Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

köböki Creative Commons License 1 napja 0 0 3385

Üdv. GPS. Valóban láttam én is a tank alján mágnes csavart, hasonló mint a olaj teknő alján, csak nagyobb. a Matyin nincs ilyesmi. Ott ahol tankoltam abban időben egy vadi új benzin kút nyilt és arra gondoltunk nem-e az új tartályból keletkezett. 

Előzmény: GPS (3381)
adingos Creative Commons License 2 napja 0 0 3384

Szerintem meg nem. A szivattyú alján is van szűrő, annak meg kéne fognia a vas reszeléket.

Az én szivattyúm is meghalt, de nem ettől. 90% h a tiéd sem.

Előzmény: köböki (3380)
viliapu2 Creative Commons License 2 napja 0 0 3383

Szerintem néz bele a karterbe, mert, ha belever az indxbe akkor okozhat axiális elmozdulást.

   A fogyasztásodra figyelj, mert vertikálisan befolyásolja a maligán képződést és ez megtéveszthet.

 Mindig hallgass a józan paraszti észre.   Arra menj, amerre az út vezet más felé nem érdemes.

  Ha tudtam segíteni, már érdemes vót fő keni.

 

Előzmény: Laudat (3382)
Laudat Creative Commons License 2 napja 0 0 3382

Bay van ! 

Kicseréltem az első lengéscsillapítókat, szakszerűen, ahogyan a nagykönyvben benne van !

Azóta 65-70 km -nél elkezd sétálni a kicsike !! na mondom én biztosan keveset ittam, mert ugye utoljára 

amikor ittam ,akkor volt kevés egy forgalmi sáv :-))

Ma megnéztem a fagy álló folyadékot, hát az rendben vót !!

Na és most tanácstalan vagyok , hogy mi tévő legyek ??

GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 3381

 

Ezért szokás egy jó erős mágnest bedobni a tank aljára. Jobb helyeken ilyen gyárilag van, kicsavarhatóan.

 

De már olyan bitang-erős mágnesek vannak, hogy már az is elég, ha egy gyorskötözővel rárögzítik a benzinszűrő oldalára - a szűrő falán keresztül is odavonz és rögzít minden mágneses anyagot a benzinből.

.

 

Előzmény: köböki (3380)
köböki Creative Commons License 2 napja 0 0 3380

Köszönöm az infót. Való színű tankolásnál került a tankba vas reszelék, meg mutatta a szerelő, mágnessel szedteki a tankból, miközbe a beált szivatyút kí kellett cserélni.oda kell figyelni holtankol az ember.Én ott tankoltam addig ahol a leg olcsóbb vólt. Üdv. köböki.

Előzmény: viliapu2 (3379)
viliapu2 Creative Commons License 3 napja 0 0 3379

Sajnos ezt tudom :-)

 

  Spirál hajtja az órát,de nem irigyellek, ha cserélni kell.

Ezidáig 4 alkalommal kellett kivennem az órát a 2 autóban, vissza rakni egy élmény.

  

 Milyen vasreszelék kerülhet a rendszerbe? 

Honnan jutott bele? 

 Erre mindenki kíváncsi.

 

üdv: Viliapu

Előzmény: köböki (3378)
köböki Creative Commons License 3 napja 0 0 3378

ÜDV. viliapu 2, hat éve szolgál tulajdonomba a matyi, egyszer vól olyan gondja, hogya üzemanyag szivatyú le állt a sok vas reszeléktől, /olcsó benzinek 24rugó a csere/ most meg 110-120Km/h. nál. ugrál a Km-óra. néztem de nem láttam km.-óra meghajtó spirált, vagy talán elektromos meghajtásu?előre is köszönöm.

Előzmény: viliapu2 (3376)
CsepeliBalazs Creative Commons License 2016.11.30 0 0 3377

Nehogy félre értsetek én minden tanácsot elfogadom  és köszönöm hogy egyàtalán válaszoltak,lehet azért eszik ennyi olajat mert sokat megyek vagy ennyit kell neki. Én azért gondoltam hogy probléma mert a családban nem ez az egyetlen autó mind elmegy olaj rátöltés nélkül ,mind fogyasszák de kibirjàk    a szerviz intervalluamit.Volt közte Matiz is de már rég ,igaz azt szalonból vettem,imádtam meg ezt is.

Előzmény: viliapu2 (3376)
viliapu2 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3376

Ne légy hirtelen haragú.

  Évente vagy, max 10000 km-er után úgy is cseréled a szűrőt és a kenő anyagot.

Ha szerelni akarsz segít mindenki.

  Ebben az évben én csak két Matiz motort újítottam fel.

 

 Szelep szár szimeringeket, gyűrűket, hengerfejtömítést, olajteknő tömítést, szelep fedél tömítést, leömlő sor és szívó sortömítést rendeld meg.

Olaj+ szűrő. Kell egy nyomatékkulcs ( a normális tömítésen a sorrend és a nyomaték fel van tüntetve) és hézagmérő. A főtengely és a vezérmű tengely végéről nem egyszerű lelazítani a csavarokat, nem lehetetlen. Fagyállót is érdemes újat betölteni. 

 Számolj a kipufogó gáz visszaáramoltató rendszer lehet el lesz tömődve.

A szelepek és fészkeinek makulátlan állapota fontosabb, mint a szimeringek, de ha már szimering akkor a főtengely és vezérmű tenegelyé is cserélve legyen, ha már meg bontottad a motort.

 Bízzunk benne, hogy a fűtés jó, de ha agájod van akkor ezt is most javítsd.

A karter gáz cső, ha hibás, már most rendelj újat.

 Vizsgáld meg a vezérmű szíjat is, ha nem tudod mikor volt cserélve, ezzel együtt a vízpumpát és a feszítőt is.

Már nem vagy messze a végétől, mert még a hajtókar csapágyak kopoghatnak, mint ahogy ez a kedvesemében volt.

 Nem drága, csak ....

Ha én meg csináltam, akkor te is.

 

 

Előzmény: CsepeliBalazs (3375)
CsepeliBalazs Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3375

Bocs akkor ha jól értem a 10000e km alatt ha megeszi az összes olajat az normàlis? Mert ha igen nem nyúlok hozzà.

viliapu2 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3374

Szia!

 Itt a fő Szakik véleményét fogadd el, ők értenek a géphez.

 Én mindent meg csinálok, de nélkülük nehezebb lett volna.

  Nem sorolok neveket , úgy is látod.

üdv: Viliapu

Előzmény: CsepeliBalazs (3369)
viliapu2 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3373

Most olvasok bele a fórumba.

  Lányom matiza 600 km-en 1 liter olajat fogyasztott.

http://indavideo.hu/video/matiz

Aztán  nagy generál 

  Képek a fórumon vissza nézhetők.

http://indavideo.hu/video/Daewoo_Matiz_felujitott_motor

 

 Lett még egy szelep beállítás és nagyszerű a gép.

Azóta cseréltem radiátort és van egy csont nélküli műszaki vizsga.

  Ma egy nagyszerű kisautó a Matiz.

Előzmény: GPS (3372)
GPS Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3372

 

Na de kolléga úr! Ugye maga viccel?  6 deci/2300 km?

 

26 milliliter olaj 100 km-en? Vagyis kemény 2,6 deci / 1000 km?

 

Hozzá ne nyúlj emiatt - mert a büdös életben nem fogsz ennél kisebb olajfogyást elérni. Az a motor: TÖKÉLETES!

 

Kérdezd csak meg Viliapu kollégát is, hogy mi is a véleménye erről?

.

Előzmény: CsepeliBalazs (3371)
CsepeliBalazs Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3371

Bocs2300km de az se jobb

Előzmény: CsepeliBalazs (3370)
CsepeliBalazs Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3370

Érdekes mert abszolút nem füstöl és nem is érezni a kipufogók az égett olaj szagot csak fekete mint àllat.Mindenhol megnéztem nem is szivàrog csak fogy de nem kicsit olaj csereóta 1300km 6deci

Előzmény: GPS (3368)
CsepeliBalazs Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3369

Ma beszéltem a Szendrei gépműhelyek ,a hengerfeljet egy 20asért rendbe teszik nyomáspróbázva.A gyűrűjét viszont csak kiszerelés utàn tudom megvenni mert több fajtával szerelték azt mondta az eladó.Ha tudnàtok abba segíteni hogy a hajtókarokat milyen nyomatékkal kell majd vissza huznom meg a hengerfejes és milyen sorrendbe.Köszönöm.Bocs hogy egyszerre ilyen sok vagyok.

GPS Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3368

 

Ha eredeti daewoo gyűrűt nem is - de eredeti kóreait azt kapsz bőven Matizhoz.

 

Ha lehet, csak kóreait vegyél, ne Goetze-t.

Van (nem is egy) kóreai cég, amelyik kizárólag csak dugattyúgyűrűt gyár a világ minden típusához - na ezektől kapni Matizhoz Magyarországon is, nem ritkaság. Írja a dobozán, valami "Korean piston ring Co", vagy valami ilyesmi.

 

Ráadásul röhejes áron mérik - részemről 6 ezerért vettem a teljes garnitúrát, boltban, kóreait, alku és "okos"-kodás nélkül.

 

Azt nagyon helyesen teszed, ha meggyűrűzöd - ha már a hengerfejet le kell kapni, akkor ez már nem akkora mutatvány.

Bár a gyűrű-csatornák kitisztítása nem tartozik a kellemes műveletek közé - de éppenséggel kibírható.

 

Egyébként vélhetően nem a gyűrűk miatt zabálja az olajat, mint állat - hanem többnyire a szelepszár-szimmeringek ludasak a dologban.

Gondolom füstöl is mint a ládagyár, amikor leégett.

 

Ha Fehérvár nem esik messze neked - oda vidd, ott van egy cég (valójában egy pali) aki úgy adja vissza a hengefejedet, mint ha boltban vetted volna. Ha érdekel, privátban elmondom hogy és mint és még ajánlót is adok neked. Az ürge veszprémi - csak sajnos Fehérvárra költözött a vállalkozásával, ha netán még gondom lesz, tuti oda viszem, mert nagy művész és nagyon lelkiismeretes.

.

Előzmény: CsepeliBalazs (3367)
CsepeliBalazs Creative Commons License 2016.11.29 0 0 3367

Sziasztok! Hol tudok venni eredeti koreai gyűrűjét a matterhoz? Mint kiderült egy használt autó vásárlás igen csak lutri,eszi az olajat mint állat.Én is bele fogok a nagy munkába meg gyűrűzöm a hengerfejet rendbetetetem  és uccu neki. Nagyon hasznos tanácsok, képek,leírások vannak itt a fórumon köszönet érte. A javítás menetéről majd teszek fel képeket.

viliapu2 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 3366

:-)  A fűtés, még mindig jó!!!!

 

 De azért nem csinálnám újra.

csubanka Creative Commons License 2016.11.26 0 0 3365

A kuplung nem fog nagyon lent. Jò a holtjàtèka ès kiemel rendesen.

Előzmény: bilek (3362)
viliapu2 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 3364

Volna egy kérdésem.

 A kartergázcső mindenhol makulátlanul a helyén van?

  Nem szív fals levegőt?

 Biztos, hogy alap állásban van a pillangó szelep?

  Minden csatlakozó és vákum cső a helyén van?

Előzmény: melonecar (3360)
GPS Creative Commons License 2016.11.26 0 1 3363

 

Most volt hengerfej tömités, szelepszár szimering csere. Lehet hogy egy szelep nyitott állapotban van?

Szelephézagot még nem állitottam, pedig kéne. Köszi a segitséget.

 

Már meg sa haragudj, de olyan a világon nincs, hogy bontsanak egy motort, hengerfejtömítés és szelepszár-szimering csere után NE ÁLLÍTSANAK SZELEPHÉZAGOT

 

Egy ilyen tömítés- és simmering-csere nem kis meló ám - erre fel pont a legvégén, a szelephézagállításon spóroltál?

 

De ha már itt tartunk: A szelepfészkeket és szeleptányérokat kitisztáztad legalább? Mert ha igen, akkor már eleve nem lehetnek jók a hézagok.

Különben is, szelephézagot kényelmesen, az asztalon is tudsz állítani - mielőtt még visszakerül a hengerfej a helyére.

 

Eszem megáll - örülj, ha nem égtek szét a szelepeid és a szelepfészkeid.

.

Előzmény: melonecar (3360)
bilek Creative Commons License 2016.11.26 0 1 3362

Bal első lámpánál lefekszel a kocsi elé és bedugod a fejed. Látni fogod a bowden végét. Ott tudsz állítani rajta.

Most lent fog nagyon a kuplung?

Előzmény: csubanka (3361)
csubanka Creative Commons License 2016.11.25 0 0 3361

Sziasztok!

 

Vettünk a páromnak egy 2004-es évjáratú Matizt. Nagyon tuti állapotban van, de egyetlen dolog nem tetszik. A váltásnál a 2. és 3. sebességbe nehéz reccsenés nélkül berakni. Főleg visszaváltásnál. Beszéltem már más Matiz tulajdonossal, azt mondta ez tipus hiba. Nem lehet ezen állítani? ( A bowdenen gondolom. ) Vagy tudtok rá valami gyógyszert, mert nagyon zavaró.

melonecar Creative Commons License 2016.11.25 0 0 3360

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és lenne egy problémám. Van egy daewoo matizom 0.8 2000-es évjáratú.

Az lenne vele a probléma, hogy amikor beinditom felbőg a motor. Tehát olyan a jelenség mintha teljes gázt nyomnék.

A gázbowden nincs be akadva. Most volt hengerfej tömités, szelepszár szimering csere. Lehet hogy egy szelep nyitott állapotban van?

Szelephézagot még nem állitottam, pedig kéne. Köszi a segitséget.

A210 820 08 21 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 3359

Akkor ez jól felszerelt darab,a mi matyink full fapad volt,de jó autó volt,csak a kora,meg a szervókormány miatt cseréltük le a Sparkra.Ebben már van villanyablak,fordulatszámmérő,klíma,szervó meg központi zár.Az egyébként érdekes,mert a vezető ajtajában nincs motor,csak egy vezérlőkapcsoló,ami működteti a másik három ajtó motorjait.

Most vettem hozzá egy univerzális távirányító egységet,az egy külön motorral működteti a bal elsőt és úgy a többit.Érdekessége lesz ennek a projectnek,hogy a távirányító tudja a csomagtér vezérlését,meg az ablakfelhúzást is.Az ablak nem annyira,de a csomagtér izgatta a fantáziámat,ezért a német ebayon lőttem 10 euróért egy olyan csomizár aljzatot,ami a nálunk szerintem ritkább bowdenes távnyitáshoz való és nálam ezt a zárat egy,a csomagtartóban elrejtett erős elektromágnes fogja működtetni rövid bowdennel a távirányítóról,illetve bentről,az ajtó aljára berakott nyomógombról.

 

A ködlámpa nálam is hiányzik,én egy kerek ledes nappali menetfényen gondolkodok oda erősen. :-)

 

Előzmény: viliapu2 (3358)
viliapu2 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 3358

Szervós , kp záras és elektromos ablakokkal szerelt a kisautó.

  Ha nem így lenne az ablakokat és a kp. zárat bevállalnám, de a szervo kormány nekem már lehet nagy falat.

Lehet, hogy meg tudnám csinálni, de ami jó azt nem szereljük.

  

 Viszont a ködlámpák nagyszerűek lettek. A ködfényzáró jelét loptam le ez kapcsolja a relét. A tápellátást a bal első lámpa tompitott fényszóró biztosítja.

  Reflektoron nem világítanak, illetve a világítás lekapcsolásakor azonnal kikapcsol a rendszer.

 Újra kapcsolni a ködfényzáró kapcsolóval lehet. Mindezt egyetlen vezeték kivezetése a műszer fal alól tette lehetővé.

Előzmény: A210 820 08 21 (3356)
GPS Creative Commons License 2016.11.24 0 0 3357

 

Matizban is rengeteg a szervós. Konkrétan az én Matizom is szervókormányos.

.

Előzmény: A210 820 08 21 (3356)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 3356

Nekem a Matiz után ebben sokkal jobban tetszik a szervókormány. Ég és föld a különbség a rásegítés javára.

Te mint ügyes szerelő,akár be is építhetnél egy bontott szettet,látatlanban azt gondolnám,mindennek benne van a helye a kocsiban.

Előzmény: viliapu2 (3354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!