Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dreamfactory Creative Commons License 1 napja 0 0 3268

Sziasztok !

 

Asszonykámnak vettünk egy Matiz-t . A műszerfalat LED-ezném , mert van kiégett izzó ami amúgy is cserés volna . Szedte szét már valaki ? Melyik fajta LED megy bele ? Ez a fajta jó lehet ?

 

 

Köszi szépen a választ 

 

 

norinco Creative Commons License 1 napja 0 0 3267

szívesen Sanyikám, örülök, hogy segíthettem neked

Előzmény: harcsasanyi (3266)
harcsasanyi Creative Commons License 1 napja 0 0 3266

Köszönöm szépen! Úgy emlékszem hogy te osztottad meg régen is!

Előzmény: norinco (3265)
norinco Creative Commons License 2 napja 0 0 3265
Előzmény: harcsasanyi (3262)
norinco Creative Commons License 2 napja 0 0 3264

Előzmény: harcsasanyi (3262)
oveipreib Creative Commons License 4 napja 0 0 3263

Lecseréltem a hátsó kipuffogó dobot. Épp időben, mert a dobba befelé tartó cső kiszerelés közben tőből kiszakadt. Itt volt rajta a lyuk is, úgyhogy számitottam rá. Egyébként az alváz nagyon jó állapotban van. Jövőre azért még rászánom magam egy kiegészitő alvázvédelemre. Van a környéken egy karosszériás, aki elég alaposan dolgozik állitólag.

Ha vki követné a példámat és akna nélkül fog bele a munkába, az készüljön fel rá, h nagyon magasra kell emelni a kocsi hátulját. Nehéz a hátsó tengely fölé bedugni a kivezető csövet.

Az új kifogó nem teljesen mérethű a régivel. A dob egy kicsit nagyobb, a kivezető cső 1 cm-rel szűkebb a réginél. Gondolom vastag csövet nehezebb hajlitani kis sugárral és ezért. Remélem a szűkités nem fojtja le a motort annyira, h az eddigi teljesitmény adatai megváltozzanak.

 

harcsasanyi Creative Commons License 4 napja 0 0 3262

Sziasztok!

Egyes matizon hogy lehet kivillogtatni a hibakódot ,emlékszem hogy az aljzatba két láat kell összekötni egy ú alaku dróttal és kivillogja a kódot ,csak azt nem tudom melyikeket! 

Választ előre is köszönöm!

GPS Creative Commons License 5 napja 0 0 3261

 

Nem kell levenni a szívósort - ez tuti-biztos.

.

Előzmény: martinlazar (3260)
martinlazar Creative Commons License 5 napja 0 0 3260

Sziasztok Önindítócserém lenne.. olyan kérdés, lehetséges hogy három csavar fogja az önindítót kettőt nagynehezen alulról  kibányásztam érzek ott valami harmadikat is de ahhoz alulról  lehetetlen hozzáférni  ötletem a következő: szívósor le és ugy hozzáférek??? kövezzetek meg ha nem igy van?!:D válaszokat előre isköszönöm

Laudat Creative Commons License 2016.09.14 0 1 3259

Uraim !!!

Munkahelyet váltottam (Budapest) , nagy szükségem lenne 10-15 Lóerőre, ha esetleg van valakinek

dobjon egy emailt  : nyihaha@citromok.hu.........................Köszike :-))

bilek Creative Commons License 2016.08.30 0 0 3258

Ahogy melegszik (hőtágulás) úgy szorul meg és egyre jobban melegszik. Ennyi.

Jól meg kell járatni, esetleg a kinyomott részt megpolírozni.

Ez az egyik dolog amiért rendszeresen cserélni kell a fékfolyadékot. A folyadék által felvett víz ( a levegőből) ilyen brutál korroziókat tud okozni, mint amit Laudat is ír.

Amíg nem folyik addig -én azt mondom- nem kell felújító gumikészletekkel foglalkozni, mert sokszor annyi ideig nem megy el az új, mint a gyári. 

A henger belsejét nem bántja nagyon a korrozió, azt a rozsdás dugattyú, meg annak leváló részei karistolják össze, akkor meg már úgyis cserés a komplett nyereg. 

Mozgatás, járatás, minden szépen csússzon mozogjon és jó lesz az. Aztán jöhet a másik oldal. Majd a hátulja. Természetesen fékfolyadék csere.

Előzmény: Ata123 (3256)
Laudat Creative Commons License 2016.08.30 0 0 3257

Én úgy jártam, hogy egy idő után , menet közben ha kitettem üresbe, nem kellett fékeznem, magától meg állt , és nagyon meleg volt a kerék.

Na autó felemel, bak alá, féknyereg le, én is alig tudtam visszanyomni, valamelyik oldali betét már kuka volt,

gondolom az fogott. kivettem és úgy egy darab betéttel elkezdtem nyomni (óvatosan) a pedált.

a munkahenger kijött kb 20mm -ert porvédőt óvatosan hátra toltam , és nem hittem a szememnek ahogy az kinézett. rozsda foltok, kisebb "kráterek" rajta, gondoltam még egy picit  kijjebb nyomom,megmértem , hogy kb mennyit mehet, és hát az egész olyan volt.

Kb egy napig poliroztam finom" csiszvászonnal", majd, az újjonan vásárolt betétekkel összeraktam.

Azóta jól működik, de nekem idővel meg kellett csinálnom a másik oldalon is ( állt az autó egy darabig)

Ott elkövettem azt a hibát hogy kivettem, és vettem egy felújjító készletet (munkahenger nincs benne)

elég sz@r volt visszarakni, de legalább  lecseréltem az olajat is!

Őszintén meg mondva , azt nem tudom , hogy a munkahenger háza belül, milyen állapotban volt

Előzmény: Ata123 (3256)
Ata123 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 3256

Köszönöm a hozzászólásokat,segítséget kapásból én is a fékdugattyúra gyanakodtam és valóban nekem csavarhúzós befeszítős módszerrel nem sikerült visszanyomnom a munkahengert csak pillanatszorítóval. Amit nem értek ,hogy a szorulófék okozhat olyat ,hogy egyszer csak fékezés nélkül menet közben befog és alig megy az autó ,majd olyan mintha nagy nehezen leküzdené az ellenállás egy részét de még akkor sem gurul rendesen és ha megállok egy félórára akkor utána jó kitudja meddig.Az autót felemelve itthon persze az istenek nem produkálja a hibát akárhogy is taposom.Ajánlottak egy olyat hogy a féltengely csavarján lazitsak egy osztásnyit és úgy tegyem vissza a sasszeget ez lehet segít persze csak akkor ha csapágy hiba volna. 

Előzmény: bilek (3255)
bilek Creative Commons License 2016.08.29 0 0 3255

Mégiscsak munkahenger lesz az. Ha kerékcsapágy lenne akkor az fél év alatt már letekerte volna a féltengelyt is.

Nyomd többször be és pedállal óvatosan (ki ne nyomd a helyéről) ki a dugattyút. Csavarhúzót a betét mellé befeszítve annak viszonylag könnyen kell mozognia.

Lehetne még főfékhenger hiba is, de akkor másik oldalon is jelentkezne hiba, főleg mikor már forró minden.

Előzmény: Ata123 (3252)
GPS Creative Commons License 2016.08.29 0 0 3254

 

de ennyiben nem merül ki a dolog mert elég durván fogja az autót van hogy 50-60 nál nem megy gyorsabban

 

Ha a csapágy fogja le ilyen bitangul az autót - akkor kevéssé valószínű, hogy annak egy deka hangja se legyen - ahogy a kolléga mondja.

.

Előzmény: adingos (3253)
adingos Creative Commons License 2016.08.29 0 0 3253

Szerintem meg ez az egész kálvária a kerékcsapágy miatt van.

Előzmény: Ata123 (3252)
Ata123 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 3252

Sziasztok,

Egy olyan problémával fordulnék hozzátok ,hogy a jobb első kerék melegszik a matizomon ,de nem kicsit, már lassan féléve tart a kálvária teljesen véletlen szerűen kezdi csinálni. Többször szétszedtem a féket cseréltem a fékpofákat a féktárcsán különösebben nem látszik ,hogy ütne és nagy válla sincs az előző garnitúra betétnél egyébként le volt esve a ferrodo azt hittem megoldódik a probléma a betét cserével kb 4hónapig jó is volt de mostanában megint elkezdett melegedni ,de ennyiben nem merül ki a dolog mert elég durván fogja az autót van hogy 50-60 nál nem megy gyorsabban és rázkódik a futómű felől.Amit még érdemes tudni februárban vizsgázott az autó az új betétekkel és simán átment NKH-nál. Mostanában azt figyeltem meg ,hogy nincs összefüggés a fékezés és a melegedés között ,mert akkor is befog valami mikor nem fékezek csak haladok kb 10km-t egyenletes tempóban esetleg lehet hogy a kerékcsapágy rossz viszont nem lóg nem búg ,ha megállok egy félórára akkor kihül és szépen gurul az autó.

Otthon hiába nyomkodom a féket nem produkálja a problémát.Fékolajat cseréltem kb 2éve, gyanakodtam még a munkahengerre mert simán csavarhúzóval nem tudtam vissztolni csak pillanat szorítóval azzal viszont egész könnyen nem tudom mennyire kell könnyen járnia. Viszont egy kicsit meginogtam a fékhibában mert mint írtam nem közvetlen fékezés után fogja meg a kocsit.Gyanakodtam még a fékcsőre de gondolom az is fékezés után okozna bajt.Tapasztalt már valaki ehez hasonlót ?Azért kinlódók vele ennyit mert feleslegesen nem szeretnék alkatrészeket cserélni benne illetve nem csinálja mindig.  

bilek Creative Commons License 2016.08.27 0 1 3251

Csak megkérdezem, mert most visszaolvastam a HSZ-eidet.

Ha veszel egy ilyen kevés km-es jó kis kocsit ami -nyugodtan kimondhatjuk- kuriózum a sok tekergetett agyonvágott légypiszok között akkor azt miért kell ennyire elhanyagolni?

Gondolom még a 12 éves vezérműszíj van benne, ha már olajcserére nem figyeltél gondolom erre sem.

Érthetetlen. 

Előzmény: Lechner (3247)
bilek Creative Commons License 2016.08.27 0 0 3250

OK. :))

Előzmény: adingos (3249)
adingos Creative Commons License 2016.08.27 0 0 3249

Alsó nívó jelöléstől a felső nívó jelölésig jó az olajszint. Ez között bár hol lehet, az jó. Az olaj csere periódust tartsd be. Bevett szokás, évente, vagy 10-15ezer km ként. Függ attól, hol használod a járművet? Városban, vagy hosszabb országúti menetekben is. Az olaj is felveszi a levegő páratartam egy részét, ami korrozihóz vezethet a blokkban. Tessék cserélni időben!!!!

Előzmény: bilek (3248)
bilek Creative Commons License 2016.08.21 0 0 3248

A 4év az már kb. a duplája ami illik. Nyugodtan cseréld le. 2,7l kell bele. 4literest vegyél és tessék lelkiismeretesen nézegetni, utántölteni. 5W40 bármi jó bele, inkább hitkérdés. Lényeg, hogy ne valami hamisítvány legyen, de azt nehéz leellenőrizni. 

Előzmény: Lechner (3247)
Lechner Creative Commons License 2016.08.21 0 0 3247

Sziasztok!

 

A Matiz II-0.8 ban a nívópálca alapján az olajszint már a minimumszint alatt van. Ebben az esetben elég utántölteni, vagy komplett olajcsere (szűrő+olaj) szükséges? Évente maximum 3 E km-t megyek, legutoljára 4 éve volt olajcsere.

Sajnos nincs meg a Matiz gyári gépkönyve, ezért érdeklődnék, hogy MILYEN motorolajat ír elő a használatija? 

GPS Creative Commons License 2016.08.20 0 0 3246

 

Szia.Igen,olyan hangja van.A szelephèzagot nehèz be állítani?

 

Nem nehéz beállítani - csak érteni kell hozzá.


Egyébként a túl nagy szelephézag is okozhat gusztustalan dolgokat a motor működésében. Nem akkorát mint a túl kicsi szelephézag - ami haza is vághatja a hengerfejet és a szelepeket - de azért okozhat.

 

Ezért mondom: tudni kell a módját.

.

Előzmény: kazanoska (3245)
kazanoska Creative Commons License 2016.08.20 0 0 3245

Szia.Igen,olyan hangja van.A szelephèzagot nehèz be állítani?

Előzmény: norinco (3244)
norinco Creative Commons License 2016.08.20 0 0 3244

ha olyan hangja van mint egy varrógépnek, akkor nagy valószínűséggel a szelephézagok nagyok.

Előzmény: kazanoska (3243)
kazanoska Creative Commons License 2016.08.19 0 0 3243

Üdv.Most tettem szert egy matizra .1999-es,0,8-as motor.Egy kicsit kattogos a motorja.Mi lehet a probléma?

Jawa82 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 3242

A Matiz egy JÓ AUTÓ!!! Ez így igaz én már több mint 2 éve hajtom gondom még nem volt vele!!!

Előzmény: viliapu2 (3239)
bilek Creative Commons License 2016.08.18 0 0 3241

És újabban egyes cikkeket nem lehet kommentelni náluk. :(

Előzmény: Laudat (3240)
Laudat Creative Commons License 2016.08.18 0 0 3240

Megmertem !   A Matiz vállszéllességnél  : 1200 mm,  Yaris II ,mely nagyobb ,és szélesebb , mint az I,

1205 mm , akkor miröl besuélünk !

A merevhátsohidról  ....ráz ,igen, de könyörgöm üljön bele egy a 'A Magyar  Vesekő Lerázok Szövetségének ajánlásával" ajánlott Suzuki Ignisbe, hatra na az oyan, mint amikor egy sportautot, még ülteted is.

viliapu2 Creative Commons License 2016.08.17 0 1 3239

Nem keresek vissza a cikkre, de Matiz nem kicsi.

  Bár a háztartásban felére redukálódott a matizok száma én most is nagyon jó autónak vallom.

Amikor a párom " új" autóját hoztam haza rendesen meg voltam alázva.

 Kedvesem a lányom Matizát hajtotta én egy 1.1es  suzukit vezettem.  Ez utóbbi nevetséges km-er futással 

 el lustított üzemmel. Ha nem én vezetek hátul el sem hiszem..

   Ez az új 12 éves autó kisebb, mint egy Matiz belűl, biztos, hogy gyorsabb lesz, de ha nincs a kor és a futott km.-r különbség nem cseréltük volna le.

   A tényeket ismerve mindenki így döntött volna.

 

A matiz egy JÓ AUTÓ!!!!!

Előzmény: Laudat (3237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!