigyullad, de a szerelők szerint nagy baj nem lehet belőle, de azért izgat a dolog. A kocsi nem Matiz de alig van benne 60 e km.

újabb kiolvasás egy régebbi ismerős szerelőnél, ahol nézem a műveletet. Ugyanaz, de észreveszem, hogy az akku feszültsége 11.80 V, kicsit kevés, különösen az 1500 km-es út után.

Hát akkor motor beindul fesz 12.6V ez is kevés, generátor mondja az öreg szaki. El a villamosokhoz.

A történet elmondva, ifjú szakember mosolyog, figyeljen mondja : rámér az akku pólusa és az utána lévő vezeték 10 cm-es részére.

Az eredmény 1.5 V különbség. (a hibátlan 0.2-0.3 V )

A vezeték gyári roppantású, de az érintkezés csapnivaló. Régi levág, új felforraszt( kemény 2000 Ft ).

Minden hiba megszűnik, mert a hibás érintkezés teljesen esetleges hibajelzéseket generált a computernek.

Két hónappal később ugyanez a testvezetéknél is, javítás ugyanúgy, azóta sárga lámpa elfelejtve.

 

Sok sikert.

GPS Creative Commons License 2015.02.18 0 0 1604

 

Nézd: 2 féle EGR szelep van, 1) Vákuumos, 2) Elektromos.

 

1) A vákuumos szóba se jön - mert annak köze sincs a kompjuterhez.

2) Az elektromos az sem más, mint egy elektromágneses szelep, egy buta, egyszerű tekercscsel benne.

 

Tehát ha az a gyanús, akkor azt is ki lehet mérni egy egyszerű ohmmérővel - kevesebb mint 1 perc alatt.

De ez annyira egy egszerű szerkezet, hogy szinte kizárt, hogy csak úgy megszakadjon, vagy zárlatos legyen.

 

Egyébként az autó működése szempontjából az égvilágon semmilyen befolyása nincs, csak nagy terhelésnél nyit ki, pl. alapjáraton soha, tehát olyan, mint ha nem is lenne.

 

Állítólag van olyan szerepe, hogy visszavezeti az elégett gáz egy kis részét az égéstérbe, ezáltal mégegyszer elégeti a dolgokat - de ez inkább púder, vagyis egyáltalán nem ezekbe a mi kis zsebóra-motorunkba való, hanem az amerikai V8-asokba, ahol egyébként ezt az egész hülyeséget kitalálták.

Készült Matizon párhuzamos mérés működő és letiltott EGR-szeleppel - hát döbbenetes módon nem lehetett különbséget kimutatni a kipufogáz-mérésnél.

 

Én a helyedben tényleg csak legutolsó esetben adnék még 5 Ft-ot is egy ilyen "feltevésre" - nem hogy tízezres nagyságrendet.

 

Különben is, szerintem csak olyan szervizbe menj, ahol nem fizettetik ki veled a hibás diagnózisuk (értsd: pancserségük) miatt megrendelt, ám nem szükséges alkatrészt.

Azt fizesse ki az, aki nem képes egy hibát rendesen megállapítani.

.

Előzmény: Lechner (1603)
Lechner Creative Commons License 2015.02.18 0 0 1603

Matiz II-ről van szó, 2003-as évjáratú. A szerelő annyit mondott, hogy a hibakód alapján (talán 1403? ) EGR szelep lesz, de csöppet sem biztos, hogy az. Ha nem az,akkor az EGR szelep "környékén" kell kutakodni. Egyébként semmi rendelleneset nem tapasztalok az autón, pöccre indul hidegben is,az alapjárat is tiszta,egyenletes,nem rángat az autó. 

Akkor lényegében ha EGR szelep lenne, gyakorlatilag nincs jelentősége,hogy kicserélem-e vagy kitakarítom, vagyis járhatok az autóval a kigyulladt CHECK lámpa ellenére is? A legolcsóbb EGR szelep is 30-50 E Ft között van,szóval nem hiányozna,hogy megrendelem,kicserélik,és a CHECK lámpa továbbra is világít. A felesleges költségeket szeretném elkerülni,mert a szerelői "tippekkel",melléfogásokkal már nem egyszer lehúztak anyagilag.

GPS Creative Commons License 2015.02.18 0 0 1602

 

"Nos, bemérték és a műszeres vizsgálat alapján EGR szelep hiba lesz."

 

Ha 1-es Matizod van, akkor ez a diagnózis erősen kamú-szagú (mondhatni: lerázós).

 

Ugyanis az 1-esnél egy egyszerű, vákuumos szerkezetről van szó, semmi köze az elektronikához.

Annyira, hogy ha teljesen leszereled az EGR szelepet a motorról és a lukat leblindeled (betömöd) - ebből se vesz észre az elektronika az égvilágon semmit se.

 

Vagyis tökmindegy a kompjuternek, hogy működik-e az EGR vagy nem - akár le is lehet szerelni a motorról, akkor se történik semmi, pláne nem hibajelzés.

 

Különben is, az EGR kizárólag csak nagy terhelésnél csinál valamit - egyébként (pl. alapjáraton) tökre zárva van, így hát tökmindegy neki, hogy csontra el van-e dugulva, avagy csak üzemszerűen zárva van.

 

Szóval én azt javaslom neked, hogy ezzel fussál még egy kört, mert én innen, a fotelemből állítom, hogy nem az EGR-szelep miatt virít a checklámpád.

.

Előzmény: Lechner (1601)
Lechner Creative Commons License 2015.02.17 0 0 1601

Sziasztok!

 

Nem régen írtam arról,hogy a CHECK lámpa világít. Nos, bemérték és a műszeres vizsgálat alapján EGR szelep hiba lesz. Mit javasoltok,érdemes megpróbálkozni midnenképp a  takarításával vagy újat érdemes rendelni? Elég borsos az ára újonnan... 

Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2015.02.17 0 0 1600

Nézd meg náluk...hátha! Egy telefont megér.

 

http://www.chevroletalkatresz.hu/daewoo_matiz_alkatresz.php

 

Előzmény: Gyula196501 (1598)
RiniBud Creative Commons License 2015.02.16 0 0 1599

Sziasztok!

 

Eladóvá vált matiz/spark lemezfelnim nyári gumikkal. Akit érdekel részleteket itt talál:

 

http://olx.hu/hirdetes/matiz-spark-felni-nyari-gumival-ID38f5H.html

 

http://www.jofogas.hu/budapest/Matiz_spark_felni_nyari_gumival_23700275.htm?ma=1

 

 

Gyula196501 Creative Commons License 2015.02.16 0 0 1598

Sikerült beszélnem az auto kun kft.-vel de külön egyáltalán nem lehet kapni az üzemanyag szint jelző jeladóját!

 

Már csak abban reménykedek, hogy valakinek bedöglik az AC pumpája!:)))

Ha valakivel ilyen történik legyen kedves hívjon föl, ha nem nagy kérés!

 

30/248-5166

 

Köszönöm szépen!

Gyula196501 Creative Commons License 2015.02.16 0 0 1597

Nagyon köszönöm a segítséget, de Nekem a 10 000 is sok a jeladóért! Az úszónak semmi baja csak az AC pumpa beszerelésénél valami zárlat keletkezett és ezért rossz a jeladó!

Ez a jeladó egy 3cm hosszú 1cm átmérőjű fémhenger az ac pumpára van rácsatlakoztatva!

Megpróbálok beszélni a céggel akit írtál!

 

Még egyszer Köszönöm!

adingos Creative Commons License 2015.02.14 0 0 1596

Szerintem az általad leírtaknak semmi köze a chek lámpához.

A vezér szíj pedig 80 ezrenként esedékes.

 

 

Próbálj tankolni egy jobb minőségű kúton. ha akkor sem változik a dolog, akkor komolyabban bele lehet nézni a légtőmegmérő és társai cuccokba.

 

De ha visza olvasol, találsz rá lehetőségeket.

 

ha rendesen működik a motor, akkor a benzin minősége lesz a ludas.

Előzmény: Lechner (1595)
Lechner Creative Commons License 2015.02.14 0 0 1595

Sziasztok!

Üdv!

 

Tanácsot szeretnék kérni tőletek.

3 éve vásároltam 78 ezer (valós) km-errel egy 0.8-as Daewoo Matizt, 2004-es forgalomba helyezésű.  Közvetlenül a vásárlás után egy üzemanyag-szivattyú cserére és egy ékszíj cserére került sor. Jelenleg 82 ezer km van benne, de ezidáig semmilyen hibát nem tapasztaltam, viszont a napokban haza fele jövetkor észrevettem, hogy kigyulladt és sárgán világított a CHECK-lámpa.

Azóta nem indítottam be az autót. Két dologra gondolok: állítólag még nem volt vezérműszíj-csere, de azt mondták az olyan 90-95 ezer km-nél esedékes. A régi olajjal is max. 4 ezer km-t mentem, kizárólag városban és max.30 km-es távokra. Szerintetek mi lehet a hibaforrás oka? Hol kezdje el keresgélni a "szerelő" a problémát? 

Köszi előre is, aki ötletet tud adni.

adingos Creative Commons License 2015.02.14 0 0 1594

Volt már itt szó a CHEK lámpa rakoncátlankodásáról. Nos van egy újabb fejleményem.

 

Tekintettel arra, hogy semmi változást nem tapasztaltam a motor működésében, így nem bolygattam a dolgot. Ellenben ma reggel tankoltam, és lőn világ, azaz setít, ELALUDT A LÁMPICSEKEM  ( előtte hetekig világított ) Mindig azon a kúton tankolok, de ma a kényszer miatt egy olcsóbb kúton tankoltam !

 

Nos?????   Akkor mitől is világíthatott eddig a lampion???????

harcsasanyi Creative Commons License 2015.02.14 0 0 1593

Én kb: két éve kinlódtam ugyanezzel a szintjelzős problémával nem egyedi eset!!! Még egy másik forumon ami megszünt, megkaptam a szintjelzőnek a cikkszámát és az alapján az autókun kft megrendelte és meg is hozták pár nap alatt! Az ára dúrván 10000ft volt! Ez egy komplett szintjelző úszóval és az emlitett alacsony üzemanyag szint szenzorral!A cikkszám:(96465233).

Előzmény: Gyula196501 (1590)
juppe008 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 1592

Találkozott már valaki ilyen hibával Matiz I. -nél:

Rádió random elszál hetente egyszer v. 1-2 naponta. A hiba jelenség az, hogy már gyújtás ráadásakor nem kapcsol be csak halványan dereng a háttérvilágítás.

Ezen vagy az segít, hogy kiszerelem és lehúzom majd visszarakom vagy leveszem az aksisarut.

Elég idegesítő, mert ugye ilyenkor minden elszál (rádióadó, bluetooth párosítás stb.)

Valszeg nem a rádió hibája, mert ezt már a gyárival is eljátszotta néhányszor. 

GPS Creative Commons License 2015.02.14 0 0 1591

 

Esetleg kiszerelni-megjavítani?

Egy ügyesebb műszerésznek nem hinném hogy akkora gond lenne - elvégre nem űrtechnika az a jeladó.

 

A műszerfal-kijelzés egyébként rendben van, azt ellenőríztétek?

Nehogy szegény jeladót gyanúsítgassátok - és a végén kiderüljön, hogy ártatlan az ügyben :-)))

.

Előzmény: Gyula196501 (1590)
Gyula196501 Creative Commons License 2015.02.13 0 0 1590

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni!

2004-es ezres Matizom van!Sehol nem kapok hozzá üzemanyagszint jelző jeladót!

Illetve kapok, ha megveszem a komplett AC pumpát ami 25000.

Ha valaki tudna ebben segíteni azt nagyon megköszönném!

 

Ez miatt nem világít a sárga lámpa amikor már kevés az üzemanyag és már egy párszor pórul jártam!

 

Ha valakinek lenne bedöglött ac pumpája, de világított a sárga lámpa, Nekem úgy is jó lenne, vagy esetleg tudjátok, hogy hol lehet ilyet kapni!

 

 

Nagyon köszönök minden segítséget előre is!

kutizoli Creative Commons License 2015.02.12 0 0 1589

Sziasztok!

 

Matiz I (2001) párás időben nem vagy csak nagyon nehezen indul. Javasolták, hogy melegítsem meg ilyenkor a gyújtótrafót.

Kipróbáltam. Matizka nem indult, hajszárítóval kézmelegre melegítettem a trafót, és Matizka pöccre indult.

 

Ez egyértelműen trafó hibára utal? Most este kiszereltem, külsőre ránézésre semmit sem lehet látni. Se egy folt, se egy repedés, semmi. A csatlakozók teljesen szépek, épek, nem kormosak, nem füstösek, nem korrodáltak.

 

Amúgy ha egyszer elindul, akkor szépen, egyenletesen jár, nem rángat, nem erőtlen. Akárhányszor le lehet állítani aznap, biztosan indul. Aztán áll egy éjszakát a csillaggarázsban, és reggel vagy indul, vagy sem.

 

Nem tudom van-e összefüggés, de ha kevés üzem anyag van a tankban, akkor rángat, erőtlen. Teletankkal nem.

 

 

Ötlet? Vélemény?

 

(Gyertyák, gyújtókábelek nem rég cserélve)