Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kardee22 Creative Commons License 1 napja 0 0 3989

Sziasztok!

Lenne egy 0.8ccm matizom. Olyan problémám van vele, hogy ha menet közbe kiveszem üresbe a váltót akkor elkezd ugrálni az alapjárat fel-le.

Mitől lehet ez? Esetleg valakinél előfordult már ez a probléma?

 

pongr4cz Creative Commons License 1 napja 0 0 3988

Üdv, valakinek van tapasztalata az alábbi hibák elhárításában, amit szívesen megosztana velem?

2003-as Matiz II. 800 ccm

 

1. vezető oldali ablak felhúzott állapotban gyakran nem reagál a kapcsolóra. Tehát nem ad semmi hangot, fent marad. Kárpitot levéve, direktbe adva a motornak 12v-ot is ugyanez a helyzet. Rázós úton van hogy megjavul, utána jó. Vagy attól is megjavul ha ököllel az ajtó behúzó alatt közepes erővel megütöm az ajtókárpitot.
Gondolom a mechanikában szorulhat vmi, ismert ez az alkatrész mint hibaforrás, lehet külön cserélni vagy az egész mechanika cserés a motorral együtt?

 

2. Ötödik sebességben nem gyorsul az autó. 100 felett negyedikben sem. Ajánlották itt a gyertyacserét. A kivett három gyertya közül kettő őzbarna, a harmadik viszont fehéres. Lehetséges hogy a harmadik henger injektora ment tönkre és nem fecskendez be elég benzint? Mert ha a pl. üzemanyagszűrőnél vagy máshol lenne a "dugulás" akkor gondolom nem csak az egyik henger kapna kevés üzemanyagot. Az autó amúgy 1-2 literrel többet is fogyaszt mint régebben.

Köszi a segítséget.

GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 3987

 

Az már biztos, hogy a legkisebb gebasz is a szívó (vákuum) oldalon - azonnal hazavágja az alapjáratot.

 

Ezért olyan érzékeny az alapjárat pl. a PCV szelep tökéletlenségére (ott is vákuum-szivárgás történik, ha nem zár rendesen) de még az alapjárati motor tömítésének (O-gyűrűjének) a legapróbb hibája is tangózó alapjáratot okoz.

 

A szomorú a dologban az, hogy ha valaki egy ilyen hibával diagnózisra viszi a kocsit - 100 esetből 99 -ben a masina az első (legelső) helyen a lambdaszonda hibájának rója fel a szar alapjáratot (mint egyébként bármilyen más hiba esetében is mindig ez az első - mindegy mi legyen a motorhiba).

 

És még szomorúbb, hogy nagyon sokan ezt be is kajálják és máris repkednek ki a tízezrek az ablakon - tök feleslegesen.

.

 

Előzmény: viliapu2 (3986)
viliapu2 Creative Commons License 2 napja 0 0 3986

Olajcsere- kartergázcső csere és pofára esésBizony a gyújtás elosztó alól szivárgott az olaj.

 Sajnos az O gyűrű megadta magát. Csere után össze szerelés és feltöltés kenőanyaggal.

  Első indításkor emelt alapjárat, majd hullámzó alapjárat vélehetően 600-1300- közt.

 Na most mi is van????  

Elvileg minden a helyén, csatlakozók tisztán a helyükön. Az új vákumcső makulátlan.

 Akkor miértttttt?

 Láss csodát a munkámhoz le kellett vennem a fékrásegítő vákumcsövét , Na ez sérült cseréltem és láss csodát jó a gép.

Laudat Creative Commons License 4 napja 0 0 3985

Ha tekerem a kormányt, akkor jobb oldalról ropogást hallok :-((

Szétszedtem mind két oldalt a golyalábakat de nem találtam

semmit sem , illetve a kormánygöbfejeket is megnéztem

Esetleg valaki ??

Larson kat Creative Commons License 2017.08.10 0 0 3984

Megprobálkozunk vele köszi!

bilek Creative Commons License 2017.08.10 0 0 3983

Pedig annak akörnyéknek a leggyengébb láncszeme a kábel. Vegyél 4-es jó minőségű szetet.

Előzmény: Larson kat (3980)
Laudat Creative Commons License 2017.08.10 0 0 3982

Inditsd be este,igy jobban látod hogy hol szikrázik .

 

Előzmény: Larson kat (3980)
adingos Creative Commons License 2017.08.10 0 0 3981

Vigyázz a szivattyú mérete nem egyforma. Vidd a régit etalonnak. 

Előzmény: adingos (3973)
Larson kat Creative Commons License 2017.08.09 0 0 3980

A kábelek nem voltak cserélve ezek közül a többi mind kilett!

bilek Creative Commons License 2017.08.09 0 0 3979

rotor, kábel, gyertya akkor amerre a hiba lesz. Nem nagy összeg, mindet ki kell cserélni időnként.

Előzmény: Larson kat (3978)
Larson kat Creative Commons License 2017.08.09 0 0 3978

Igen volt cserélve!

bilek Creative Commons License 2017.08.09 0 0 3977

Új az a fedél?

Előzmény: Larson kat (3976)
Larson kat Creative Commons License 2017.08.09 0 0 3976

Sziasztok Matizosok! Valaki tud megoldást az állandó gyujtás eloszto párásodásra/beázásra? Egyszerűen használhatatlan az autó,ha jön egy kis esö vagy párás idő már csak durrog nem indul! A fedél levétel,szárazra törlés többször már segített,de általában autószerelőhöz kell vinni! 2003as az auto,de értékes tanàcsot ,nem adott még egy szerelő sem!Van e megoldás erre? Köszi a válaszokat előrre is!

 

brummpapa822 Creative Commons License 2017.08.08 0 0 3975

Fölösleges mérnem, mert folyamatosan hangja van. Nem várom meg míg beadja a kulcsot.Ma sajna nem érek rá,  de holnap tuti csere. Bízom benne, hogy a cső sem szúr ki velem.  ;)

Előzmény: adingos (3974)
adingos Creative Commons License 2017.08.08 0 0 3974

Rögtön észreveszed ha bedöglik, mert vagy nem indul az autó, vagy menetközben elkezd rángatni a benzin hiánya miatt. De ezt ne várd meg. Cseréld ki. Arra számíts, hogy a szivattyú házon lévő műanyagcsövet nemtudod roncsolásmentesen levenni. Én vettem vásznas olajállo gumicsövet és azzal pótoltam. Más nem jó, mert nagy nyomás van benne.

Előzmény: brummpapa822 (3972)
adingos Creative Commons License 2017.08.08 0 0 3973

Na igen, alig halhatóan kellene neki zümmögni, még az 5mp alatt is. A zúgás hosszát mérted? Csak addig zúg, míg el nem éri a nyomást.

Előzmény: brummpapa822 (3972)
brummpapa822 Creative Commons License 2017.08.08 0 0 3972

Sajnos ez egyre hangosabb. Azt hiszem rövid időn belűl megadja magát. Köszönöm a választ. 

Előzmény: adingos (3965)
adingos Creative Commons License 2017.08.08 0 0 3971

 Nekem csak ennyi kellett.

Előzmény: adingos (3970)
adingos Creative Commons License 2017.08.07 0 0 3970

Tudtam szerezni a bontóból 2db tengekycsonkot a hozzávaló hátsó aggyal, és 2db 41/2" felnivel. Postával együtt 22pénz lett a vége. Szerintem ez még a belefér kategóriába tartozik. Jöhet a "barkácsolás" projekt.

Előzmény: adingos (3969)
adingos Creative Commons License 2017.08.07 0 0 3969

Mivel megoldódott a probléma, így STORNO a dolog.

Előzmény: adingos (3967)
adingos Creative Commons License 2017.08.07 0 0 3968

Megoldódott a probléma.

Előzmény: adingos (3966)
adingos Creative Commons License 2017.08.06 0 0 3967

Érdekel valakit 16éves Matíz II  klímás, alukerekes, bontásra 50ezerért?? Az autó még egyben van, mindene megvan.

 

Beszálnék a vételbe mert nekem csak a hátsóhíd kellene belőlle.

 

Ha valakit érdekel 06 20 3138848 megtalál, de még ma szóljon.

adingos Creative Commons License 2017.08.05 0 0 3966

Keresek bontott Matíz hátsó hidat, mindegy mikori évjárat, és mindegy milyen Matíz.

 

Ha valakinek lenne elfekvőben, kérem jelezze felém. Mailem publikus. Előre is köszönet érte.

Előzmény: adingos (3963)
adingos Creative Commons License 2017.08.05 0 0 3965

Csak  gyujtáson 5mp ig zúg az ac, majd ha eléri a nyomást nem hallani semmit sem. Ebből indulj ki. Minden gyujtásra tevéskor 5mp-ig zúg.

Előzmény: brummpapa822 (3961)
adingos Creative Commons License 2017.08.05 0 0 3964

Írtam neked Pü-t.

Előzmény: GPS (3956)
adingos Creative Commons License 2017.08.05 0 0 3963

Esmét jónapot az Uraknak !

 

Van valakinek bontott Matíza???  Mindegy mikori, és mindegy milyen. 

Laudat Creative Commons License 2017.08.04 0 0 3962

daewoo.prokee.hu

 

Biztosan sokan ismeritek, de nekem  új !

brummpapa822 Creative Commons License 2017.08.02 0 0 3961

Üdvözlöm a tisztelt fórumozókat. Nemrégiben a csládunkba kerűlt egy matiz. 2001-es évjáratu 0.8-as. Hihetetlen, de 32e. Km-el. A km- t nem dicsekvésből írtam, hanem mert érdekes lehet. A hiba amit újjabban produká az, hogy elsőre ill még második indításra sem indúl. Ha beindúl akkor már semmi gond vele. Viszont alapjáratnál a fűlkében is és az autó mögött is halk sípolást hallani. Elképzelhető, hogy az ac pumpa haldoklik? Hogyan lehetne erről meggyőződni? Előre is köszönöm a válaszokat.

viliapu2 Creative Commons License 2017.08.01 -1 0 3960

"A kefék azért el tudnak ám kopni - az enyém is elkopott rendesen, pedig most van benne 140k"

 

Nem mindegy a futott kilométert városi és rövid használatokkal , vagy állandó hosszú utak megtételéven hozod össze.

  Egy -két indítózással meg lehet tenni több száz kilométert, de ugyan ezt a távolságot hatványozottan több önindító használattal is el lehet érni. Viszont a kopások , igénybevételek nem ugyan azok.

 A bronzkefékkel kapcsolatban igazat adok én sem forrasztok, de csak , ha kell akkor cserélem.

Előzmény: GPS (3955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!