Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
S-900 2 napja Creative Commons License 1330

Szia Bilek!

Megnéztem a kerék holtjátékot. A jobb elsőnél úgy ahogy írtad alig érezhetően van egy kis "kotty", a bal elsőnél nem érezni kottyanást. Melegedni egyik kerék sem melegszik, csendesen, jó út tartással gurul. Remélem most már rendben lesz. Még egyszer kösz a hozzászólást.

Előzmény: bilek (1319)
harcsasanyi 3 napja Creative Commons License 1329

Itt van a teljes javítási útmutató ,a(GOOGLE CROME) le is fordítja!http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/documents/Matiz/start_matiz.html

Előzmény: Ferenc899 (1327)
harcsasanyi 3 napja Creative Commons License 1328

Motortartó bakot ki kell szerelni és lefelé kijön a generátor!!!!

 

Előzmény: Ferenc899 (1327)
Ferenc899 4 napja Creative Commons License 1327

Sziasztok !

 

ha vki tud akkor segítsen legyen szíves 2003as Daewoo matizról kellene levennem a generátort minden csavar kint van már csak az a kérdés ,hogy felfele vagy lefele kellene kijönni-e? Lefele nem megy a hátsó motortartó bak miatt felfele kikötöttünk minden csővet (injektor,hűtővíz) elvettem az útból de még mindig nem jön ki pedig jobbra-balra forgattam. ha van valakinek tippje esetleg ,hogy még mit kellene fellazítani vagy levenni , hogy kijöjjön megköszönném vagy ha esetleg egy teljes szervízelési proceduráról vmi könyve megköszönném 

bilek 5 napja Creative Commons License 1326

Lányom matizában 128ezer van és bontatlan még a motorban minden.

Fojtószelepnél nincs benzin, az nem bánthatja, hanem az EGR felől visszatérő kormos, koszos gáztól lerakódás lesz a pillangó éleinél a falon és nem mindig fog megfelelően zárni. Egy darabig az ECU kompenzálni tud, de aztán ez is kevés lesz, akkor kezd összevissza alapjáratozni és nehezebben zárni, gyorsan alapjáratot állítani.

Előzmény: S-900 (1323)
S-900 5 napja Creative Commons License 1325

Hogy átvertek azt azért nem hiszem, mivel a csere előtt 4 egymástól független szerviz mondta hibásnak a fojtószelepet, úgy, hogy sehol sem mondtam meg előre az előző szerviz hiba megállapítását. Az is biztos, hogy a fojtószelep cseréje után nem volt hullámzó alapjárat, tehát szerintem helyes volt a diagnosztika. Most az érdekelne, hogy mitől torpan meg a motor gázadáskor és miért ejti vissza lassabban vissza az alap járatot. Egyébként a motor egyenletesen csendesen jár, szinte hangját sem hallani, nem füstöl, nem erőtlen. Gyertyákat olajat, levegőszűrőt cseréltem.

Előzmény: harcsasanyi (1324)
harcsasanyi 5 napja Creative Commons License 1324

A folytószelepnél nincs is üzemanyag,hiszen a hengerenkénti befecskendezésnél a szívótorok hengerfej felöli oldalában vannak beszerelve a befecskendező szelepek! A folytószelep csak a levegőt szabályozza nem kerül benzin a közelébe se!!! Megint jól átvertek!!!!!!

Előzmény: S-900 (1323)
S-900 5 napja Creative Commons License 1323

Szia!

Óra szerint 90000km körül lehetett. Mi a második tulajok vagyunk. 2003-as évjáratú, 2010-ben került hozzánk. akkor óra szerint 70000km volt benne. A szerelők (mivel a csere előtt több helyre is elvittük) szerint a rossz minőségű üzemanyag nyírta ki a fojtószelepet. Próbálkoztak a csere előtt EGR szelep és a fojtószelep tisztításával is de sokkal rosszabb lett az alapjárat. Az 1000-es, 4 hengeres Matizban nincs alapjárati motor, legalább is nekem ezt mondták. Mióta cserélve lett a fojtószelep azóta az üzemanyaghoz rendszeresen töltünk üzemanyag adalékot és időszakonként teszünk bele injektor tisztítót is. Most az óra szerint 104000km-nél tartunk.

Előzmény: bilek (1322)
bilek 5 napja Creative Commons License 1322

EGR szelep, fojtószelep és alapjárati motor tisztítást csinálnám először meg.

Mennyi volt abban a kocsiban, hogy már cserélték a fojtószelepet? Lehet akkor is csak egy tisztítás kellett volna neki.

Előzmény: S-900 (1320)
S-900 5 napja Creative Commons License 1321

Köszönöm a tanácsot a hétvégén megnézem, hogy van-e kottyanás.

Előzmény: bilek (1319)
S-900 5 napja Creative Commons License 1320

A történtek után valószínű, hogy nem vele fogunk javíttatni.

Viszont lenne itt még egy kérdésem. A feleségemnek is Matiza van, de az övé 1000 köbcentis. Tavaly jelentkezett nála az a gond, hogy elkezdett ingadozni hullámzás szerűen az alapjárat. A végén már egészen úgy pörgött a motor mintha nyomná a gázt. A fojtószelep ház hibáját állapították meg és ki is cserélték. Viszont mostanában azt tapasztaltam, hogy váltásnál mintha az alapjárat nehezebben esne vissza, és indulásnál is torpan, ránt az autó. Valamelyik szenzor lehet a hibás? A fogyasztás is közel 7liter lett!!! Ha van ötlet szívesen fogadnám.

Előzmény: adingos (1318)
bilek 5 napja Creative Commons License 1319

Örülök, hogy meglett a hiba.

Én még megemelném -ezek után- a helyedben és megnézném, hogy van-e holtjátéka a csapágynak.

Kereket alul felül megfogva ellentétesen rángatva pici kottyanásnak kell lennie. Ami ha megnyomja valaki más közben a féket akkor nem érezhető. Nem nagy, inkább csak érezhető legyen a kotty. 

Előzmény: S-900 (1317)
adingos 5 napja Creative Commons License 1318

Nem lehet. Szinte biztos !!!!!

Valami azt súgja nekem, hogy a te mestered egy sufni tuningos mekk elek !!!!!!!

 

Ha komolyabb hibával oda állítanál, akkor ő mit lépne rá??? Lehet kitalálna valami mesét, hogy nem ér rá.  Feledd el az ilyen ostoba embereket.

Előzmény: S-900 (1317)
S-900 5 napja Creative Commons License 1317

Sziasztok!

Tegnap elkészült az autó. Ismét kapott új csapágyakat, de most már távtartó gyűrűvel együtt lett berakva. Természetesen garanciában. A szerelő állította, hogy nem is volt benne eredetileg sem. Csak arra nem tudott mit mondani, hogy akkor a vásárlás után hogy tudott elmenni hiba nélkül közel 20000km-t. Remélem most már jó lesz.

Köszönöm, hogy felhívtátok a figyelmem erre a távtartóra, mert van egy olyan érzésem, hogyha én nem erősködök, hogy márpedig kell bele a távtartó, akkor lehet, hogy megint távtartó nélkül lett volna ismét összerakva a kocsi.

adingos 6 napja Creative Commons License 1316

Pofon egyszerű a válasz. A szerelő úgy gondolta, sok a felesleges alkatrész, és azt ő lenyúlta, mondván majd jó lesz valami másba. Most, mikor jött a reklamáció, rá döbbent, hogy nem véletlenül volt a csomagban a sok cucc, és gyorsan menti a menthetőt.

Előzmény: harcsasanyi (1315)
harcsasanyi 6 napja Creative Commons License 1315

Pedig kell bele ,mert anélkül nem tudod 210nm nyomatékkal meghúzni mert összeroppan a csapágy! Maximum csak beállitani lehet ,de az meg nem időtálló!

      SKF vkba 3901 es szetben van távtartó,kettő db szimering (egy külső és egy belső) féltengely anya és a két kúpgörgős csapágy.Tudom mert én egy hónapja cseréltem!

 

Előzmény: S-900 (1314)
S-900 6 napja Creative Commons License 1314

Szia!

Köszi a választ. Vissza vittük az autót a szerelőhöz, vállalta, hogy garanciában megcsinálja. Azt mondta, hogy skf csapágyakat tett bele, de nem volt hozzá távtartó, és az autóban levő régi csapágyban sem volt. Állítja, hogy még a matizokban nem is találkozott távtartóval. Ezek után kíváncsi leszek, milyen lesz a kocsi. Üdv.

Előzmény: bilek (1313)
bilek okt. 15. Creative Commons License 1313

A hátsó az csak hasonló kúpgörgős megoldás.

Ott az anya tekerésével állítod be a csapágy holtjátékát és a LAZA anyát rögzíted egy sasszeggel.

Az elsőnél pedig van egy távtartó gyűrű a két csapágybelső között ami -elvileg- beállítja a megfelelő holtjátékot és az anyát pedig fixre kell húzni 210Nm-el. Ha nagy a távtartó akkor kotyog a kerék, ha kicsi a távtartó akkor megszorul a csapágy és tönkremegy. Illetve ha jó méretű a távtartó, de marad valami kosz a külsőgyűrűk felfekvő felülete alatt akkor is szorulás lesz. 

Előzmény: S-900 (1312)
S-900 okt. 15. Creative Commons License 1312

Sziasztok!

 

Köszönöm a hozzászólásokat! Én is úgy gondolom, hogy valamit nem jól raktak össze. Holnap viszi vissza a fiam, mert az ő autójáról van szó. A feleségemnek Matiz 2-ese van az övében hátul cseréltek csapágyat, de nála nem volt ilyen gond.

A féltengelycsuklókat azért cserélték, mert kanyarodásnál kattogó hangot adott. Eddig 50000Ft-ba fáj az akció.

Előzmény: bilek (1308)
adingos okt. 14. Creative Commons License 1311

Váltó kötél ???

Előzmény: náczi (1306)
Laudat okt. 14. Creative Commons License 1310

Nézd meg a 691-696-697-éa 702 hozzászólásomat, hát ha segít :-)

Előzmény: náczi (1306)
harcsasanyi okt. 14. Creative Commons License 1309

A féltengely csuklót miért!

 

Előzmény: S-900 (1307)
bilek okt. 14. Creative Commons License 1308

Rosszul rakták össze a csapágyat. Valószínűleg összerakáskor nem volt meg a csapágynak a holtjátéka, csak simán ráhúzták nyomatékkal és kész. Olcsó csapágyat vettem én is nemrég a lányoméba és abban sem volt távtartó gyűrű, a régit használtam. Hézagolnom kellett 0,3-as hézagológyűrűvel. Az SKF adja a távtartót is hozzá bő 10eFt/kerekenként. 

Vidd vissza és tegyenek bele újat, de most már jól.

 

Előzmény: S-900 (1307)
S-900 okt. 14. Creative Commons License 1307

Sziasztok!

2 hete cserélték a két első csapágyat és a két féltengelycsuklót, mert nagyon búgott. Most ismét elkezdett búgni. Valakinek van-e rá ötlete, hogy mi történhetett? 1999-es 800-as Matiz 1-es az autó. Az ötleteket előre is köszönöm.

náczi okt. 13. Creative Commons License 1306

Sziasztok!

Ma reggel a Matízom megadta magát.Nagyon enyhe emelkedőn való elindulás pillanatában a váltó nem működött.Félreálláskor még bevette a hátrameneti fokozatot és ott is ragadt.Kb 3 km-ert húztuk haza kb 5km/h sebességgel,kinyomott kuplunggal. Itthon kivettük az aksit,hátha a rudazaton látunk valami problémát,de semmi.A váltókar előre-hátra mozog mint egy bot akadálytalanul.Hátramenetből nem tudjuk kivenni igy csak trélellel lehetne megmozdítani.

2000-évjárat,87-ezer km- van benne.3-hengeres.

Van valakinek ötlete,mi lehet e probléma???

Köszönettel:Náczi

harcsasanyi okt. 12. Creative Commons License 1305

Az én eggyes matildom műanyag tankos és nincs is benne semmi kosz de ha mégis lenne azt a szűrő megfogja hiszen az a dolga! Új szűrő új szivattyú és még mindíg vacakol akkor csak az injektorok ultrahangos tisztítása segít ,én Érden a MOBIL-TECHNOLOGY kft nél  a Bajcsy Zsilinszky úton csináltattam 1700ft-db volt az ára a tisztításnak és azóta úgy megy mint a DOXA óra! Az országban többhelyen is tisztítanak injektort a lakóhelyedtől függően,a legközelebbi helyre érdemes elvinni. A ki és a beszerelés kb:5percet vesz igénybe és csak egy 12-es kulcs és egy fogó kell hozzá!

 

Előzmény: kutizoli (1302)
grandpaa okt. 12. Creative Commons License 1304

Nekem hasonló hiba volt, gyújtókábel ill. trafó zárlat volt a "tettes".

Előzmény: imbuszmester (1303)
imbuszmester okt. 12. Creative Commons License 1303

Sziasztok. Bocsánat,hogy egy kérdés erejéig berontok közétek,de segítség kellene. 

Hölgy ismerősömnek van Matiza és meg állt neki menet közben, ha vár 1-órát akkor egyből indul és pár perc múlva le áll. Üza szivattyú megy, csak gyújtás nincs és a hibakód olvasóm az U480-asom a P1661-es hibát írja ki azaz a Mil lámpa feszültség alacsony. Ez a hiba lényegében mit jelent? Konkrétan mi a hiba? Esetleg az immo hibát jelentené (kulcsot) ?   

                    Segítségeteket előre is nagyon köszönöm.

kutizoli okt. 11. Creative Commons License 1302

A kesztyűtartó alatt keresd. Az enyémben (Matiz-I) ott van.

 

Két gondom is van a sajátommal, Tudtok ebben segíteni?

 

- Eső után nehezen indul, sokat kell indítózni. Van, hogy ilyenkor füst jön ki a motortérből. Egyszer megkértem az asszonyt, hogy indítsa ő az autót, én pedig felnyitottam a motorháztetőt és néztem honnan jön a füst. A levegőszűrőből jött. Gondolom az esőben valami beázik, de mi?

 

 

- Ha kevés a benzin, el kezd rángatni az autó. Most már odáig jutott, hogy még negyedig volt a tank és rángatott. Teletankoltam, és megszűnt a rángatás. Volt már korábban (kb. 20 000 km-el korábban) benzinpumpa gondom, akkor az cserélve lett. A szerelő azt mondta akkor, hogy tiszta dzsuva volt a tank. Akkor ki lett takarítva, új benzin pumpa, új szűrő. Azóta csak ENI kutakon tankoltam vele. Ötletek? Koszos a benzin az Eni-nél? (A másik autómat is ott tankolom, annak semmi baja.) Megint vacakol a benzin pumpa? (Nem olyan régi az, egy 20-as van benne.) Szedjem ki a tankot, és takarítsam ki? Ez mekkora meló? Valaki csinált már ilyet?

 

Köszönöm.

Előzmény: ForRumos (1300)
ForRumos okt. 11. Creative Commons License 1301

Végre megtaláltam az említett filmet :)

Előzmény: ForRumos (1300)