Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

viliapu2 Creative Commons License 14 órája 0 0 3863

Szerintem egyszerűbb a lámpa alatti műanyag idomot lekapni. Matiz 1 esetén.

Előzmény: GPS (3862)
GPS Creative Commons License 19 órája 0 0 3862

 

Ha jót akarsz magadnak, ne a színkódot keresd, hanem egy kulcsot, amivel leszereled a benzin-beöntő fedelét.

 

Azzal beballagsz egy tényleg szakértő autófestékeshez - és azt a színt kéred kikeverni... akár 1 decit is - dobozban vagy spray-ben, mindegy.

 

A Daewoo-nál maximálisan NEM lehet megbízni a kódban - én már megjártam, óvakodj tőle - jobb az, amit én mondok neked, hidd el.

.

Előzmény: Laudat (3861)
Laudat Creative Commons License 20 órája 0 1 3861

Tessék mondani, hun van a "szinkód" ?

 

GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 3860

"A viszkozitás szó helyett szerencsésebb lett volna hidegtűrést használni."

 

Szerintem meg nem "szerencsésebb" lett volna - hanem egyszerűen csak úgy lett volna helyes.

 

Mert ez a mondat így téves, hibás, félrevezető és öncélú okoskodás csak - amivel a szerző a fenenagy szakértelmét akarta villogtatni - de jómaga is belekeveredett a nagy "leleplezésébe" - miszerint a számok félrevezetőek.

 

Egy nagy francot félrevezetőek - érti azt mindenki.

Előzmény: A210 820 08 21 (3859)
A210 820 08 21 Creative Commons License 1 napja 0 0 3859

A cikk rendben van,de ez a mondat tényleg nem sikerült.A viszkozitás szó helyett szerencsésebb lett volna hidegtűrést használni.

Előzmény: GPS (3855)
A210 820 08 21 Creative Commons License 1 napja 0 0 3858

Az én véleményem szerint a kevésbé jobb hideg "hidegtűrő" képességű,ezért sűrűbb 10W-40 a nyerő a régebbi konstrukciójú Matiz blokkba,én azt használtam a Matizba és azt kapott a Spark is.

Kárt az 5W-sel sem okozol,ha kipróbálod,meg kell figyelni,növekszik-e az olajfogyasztás,ha igen,a 10W-vel elvileg ennek csökkennie kell.

Előzmény: viliapu2 (3857)
viliapu2 Creative Commons License 1 napja 0 0 3857

Mindenkinek köszönöm a segítséget. Már össze áll a szemem.

  Nem lehet, hogy 3 mondatban józan paraszti ésszel összefoglaljuk a különbséget?

 5W-40 és 10W-40 közt. Matizba melyik a jobb és nem az ár a fontos.

  

feketepetike Creative Commons License 2 napja 0 0 3856

Köszönöm!

GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 3855

 

Kérlek, olvassátok el ezt a mondatot abból az olajszakértő cikkből, amit a kolléga belinkelt:

 

"Kicsit azonban becsapós a viszkozitási osztályok számozása, hiszen a nagyobb szám jelöli a kisebb viszkozitást, tehát az 5-ös kisebb, a 10-es nagyobb folyadéksúrlódást jelent."

 

 

 

Csak én érzem azt, hogy ez csak egy hülye okoskodás - avagy tényleg rendben van-e ez a mondat?

.

Előzmény: A210 820 08 21 (3854)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 1 3854
Előzmény: viliapu2 (3852)
Matiz820 Creative Commons License 2 napja 0 0 3853

Üdv.

A Matiz ba gyárilag milyen gyújtógyertyát raktak?

viliapu2 Creative Commons License 3 napja 0 0 3852

Mi a különbség az 5 w 40 és a 10 w 40 közt?

 

Előzmény: GPS (3848)
viliapu2 Creative Commons License 3 napja 0 0 3851

Nagyszerű!!!!

  Én nem csak ábrán láttam.

 

Előzmény: szervezkedő (3850)
szervezkedő Creative Commons License 3 napja 0 0 3850

Koszi!

Egy robbantott abran megtalaltam en is!

:-)

Előzmény: viliapu2 (3845)
szervezkedő Creative Commons License 3 napja 0 0 3849

Amelyik motor darabokban van, az ugy tunik nem kerul vissza jelenleg az autoba, majd osszel ha lesz idom, foglalkozok vele. Most egy masik motort teszunk bele, mert szorit az ido!

:-(

Előzmény: GPS (3836)
GPS Creative Commons License 4 napja 0 1 3848

 

5W40. Tökéletes.

 

Erre az olajra (az Eneos-ra) engem az a pali tanított, aki a hengerfejemet hozta rendbe. Ő az égvilágon semmi mással nem foglalkozik, csak hengerfejjel.

 

Hihetetlen szerszám- és segédberendezés készlete van hengerfejek felújítására - nem is gondolná az ember hogy mekkora nagy tudomány ez.

És hogy szerte a világon mekkora hangsúlyt fektetnek erre a szűk iparágra, amiről azt hinné az ember, hogy elég hozzá egy síkköszörű, meg néhány szelepfészek maró. Egy nagy túróst.

 

Olyan készleteket láttam nála - bélelt fadobozokban, mint az optikai műszerek - hogy első körben, szégyen szemre még megsaccolni sem tudtam, hogy mire valók a benne lévő eszközök. A mikroszkópos szelepfészek-vizsgálótól, az ilyen-olyan külső-belső maró- és köszörű feltétekig olyan készleteket gyártanak hengerfej-felújításra és tuningra, hogy csak ennél a palinál ezek összesített ára nem egy autójéval vetekszik - hanem egy szerényebb családi ház árával.

 

Nem véletlen, hogy ide Veszprémbe (és újabban Fehérvárra is) Győrből meg Miskolcról küldenek hengerfejeket felújítani, pláne ha egy-egy különlegesebb darabról van szó.... no meg a ralisok, akiknek a körében ez a mókus "a hengerfejes" - senki más.

Ezért - főleg a ralisok esetében kurvára nem mindegy, hogy milyen olajjal használják azt a motort - mert ő már a hengerfej kinézetéről megmondja, hogy jót használtak-e...avagy valami moslékot. :-)))

 

Na, ezt csak úgy meséltem, mert sok a hibás téveszme ebben a témában is (kb. mint a felni-görgőzés, vagy főleg a féktárcsa/fékdob szabályzás területén is - mert ezekről is tudnék mesélni).   

 

Szóval az volt, hogy amikor mentem a hengerfejemért, nálam volt a frissen vásárolt GM olaj, egy szatyorban. Meglátta, megkérdezte, hogy mit akarok azzal - mondtam, hogy "hát a motorba tölteném, ha nem baj".

Mivel egy nagyon udvarias ember, finoman megkérdezte (nem ezekkel a szavakkal), hogy "Észnél van maga? Ezt a szart tölti a motorjába?"

 

Erre nagyon meglepődtem, mire hozott egy kanna Eneos-t amit pont az ő autójába vett, azt felbontotta és megkért hogy jó mélyen szagoljak bele.

Beleszagoltam ....és semmit nem éreztem. Mondtam neki, hogy ennek nincs szaga.

Erősködött, hogy szaglásszam meg újra, érzek-e rajta olyan jó, régi szenes-pince-szagot...vagy egyáltalán szén-szagot? Én meg nem és nem. Semmit nem éreztem.

 

Erre megkért, hogy bontsak fel egy GM flakont a szatyorból és szagoljam meg azt is.

Basszameg, majd hanyatt estem a tömény szénszagtól. De komolyan. Mint ha egy gyerekorom-béli szenespincébe szagoltam volna be - még mindig az orromba van annak a penetráns szagnak az emléke.

 

"Na, mondta - hát ez az". Soha ne vegyek olyan olajat, amibe ha beleszagolok, szén-szagot érzek. Mert az részben, vagy egészben újrahasznosított, regenerált olajból van - ami éppenséggel használható a rekondicionálás és adalékolás után... de jobb az, ha másra hagyom annak a használatát.

 

 Na így lettem én Eneos-os - amiről alább írtam le, hogy nem elég az, hogy vélhetően tényleg jó olaj.... de még a motor sem eszi meg

(vélhetően a konzisztensebb molekula-szerkezete és a szénhidrogén-láncának a képlete miatt).

 

És röhej: még nem is drága olaj.

.

 

Előzmény: viliapu2 (3844)
GPS Creative Commons License 4 napja 0 0 3847

 

100

Előzmény: feketepetike (3846)
feketepetike Creative Commons License 4 napja 0 0 3846

Sziasztok! Kérem segítsetek! Autópályán mekkora az a sebesség, amit hosszabb ideig kényelmesen tud a kicsike? Nekem 800-asom van. Előre is köszönöm!

viliapu2 Creative Commons License 4 napja 0 0 3845

Elég az olajteknőt  levenni + 2 csavar és eléred a szűrőt.

  Az olajteknő vissza ragasztásához, viszont speciális tapasz kell.

Előzmény: szervezkedő (3835)
viliapu2 Creative Commons License 4 napja 0 0 3844

5 w 40, vagy 10 w 40-et javasolsz?

Előzmény: GPS (3841)
fiest Creative Commons License 4 napja 0 0 3843

na látod igy még sosem figyeltem az olajszintet hogy márkánként. de  eztán én is figyelem majd. 

Előzmény: GPS (3841)
oveipreib Creative Commons License 4 napja 0 0 3842

és hol szerzed be?

Előzmény: GPS (3841)
GPS Creative Commons License 4 napja 0 0 3841

 

Vegyél sima ENEOS-t. Kannásat, nem kimértet (mert olyan is van).

 

Amióta ezt tettem bele egy gramm olajat nem eszik a motorom.

 

Előtte GM (Opel) olajat használtam - hát azzal 5 ezer km-en elment bő másfél liter, úgy apránként.

Ez 3 deci olajzaba 1.000 km-ként, azt mondják, hogy ez se sok, na de akkor is.

 

Amióta az Eneos-t raktam bele - azóta nulla az olajfogyasztásom. Tavaly nyár végén tettem bele - azóta egy tized mm sem hiányzik a pálcáról.

.

Előzmény: oveipreib (3840)
oveipreib Creative Commons License 4 napja 0 0 3840

Milyen motorolajat használtok a Matizba és hol veszitek?

Főleg az utóbbi érdekelne, mert szakik azt mondják: ne vegyek neten, ne vegyek nagy áruházban, ne vegyek kiskereskedésben. OK, de akkor hol? Erre viszont nem válaszolnak, nekik nyilván megvan a bejáratott forrásuk.

A tescos Total mennyire lehet gagyi? Gyanúsan olcsó a 4L-es.

Én eddig Liqui Mollyt vettem, de gyanús az árkülönbség.

fiest Creative Commons License 5 napja 0 0 3839

fura mert ugyan nem sokat de eddig 3 matiz motort láttam szétszedve (köztük az enyém 210 ekm) de egyiknek sem volt szinte semmi válla.  a bontós mondta volt már 400e km feletti motor is ott szétbontva és annak sem volt szinte semmi válla.

 azt mondta ez a része elnyűhetetlen.

 szoval szerintem is megérne egy gyűrű készletet ha már ki van szedve a motor

 

Előzmény: GPS (3836)
fiest Creative Commons License 5 napja 0 0 3838

"tiszta" volt az a szűrő. már amennyire de eltömődve nem volt erre gondoltam elsőnek én is.  szerintem csak egyszerűen kevés olaj volt benne az is lehet hogy nagyon öreg stb.. nem tom . egy nő volt a tulaj... nem is mondom tovább

 

Előzmény: viliapu2 (3832)
fiest Creative Commons License 5 napja 0 0 3837

autóm már rég nincs hozzá csak a  motor. nem veszek hozzá ujat. minek ezt el kéne adni

 

Előzmény: GT60 (3831)
GPS Creative Commons License 5 napja 0 0 3836

 

Ez tényleg vicc - ennyiért egy valamirevaló német autóba levegőt a gumikba alig kapsz egy márkaszervizbe.

 

De ha már kint a motor, lent a hengerfej - ugyan miért nem kap egy új gyűrű-szettet az a szerencsétlen? Ha nincs nagy válla a hengereknek, akkor maximálisan megérdemelné.

 

Cirka 6 rugó egy komplett szett és lehet kapni koreait, (nem TSz-melléküzemági utángyártottat).

 

Más kérdés, hogy a dugattyúk szakszerű tisztítása (mármint a gátaké) az nem egy 10 perces meló és nem is kellemes elfoglaltság - de utána jó, száraz érzéssel tölt el, amikor látod, hogy az új gyűrűk, a tiszta gátakban virítanak és teszik majd a dolgukat mint az új.

 

Egyébként ha kiveszel egy gyárűt és beteszed az üres hengerbe (ott a tetejétől mondjuk 1 centi mélységbe - hanyayttvágod magad, hogy mekkora rés van a gyűrűvégeknél - akár közel 1 centi hézagot is fogsz látni - és még azzal is ment a motor. 

.

Előzmény: szervezkedő (3835)
szervezkedő Creative Commons License 5 napja 0 0 3835

Ehhez szét kell boritani a teljes motort?

(Nem én barkácsolok vele, hanem egy haverom, aki biztosan tudja merre találja, csak kérdés, rábeszéljem e ilyenekre is, ha mar a satupadon van a moci!?!?)

 

Tegnap bevasaroltam- ha mar kint van a motor, amit lehet csereljunk most le. Olaj+szuro mar otthon volt. Most Vezerles, kuplung keszlet, vizpumpa, tomitesek, ezazamaz es osszesen 33ezer ftot fizettem. Vicccccc kategoria!

:-)

Előzmény: viliapu2 (3832)
Matiz820 Creative Commons License 5 napja 0 0 3834

Alacsonyabb fordulatnál is akad de nem olyan mértékben.

Előzmény: viliapu2 (3833)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!