Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
adingos Creative Commons License 11 órája 0 0 1704

Addig öntsd fel, míg a nívó nyílás engedi. Nem véletlen írnak 2,1L mennyiséget. ha kevés, akkor lehet a bronz, és társai látják kárát a váltóban.

Előzmény: fiest (1703)
fiest Creative Commons License 12 órája 0 0 1703

már végeztem is. 

 a váltóban 210e km volt ez biztos .

igazábol  nem feltétlen cserélni akartam  csak meggyőzőid a megfelelő mennyiség és az állapotáról.(most szerzett autónál nem árt) kissé barnás de nem annyira fekete mint a motorban lévő olaj.  találtam itthon 80/90es hajtómű olajat ,összehasonlítottam ,azért érezni nem csak hogy sűrűbb de mintha a kenése is jobb lenne ,mennyiségileg kb 1dl amivel kevesebb volt benne mint a 2.1l a könyv szerint ( nem a nívónyilásig öntöttem)  de ugy döntöttem próbából  ezt az uj olajat használom szóval lecseréltem (az előzőt kannában eltettem ki tudja...)

Előzmény: adingos (1702)
adingos Creative Commons License 13 órája 0 0 1702

   Ha ez segít valamelyest neked.

Előzmény: fiest (1700)
adingos Creative Commons License 13 órája 0 0 1701

Üdv !

Volt már itt épp erről szó. Most per pillanat nincs előttem a rajz, de valami olyasmit emlegettek a srácok, hogy alúl van valami leeresztő csavar, és oldalt a feltöltő is, ami egyben a nívó is. No de miért is kell olajat cserélned a váltóban? Mennyit futott az autó, hogy cserélni kell?? Mit ír a könyv, hogy mikor kell cserélni???

Előzmény: fiest (1700)
fiest Creative Commons License 14 órája 0 0 1700

Üdv! mindenkinek! 

 szóval hol is?

 

 az ajtókilincs féle kocka csavarnál le?

 és oldalt a 20as körüli 8 lapfejű normál csavarnál fel tölt? ho jól gondolom de nem vagyok bizti benne .

75w-85 (gl-4) igy irja a könyv 2.1 liter de nem tudok románul és az a fránya gépkönyv igy van irva nekem.

 

Előzmény: adingos (1699)
adingos Creative Commons License 14 órája 0 0 1699

Neked is szia !

 

Az arra kijelölt helyen, az arra hivatott módon.  :-(((

Előzmény: fiest (1698)
fiest Creative Commons License 15 órája 0 0 1698

hol lehet megnézni a váltóban az olajat? hol kell leereszteni? és hol kell a szintet ellenőrizni? tudja valaki?

 

Előzmény: adingos (1697)
adingos Creative Commons License 1 napja 0 0 1697

Tulajdon kép engem csak az érdekel, hogy legyen pecsét a papíron. A többit úgyis magam megoldom. Ha valami nem jó, vagy nem úgy műxik, ahogyan kell, akkor már az beavatkozást igényel, és ezt én már abszolválni tudom.

Előzmény: GPS (1696)
GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 1696

 

Azért azt is tegyük hozzá, hogy ha ugyanaznap elviszed 3 műhelybe lemérni - hát elég érdekes esti olvasmányod lesz a 3 papírral a kezedben.

 

A CO-mérés az csak egy közvetett mérés - nem direkt a gáz tartalmát analizálja, hanem annak a fizikai (termikus) mellékhatását. Kb. mint egy leegyszerűsített gáz-kromatográf.

 

Ezt az eljárást viszont rengeteg tényező befolyásolhatja - még olyan apróság is, hogy azzal a szondával mit mértek előtte.

 

Egyszer (még a zöldkártyás korszakban) mérettem le kétszer egymás után egy ismerős zöldkártyás helyen ugyanott, ugyanazzal a műszerrel - kb. 1,5 óra különbséggel.

 

Hát elég komoly különbségeket mutatott a két mérés (az első mérésnél nem ment át, a másodiknál igen) - amire a szaki azt mondta, hogy lehet ez attól van, hogy közben valami szutyok Ladát mértek, lehet az fosta össze a szondát és emiatt lett más a második mérés.

 

Hát nagyon megnyugtató, mit ne mondjak?

.

Előzmény: adingos (1695)
adingos Creative Commons License 1 napja 0 0 1695

Hát az enyém retek szutyok, de most volt műszakin, és korrektül le is mérték. Szóltak volna ha nem jó az érték, de minden jó volt vele. Mind e mellett fekete, kormos a kipufogója.

Előzmény: oveipreib (1692)
adingos Creative Commons License 1 napja 0 0 1694

Köszi ezt az igazán tartalmas beszámolót. Igen értékesek ezek a tanulmányok, hisz a gyakorlatból lettek merítve.

Előzmény: BTsaba (1690)
GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 1693

 

Akkor nagy szerencséd van. Nekem sok Daewoom volt... de még vadi-újkorukban sem volt fémtiszta a kipufogója egyiknek sem.

.

Előzmény: oveipreib (1692)
oveipreib Creative Commons License 1 napja 0 0 1692

nekem nagyjából fémtiszta. 52ezer km van benne. azt vettem észre, h a motorolaj minőségétől is függ a kormozás.

Előzmény: GPS (1691)
GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 1691

 

Kössz a részletes leírást - ténylegkomolyan odafigyeltél a dolgokra.

 

Ugyanakkor én találkoztam más szempontokkal - megközelítéssel is az EGR-el kapcsolatban. Csak így címsorokban:

 

- Az EGR csak nagy terhelésnél lép működésbe kis-közepes terhelésnél egyáltalán nem játszik.

- Az EGR által visszavezetett gáz az égés hőmérsékletét (is) hivatott csökkenteni (igaz ez csak a nagyon túlhajtott, nagyteljesítményű, izzó kipufogócsonkkal hajtott motoroknál játszi - a mi esetünkben persze ez csak vicc).

 

Személyes tapasztalat:

 

Bevallom töredelmesen, hogy én harmadik éve leblindelt EGR-el járok. Konkrétan, az előbbi poszt rajzán a 19-es alkatrész nálam a tömítés mintájára szabott, tömör fémlap.

Ennek akkor gyakorlati okai voltak - ugyanis vizsgára készültem és egy nem túl friss (mondjuk hangyányit olajevős) motornál, bizony az EGR nem hogy javítana, hanem még ront is a CO értéken. Ezt nem akartam megkockáztatni, ezért leblindeltem.

 

Más kérdés, hogy ez így is felejtődött, ugyanis a Leblindelt EGR az égvilágon semmilyen hatással nincs a normál működésre, ezért nem foglalkoztam vele többet.

 

Megjegyzés az előbbihez: bár mindnyájan szeretjük ezt a kis autót, azért ha nagyon objektívek akarunk lenni, ez sem mentes a klasszikus Daewoo-betegségtől.

Vagyis attól, hogy a Daewoo motoroknak a CO értéke még újkorukban is szarnak mondható - annyira, hogy éppen csak átcsusszannak a vizsgán.

 

Példea: 2000 nyarán 4 darab szalon-új, nullkilométeres Daewoo-t vettem a cégemnek - 2 darab Leganzát és 2 darab Tico-t. Üzembehelyezéskor nullkilométeres átvizsgáláson estek át (mert kiterjesztett garanciát is vettem hozzájuk) - és akkor jött a döbbenet: mind a 4 autó, csak némi jóindulattal teljesítette a CO-limitet, de kicsit másképp mérve talán el is bukta volna azt.

 

Ez nagy bánata a Daewooknak - ami annál érdekesebb, hogy a motorjaik nem egy tőről fakadnak (pl. a Matizé Suzuki, a Leganzáé egy Vectra-klón) - de mire átmegy a koreaiak kezén, sajnos ez a végeredmény.

 

(Ellen)példaként említem, hogy engem a guta üt meg, amikor látom az egyik ismerősöm Suzuki Alto-jának a kipufogóját - amelyik városi közlekedésben, télen-nyáron porszáraz és szinte fehéren-hamuszürke belül a csöve.

Az Altó nagyságrenddel trógerebb autó a miénknél - de ebben a versenyszámban mégis magasan veri a miénket.

 

Ha valakinek mégis száraz és fehér (vagy legalább hamuszürke) a kipufogója - pláne télen, városi közlekedésben - az készítsen már róla egy fotót - mert én ilyet Daewoo-ban még soha nem láttam.

.

 

 

Előzmény: BTsaba (1690)
BTsaba Creative Commons License 1 napja 0 0 1690

A szösszenet folytatása: (tömör és száraz lesz)...

Tehát mi történik, ha a vezető megnyomja a gázpedált?

A szívósorba több levegő jut. Mivel fix keverék képzésünk van, így a bejuttatott üzemanyagot is növelnem kell és erre szolgál a rendszerben a lambda szonda.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Lambda-szonda

Ennek jelét az ECU feldolgozza és az adagolót tovább tartja nyitva, ergo növekedni fog a fordulatszám.

 

Ha drasztikusabban tapossuk a gázpedált, akkor pedig az EEGR is kinyit, erre az alacsonyabb káros anyag kibocsájtás miatt van szükség.

http://hu.wikipedia.org/wiki/EGR_szelep

 

De mi van akkor ha el van tömődve a cső? Természetesen meghülyül az ECU és tévesen kezd el szabályozni.

Enne jele az hogy,

 - enyhébb esetben lomhább lesz,

 - közepes esetben nekiáll szaggatva működni a motor (hullámzik a fordulatszám),

 - drasztikusabb esetben az alapjáratba visszatérve un. mélyre ejti a fordulatot ami a leállást jelenti.

Mindhárom eset érezhető (tapasztalható) a motor működésekor.

 

De miért is tud lerakódni a cucc a csőben?

Mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy egy lehűtött flakon vizet kivéve a hűtőből annak falán kicsapódik a pára.

Na itt is ez történik ugyanis az üzemanyag elégetése vízgőz kialakulásával is jár (a képlet végén az a H2O a fontos):

Elégtelen üzemanyag elégetése esetén k**ott sok korom is keletkezik.
Ja és hogy mikor lesz sz*r az üzemanyag elégetése, természetesen gázadáskor...

(ja és mielőtt vki azt mondaná, hogy a katalizátor pedig ezt oldja meg azzal szeretném közölni, hogy a visszavezetés közvetlenül a leömlő után található!),

ergo a szutykot úgy ahogy van beküldjük az EEGR-be és a csőbe, majd lezárjuk és így hagyjuk kicsapódni a vizet (az előző kommnetben berakott képen látható is hogy nyitott helyen van), amibe beleragad a korom.

 

Tehát csinálhatsz bármit ez a probléma önmagát fogja gerjeszteni... :(

 

Remélem nem volt unalmas ;)

Üdv,.

Előzmény: BTsaba (1685)
adingos Creative Commons License 2 napja 0 0 1689

Láttam, a válasz is.

Köszi.

Előzmény: BTsaba (1688)
BTsaba Creative Commons License 2 napja 0 0 1688

E-mail ment ;)

 

Előzmény: adingos (1686)
fiest Creative Commons License 2 napja 0 0 1687

sőt nagyon hasznos....

 lehet azért lusta nekem is (2004-es) az 1999-es  matiz I-hez képest lustának tűnik. csak ne lenne ugy eldugva az a szelep... művészet kivenni.

Előzmény: BTsaba (1685)
adingos Creative Commons License 2 napja 0 1 1686

MINDEN TISZTELETEM NEKED, ÉS HASONLÓ FÓRUMTÁRSAKNAK !!!

 

IGEN, EZ KELL !!!!!!!!!

 

Ez a topic igazi énje, lelke, ha minden hiba megoldása így lenne leírva. És hab a tortán, ha segítséget is kap a tulaj.

 

Privát kérdésem lenne: Pontosan helyileg hol lehet téged elérni ha baj lenne a szeleppel??

 

Köszönjük szépen a hasznos, tartalmas segítséget.

Előzmény: BTsaba (1685)
BTsaba Creative Commons License 2 napja 0 1 1685

Nem kioktatás képen, hanem csak mint eszmefuttatás (és ezúton is elnézést GPS-től)...
1 hónapja folyamatosan szívok az EGR (EEGR) szelep problémával. (Matiz II, 2002 évjárat)

Nálam szóba sem jöhet az alkatrész cseréje amíg be nem bizonyosodik hogy szó szerint halott... :)
Az "EEGR" szelep hibáját tapasztaltam az idő haladtával egyre sűrűbben.

Ha jobban belegondolunk, akkor a hiba törlés után jó 100km megtétele után jelzett be a szutyok "EEGR" P1402 hibával, majd egyre sűrűbben.

Tehát az "EEGR" mint alkatrész nem hibás, mert ami rossz az nem működik...

De itt jön a csavar, ha belegondolunk akkor ez egy egyszerű tekercs amit az "ECU" (motorvezérlő) vezérel...

És ez így nem egzakt ugyanis van még benne más is az pedig egy potenciométer aminek a segítségével az ECU tudja, hogy az "EEGR" hol áll.

Még régebben clone-oztam egy magyar nyelvű teljes szerviz leírást a Matiz II-höz. Ebben leírják, hogy mi a teendő az alábbi hiba esetén és a megoldás mindig az, hogy ki kell cserélni az "EEGR" szelepet.

Tehát nem is csoda, hogy a szervizek csak ennyit látnak belőle.

A doksi szerint "EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep áramkör hiba", ez azt jelenti, amit mindenki kiolvas belőle, de térjek vissza a konkrét hibához.

 

Én is úgy kezdtem mint mindenki. Vettem csoda fújókát ami jó is volt egy darabig, majd rendszeressé vált a leszedem és kikaparom a kokszot megoldás.

De még így is bejelzett a gépezet.

Egy hosszabb aktív pihenőm alkalmával szanaszét szedtem a szerkezetet.

Csatlakozó (24) és csavarok eltávolítása után (35, 18, stb.) szétszedtem a rendszert.
Digitális mérőműszerrel kimértem a tekercset és a potit a szelepben (nem csak végállásban), itt nem volt probléma, tehát az EEGR valóban JÓ!!

A cső (13) eltávolítása után ért az igazi meglepetés. Koksz hegyek a cső végén, majd a további meglepetés, miszerint a cső a toldó idomig (14) be van állva.
Sok mindennel próbáltam kitakarítani, de az igazi a kiégetés volt (és a kikopogtatás). A toldóból pedig kifúrtam.

A http://daewoo-bolt.hu-ban vettem a jav.-hoz szükséges tömítéseket és összeraktam a szerkezetet.

A beavatkozás utáni próbajáraton a Matiz mintha megtáltosodott volna, visszatért bele az igazi dinamika :)

 

Egy szó mint száz, ha valakinek szüksége lenne rá, akkor tudok

 - DTC kiolvasni, törölni,

 - EEGR szelep javításban segíteni,

 - Esetleg meg is csinálom (szigorú egyeztetés után!!).

 

Remélem nem volt unalmas ;)

Üdv,.

Előzmény: GPS (1604)
adingos Creative Commons License 2 napja 0 0 1684

Pedig van ! Én motorház tető kitámasztópálcához vettem onnan patentot. Illetve felhívtam őket, és minta csomagban küldtek 2 fajtából 2-2 darabot.

Előzmény: fiest (1683)
fiest Creative Commons License 2 napja 0 0 1683

persze hogy matizhoz nem találok. te melyiket szoktad rendelni?

 

egyébként nagyszerű oldal...

Előzmény: adingos (1682)
adingos Creative Commons License 3 napja 0 1 1682

A te bánatodra itt a gyógy ír !

 

www.patentdepo.hu

 

 

Én innen szoktam rendelni, és még ingyen is küldenek pár darabot ha csak annyi kell.

 

 

Előzmény: fiest (1662)
adingos Creative Commons License 3 napja 0 0 1681

Hát tehetek én róla, hogy a nejem ragaszkodik a Matyeszához? ezzel hordja a gyerkőcöt a suliból haza, így mindennapos a használat. A lakatolást is eltoltam a nyári szünet idejére. A festést meg megoldom. Most tapétázva van a lelkem a műszaki miatt, de már hivatalos, és mehet újra.

Előzmény: GPS (1658)
fiest Creative Commons License 6 napja 0 0 1680

az autó eredetileg 210 e km futott . majd  fémszálig lekopott gumikkal (aminek a közepén 3-5mm borda még volt) másfél év mozdulatlanság után gazzal benőve és darázsfészkekkel beált fékekkel  autómentővel érkezett hozzám. motor meg sem moccant. aksi beletesz és semmi. biztositék... kattog de nem indit . majd kis noszogatás után indit de nem indul. hosszas nyomozás után ... acpumpa nem megy. áramot kap... kiszed.. és szerencsére  elindult mielőtt cserén gondolkodtam volna. visszatesz ....autó indul de hatalmas(és itt szó szerint kell érteni ) kék füst . (kertes ház nagy udvar. 10-15mp alatt a kert végét sem lehet látni. 2 házzal arrébb a szomszéd azt hitte  ég a házunk)  vezérlés megnéz  bordás szij laza. meg néz talán 1 foggal  elmenve... visszaállit de csak annyival jobb a helyzet hogy könnyen indul de füst maradt. 

mivel nem tudtam hogy szelepek,hengerfej,gyűrük, vagy a dugókkal van baj és nem kisérleteztem. kerestem egy ujabb motort. 95e találtam is kompletten innyektorostól csa a váltót vették le róla meg a generátort és az öninditót minden más rajta maradt még a csövek is kábelköteggel együtt. jó üzletnek tartottam 105 e km van a külföldről behozott autóban amiből származik ami még igy darabokban is jó állapotban van. De mivel sokkal több pénzt ki lehet hozni belőle igy darabokban mint egyben igy bontás lett a sorsa. igy hozzám került a motorja ,majd később a saját km óra. antenna (enyémről foglalattal együtt letörték) belső szőnyeg, összes ülésel (osztott hátsó ülés ritka...) és még jó pár alkatrésze. és elezdtem kicserélni ,összerakni az enyéimmel. féktől a futóműig elől hátul hozzányulni mindenhez mert vagy beragadva  vagy rozsdásodva minden. szinte az összes égő megfeketedve vagy kiégve, a lámpatestek hátul letörtfülekel. ablaktörlők nlküli ablakok, ablakmosó valahol az ajtóban spricelt. az ajtóból vastagon folyt a kátrány(nem is értem hogy került csak a vezető ajtajába) többiben nincs olyan öntapadós valami, a zárak fele müködik a másik nem.hűtő venti nem indul (ebben a km óra volt a ludas mint kiderült) majd most már csak a külső rendberakása van . polirozást már elkezdtem , még  2 ajtót festeni kell de most hétvégén ez is meg lesz remélem. akit érdekel pár kép az nézelődhet.

ide nem tudok feltenni valamiért  de adok pár linket..

 

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150211_163627_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150215_161152_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150216_163441_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150222_145201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150224_185652_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150228_120856_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150228_120920_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150307_154343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150307_160105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150320/IMG_20150317_165131_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

elnézést a rendszám nem lett kivéve....

nagy vonalakban ennyi. persze sokkal több kép van 

 

Előzmény: GPS (1679)
GPS Creative Commons License 6 napja 0 0 1679

 

Hát minden esetre gratula a sok melóhoz - én sok sikert kívánok hozzá, hogy beváljon.

 

Bár az nem világos nekem, hogy miért cseréltél komplett blokkot - mert ezek a kis motorkák nem arról híresek, hogy emberi léptékű használat mellett szarrá-kopnának.

 

Sőt, mondhatni hogy ehhez a teljesítményhez egy kicsit még túlméretezett is  a Matiz-motor, vagyis jó nagy ráhagyással alkották meg az akkori tervezők a Suzukinál.

Persze, akkor még nem volt ilyen éles sem a kilókkal, sem a felhasznált anyagokkal való eszeveszett spórolás, mint manapság.

 

Ma már egy furatba is lukat fúrnak - hogy grammokat és némi anyagot takarítsanak meg. Ez néha keményen a tartósság rovására is szokott menni.

 

Ebből a szempontból (hála Istennek) ezek a motorok még a régi iskolát követik (akár korszerűtlennek is nevezhetjük) - de ennek mi csak örülhetünk). Mert ha valamilyen baleset folytán nem nyírták ki a hengerek belsejét - akkor egy Matiz-blokk hihetetlen mennyiségű km-t képes  kiszolgálni.

 

Ro-ban (pláne taxi-üzemmódban) a 3-400 ezer km teljesen megszokott futásteljesítmény - és csak ezután gondolkodnak az atyafiak a gyűrűzésen, esetleg motor-szett cserén. Néha még akkor sem :-)))

.

Előzmény: fiest (1678)
fiest Creative Commons License 6 napja 0 0 1678

ezt én nem tudtam. még sosem volt rá szükségem.   de ha előre tudom... mondanám majd legközelebb de remélem nem lesz rá szükség.

 minden esetre sok sok munkával van 1 autóm aminél szinte mindent darabokra szedtem  megnéztem ( ált. megjavítottam ) és összeraktam ez alól  talán csak maga a motorblokk a kivétel azt meg ugye komplett másikat tettem. kb ugyan ez lenne ha egy veterán autóval tenném (talán annyival másabb hogy ott a kasznival is kellene törődni itt most nem kellett) 

mind egy megtanultam ezt a leckét IS!

Előzmény: GPS (1677)
GPS Creative Commons License 6 napja 0 0 1677

 

" ez az! ha valami oknál fogva közlekedtem volna a kocsival és történne valami mindjárt arra lyukadtak volna ki hogy nem volt kötelezőm. utólag mikor már tuti nem történt semmi már minek kötik a bitositást és főleg miért 3-4x áron. Azért mert akár mennyit kérhetnek tudván semmi nem történt."

 

 

Kolléga - ez nem bemondásra megy, hogy "Hát kérem, de hát én nem is jártam az autómmal". Ez így nem ér.

Ki kellett volna vond ideiglenesen a forgalomból - és akkor az más - az már jogi kategória.

 

De az, hogy azért nem jártál, mert javítottad az autót - az nem jogi kategória.

 

Kérlek értsd meg: a biztosítás NEM szolgáltatás, amit csak akkor és addig kelljen fizetni, amig igénybe vesszük.

Gyakorlatilag mi a biztosított időszakot biztosítjuk és fizetjük - nem pedig az autó tényleges használatát.

Ha egy forgalomban lévő autó egy métert sem tesz meg a forgalomban egész évben - a kötelező biztosítást akkor is fizetni kell.

 

De ismétlem: ilyen esetekben KI KELL VONNI ideiglenesen a forgalomból - és akkor nincs vita.

.

Előzmény: fiest (1676)
fiest Creative Commons License 6 napja 0 0 1676

Ezzel számtalan próbálkozás volt már - az egyik legendás eset az volt, hogy egy nagyértékű casco-t kötött valaki, csakhogy az (biztonsági és esetleges óvási okokból) csak pont 48 óra elteltével lép életbe.

Másnap a pali összetörte a kocsiját.... csakhogy a 48 óra nem telt még le - almás a kártérítés. 
Megpróbáltak belenyúlni a rendszerbe egy kis dátum-módosításra, kiderült, rendőrségi ügy lett belőle.)

 

 ez az! ha valami oknál fogva közlekedtem volna a kocsival és történne valami mindjárt arra lyukadtak volna ki hogy nem volt kötelezőm. utólag mikor már tuti nem történt semmi már minek kötik a bitositást és főleg miért 3-4x áron. Azért mert akár mennyit kérhetnek tudván semmi nem történt.

 sőt ha történt volna valami és utólag kellene fizetni nekik akkor azt mondom jogos az emelt dij. de igy...

 gusztustalan...

Előzmény: GPS (1675)
GPS Creative Commons License 6 napja 0 0 1675

 

"De ha én ezt a a kocsit mondjuk évekig restaurálgatom akkor a kocsi értékének a többszörösét kell befizetni mikor először kötök biztosítást? de jó lenne erre valami megoldás...."

 

Van rá megoldás: ki lehet vonni ideiglenesen a forgalomból - 6 hónapig - ami aztán hosszabbítható félévenként. Valami aprópénzbe kerül - nem is nagy macera, okmányirodai mutatvány.

 

Lakókocsi-tulajdonosok művelik iparszerűen - főleg azok, akik szezonbérlettel egy teljes nyarat egy helyen töltenek - így hát nem vesznek részt a forgalomban.

 

Ugyanakkor, meg legyünk objektívek: a felelőségbiztosítás az NEM egy szolgáltatás, amit akkor és addig fizetek, ameddig pont szükségem van rá.

A biztosítás alapfilozófiája maga a folytonosság - vagyis csak nagyon indokolt esetben lehet szüneteltetni a befizetését.

 

Mert azt se feledjük, hogy a mi általunk befizetett éves nudli-pénzért cserébe - egy pillanat alatt olyan többmilliós kárt is tudunk okozni, aminek az ellentételezését mondjuk 50 éven keresztül kellene csengetni a biztosító felé.

 

 

 

(Csak érdekességként említem meg, hogy neves biztosítóknál a mai napig is egy nagy, számozott-lapú regiszterbe írják be tintával (!!!) minden biztosítás-kötést - dátummal-órával - nehogy valamelyik "élelemes" alkalmazott, (némi ellenszolgáltatásért cserébe) - egy korábbra dátumozott kötvényt csúsztathasson be a rendszerbe.

 

Ezzel számtalan próbálkozás volt már - az egyik legendás eset az volt, hogy egy nagyértékű casco-t kötött valaki, csakhogy az (biztonsági és esetleges óvási okokból) csak pont 48 óra elteltével lép életbe.

Másnap a pali összetörte a kocsiját.... csakhogy a 48 óra nem telt még le - almás a kártérítés.
Megpróbáltak belenyúlni a rendszerbe egy kis dátum-módosításra, kiderült, rendőrségi ügy lett belőle.)

Előzmény: fiest (1674)