Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
oveipreib 8 órája Creative Commons License 1552

Nekem 5,6 szokott lenni a fogyasztás 145 ös gumikkal. A szélesebbel még nem mértem.

Olyat figyeltem meg korábban, hogy ha több tankolás összegéből számoltam vissza a fogyasztást, akkor néha 4,8 is kijött.

ForRumos 19 órája Creative Commons License 1551

Sejtettem :)

 

Előzmény: GPS (1550)
GPS 21 órája Creative Commons License 1550

 

"....a fűtés radiátort csak komoly beavatkozással lehet kiszedni. Útba van a kormány. És ott kéne valamit levágni, talán a kormányrudat. És azután abból is újat kéne venni."

 

Gondolom, hogy ez már a vicc-kategória, ugye?

 

A fűtőradiátor a hamutartó mögött van - középen - vagyis köze sincs a kormányhoz. Még a közelében sincs a kormánynak.

 

Viszont hozzáférni csak a teljes műszerfal kiszerelése után lehet csak - majd előkeresem a képeket, mert én ezt már végigcsináltam és le is fotóztam.

Műszerfalbontás után - ha nem klímás az autó - akkor nem (lenne) különösebb gond kiszerelni a fűtőradiátort - elméletileg.

 

Csakhogy a motortérben csatlakozik a 2 gumicsőre, ami táplálja - na azokhoz szopás ám hozzáférni.

Valójában és igazából csak a hengerfej levétele után lehet megbízhatóan műszerészkedni vele - vagy alulról, de az már nőgyógyász-meló és nem is igen garantált a sikere.

.

Előzmény: ForRumos (1549)
ForRumos 21 órája Creative Commons License 1549

Ja még annyit, mit is mondott a szerelő a flexelésre. Megkérdeztem apám, és azt mondták neki (szerintem biztos nem jól figyelt) hogy a fűtés radiátort csak komoly beavatkozással lehet kiszedni. Útba van a kormány. És ott kéne valamit levágni, talán a kormányrudat. És azután abból is újat kéne venni. Szóval ennyire nem akarták megbolygatni az autót. 

Előzmény: GPS (1542)
ForRumos 21 órája Creative Commons License 1548

Nem tudom, de nem sokat. Tankolni még nem kellett. De ismertem az eddigi tüneteket. Most minden jó. Nincs nyoma a tágtartályon a kifolyó hűtőfolyadéknak és a szint is változatlan. Jó a fűtés is. Ergo meg lett javítva. Hiszen már kiderült volna, ha probléma van. De ne izgulj, ha újra rossz lesz, akkor visszavisszük a szerelőműhelybe ;)

 

Előzmény: GPS (1544)
harcsasanyi 1 napja Creative Commons License 1547

5.5-6 liter szerintem átlagban reálisnak tűnik!!! Én személy szerint 33-34 literrel 530-560 km t szoktam elmenni , ha többet megyek városon belül akkor nyilván az 530 érvényes !!! Illetve még amit megfigyeltem hogy 0 és +5 fok környékén jelentősen többet eszik a kicsike mint minuszokban vagy nyáron, de lehet hogy ez csak nálam van így!!!?

Előzmény: Krissz...81 (1545)
GPS 1 napja Creative Commons License 1546

 

"Én hallottam már 4,2-től 7 literig is."

 

Nem értem, hogy az ilyen miért aprózza el és miért nem mond egyenesen 2,5-et?

 

Én a románoktól kérdeztem - mert ők a legnagyobb májerek Matiz-ügyben (ott több Matiz van, mint az ország lakossága) - ők egybehangzóan azt mondták, hogy a síma Matyi (ha minden nagyon okés) akkor 5,5-6 között fogyaszt vegyesen.

 

Lemegy 5-ig a sík országúton (persze csak max. 100-ig tolva - és a hegymászás nem jön ki ennyiből) - ám városban 7,5-ig is simán  felmehet, pláne a fővárosban és télen.

 

Nekik lehet hinni, mert ott gyártották (gyártják) - ezért mindent tudnak róla - a magyar Matizok zöme is ott készült.

Sőt, ezrével taxiznak is vele országszerte, napi (!) átlag 200 km-es városi normával - ami nem piskóta azért.

 

Egyébként az enyém is ennyit eszik - pedig az enyém az extrák miatt picit falánkabb a sima veziónál - de én is 6-al számolok, ha utazok valahová.

.

 

Előzmény: Krissz...81 (1545)
Krissz...81 1 napja Creative Commons License 1545

Sziasztok.Ki milyen átlag fogyasztással tud autózni?Én hallottam már 4,2-től 7 literig is.Ilyen nagy különbség lenne a kis matizok közt.Én még nem mértem,most lesz esedékes.De én nem hiszem,hogy nálam 5 alatt lenne az átlag fogyasztás.Szerintem 7 litert is csak Rally módban fogyaszt.

GPS 1 napja Creative Commons License 1544

 

Hány km-t jártál le vele a javítás óta?

 

 

(én se vitaként írtam, de 7 éve, amióta nekem megvan ez a kis autóm, azóta az égvilágon semmi bajom nem volt vele - kivéve a hűtőrendszert.

 

Már kétszer lett szétszedve a motor miatta - mindig a hűtőrendszer valamilyen hibájáért. Szóval elég jól ismerem és elég allergiás is vagyok rá - mert hihetetlen, hogy egy autó semmilyen hibát ne produkáljon napi használat mellett - csak mindig ugyanannak a rendszernek valamilyen hibáját.

 

Pl. egyszer az aluminium termosztát-házból kiálló papírvékony, elkorrodált vas-csőcsonk tört le tőből - úgy, hogy egy pillanat alatt az egész hűtővizet kiengedte a földre. Vontatni kellet a garázsig.

Ez egyébként minden 10+ éves Matizban is időzített bomba - csak szólok.)

.

Előzmény: ForRumos (1543)
ForRumos 1 napja Creative Commons License 1543

Hát amennyit mondott a szerelő hallomásból. Hűtőfolyadékot a tágtartály kupakján nyomta ki mindig. Nagy volt a nyomás dugulások miatt. Csak melegedett, de nem keringett a víz.

Fűtőradiátorhoz lehetetlen hozzáférni. Csak flex-szel. Úgy el van dugva. Szóval nem szerelte ki, mert a műszerfalban van bent. Nem lett rákérdezve hogyan, de átmosta.

Apám nem kérdezte ki, csak meghallgatta a munkamenetet.

 

Mindenesetre ahogy írod, eleinte alig, majd egyre jobban fogyott a víz. Már naponta kellett 1litert is utánatölteni. Olaj nem habzott akkor sem. Most tökéletes a vízszint, nem változik. Nagyon jó a fűtés az utastérben, ilyen sosem volt, amióta megvettük használtan az autót. Amúgy 23E volt a javítási összeg, csak apám 25-öt adott a gyors és jó munkáért.

 

 

Én meg nem vitázni írtam. Csak infónak.

Előzmény: GPS (1542)
GPS 1 napja Creative Commons License 1542

 

"nagyon hamar eltűnt a hűtőfolyadék......És végre a hűtofolyadék sem fogy."

 

Na, ezzel feladtad a leckét.

 

Ugyanis azt nehezen tudom elképzelni, hogy egy termosztát-csere és egy rendszer-tisztítás után - megszűnik egyben a vízfogyás is.

Ez nekem nem áll össze sehogy.

 

Arra is nagyon kíváncsi lennék (ha tudod, mondd el lécci nekünk is) hogy hogy a fenébe tudták "Főleg a fűtőradiátort" is kitísztítani - mert az egy olyan helyen van, hogy nem csak hozzá, de még a csövezetékéhez sem lehet "békés eszközökkel" hozzáférni.

 

Illetve lehet, de az nem hogy 25-ből, de még 55 ezerből is nehezen elképzelhető - annyi meló van vele. Tudom, csináltam s.k.

 

Egyébként (nem akarom elvenni a kedved) de nálam is diszkréten kezdődött a víz-zabálás - se kipufogón, sem olajban nem látszott, csak a víz fogyott szorgalmasan.

A konkrét jelek csak hónapokra rá jelentkeztek, előbb egyre "csöpögősebb" lett a kipuff, de később megjelent a tejföl is az olajkupakban.

 

A végére aztán rohamosan jött a KO - vagyis teljesen átszakadt a gát a hengerfejtömítésnél a víztér és a középső henger robbanótere közt - ugyanis már az elején is ez okozta a vízfogyást, csak eleinte nagyon lassan.

.

Előzmény: ForRumos (1540)
ForRumos 1 napja Creative Commons License 1541

Autóm váltója nem egy sportváltó :)

Felfelé váltva a harmadikat nem kéri, visszaváltáskor meg a kettest. De nyugodtan türelemmel meg kell kínálni, aztán lassan befogadja recsegés nélkül. Türelem kérdése. Amúgy 30 km-nél inkább hármasba váltok vissza, könnyen viszi a motor. Kettest elég 15-20-nál megkínálni.

Ahány ház annyi szokás :)

Előzmény: harcsasanyi (1537)
ForRumos 1 napja Creative Commons License 1540

Több mint fél éve kicseréltem a tágulási tartály kupakját. Mert mindig kiengedte a hűtővizet. Addig, míg be nem állt a MIN-re. Ezután sokáig semmi baj, bár már akkor szóba került, hogy hengerfejes, vagy tömítéscserék különböző helyeken. Mindenesetre a kipuffgázban nem vettünk észre párát, és a motorolaj beöntőjén sincs hab. Garázsban autó alatt nincs egy csepp víz sem.

Hihetetlen :)

Aztán mostanában már fűtés sem volt, nagyon hamar eltűnt a hűtőfolyadék. Gondoltuk nagy a baj, irány a szervíz. Otthagytuk az autót, megmutattuk mi a hiba. Még aznap este visszakaptuk a jó autót. Javítása 25E pénzbe került. De hihetetlen jó a kis matíz fűtése! És végre a hűtofolyadék sem fogy.

Termosztátot cseréltek, bár többször ránéztünk a hűtőre és az rendesen minden részén felmelegedett. Mégis rossz volt a termosztát. Tele volt szmötyivel. És az egész rendszer is. Főleg a fűtőradiátor. Teljesen el volt dugulva annak ellenére, hogy már cseréltünk hűtőfolyadékot, és tisztán jött le a használt és G-12 lett beletöltve. 12 éves autó, nincs még 100E km-nél és teljes hűtésrendszer dugulás volt fél kiló iszappal.

Krissz...81 3 napja Creative Commons License 1539

Hát az enyém igen csak krákog mikor a 2-esbe húzom,néha a hármat is krákogva veszi vissza.Adok neki majd friss olajat is.A szerelő gondolom nem sokat tehet vele akkor.

Köszi mindenkinek.

GPS 3 napja Creative Commons License 1538

 

Pedig van igazság abban, amit a kollégák állítanak: tényleg kicsit döcögős a Matiz kettese - bár az durva, hogy kerreg is.

 

Az elfogadható, hogy kicsit nehezebben (hosszabb idő alatt) fékez a 2-es szinkron - de krákogós-váltásnak akkor sem szabad bekövetkeznie.

.

Előzmény: harcsasanyi (1537)
harcsasanyi 3 napja Creative Commons License 1537

Nem értek egyet az én váltom olyan mint a vaj,a kettest visszafelé már harmincnál elfogadja ha nagyobb a tempó akkor hármas az ideális abba akár száznál is vissza lehet tenni!!!

Előzmény: oveipreib (1536)
oveipreib 3 napja Creative Commons License 1536

Igen. Újonnan vettem anno a kocsit és azóta ilyen. 

Én is mindig gondolkodom, h pl körforgalmak előtt lelassuljak-e a 2eshez, vagy van elég lendület és nyomaték a 3ashoz. Nagyon rosszul szinkronizált a váltó, kb a 120as skodámé volt ilyen, pedig az ugye a 60as évek technológiája. Hozzá kell szokni a horkantásokkal és reccsenésekkel fűszerezett váltásokhoz, pláne amig hideg az olaj a hajtóműben indulás után. Esetleg egy olajcserét abban is megejthetsz, de nem lesz érezhető javulás.

Előzmény: Krissz...81 (1535)
Krissz...81 3 napja Creative Commons License 1535

Sziasztok.Az matiz betegség,hogy 3-ból 2-be viszakapcsolásnál alig veszi be a 2-t.Csak ha teljesen lelassul az autó akkor engedi be 2-es be.A kuplungon már állítattam,az jó.2 Matizunk van.és mind a kettőnél ez van.

Jázminléna 2015.01.24 Creative Commons License 1534

Kollegina :-))))

GPS 2015.01.24 Creative Commons License 1533

 

A kolléga komoly túlfeszültség-ugrásra panaszkodik (csoda, hogy még nem vágott haza semmit vele)

 

A megbuggyant diódák, vagy a laza szíj semmiképp nem okoz túlfeszültséget - sokkal inkább alacsonyabbat a kelleténél.

 

Ami itt történhetett, az töltésvezérlési hiba - vagy ideiglenes test-szakadás, vagy az akku valamilyen útion-módon időnként leválik a rendszerről. (mert az is komoly túlfeszültséget okozhat).

.

Előzmény: harcsasanyi (1532)
harcsasanyi 2015.01.24 Creative Commons License 1532

Generátor diódasor is tud ilyen hibát csinálni!!! +a generátor ékszíj ha laza az is produkálhat ilyet!!!

 

Előzmény: Jázminléna (1526)
Jázminléna 2015.01.24 Creative Commons License 1531

Megpróbáljuk ha egy kicsit csillapodik a hóesés :-), jövök majd a hírekkel :-)

GPS 2015.01.24 Creative Commons License 1530

 

Akksarut vetted már le - vártál 10 percet, aztán vissza?

.

Előzmény: Jázminléna (1529)
Jázminléna 2015.01.24 Creative Commons License 1529

Amikor gyújtást adok, a műszerfalon nem gyullad ki a sárga lámpa, csak a többi. Mindig csak másodikra.

GPS 2015.01.24 Creative Commons License 1528

 

"a fűtés felhangosodik, a műszerfal világítás felerősödik, az ablaktörlőlapát majdnem lerepül a helyéről."

 

Ez nagyon durva.

 

Vélhetően felugrik a feszültség a kocsi hálózatában - ez felmehet akár 18-20 V-ra is (14,4 V helyett), ha gond van a töltés-szabályzással, vagy ha pl. leesik (vagy rosszul kontaktol) az akkusaru az akkun.

 

Extrém esetben időközi szakadás is előfordulhat az akkuban - de ez már sci-fi.

 

Kezdj el kutakodni az akku környékén, vizsgáld meg a sarukat, a földpont-lekötést az alvázon (elkorrodálhat) de még egy kölcsön-akkuval is tegyél egy próbát.

 

Mindenekelőtt azonban (!) csinálj egy feszültségmérést az akku kapcsain - járó motorral, alapjárattól-egész üveghangig.

A feszültségnek stabil 14,2...14,6 V között kell lennie az egész fordulat-tartományban.

 

Önindító pörög jól egyébként, vidáman beröffenti a motort?

.

Előzmény: Jázminléna (1526)
harcsasanyi 2015.01.23 Creative Commons License 1527

Szervusztok!

 

Egyes Matildra dupla spricni-s ablakmosó fuvókát szeretnék beszerelni az eredeti fuvóka helyére! Kérdésem az lenne hogy cserélt -e valaki ilyet és hogy melyik autóé jó hozzá vagy univerzálisat érdemesebb -e választani!

Jázminléna 2015.01.23 Creative Commons License 1526

Sziasztok, régebben írtam, h a szöcském néha gondol egyet lelassul, gondol egyet megugrik, megy tovább. Na, most ott tartunk, hogy cserélve lett gyertyák, gyújtókábel, elosztófedél. És még mindig semmi változás. Lelassul az autó a fűtés felhangosodik, a műszerfal világítás felerősödik, az ablaktörlőlapát majdnem lerepül a helyéről. Gondol egyet visszaáll minden a normál működésbe. Szerintetek?

Krissz...81 2015.01.22 Creative Commons License 1525

Köszönöm bilek.Utána nézek majd.Azt mondták ezekbe már nincs spirál,digitális.És be lehet állítani a felni méretét,hogy az után számolja a km-t.Lehet,hogy a 13" helyett 16" van betáplálva?Viszem egy deawoo szervízbe és kiderítem.

vito 108 cdi 2015.01.21 Creative Commons License 1524

Sziasztok

Köszönöm a segitséget mindenkinek.A szivósort levettük ma,a ominozus helyen szét van porladva a bakelit.

bilek 2015.01.21 Creative Commons License 1523

Szerintem az még spirálos.

Simán 30-al többet mér, vagy %-os az eltérés.

Tehát álló helyzetben 30-at mutat és 100-as tempónál 130-at.

Vagy 10-nél 13-at, 50-nél 65-öt, 100-nál 130-at.

Nagyon nem mindegy.

Első esetben simán a mutatót rakták vissza rossz helyre az órán amikor visszatekergették.

A második esetben az idő megette az órában rugóerőt és a pörgő mágnes került a nyeregbe.

Előzmény: Krissz...81 (1521)