Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bilek Creative Commons License 8 órája 0 0 3258

Ahogy melegszik (hőtágulás) úgy szorul meg és egyre jobban melegszik. Ennyi.

Jól meg kell járatni, esetleg a kinyomott részt megpolírozni.

Ez az egyik dolog amiért rendszeresen cserélni kell a fékfolyadékot. A folyadék által felvett víz ( a levegőből) ilyen brutál korroziókat tud okozni, mint amit Laudat is ír.

Amíg nem folyik addig -én azt mondom- nem kell felújító gumikészletekkel foglalkozni, mert sokszor annyi ideig nem megy el az új, mint a gyári. 

A henger belsejét nem bántja nagyon a korrozió, azt a rozsdás dugattyú, meg annak leváló részei karistolják össze, akkor meg már úgyis cserés a komplett nyereg. 

Mozgatás, járatás, minden szépen csússzon mozogjon és jó lesz az. Aztán jöhet a másik oldal. Majd a hátulja. Természetesen fékfolyadék csere.

Előzmény: Ata123 (3256)
Laudat Creative Commons License 9 órája 0 0 3257

Én úgy jártam, hogy egy idő után , menet közben ha kitettem üresbe, nem kellett fékeznem, magától meg állt , és nagyon meleg volt a kerék.

Na autó felemel, bak alá, féknyereg le, én is alig tudtam visszanyomni, valamelyik oldali betét már kuka volt,

gondolom az fogott. kivettem és úgy egy darab betéttel elkezdtem nyomni (óvatosan) a pedált.

a munkahenger kijött kb 20mm -ert porvédőt óvatosan hátra toltam , és nem hittem a szememnek ahogy az kinézett. rozsda foltok, kisebb "kráterek" rajta, gondoltam még egy picit  kijjebb nyomom,megmértem , hogy kb mennyit mehet, és hát az egész olyan volt.

Kb egy napig poliroztam finom" csiszvászonnal", majd, az újjonan vásárolt betétekkel összeraktam.

Azóta jól működik, de nekem idővel meg kellett csinálnom a másik oldalon is ( állt az autó egy darabig)

Ott elkövettem azt a hibát hogy kivettem, és vettem egy felújjító készletet (munkahenger nincs benne)

elég sz@r volt visszarakni, de legalább  lecseréltem az olajat is!

Őszintén meg mondva , azt nem tudom , hogy a munkahenger háza belül, milyen állapotban volt

Előzmény: Ata123 (3256)
Ata123 Creative Commons License 1 napja 0 0 3256

Köszönöm a hozzászólásokat,segítséget kapásból én is a fékdugattyúra gyanakodtam és valóban nekem csavarhúzós befeszítős módszerrel nem sikerült visszanyomnom a munkahengert csak pillanatszorítóval. Amit nem értek ,hogy a szorulófék okozhat olyat ,hogy egyszer csak fékezés nélkül menet közben befog és alig megy az autó ,majd olyan mintha nagy nehezen leküzdené az ellenállás egy részét de még akkor sem gurul rendesen és ha megállok egy félórára akkor utána jó kitudja meddig.Az autót felemelve itthon persze az istenek nem produkálja a hibát akárhogy is taposom.Ajánlottak egy olyat hogy a féltengely csavarján lazitsak egy osztásnyit és úgy tegyem vissza a sasszeget ez lehet segít persze csak akkor ha csapágy hiba volna. 

Előzmény: bilek (3255)
bilek Creative Commons License 1 napja 0 0 3255

Mégiscsak munkahenger lesz az. Ha kerékcsapágy lenne akkor az fél év alatt már letekerte volna a féltengelyt is.

Nyomd többször be és pedállal óvatosan (ki ne nyomd a helyéről) ki a dugattyút. Csavarhúzót a betét mellé befeszítve annak viszonylag könnyen kell mozognia.

Lehetne még főfékhenger hiba is, de akkor másik oldalon is jelentkezne hiba, főleg mikor már forró minden.

Előzmény: Ata123 (3252)
GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 3254

 

de ennyiben nem merül ki a dolog mert elég durván fogja az autót van hogy 50-60 nál nem megy gyorsabban

 

Ha a csapágy fogja le ilyen bitangul az autót - akkor kevéssé valószínű, hogy annak egy deka hangja se legyen - ahogy a kolléga mondja.

.

Előzmény: adingos (3253)
adingos Creative Commons License 1 napja 0 0 3253

Szerintem meg ez az egész kálvária a kerékcsapágy miatt van.

Előzmény: Ata123 (3252)
Ata123 Creative Commons License 1 napja 0 0 3252

Sziasztok,

Egy olyan problémával fordulnék hozzátok ,hogy a jobb első kerék melegszik a matizomon ,de nem kicsit, már lassan féléve tart a kálvária teljesen véletlen szerűen kezdi csinálni. Többször szétszedtem a féket cseréltem a fékpofákat a féktárcsán különösebben nem látszik ,hogy ütne és nagy válla sincs az előző garnitúra betétnél egyébként le volt esve a ferrodo azt hittem megoldódik a probléma a betét cserével kb 4hónapig jó is volt de mostanában megint elkezdett melegedni ,de ennyiben nem merül ki a dolog mert elég durván fogja az autót van hogy 50-60 nál nem megy gyorsabban és rázkódik a futómű felől.Amit még érdemes tudni februárban vizsgázott az autó az új betétekkel és simán átment NKH-nál. Mostanában azt figyeltem meg ,hogy nincs összefüggés a fékezés és a melegedés között ,mert akkor is befog valami mikor nem fékezek csak haladok kb 10km-t egyenletes tempóban esetleg lehet hogy a kerékcsapágy rossz viszont nem lóg nem búg ,ha megállok egy félórára akkor kihül és szépen gurul az autó.

Otthon hiába nyomkodom a féket nem produkálja a problémát.Fékolajat cseréltem kb 2éve, gyanakodtam még a munkahengerre mert simán csavarhúzóval nem tudtam vissztolni csak pillanat szorítóval azzal viszont egész könnyen nem tudom mennyire kell könnyen járnia. Viszont egy kicsit meginogtam a fékhibában mert mint írtam nem közvetlen fékezés után fogja meg a kocsit.Gyanakodtam még a fékcsőre de gondolom az is fékezés után okozna bajt.Tapasztalt már valaki ehez hasonlót ?Azért kinlódók vele ennyit mert feleslegesen nem szeretnék alkatrészeket cserélni benne illetve nem csinálja mindig.  

bilek Creative Commons License 3 napja 0 1 3251

Csak megkérdezem, mert most visszaolvastam a HSZ-eidet.

Ha veszel egy ilyen kevés km-es jó kis kocsit ami -nyugodtan kimondhatjuk- kuriózum a sok tekergetett agyonvágott légypiszok között akkor azt miért kell ennyire elhanyagolni?

Gondolom még a 12 éves vezérműszíj van benne, ha már olajcserére nem figyeltél gondolom erre sem.

Érthetetlen. 

Előzmény: Lechner (3247)
bilek Creative Commons License 3 napja 0 0 3250

OK. :))

Előzmény: adingos (3249)
adingos Creative Commons License 3 napja 0 0 3249

Alsó nívó jelöléstől a felső nívó jelölésig jó az olajszint. Ez között bár hol lehet, az jó. Az olaj csere periódust tartsd be. Bevett szokás, évente, vagy 10-15ezer km ként. Függ attól, hol használod a járművet? Városban, vagy hosszabb országúti menetekben is. Az olaj is felveszi a levegő páratartam egy részét, ami korrozihóz vezethet a blokkban. Tessék cserélni időben!!!!

Előzmény: bilek (3248)
bilek Creative Commons License 2016.08.21 0 0 3248

A 4év az már kb. a duplája ami illik. Nyugodtan cseréld le. 2,7l kell bele. 4literest vegyél és tessék lelkiismeretesen nézegetni, utántölteni. 5W40 bármi jó bele, inkább hitkérdés. Lényeg, hogy ne valami hamisítvány legyen, de azt nehéz leellenőrizni. 

Előzmény: Lechner (3247)
Lechner Creative Commons License 2016.08.21 0 0 3247

Sziasztok!

 

A Matiz II-0.8 ban a nívópálca alapján az olajszint már a minimumszint alatt van. Ebben az esetben elég utántölteni, vagy komplett olajcsere (szűrő+olaj) szükséges? Évente maximum 3 E km-t megyek, legutoljára 4 éve volt olajcsere.

Sajnos nincs meg a Matiz gyári gépkönyve, ezért érdeklődnék, hogy MILYEN motorolajat ír elő a használatija? 

GPS Creative Commons License 2016.08.20 0 0 3246

 

Szia.Igen,olyan hangja van.A szelephèzagot nehèz be állítani?

 

Nem nehéz beállítani - csak érteni kell hozzá.


Egyébként a túl nagy szelephézag is okozhat gusztustalan dolgokat a motor működésében. Nem akkorát mint a túl kicsi szelephézag - ami haza is vághatja a hengerfejet és a szelepeket - de azért okozhat.

 

Ezért mondom: tudni kell a módját.

.

Előzmény: kazanoska (3245)
kazanoska Creative Commons License 2016.08.20 0 0 3245

Szia.Igen,olyan hangja van.A szelephèzagot nehèz be állítani?

Előzmény: norinco (3244)
norinco Creative Commons License 2016.08.20 0 0 3244

ha olyan hangja van mint egy varrógépnek, akkor nagy valószínűséggel a szelephézagok nagyok.

Előzmény: kazanoska (3243)
kazanoska Creative Commons License 2016.08.19 0 0 3243

Üdv.Most tettem szert egy matizra .1999-es,0,8-as motor.Egy kicsit kattogos a motorja.Mi lehet a probléma?

Jawa82 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 3242

A Matiz egy JÓ AUTÓ!!! Ez így igaz én már több mint 2 éve hajtom gondom még nem volt vele!!!

Előzmény: viliapu2 (3239)
bilek Creative Commons License 2016.08.18 0 0 3241

És újabban egyes cikkeket nem lehet kommentelni náluk. :(

Előzmény: Laudat (3240)
Laudat Creative Commons License 2016.08.18 0 0 3240

Megmertem !   A Matiz vállszéllességnél  : 1200 mm,  Yaris II ,mely nagyobb ,és szélesebb , mint az I,

1205 mm , akkor miröl besuélünk !

A merevhátsohidról  ....ráz ,igen, de könyörgöm üljön bele egy a 'A Magyar  Vesekő Lerázok Szövetségének ajánlásával" ajánlott Suzuki Ignisbe, hatra na az oyan, mint amikor egy sportautot, még ülteted is.

viliapu2 Creative Commons License 2016.08.17 0 1 3239

Nem keresek vissza a cikkre, de Matiz nem kicsi.

  Bár a háztartásban felére redukálódott a matizok száma én most is nagyon jó autónak vallom.

Amikor a párom " új" autóját hoztam haza rendesen meg voltam alázva.

 Kedvesem a lányom Matizát hajtotta én egy 1.1es  suzukit vezettem.  Ez utóbbi nevetséges km-er futással 

 el lustított üzemmel. Ha nem én vezetek hátul el sem hiszem..

   Ez az új 12 éves autó kisebb, mint egy Matiz belűl, biztos, hogy gyorsabb lesz, de ha nincs a kor és a futott km.-r különbség nem cseréltük volna le.

   A tényeket ismerve mindenki így döntött volna.

 

A matiz egy JÓ AUTÓ!!!!!

Előzmény: Laudat (3237)
viliapu2 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 3238

Sziasztok!

 Ha valakinek bal első-hátsó ajtó üvegeire lenne szüksége jelezze.

 Tegnap szét bontottam 2 ajtót. Van, még egy fékmunkahenger rásegítővel is.

 Akad, még néhány apróság, mind baráti áron.

   

Laudat Creative Commons License 2016.08.17 0 1 3237

Egyszer volt hol nem ? volt egy kis polszkim, (volt nagy is ), és próbaként beültünk előre a sógorral !

én 94. ő 114 kg  mind kettőnknek el kellet balra fordulni , egymás válla mögé., aztán ültünk egymás mögött

.hát fura egy látvány lehettünk !

Aztán mint minden rendes állampolgárnak , volt Trabantom is !, itt már jobban elfértünk, elöl , de  hát hátul

szét tett lábakkal, ölünkben az első ülés háttámlája,    ja elöl a térdmagasságom a vállam körül volt !

Igen egy mini szoknyás csajszi, szemben a trabiban,......na az igen :-))

 

Őszintén nem értem a cikk íróját , hogy miről beszél, hogy milyen szük a Matizka. 

a belső, a mai napig vetekszik sok más korosztályos autó belsejével,  kényelmesen elfér benne 4 fő , jó a kilátás, nem egy sámlin ülök (suzuki), jó a hangszigetelése .

Értem én hogy lehetne egy picivel erősebb a motor , de ettől tempósan lehet vele haladni (Budapest )

Azért sok hasonló kis autó sem szaggatja fel a betont, az 1000-1200 60 le motorjával !  

Pl Skoda Oktávia, 1,4 75 le , majd 82 le az mi volt, Daewoo Nubira 1,4  és klimásak 1200 kg , stb

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

hanszikaani Creative Commons License 2016.08.16 0 1 3236

Sziasztok !

 

Az lenne a kérdésem , hogy a  műszerfalon jobban mondva a műszerfal bal sarkán illetve az ajtó felső széle kivan fakulva szinte már fehér, ez tipik matizka betegség ahogy Én tudom, ezzel lehet vmit kezdeni ? vmi kence rá? vagy vmi ?

köszi

 

bilek Creative Commons License 2016.08.15 0 0 3235

Szerintem kifogott egy elpusztult példányt.

2db is van a családban, de pont a menetteljesítménnyel nincs semmi baj. 1-es szériás eredeti kóreai, meg egy spark. 

Előzmény: GPS (3234)
GPS Creative Commons License 2016.08.15 0 0 3234

 

Itt van egy jó kis Matiz-gyalázó cikk a ma reggeli TotálCarról:

 

Eldorádó! Fullos Matiz, svájci, használtan

Megértem, aki egész életében erre vágyott, ez a csúcs. Minden van, ködlámpa, centrálzár, klíma, fejtámlák hátul is, te jó ég. Ki kellett próbálnom. Tovább »

forrás: totalcar.hu

relax77 Creative Commons License 2016.08.13 0 0 3233

Természetesen.

Előzmény: Laudat (3232)
Laudat Creative Commons License 2016.08.12 0 0 3232

" de a tények makacs dolgok elvtársak." ,azért ha lehet jelezd már felénk, ( már csak azért, hogy tanuljunk )

hogy miután beletöltötted az új olajat, hogy mi változott ?.............Köszi

Előzmény: relax77 (3230)
viliapu2 Creative Commons License 2016.08.08 -1 1 3231

Szia Barátom!

 

  Én értem, hogy nagyon vágod a dolgokat, de én lelkiismeretesen teszem.

  Lehet, hogy szívesen alkalmaztál volna.

  Valószínű, hogy sokat beszéltünk volna a problémák valódi megoldása okán.

 Akkor sem és most sem vagyunk ellenségek.

  A cél nem változik egy szerethető kisautó életképessége a végpont.

 Láttad a munkáim és tudod, hogy sok szakműhelyi szakember fele energiát sem tenné a végcél elérésért.

 Sem  ideje sem megfizetése nincs az alkalmazottnak erre.

   

  Ha adsz nekem munkát máris van egy túlbuzgó embered.

   Csak azt ne kérd, hogy félig javítsak.

  Köszi előre is.

 

   Nem vagy az ellenségem te sem.

      üdv. Viliapu 

 

Előzmény: sebike05 (3223)
relax77 Creative Commons License 2016.08.08 0 0 3230

Értem én, hogy nem hallottál ilyet, de a tények makacs dolgok elvtársak.

Előzmény: Laudat (3229)
Laudat Creative Commons License 2016.08.05 0 0 3229

Hát hallottam , meg láttam már, ezt meg azt, de hogy azért akadjon a 2-es sebesség, mert olajat cseréltek ?

Én úgy vettem az matyimat, hogy akadt benne a 2-es, aztán már 4-es,......na hajtóműolajat lecseréltem,

semmi változás, majd a hátramenet is  sehol sincs !, úgy álltam meg, hogy ne keljen tolatni.

És egyszer valaki felvetette, hogy nem lehet az hogy a Bofden" , vagy mi ?, "kiszörösödött", és  hát igaza lett, amióta kicseréltem, olyan lett mint az új, ennek már vagy két éve  !!!

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!