Teszt: BMW M5 F10

Na, milyen volt az M5-nek kenni?

A 7 évvel ezelőtti M5-teszt egy éktelen káromkodással kezdődött. Ez a mostani egy régi emlék tűnődő felidézésével. Ebben nagyjából minden benne is van a két autó közti különbségről.

Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
fiest Creative Commons License 9 órája 0 0 2038

sajnos vagy 5 évvel ezelőtt velem is megcsinálták 1x

 az első ajtó közepénél indult a csere......

S-900 Creative Commons License 2 napja 0 0 2037

"A küszöbökből még maradt is. Bár én tutira végig kicseréltem volna az egész hosszban."

 

Ezt én is csodálkozva olvastam.

 

Előzmény: GPS (2036)
GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 2036

 

"A küszöbökből még maradt is. Bár én tutira végig kicseréltem volna az egész hosszban."

 

Elvágták az új küszöböt és csak egy részét rakták fel?

Mondd, hogy nem igaz, csak én értettem félre.

.

Előzmény: adingos (2035)
adingos Creative Commons License 5 napja 0 0 2035

Igen. A küszöbökből még maradt is. Bár én tutira végig kicseréltem volna az egész hosszban.

Előzmény: fiest (2033)
baka38 Creative Commons License 5 napja 0 0 2034

Talán ma az enyém is kész less! Azt hiszem egy huszasba fog fájni. Fém fékcsö csere plussz egy kis vizfolyás megszüntetés. Remélem nem kiabáltam el mert már hetek ota várok.

 

Üdv. Mindenkinek !

Előzmény: adingos (2032)
fiest Creative Commons License 5 napja 0 0 2033

mit javitott?

2 sárvédőiv és 2 küszöb?

 

Előzmény: adingos (2032)
adingos Creative Commons License 5 napja 0 0 2032

Jelentem, kész a lakatolás a Matyin !!  :-)))

 

18900 a bádog hozzá, 25 a munkadíj.

 

De szerintem még festőhöz sem kell vinnem, mert a lakatos nagyjából lemaszatolta. És mivel ez nem városi bringa, így lehet, h így marad.

fiest Creative Commons License 6 napja 0 0 2031

a termosztát mellett az olajban milyen érzékelő van? 3 pólusú. mert olaj nyomást szerintem nem ott mér. viszont olaj hőmérsékletet meg nem mutat semmi. szóval akkor mi az?

 

fiest Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2030

1. henger

2. henger

3. henger

egész közelről megnéztem mind a két oldalát  szép nem látni olyat mint a te képeiden...
sajnos ennél közelebb nem tudok menni mert ahoz még profibb gép kellene

ezért kérdeztem a persely dolgot mert ezen látni hogy a 2 réteg elválik egymástól

Előzmény: GPS (2026)
fiest Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2029

lehet azt tudni hogy a gyűrűknek milyen átmérőjűnek kellene lenni újonnan? nem találok adatot.  kíváncsi lennék mennyire kopottnak számít a mostani.

 henger falán "váll" nincs szép sima nem karcos . 

fiest Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2028

A harmadik (jobb alsó piros kör) pont úgy néz ki, mint egy jellegzetes (matizos) átfújás - ami akkor szokott beállni, amikor valahol elszivárog a víz, ám erről a "szuper-okos" kompjuter mit sem tud - illetve ha tud is, leszarja.

 

Vízhiányos-túlhevülés esetén SEMMI nem jelzi azt a vezetőnek - semmilyen vész-lámpa nem gyullad ki, semmilyen motortiltás sincs - simán megfőzheti a motort bárki. Meg is szokták.

 

 

 

 letöröltem de semmi sincs ott csak valami kos nyom ahogy szétszedtem

 próbáltam lefényképezni de nem látszik jól , levettem egészben a tömítést megpróbálom még 1x .

 a túlhevülést sajnos tudom bár én még nem jártam igy csak ennél a motornál ott is a műszer miatt mert nem adott jelet a hűtőventinek hogy kapcsolni kéne.

  a képeket ha kinagyítod látható is hogy miért főzik meg a motort , tömítésen kör alakú lukak (sőt több helyen egyáltalán nincs kivágva ) nagy ovális lukak helyett, nem tudom hogy ki gyártja de én nem tettem volna fel mig ki nem vágok minden lukat ahogy kell.

 

Ui: az előző képeknél sajnos a feliratok nem a képnek megfelelő helyen jelentek meg ahogy feltöltöttem hanem egymás alatt .  igy a legalsó képhez a legalsó felirat tartozik   stb...

Előzmény: GPS (2024)
GPS Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2027

 

Hát ez olajmérgezést kapott, barátom.

.

Előzmény: fiest (2025)
GPS Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2026

Így néz ki egy megfőzött Matiz-motor hengerfejtömítése.
Figyeld meg a az alábbi makró-képeken, hogy milyen pici rés elég a hengerfejtömítés lemezperemén - hogy teljesen működésképtelenné váljon a motor.

 

Vízzabálás ezerrel, vízcseppek a kipufogóban, fehér gőz ugyanott, befújás a tágulási tartályba - és mindenekelőtt felfővvő hűtővíz.

Mindez amiatt az icipici rés miatt

 

 

 

 

Előzmény: fiest (2025)
fiest Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2025



ezek a darabok


ez a vége még csak néz ki valahogy
de ez már durva
letisztitva semmi különös rajta
tengely fészke viszont....
szintén
ez a leg durvább

Előzmény: GPS (2022)
GPS Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2024

 

A harmadik (jobb alsó piros kör) pont úgy néz ki, mint egy jellegzetes (matizos) átfújás - ami akkor szokott beállni, amikor valahol elszivárog a víz, ám erről a "szuper-okos" kompjuter mit sem tud - illetve ha tud is, leszarja.

 

Vízhiányos-túlhevülés esetén SEMMI nem jelzi azt a vezetőnek - semmilyen vész-lámpa nem gyullad ki, semmilyen motortiltás sincs - simán megfőzheti a motort bárki. Meg is szokták.

 

A hőmérő tűje szokott ilyenkor pár milimétert feljebb menni - de ugye a vezető nem az utat, hanem állandóan a hőmérőt figyeli - sőt, filctollal meg is jelöli a műszerfalon a mutató helyes állását, hogy nehogy tévedjen.

 

Idióták.

.

Előzmény: fiest (2023)
fiest Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2023

csak valami hozzáérhetett letöröltem de semmi nem látszik. (kép becsapós)

Előzmény: GPS (2022)
GPS Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2022

Előzmény: fiest (2021)
fiest Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2021

sajnos nem tudom mire gondolsz de semmi különöset nem látok rajta. 

 csak jó lenne ha legalább egy piros nyíllal megjelölnéd. és készitek róla közelit.

 

még nem raktam össze.....  

Előzmény: GPS (2020)
GPS Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2020

 

Te figyelj máá: most nincs időm fotót szerkesztgetni, de a hengerfej-tömítéses képen, ott a középső hengernél én mint ha látnék némi gusztustalanságot a tömítésen - pontosabban a tömítés henger-furat melletti lemez-peremén.

 

Ha van közelid a középső hengerről (amikor még rajta van a tömítés), tedd már lécci, vizslassuk meg jobban, mert az nekem nagyon átégésnek (vagy annak a kezdetének) tűnik.

.

Előzmény: fiest (2019)
fiest Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2019

A szelepszár szimeringekre rá is jöttem én is már igy a bontás után.....

 de sajnos nagyobb a baj. a vezérmű tengelyt mikor kivettem (de már előtte is voltak árulkodó jelek) valami persely féle darabok kopott gyürű szerű dolgok estek ki.

 azt hittem valami féle menet mert elsőre ugy nézett ki de rájöttem az nem lehet...

Jut eszembe ott van valamiféle betét?  ugy mint a hajtókarokon?

Előzmény: GPS (2018)
GPS Creative Commons License 2015.07.27 0 0 2018

 

"a lényeg azért lett cserélve a motor mert iszonyatosan füstölt.... arra gyanakodtam hogy el vannak égve a szelepek. hengerfej levesz  szelepek ki és semmi szerintem egész jó állapotban vannak. nincs fujás vagy égés sem repedés nyom egyiken sem."

 

Lehet én nem voltam figyelmes - de mint ha szó sem esett volna a szelepszár-szimmeringekről.

 

Ugyanis a repedt szeleptől a motor nemigen füstöl - de a kopott-kikeményedett szelepszár-tömítés annál inkább füstölést eredményez, méghozzá nagyon nagyot.

 

A hengerfej ilyesn szintű szétszedésekor a szelepszár-szimmeringek cseréje kérdezés nélkül KÖTELEZŐ - főleg, hogy a a szelepek kihúzgálása-visszadugása a kiöregedett szimmeringeken keresztül tovább károsítja azokat.

 

(Ezért erre egy külön kis segédeszközt használnak, hogy a szelepszár nútja ne marjon bele a gumiba, ami öregen még sérülékenyebb, mint újkorában.)

 

Egyébként pénzben nem tétel egy szett szimmering - viszont ha ereszt, az motorbontáshoz vezet, az olaj-evés és főleg a füstölés miatt.

.

Előzmény: fiest (2011)
baka38 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2017

Köszönöm a segitséged !

 

4,2méter ? Ez biztos ?

 

Előzmény: fiest (2015)
harcsasanyi Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2016

Szevasz! A vaterán megtalálod az "alkatracer" nevű hirdetőt ő a ködlámpa párhoz ajándékba adja a fehér indexbúrát! De lehet nála külön is kapni !!!Hatféle szinárnyalatot tud hozni!!!!

Előzmény: warwick00002 (2014)
fiest Creative Commons License 2015.07.26 0 1 2015

Üdv! én már cseréltem mind. egyszerűbb (és állítólag olcsóbb is mint a gyári) volt elvinni az eredetit és pillanatok alatt legyártják lehet választani vas vagy réz.(mivel nekem a vas szétrohadt és nem szeretném még egyszer ) én rézből kértem. a hátsó fékcső 3 részből áll a kerékhez egy kb 20cm fém,előtte egy flexi gimi,és a motortértől a hátsó hídig az kb 4.2m  a hosszúhoz baloldalihoz azt hiszem nem kell levenni a tankot de a jobboldalihoz egész biztos kell venni.(nekem a 2 hosszú és a 2 kicsi réz kb 11ezerbe került )

Előzmény: baka38 (2013)
warwick00002 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2014

Sziasztok!!

 

Egy kérdésem lenne..... honnan a francból lehet venni első matiz I-es FEHÉR indexbúrát????

baka38 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2013

Üdvözletem !

 

Tudtok segiteni ? Bal hátso kerékhez lehet kapni fém fékcsövet vagy minta alapján le kell gyártatni ?

Valaki cserélt már ? A benzintartályt le kell venni hozzá ?

fiest Creative Commons License 2015.07.24 0 1 2012










Előzmény: norinco (2010)
fiest Creative Commons License 2015.07.24 0 0 2011

960? rendben  megnézem majd. de mint már emlitettem az a fő gond hogy torpan nem az a lapjárattal van a gond az ketyeg ahogy kell menet közben vacakol.

 ma szétszedtem a februárban vásárolt autóm azóta kicserélt és szétszedett motorját.

pár képet is csináltam aki kiváncsi majd felteszem ha van rá érdeklődés.

 a lényeg azért lett cserélve a motor mert iszonyatosan füstölt ( kék füst :hideg trabi X10) arra gyanakodtam hogy el vannak égve a szelepek. hengerfej levesz  szelepek ki és semmi szerintem egész jó állapotban vannak. nincs fujás vagy égés sem repedés nyom egyiken sem.Rugói is mind épek. másik oldalon a dugokon sincs különös elváltozás . alulról  olajteknő levesz  na itt már vannak érdekes dolgok.Z alján a sár az nem gyenge (olaj már  februárban le lett engedve) szürkés sár kis fémhomokkal.  olajszivatyú szürője szintén tele.

 hajtókarok csapágy levesz , belül kicsit érdes( szerintem ennek itt is simának kellene lenni) dugók kivesz ezeken viszont a füstölés és gyenge motor miatt azt vártam hogy törött gyürük lesznek de minden dugón minden gyürű ép. persze nem tom az olajlehuzónak hogy kell kinézni) ez adhatna a füstölésre okot de ennyire nem hinném ilyen mértékű füst...(fel kellett volna vennem videóra)

  még érdemben mindig nincs válasz a dolgokra igy nekiláttam a hengerfej szétszedésének még alaposabban.

itt a másik csontváz a szekrényben.

 kivettem a 2 himba tengelyt  ezeken  meglepetésemre semmi kopás nyomot nem látni (kis elszineződés ahol mozog a himba de semmi különös)  szelepszár szimeringeket is kivettem ,nem tom mennyire kell könnyen  járnia az olajos szelepszáron de nekem tul könnyűnek tünik van ellenállás d kitudja elége? persze egy uj lenne a kezemben lenne összehasonlítási alapom, és elkezdtem kiütni a szelepvezérlő tengelyt  itt jött a meglepi. Fém forgács és mindenféle barázdált perselynek tünő darabok  sok sok sok. Ennek igy kell lenni? a vezérműtengelynek nem csak úgy "simán" kocogtatva ki kellene jönni? nem pedig házzal együtt?

  nem tudom érdemes-e egyáltalán az összerakáson gondolkodni.......

Előzmény: norinco (2010)
norinco Creative Commons License 2015.07.23 0 1 2010

a PCV szelepet megnézted, ami a kartercsőben a fojtószelep elött és a szívócsonk között van? alapjárat mekkora? 960-nak kéne lennie

Előzmény: fiest (2009)
fiest Creative Commons License 2015.07.23 0 0 2009

ezt mint végigcsináltam tegnap és ma vissza raktam (reggel 6 kor )az eredetit mert amit tegnap betettem az még jobban rángatott néha.  persze előtte kitakarítottam a koszos olajos koszt az eredetiből ,ellenőriztem az alapjárati lukakat és azt a vezetéket is ami valamiféle nyomást vagy vákuumot érzékel. de minden rendben volt . kiváncsi vagyok mit mond a párom a mai csere után.

Előzmény: GPS (2008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!