Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

djsms Creative Commons License 1 napja 0 0 4268

Ezt kerestem, köszi :)

 

Előzmény: vondra (4267)
vondra Creative Commons License 1 napja 0 0 4267

Ezt találtam, ha erre gondolt.

 

" GPS 

 

Na szóval, ha levetted az akksit, akkor újra be kell tanítani az alapjárati-motort, hogy tudja hol tart. Ez úgy megy, hogy:

 

1) A kulcsot ON állásba rakod 5 másodpercig (gyújtás be, de nem önindítózol)

2) Leveszed a gyújtást 10 másodpercig
3) Visszaadod a gyújtást újabb 5 másodpercre

5) Begyújtod a motort és hagyod felmelegedni termosztát-nyitásig (cca. 85 °C)

 

Ha van klíma:

6) Benyomod az AC gombot 10 mp-ig

7) Kiengeded az AC gombot 10 mp-ig

 

"

Előzmény: djsms (4266)
djsms Creative Commons License 1 napja 0 0 4266

Üdv!

 

Akku csere után ingadozó és magas alapjáratra mi a megoldás? Korábban volt szó róla, de nem találom...

Minden akku kiszedésnél csinálja, de egy idő után megjavul, szóval nem hinném, hogy lambda stb.

vondra Creative Commons License 2 napja 0 0 4265

Köszönöm, sokat segít :)

Előzmény: szerelő12 (4264)
szerelő12 Creative Commons License 2 napja 0 0 4264

Igen,én általában a müller autó.hu-n ,szoktam rendelni,

árban korrektek,szállítás gyors,rugalmas.

 

Amit szoktam márkában használni:

Vezérműszíj,feszítő,GATES,generátor ékszíj,nekem a Dayco nem jött be.

Szelepfedél tömítés ,egyéb tömítés:Reinz,/hengerfej tömítés/.

Benzinszűrő:Japanparts.

Gyertya:NGK

 

 

Előzmény: vondra (4263)
vondra Creative Commons License 2 napja 0 0 4263

Köszönöm szépen. 

Esetleg márka típus talán beszerzési forrást is tudna javasolni? Megbízhatót, tapasztalat alapján.

Előzmény: szerelő12 (4262)
szerelő12 Creative Commons License 2 napja 0 0 4262

Olajcsere,olajszűrő,légszűrő,benzinszűrő alapból.

Vezérlés:Szíj,feszítő,feszítő rugó,vízpumpa.

Fékolaj,fagyálló.

Előzmény: vondra (4261)
vondra Creative Commons License 2 napja 0 0 4261

Köszönöm a választ ismét.

Eléggé bizalmatlan ember úgy látom :D persze valószínűleg joggal.

Ki lesznek cserélve a kötelező dolgok az autón természetesen, ilyesmivel nem érdemes kockáztatni ebben egyet értek. 

Az olajban esetleg szűrőben légszűrőben még a szíjban is tudna esetleg javasolni márkát típust? (olajban én eneos-t használok, szíjban dayco,szűrőbe eddig mann volt) Arra gondolok ami tapasztalat alapján szeret a matiz.

Bocsánnat a sok kérdésért, de így összeszedve nem nagyon találtam ezen a forumon se ilyen "kezdő csomagot" :)

Előzmény: GPS (4260)
GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 4260

 

"Ezen kívül az autó ismerőstől van,..."

 

Az a gond, hogy nem az ismerőst veszed meg, hanem az autóját.

Azt viszont nem az ismerősöd szerelte - hanem vélhetően egy autószerelő - akit viszont nem ismersz.

 

A létező legnagyobb marhaság, amit egy eladó jószándékkal el tud követni az az, amikor úgy megy be az autószerelőhöz, hogy:

"Mester, el szeretném adni ezt az autót, kérem tegye rendbe eladás előtt, mert nem szeretném hogy bármilyen hibája is legyen"

Na, ilyenkor ugye van elképzelésed arról, hogy milyen "alapos és lelkiismeretes" munka lesz ott végezve - ha tudják, hogy pár nap múlva már nem a megrendelőnél lesz a kocsi.

 

Egyébként semmilyen Matiz-specifikus nyavaja nem létezik - semmi olyan nincs, ami nyavajásabb lenne bármelyik autónál.

Sőt, talán még megbízhatóbb is sok, jóval drágább autónál.

.

Előzmény: vondra (4259)
vondra Creative Commons License 2 napja 0 0 4259

Jogos észrevétel és tanács, de ezeken kívül gondoltam, ezeket én magam is bele kalkuláltam :)

Ezen kívül az autó ismerőstől van, úgyhogy hál istennek azért ismerem az előéletét, tekintve hogy tizenx éve nála van :)

Inkább "matiz féle" elővigyázatosságra gondoltam. Tehát ami inkább típusra jellemző. 

De köszönöm amiket írt, valóban ezek is kellenek

Előzmény: GPS (4258)
GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 4258

 

Valamint érdekelne hogy még mire érdemes ránézni/kimérni/megvizsgálni az autón megelőző karbantartásként.

 

Sajnos nem "nézegetni" kell - hanem cserélni. Konkrétan a vezérműszíjat és ami hozzá tartozik.

Ez egy olyan dolog az autón, ami nem "becsszóra" megy egy használtautó vásárláskor - hanem tutira.

 

No meg az olajcsere, a szűrők (igen a levegőszűrő is)...de a gondos (új)gazda egy szett új gyertyát is rááldoz, mert nem egy ökör ára, de megéri.

 

Én is most vettem egy autót (konkrétan ma kapom meg, délelőtt megyek érte) - de mindezeket én is bekalkuláltam a vételár felé - mert már hétfő reggel a szervizben leszek mindezeket megcsinálni.

Sőt, én még azzal is megfejelem, hogy ha már a vezérszíjat cseréljük, én ledobatom az olajteknőt is (nem nagy kunszt, fél óra összesen a le-fel szerelés) - mert egyrészt látni akarom, hogy mi gyűlt bele (ez sokat elárul a motorról), másrészt meg ebből a lendületből ki is tisztíttatom, mert azt szereti ám a motor.

 

Egy biztos: bármilyen használt autót veszel, egy min. 50-60 ezret már első nap érdemes rákölteni, hogy aztán nyugodtan autózhass.

Ez nem kidobott pénz az ablakon.

De ha az elmulasztás miatt gond lesz - na az tényleg "ablakos pénz" lesz :-))

.

Előzmény: vondra (4257)
vondra Creative Commons License 2 napja 0 0 4257

Jó reggelt mindenkinek!

Nemsokára egy 2003 -as Matiz tulajdonosai leszünk és ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem.

Az autó 168 ezret futott 0,8 -as motorral szerelt teljesen alap változat. A kérdésem hogy ha jól olvastam a forumot akkor 5W40 -es olaj lenne a megfelelő bele?

Megelőző karbantartásként egy EGR és egy folytószelep takarítás ráfér, vagy felesleges inkább csak hiba esetén álljak neki?

Valamint érdekelne hogy még mire érdemes ránézni/kimérni/megvizsgálni az autón megelőző karbantartásként.

Az autó amúgy hibátlan, karbantartott kocsi. Csupán csak annyi hogy főleg városban volt használva (tényleg idős nő által :) )

 

Előre is köszönöm a segítséget tanácsot bármit!

Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4256

Amíg felnyitották a kaput, hogy beálljak a mérőpadhoz egy jó fél órát már pöfögött a motor, a vízhőfok mutatója ott állt ahol szokott "melegen". Szóval tegyük fel üzemmeleg volt.

Előzmény: GPS (4255)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 4255

 

Nem annyira típusfüggő, inkább Euro-függő.

Mennyire volt meleg a motor? Mert igazán jó értéket csak tök-meleg motorral lehet mérni - fél-meleggel nem nagyon.

.

 

 

Előzmény: Sera26 (4254)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4254

Akkor ez a mai 20 perces akció is felesleges volt :(

Pedig már majdnem elhittem, hogy minden okés.

 

Mellesleg maga a bázis nem csak kamionra van, vizsgáztatnak mindent amiben belsőégésű motor van, lehet csak tudja mit mond és mi alapján. Előttem 3 másik szgk-t mértek hivatalos vizsga gyanánt. Mondjuk álmomban sem gondoltam volna, hogy típusfüggő a határérték.

Sebaj, ezt elengedtem, inkább megyek veszek egy antennát, hogy legalább a rádió szóljon rendesen. Ahogy néztem annál meg az a gond, hogy totál szét van esve csórikám, nem lehet hozzáérni.

Előzmény: GPS (4253)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 4253

 

Hát ez gond. Egyáltalán tudta az ürge, hogy konkrétan ennek az autótípusnak milyen értékeket kell mérjen? 

Vagy úgy gondolta, hogy egy kamionhoz képest tökre rendben van?

 

Mégis Euro hanyas szerint mondta, hogy teljesen randben van minden?

 

Csak azért mondom, mert ha bármi gebasz van - sokat fogyaszt, csippenti az olajat, bármi el van állítódva a vezérlésnél, de akár csak egy nem tökéletesen záró szeleped van - ott kurvára nem lesz rendben az a CO - azt neked garantálom.

 

Ha viszont valóban rendben van a gáz - akkor az a motor tökéletes. Bár ezt jelen pillanatban nem tudjuk.

.

Előzmény: Sera26 (4252)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4252

Passz, maszek akció volt, nem kaptam cetlit. A manusz, aki kezeli a mérőt ennyit mondott, én bevallom nem figyeltem, nem jegyeztem.

 

Előzmény: GPS (4251)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 4251

 

Minden érték mesés, semmi eltérés.

 

Konkrétan mennyi volt az a "mesés érték"?

.

Előzmény: Sera26 (4250)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4250

Szia!

 

A melóval közös telephelyen van egy teherautó és kamionszervíz vizsgabázissal így ma beprotezsáltattam magam egy gyors CO mérésre. Minden érték mesés, semmi eltérés.

Viszont annyit mondott az ottani két szerelő, hogy van valami szenzor a beszívott levegő hőmérsékletének mérésére és ez okozhat nagy fogyasztást hibás működés esetén. Rá is mutatott melyik az. Ez lehetséges? Okozhat ilyet?

Utána jött a hibakód olvasással, de mondtam, hogy azt egyelőre kihagynám.

Előzmény: GPS (4229)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4249

Ezt a bowden dolgot már láttam a youtube-on, valami orosz vagy ukrán medve gagyarászott róla, de akkor ez okozhat ilyet?

Én nem szívesen esnék neki de felvetem a szerelő cimbinek nézzen rá. Egyébként ajánlottak valakit Sajószögeden aki "állítólag" váltókkal foglalkozik, de ha megúsznám egy bowden cserével nagyon örülnék. 

Előzmény: Laudat (4248)
Laudat Creative Commons License 3 napja 0 0 4248

Nem szinkrongyürü hiba ,csak egyszerüen nem lehet betenni 2-be 3- ba aztán majd hátramenetbe sem :-((

Fotozd le és vedd kia váltobofdent, és meglátod hogy mozgatásra hogy szorul.

 

Sajnos nincs rajta "zsirzógomb" és ez miatt "kiszörösödik.

Én igy jártam a sajátommal.

Előzmény: Sera26 (4222)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4247

Így, így, a lejtő a kritikus. Ott aztán hajlik a pedálok alá, gyűrődik, stb.

Meglátjuk, ha más nem, kap pár önmetsző csavart :)

 

 

Előzmény: GPS (4246)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 4246

 

Na, itt nincs fülecske - itt bármelyik úgy csúszkál, mint a franc. Hiába mérethelyes - ha egyszer felgyűrődik a "lejtőn", a pedálok alatt.

A tépőzár viszont tuti - és azzal ki is veheted takarítani, aztán vissza a helyére.

Előzmény: Sera26 (4245)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4245

A másik autóban (Kia CEED) ilyen "mérethelyes"-nek nevezett gumiszőnyeg van, de az eleve olyan kiképzésű hátoldalt, hogy szinte tapad a kárpithoz. Ja és pluszban még ilyen fülecskék is tartják két ponton.

Mindenesetre köszönöm a tippet, ha nem lesz jobb akkor marad a tépőzár.

 

Előzmény: GPS (4244)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 1 4244

 

Mindegyik csúszkálni fog - nem a mérethelyesség a kulcsa a dolognak. 

 

Ha zavar, vegyél egy kis öntapadós tépőzárat, azt applikáld rá a szőnyegre is, meg a padlóra is - és meglátod, nem csúszik az többé sehová.

5 perces művelet, semmilyen szerszám nem kell hozzá - max. egy olló.

.

Előzmény: Sera26 (4243)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4243

Az antenna ha ilyen egyszerű akkor kukázom is rögtön.

A szőnyeget meg mindenhol néztem, de pont ezeknél az alkatrészeseknél nem.

Köszönöm szépen!

Előzmény: szervezkedő (4242)
szervezkedő Creative Commons License 3 napja 0 1 4242

Antenna egyik vege a radioban masik a visszapillantó feletti belso lampa mogott van. Egyszerűen tudod cserelni. Nekem "nanás" volt az antenna, ledobtam es raktam ra masikat. A kabel maradt a regi, az antenna talp es a palca lett uj.

 

Meretpontos szőnyeget es antennat is barmelyik alkatreszkereskedonel tudsz venni. En az Unixban veszek a kacatokat legtöbbször. Antenna 2-3ezer ft, a gumiszonyeg 9-10ezer korul van-ha jol emlékszem.

Előzmény: Sera26 (4241)
Sera26 Creative Commons License 3 napja 0 0 4241

Sziasztok!

 

Két rendkívül "komoly és fontos" problémám van, hátha tudtok segíteni.

A Matizban lévő rádión (nem a gyári, valamilyen Pioneer fejegység lett beszerelve az előző tulaj által) egyszerűen képtelen vagyok olyan rádióállomásokat befogni, amiket a másik autóban simán. Lehetséges, hogy az antenna rossz? vagy esetleg a kábelezés? Hol van ennek elvezetve a zsinórja?

 

A másik gond, hogy Matizhoz való méretpontos, jó minőségű gumiszőnyeget honnan lehetne beszerezni? Ami van itthon kétféle úgy csúszkál, hogy rémálom velük a pedálkezelés. Ahogy keresgéltem a neten nem nagyon árul ilyet senki. Valakinek esetleg nincs tuti beszerzési forrása?

 

 

Kardee22 Creative Commons License 6 napja 0 0 4240

Mellesleg azok még felfele is vannak állítva ez legalább lent van és nem égeti ki az ember szemét. Tudom mert szoktam látni amikor jönnek vele haza! :)

Kardee22 Creative Commons License 6 napja 0 0 4239

Persze nem szeretnék vitázni csak gondoltam megosztom, úgy is bent lesz addig ameddig nem fognak szólna esetleg a rendőrei..amúgy meg amikor az én szememet viszi ki az utólagos és rosszul beállított  XENON fényszóró az persze senkit nem érdekel!...

Előzmény: bilek (4238)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!