Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
wector81 6 napja Creative Commons License 1435

Nem tudok róla, hogy az lenne. Nem én hajtom, de a műszerfalon, gyújtásnál az ABS visszajelző lámpája nem világít, pedig az izzó benne van, és jó is. Úgy meg fékeznem még sosem kellett vele - mikor nagyritkán én vezetem - hogy álltak volna a kerekek és esetleg működésbe lépett volna az ABS. Előző tulaj sem mondta, hogy van benne.

Előzmény: GPS (1434)
GPS 2014.12.13 Creative Commons License 1434

 

Én félfüllel azt hallottam, hogy az ABS-es Matizok km órája elektronikus. Vagy a tiéd is ABS-es?

.

Előzmény: wector81 (1433)
wector81 2014.12.13 Creative Commons License 1433

Hm... a miénken csak két elég széles elektromos csati megy az órára, aminek a hátulján fóliaszerű nyák van. Semmi mechanika nem csatlakozik oda.

Előzmény: adingos (1432)
adingos 2014.12.12 Creative Commons License 1432

Nálam a váltóról jön a spirál az órába. Az órán pedig egy nyák fólia van, de ez csak az óra világítását és az egyéb elektronikus jeleket hivatott ellátni. De a km számláló, még manuálisan van megoldva.

Előzmény: wector81 (1431)
wector81 2014.12.12 Creative Commons License 1431

És hol a spirál? Honnan-hova megy? Mert a műszerfalban már csak vezetékek vannak...

Előzmény: adingos (1430)
adingos 2014.12.12 Creative Commons License 1430

Hopp hopp hopp. Na várjunk ezzel a kijelentéssel. Nekem II Matyim van és totálisan spirálos az órám, és semmi elektronika meg digitál.

 

tehát nem csak az I ben van spirál !!!

Előzmény: harcsasanyi (1426)
wector81 2014.12.12 Creative Commons License 1429

Ketteske. Nem spirálos. Két széles elektromos csati megy az órára. Az egész műszerfalon minden világít, üzemel, kivéve a km/h, a km számláló és a rádió...

Előzmény: harcsasanyi (1426)
GPS 2014.12.12 Creative Commons License 1428

 

Hát azért teljes motorgenerál alkalmával nem illik az ócska gyújtókábeleket, a régi olajat és olajszűrőt, a régi tömítéseket és hengerfejtömítést, de még a régi gyertyákat sem visszatenni (tudom, ezek újak - írtad).

 

Sőt, még a régi vezérszijat és feszítőt sem szokás visszarakni, de van, aki még a vízpumpát is újra cseréli ilyenkor.

1-es Matiznál még az elosztófej is kérdezés nélkül cserés ilyenkor, nem hogy a gyújtókábelek.

 

Egyébként miből állt a teljes generálod ? Dugattyúk-gyűrük-siklócsapágyak ilyesmik cserélve lettek? Hengerfej meg lett csinálva - már azon túl, hogy lesíkolták?

.

Előzmény: Rolannnd (1427)
Rolannnd 2014.12.12 Creative Commons License 1427
Sziasztok lenne egy gyors kérdésem teljes motor generál után nem akar indulni a kis Matizom igaz a trafókábel észrevettem hogy meg van szakadva és mindenhova adja a szikrát ma kicserélem lehet azért nem indul? Hajtani hajtja de nem indul el kivettem a gyertyákat (ujjak)és néha néha adnak szikrat de ... Ha valakinek van otlete kérlek segitsetek köszönöm
harcsasanyi 2014.12.11 Creative Commons License 1426

Ketteskéd van vagy egyeske mert a egyesbe még kilométeróra spirál van és az teljesen mechanikus,és nincs semmi köze az elektromos rendszerhez és a biztosítékokhoz!!!!

 

Előzmény: wector81 (1425)
wector81 2014.12.11 Creative Commons License 1425

Srácok, ehhez valaki esetleg tud nekem valami irányt adni? Köszi!

Előzmény: wector81 (1409)
GPS 2014.12.11 Creative Commons License 1424

 

Ezért van az, hogy akinek fogalma sincs mennyi lehet a CO-ja (pl. frissen vett autó, amin vásárláskor nem mértek) - akkor előbb elviszi egy olyan helyre, ahol mérni tudnak és ha gebasz van, akkor bevetnek 1-2 trükköt, hogy legalább a vizsga napján hozza a kívánt CO értéket (leblindelik az EGR-t, ilyesmiket csinálnak)

 

De csoda-trükk nincs - csak kis mértékben lehet visszabuherálni a CO-t, amennyiben nem brutális a túllépés.

Kifingott katalizátorral, beteg lambdaszondával, olajevős motorral (még ha csak kis mértékben is eszi) - szinte esély sincs a CO-t vizsgaszintre visszavinni.

 

A tavaly előttem volt egy Skodás pali, az is frissen vette - és közel 4%-ot (négy egész %-ot) mért a műszer nála.

A vizsgáztatók azonnal lekapták a sorról és elküldték, hogy majd megcsinált motorral jöjjön vissza.

 

Kint a parkolóban még beszéltem vele, de nem volt ideges (pedig lett volna miért) - mert azt mondta, hogy van egy nagyon jó szerelője, aki majd "állít valamit rajta" és jó lesz az - hisz nincs annak a motornak semmi baja.

 

Na, gondoltam magamban - az a szerelő, aki "egy állítással" 4%-ot lehoz 0,3%-ra  - az nem is szerelő, hanem varázsló? :-))

.

Előzmény: hantaboy50 (1421)
hantaboy50 2014.12.11 Creative Commons License 1423

Jó, köszike,hogy leírtad a menetet,majd elviszem CO mérésre mert van itt a falunkba ilyen műhely. Na azért annyira nem ijedtem meg mert az alapszakmám autószerelő (67-ben végeztem Komlón az 501-esben) amit még a leszerelésem után "megfejeltem" egy Gépjármű-technikusi oklevéllel is (76-ban Pécsett a Széchenyiben) igaz azóta azért a technika sokat változott.

De még 1x köszike a segítségedet,mert ezeket így nem tudtam.

Üdv:Totyi!!! Apropó, Kellemes Karácsonyt!!!

Előzmény: GPS (1422)
GPS 2014.12.11 Creative Commons License 1422

 

Nahát, a világért sem szeretném elrontani a napodat, de nincsenek jó híreim a számodra.

 

Ugyanis az van, hogy amikor begurulsz a vizsgasorra, pont az első (legelső) dolog az, amit mérnek.

Ha ott nem jó az érték... lehet hazamenni.

 

Onnantól már mindegy, hogy fog-e a fék, vagy nem, van-e lámpa rajta vagy nincs - mert onnantól az autó vissza van dobva (így, germánosan fogalmazva). Vagyis NEM LESZ műszakija.

 

Sőt, - ami még nagyobb baj - ez a mérés bekerül a központ adatbázisba és onnantól az autódnak reszeltek (már ami egy másik, "barátibb" helyen történő vizsgáztatást jelenti.)

A visszadobó-papírral még visszamehetsz egyszer ugyanoda vizsgázni - de akkor már tökéletes CO-ja kell legyen az autódnak.

 

Most nem térnék ki arra, hogy mit jelent egy rossz CO-ból, jót vazsárolni... de hogy nagyon nem olcsó mutatvány, azt borítékolni merem látatlanban is.

.

Előzmény: hantaboy50 (1421)
hantaboy50 2014.12.11 Creative Commons License 1421

Ezt hogy érted? Én utoljára a 600-as Trabantommal voltam vizsgán akkor még ilyennel nem foglalkoztak. Onnantól "csak" veterán motorjaimmal jelentem meg vizsgán (Jawa 350-es, 175-ös Sport CZ stb.) azokon se nézték.

Üdv:Totyi!!!

Előzmény: GPS (1420)
GPS 2014.12.11 Creative Commons License 1420

 

"jövőre úgyis kell vinni műszakira akkor majd ott megnézik a co.-t."

 

Azért azt tudnod kell, hogy nem "barátilag" mész vizsgáztatni, (hanem csak szürke-verébként pottyansz be a vizsgahelyre) - és ott, a vizsgasoron derül ki, hogy nem jó a CO-d - akkor elég érdekes napoknak nézel elébe onnantól.

 

És milyen meglepően "költséges napoknak" - arról már nem is beszélve.

.

Előzmény: hantaboy50 (1418)
harcsasanyi 2014.12.10 Creative Commons License 1419

Én is 155/70R13 es gumikkal járok, nem ér bele sehova ,és a km óra sem csal!Az eredeti 155/65R13 asnál száz km-es sebességnél 7-8km/h val többet mutat az óra a GPS szerint, a nagyobb átmérőjü guminál 1-2km/h val közelebb járunk a pontos értékhez!

Előzmény: oveipreib (1414)
hantaboy50 2014.12.10 Creative Commons License 1418

Köszike szépen a segítséget,jövőre úgyis kell vinni műszakira akkor majd ott megnézik a co.-t. Csak nekem gyanús a 62000 km-r egy 10 éves autónál mert a jótállási füzetben az első szerviznél (2003.12 hó 12.-én) 14900 km-r mutatott az óra. A következőnél (2004.07hó27.-én) már 30254km-t, és én most tavasszal 62000km-rel vettem meg. De én csak örülnék ha valóban ennyi van csak benne. De nekem felettébb gyanús.

Szia:Totyi!!!

Előzmény: GPS (1416)
oveipreib 2014.12.10 Creative Commons License 1417

A CO nekem nagyon rendben van, mert 0,03% a múlt héten.

 

Viszont a CH értékem igy alakult:

2011......0,0 és 3,0

2013......16,0 és 30,0

2014......33,0 és 52,0

Ez mit jelent?

Előzmény: GPS (1416)
GPS 2014.12.10 Creative Commons License 1416

 

Minek megnézni a tekerést? Látszik az egy Matizon, hogy 70 ezer van benne... avagy 270 ezer van benne.

Ha megy jól, ne bántsd.

 

Illetve aki használt autót vesz, az úgy alkudja le az árat, hogy egy olaj, meg vezérműszíj-csere beleférjen.

Attól függetlenül, hogy az előző tulaj mindenre megesküszik, hogy aznap reggel cseréltek rajta mindent.

 

És nem azért mert az eladó egy hazug dög - hanem amikor úgy megy a szerelőhöz, hogy: "Mester, eladás előtt van a kocsi, kérem tegye rendbe, nem szeretnék problémát a vásárlóval" - na ez a garancia arra, hogy a francot se cserélnek ki rajta.

 

Egyébként autóvásárláskor csak 1 dolgot kell megnézetni - mert az mindent elmond: el kell vinni egy (a vevő által kijelölt) mérőállomásra és 5 ezer Ft-ért méretni egy kipufogógázt rajta. Ennyi. 10 perc az egész.

 

- Ha a CO rendben van, (0,3% alatt) - akkor az az autó rendben van.

- Ha viszont bármi gond van a géptető alatt, de még odébb is, a katalizátornál, lambdaszondáknál - akkor az garantáltan nem hoz ki rendes CO értéket.

 

Rengeteg költséget és bosszúságot meg lehet spórolni így.

Neked is azt ajánlom, hogy inkább ezt a mérést végeztesd el, mintsem hogy az órát sasold (pláne, hogy egy motort 5 ezer km-en is haza lehet vágni).

.

Előzmény: hantaboy50 (1415)
hantaboy50 2014.12.10 Creative Commons License 1415

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne Hozzátok,hogy a használtan vásárolt (tavasszal vettem) MatizII kilométer órának esetleges manipulációját meg tudnák nézni. Ezt csak kimondottan Daewoo szakszervízben tudják megnézni,vagy máshol is?

 

Tisztelettel és köszönettel:Totyi!

oveipreib 2014.12.09 Creative Commons License 1414

Próbáltatok már 4 évszakos gumit venni Matizra?

 

145/70 méretben Debica és Hankook optimo van. Mindkettő mintázata röhej és a személyes tapasztalatokat olvasva is az az általános vélemény, h nem jók.

155/65 méretben csak kiinait lehet kapni. .... hagyjuk.

 

155/70 méretben már kinyiilik a világ. Debica2,Barum, Sava, Good year four seson, stb. Lehet válogatni. Egy a baj, ez nem gyári gumiméret. 5mm-rel magasabb az oldalfala. Csalni fog a sebességmérő.

Na most az a kérdésem, h mi van ha mégis ezt a méretet választom? Milyen tünetre számithatok még? Beleharap a sárvédő élébe? Fog problémázni a gumis a felrakáskor? Szerintem fog, mert már eleve a négy évszakostól rohamot kapnak.

 

Legszivesebben újra megvenném a gyárban felrakott Kumho 4 seasont. Nekem teljesen megfelelt. Tény, h nagy tempónál könnyen felúszott a vizen, de hóban jó volt.

GPS 2014.12.08 Creative Commons License 1413

 

Az olcsó, GM (Opel) olaj is tökéletesen megfelel - 5-6 ezret prímán kibír. Olcsó, ezért tuti nem hamisítják úgy, mint a márkás olajakat.

 

Az a szerelő, amelyik nem hajlandó a saját olajadat (vagy bármilyen más, általad vitt alkatrészt) beszerelni - csak azt, amit ő ad - annak a szerelőnek az utcájába sem szabad bemenni, nem hogy a műhelyébe.

 

Mégpedig azért, mert az ilyen szerelő nem a munkájából él, hanem a vaskos (20-30%-os) jutalékából - amit az alkatrész-kereskedőktől kap.

 

Így hát az ilyennek az az érdeke, hogy minél több és minél drágább alkatrészt sózzon rád - hisz abból van a jövedelme, nem a munkabéréből.

Az ilyet messze kerülni kell.

.

Előzmény: penge1980 (1410)
bilek 2014.12.08 Creative Commons License 1412

Olajat meg Te is le tudod cserélni. Ha sikerül kézzel meglazítani az olajszűrőt akkor még rossz ékszíjjal sem kell bohóckodnod, vagy leszedőt kölcsönkérni. Alul megy ki a régi olaj és felül bele az új. :))

Előzmény: penge1980 (1410)
bilek 2014.12.08 Creative Commons License 1411

10W40-es olaj teljesen jó bele. Privát véleményem, hogy márkából majdnem mindegy, sokkal fontosabb, hogy megbízható forrásból legyen. Nem tudom, honnan szereznéd 3eFt környékén a 4L-est, de azt így látatlanba inkább nem ajánlom.

5W30 nyáron lehet, hogy kicsit kevéske lesz télen viszont túl jó, nincs itt annyira hideg , hogy a 10-es hidegoldali kevés legyen. :))

Előzmény: penge1980 (1410)
penge1980 2014.12.08 Creative Commons License 1410

Sziasztok!

 

Na megvettük az autót hétvégén. Minden rendben van vele, a tulaj azt mondta, hogy olajat azonban cserélni kell benne, mert az nem volt cserélve. Kérdésem lenne milyen olajat ajánlotok, illetve szűrőt.

 

Én ezeket találtam itt a matiz fórumba:

 

http://www.olajwebshop.hu/termek-Shell%20Helix%20HX7%20AV%2010W-40/2732/

http://www.olajwebshop.hu/termek-Filtron%20olajsz%C5%B1r%C5%91%20OP564/838/

 

 

De érdekes én itt olyat is olvastam, hogy 5w-30 olaj kell, amit meg itt fent ajánlot az illető az 10w-40, nekem ezek nem mondanak semmit :)

 

Szóval melyik a jó, ti mit ajánlotok? Illetve ha én megveszem mindkettőt, szerelő hajlandó ezt hozott olajat és szűrőt beaplikálni a kocsiba? Mert fél áron tudom ezeket hozni, ez ugye nem mindegy.

wector81 2014.12.07 Creative Commons License 1409

Csocsosz! Párom Matizkája nem méri a sebességet. Ez nem azt jelenti, hogy ezentúl bármennyivel mehet bárhol, hanem, hogy max fülre lehet tudni, hogy mennyivel is megy :) Mi okozhatja ezt? Se a km/h, se a km számláló nem megy. Lebontottam a műszerfalat, gondoltam megmozgatom, széthúzom-összetolom a csatikat, hátha csak valami kis kontakt hiba, de nem segített. Minden más mutató jó és a fények is. Illetve, a rádió is elment. +12V Standby-t kap, de bekapcsolni nem lehet. Másik rádiót bekötök, azt se. Valszeg elment a +12V kapcsolt fesz róla. Egyszerre a km/h elmenésével. Lehet köze a kettőnek egymáshoz, vagy függetlenül halt meg épp egyszerre a két dolog? Hol keressem a hibát, ha nekiálljak egyáltalán? Köszi!

harcsasanyi 2014.12.06 Creative Commons License 1408

Én egy hónapja vettem kompletten Vasadon és nagyon egybe volt feltűnően jó állapotban,de jó ideig keresgéltem elötte és hasonló árban volt Albertirsán és Nagycenken is kaptam volna komplett szervót durván30rugóért ! A kormányművet 15-25ezerért lehet kapni bontva! Érdemes megnézni az OLX-en vagy a JOFOGÁSON esetleg a racing bazárban ,szerintem mindíg van 4-5 hirdetés!!!!

Előzmény: GPS (1407)
GPS 2014.12.06 Creative Commons License 1407

 

Ha ennyiért tényleg meg lehet kapni - mindenestül - akkor nagyon megéri. Bár ismervén az alkatrészeit ezt azért nagyon olcsónak találom.

Kormánygép+szivattyú+tartály+csövezet... hááát, fenetudja, ha ezt odaadják 20-30 -ért az egészet.

 

De teljesen más feeling a szervos Matiz - akinek van, az tudja.

.

Előzmény: harcsasanyi (1406)
harcsasanyi 2014.12.06 Creative Commons License 1406

De ha mégis megkívánod a szervót, 20-30rugóért meg lehet venni kompletten és egy délelőtt alatt simán be lehet szerelni!!!!!!

Előzmény: penge1980 (1405)