Teszt: Polaris RZR XP 1000 - 2014

Polgárpukkasztás felsőfokon

Az ország legszemtelenebb járműve igazán nem tehet róla, hogy miközben az átlagember gyűlöli a sofőrt, az valójában fantasztikusan jól szórakozik. Még ha felborul, akkor is.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
harcsasanyi 9 órája Creative Commons License 1379

Inkább arra gondolnék hogy a csonk állványban lévő fix váll kiképzés mérete különbözhet a baloldalitol!!! Ezt az egyet nem tudtam mérni,mert tolómérővel nem fértem hozzá,illetve a baloldalit nem szedtem szét ezért nem is tudtam volna összehasonlítani! Megjegyzem 25század miliméterröl beszélünk !

Előzmény: adingos (1378)
adingos 11 órája Creative Commons License 1378

Valami még sem lehet korrekt mert akkor nem lógott volna. Ahogyan írtad, te magad csináltál másik hézagolót hozzá. Ha a gyárival lóg, akkor valahol kopásnak kell lennie.

Előzmény: harcsasanyi (1376)
adingos 11 órája Creative Commons License 1377

" Jó fórum "

Mert itt nem okoskodó nagy tudású kókler emberek vannak akik a saját zsebüket szeretnék megtömni. Sokkal inkább itt csak azokat a válaszokat hallja ami a hiba elhárítása után derül ki. Tehát valós hibára, valós megoldású választ kaphat a kedves érdeklődő.

Előzmény: ForRumos (1375)
harcsasanyi 1 napja Creative Commons License 1376

A kerékcsapágyak tökéletes állapotban voltak,bele is tettem 1db 0,25mm hézagoló karikát éas úgy néz ki megszünt a kotyogás! Különben az SKF csapágy és a távtartó gyürű méretei század miliméter pontossággal megegyezik a koreai rokonáéval!

Előzmény: harcsasanyi (1374)
ForRumos 1 napja Creative Commons License 1375

Egyetértek. Jópár autós-motoros fórumba beolvasva elmondhatom, hogy ez igazán 100%-osan jó fórum :)

Előzmény: Jázminléna (1372)
harcsasanyi 3 napja Creative Commons License 1374

Megvan a hiba! A jobboldali kerékcsapágy lóg és ez okozta a problémát kanyarban is!!!Pedig két hónapja cseréltem,és nem gagyit hanem SKF-szettet vásároltam 9500ft-ért!Érdekes hogy a baloldali teljesen jó! Már arra gondoltam hogy a két belső gyürű között lévő távtartó nem egyforma vastagságú(történetesen egy pár tizeddel vastagabb) és emiatt nem lehet beljebb húzni a csapágyat !!!Ha a külső gyürűket hézagolnám a csonkállványban akkor be lehetne állítani a szorosságát!Készítettem is 0.25ös lemezből hézagoló alátéteket és a hétvégén bele is dobálom!

Előzmény: harcsasanyi (1369)
hantaboy50 3 napja Creative Commons License 1373

Szia! Ide mindig bátran jöhetsz segítséget kérni,nekem is már több izben segítettek jó tanácsokkal. Amiknek hasznát is vettem!!!Köszönet érte!!!

Előzmény: Jázminléna (1372)
Jázminléna 3 napja Creative Commons License 1372

köszönöm a gyors választ, akkor megnézetem. látom ide bátran fordulhatok segítségért. :-)

 

Előzmény: GPS (1371)
GPS 3 napja Creative Commons License 1371

 

"és mintha vki megnyomná a féket, pedig nyomom neki h felmenjen. Gondol egyet, gázt nyom. Vki tudja miért csinálhatja ezeket?"

 

Ez gyújtás-gond, 2 hengerrel mész és időnként bekapcsol a harmadik is. Akkor tűnik úgy, mint ha seggberúgták volna... pedig csak akkor megy normálisan.

 

Ez lehet a gyertyától kezdve, gyertyakábelen át bármi, ami a gyújtással kapcsolatban van (tipikusan az elhasználódott  gyertyakábel szokott ilyet csinálni - az viszont filléres tétel).

.

Előzmény: Jázminléna (1370)
Jázminléna 3 napja Creative Commons License 1370

sziasztok, nekem is van egy 98-as matizkám(szöcském), és kitalálta, amikor indítok nem alszik el az air bag lámpa, egyfolytában vílágít menet közbe. Másik, pár napja kezdte, hogy megyek vele a dombon felfelé és mintha vki megnyomná a féket, pedig nyomom neki h felmenjen. Gondol egyet, gázt nyom. Vki tudja miért csinálhatja ezeket?

harcsasanyi 5 napja Creative Commons License 1369

Szervusztok!

 

Már többedszer hallok rotyogást a Matild jobb eleje felől,mikor balra megfordulok vagy nagyon alászedem a kormányt, jobb kanyarnál nem csinálja ! Én a féltengely csuklóra gyanakszom,de vw-golfos emlékeimben kattogó hang él!! 

110000km van az autóban kerékcsapágyak most lettek cserélve féktárcsával együtt kormányösszekötő gömbfejek is tiszta újak!! Gondolom van olyan köztetek aki találkozott ezzel a problémával és vannak tapasztalatai hogy,miképpen lehet behatárolni a hibát és mit kell cserélni ? 

juppe008 2014.11.19 Creative Commons License 1368

Osram Night Breaker Unlimited

Előzmény: ForRumos (1367)
ForRumos 2014.11.19 Creative Commons License 1367

Köszönöm. Van rá 4ezer pénzem :)

Előzmény: harcsasanyi (1366)
harcsasanyi 2014.11.18 Creative Commons License 1366

H-4!!

Előzmény: ForRumos (1365)
ForRumos 2014.11.17 Creative Commons License 1365

Kösz de nem sokat segítettél :)

Amúgy a lámpaüveg fel lett polírozva, víztiszta. Autóvétel után sok minden rendbe lett téve.

Izzó? H4? H7? Vagy más? Persze meg lesz nézve, de ha tudom, gyorsabban meg lesz oldva a csere. Amúgy a neten nézem a H4-et. Sokfélét kapni 600-5000 Ft árakon. Mit érdemes?

Előzmény: adingos (1364)
adingos 2014.11.17 Creative Commons License 1364

A világításodnál nem az izzók a ludasak. Sokkal inkább a lámpa üveg lehet már megsárgulva, bevakulva 20 ezer a csere.  :-(

 

Alsó lengőkart meg mindenki annyiért vesz, amennyit rá szán. Van olcsóbb, drágább, gyári, és után gyártott.

Én mindenben ragaszkodom a gyárihoz, mert nem akarom 3 hónap múlva újból cserélni.

Előzmény: ForRumos (1363)
ForRumos 2014.11.16 Creative Commons License 1363

Alig van olvasnivalóm, tessék többet írni :)

 

Apámat vittem matízommal és feltűnt neki, hogy induláskor, megálláskor, rossz úton kotyog valami a jobboldali keréknél. Szerinte talán féltengely hangja van. Mindjárt befordultunk a szervízeshez. Kipróbálta, de pont nem kotyogott semmi. Aknára állva kiderült, hogy a két alsó "valami" kar vagy mi mindkét keréknél kopott, és szerinte az adja a kotyogó hangot. Megnézte a neten és 5-20E között lehet kapni ezeket különböző gyártótól.  Matizom 2 nap múlva megy szervízbe, addig döntsük el, mennyiért vegyen bele félkart vagy mit alsó gömbcsuklóval.

 

Másik. A matíz és a passat is 12V-os, jó akkuval. Mégis apám autója sokkal jobban világít este menet közben. Kapok új izzókat, ha megmondom neki, mit vegyen. De nem tudom :)

 

harcsasanyi 2014.11.11 Creative Commons License 1362

A 75w-90 es  olaj tökéletes azt hiszem az már szintetikus is! A betöltő és szint ellenőrző nyílás(ami ugyanaz)  a váltó oldalán van a féltengely felett. 2,1 liter olajat kell bele tuszkolni!!!!

Előzmény: mj620di (1360)
motinka 2014.11.10 Creative Commons License 1361

sziasztok Matizosok,

 

2 éve van nálunk (az asszonynál) egy 2002-es, azóta ment vele 8000 km-ert :o) jelenleg 70 ezer van benne. Most gondoltam ki kellene cserélni az olajat+szűrőt benne, mert talán nem ártana.

Gondolom műszaki ember lévén ezt én is meg tudom csinálni.

Mit javasoltok, milyen olajat+ szűrőt vegyek hozzá.

Esetleg valami fortély amit érdemes megcsinálni?

És ha már itt vagyok, nem rég cseréltem benne gyújtótrafót, mert rángatott. Nem értettem igazán aztán mikor egyszer este nyitottam fel a motorháztetőt vettem észre hogy a nagyfesz kivetetés és a kaszni között villámlik :o) Meg volt repedve, persze hogy áthúzott.

Kicseréltem A WRC-nél egész baráti áron kaptam hozzá utángyártottat.

Nem kellett sokat autózni vele ismét rángatott. Na gondoltam mi van?.

Már rutinosan este felnyitom a motorháztetőt és látom, hogy az a gyújtókábel, ami ettől a trafótól megy az elosztó fedélhez az húz át nagy szikrákkal. Vettem egy univerzálisat, ami átért a két pont között, azóta megint jó.

Ezt csak azért írtam lemert visszaolvasva a fórumban, többször is téma volt hogy rángat a motor, hátha ez valakinek segít.

Most attól félek jön az gyújtáselosztó+rotor, meg a gyertyakábelek.

Ezeket mennyi időközönként kell cserélni? A gyertyákat nemrég cseréltem.

Illetve mit kell egy ennyit futott Matiznál cserélni,karbantartani?

Kell-e a kormányművet időszakonként zsíroztatni?

Csak azért kérdezem, mert szervó nélkül elég combos a tekerés.

Erre egy praktikát mondtak, fújjam fel az első gumikat 2,3-2,4-re.

Valóban könnyebb a kormányzás

 

üdv Mindenkinek

 

 

mj620di 2014.11.10 Creative Commons License 1360

Gondolom a feltöltő meg felette.

Milyen olaj kell bele?75-90?

Előzmény: harcsasanyi (1359)
harcsasanyi 2014.11.10 Creative Commons License 1359

A leürítő a váltó alján van ,a 3/8 os négyszög lazítja!

 

Előzmény: mj620di (1357)
harcsasanyi 2014.11.10 Creative Commons License 1358

Ne ijedj meg ,semmi baja sincs a hengerfejednek nem reped az olyan könnyen!! Biztosra veszem hogy a hengerfej tömítés a ludas csak nálad a víztér és az olajtér között szakadt át és ezért nem emelkedik meg a nyomás a víz oldalon a gőzölgő kipufogó pedig valószinű a meleg olajból a kartergázcsövön jut a szívó oldalra és úgy kerül az égéstérbe!!!! 

   Én is hasonló képpen jártam mint te, csak az én tömítésem a középső henger égéstere és a víztér között szakadt át 8000km megtétele után! Én annyit tanultam az egészből hogy nagyobb nyomatékkal kell meghúzni a hengerfej csavarokat a helyes sorrendbe!!!! Én a 95nm helyett 110nm-re húztam !! Azóta mentem már 15000km és úgy néz ki bírja! A reinz tömítés nagyon jó és én is ezt használom,csak egyetlen probléma van vele : ha ráteszed a hengertömbre vagy a hengerfejre látni fogod hogy nem minden csatornánál van lyuk a tömítésen és ahol nincs ott nem tud áramolni a folyadék ezért egyenlőtlenűl melegszik az öntvény is és a hengerfej is,ezért ha egy mód van rá akkor egy kicsi bőrlyukasztóval óvatosan lyukakat kell ütni hogy megfelelően tudjon áramolni a folyadék a motorban !!!! Röviden ennyi a tapasztalatom!

És még valami most elég ha csak egy hengerfej tömítést veszel mert a többit nem kell cserélned!

mj620di 2014.11.10 Creative Commons License 1357
Sziasztok,
0.8 as matizba milyen valto olaj kell? Amugy a le ereszto es betolto csavar ugyan olyan mint a tobbinel,egymással fuggolegesen a valto oldalan?
Koszi.
Előzmény: adingos (1356)
adingos 2014.11.10 Creative Commons License 1356

Ezt csak azért írtam, mert anno a haver a Dácia hengerfejet ott röntgeneztette meg.

Előzmény: GPS (1355)
GPS 2014.11.10 Creative Commons License 1355

 

"Ha tehetném, még meg is röntgeneztetném. A kórházban is megcsinálják, ha van kapcsolata az illetőnek."

 

Súlyos esetben be is fektetem pár napra - alaposabb kivizsgálásra:-))) Uramatyám, mibe keveredtem?

 

Most komolyra: nem hinném, hogy az ember-röntgen jó ilyen célra. Annál minden ami fém, vagy fémes - az totál fedettség neki.

A hegesztő (gamma)röntgenek - amivel az anyagban lévő belső repedések is kimutathatók - szerintem nagyságrenddel erősebbek, azok meg is pörkölnék a pácienst ha alá feküdne.

.

 

Előzmény: adingos (1354)
adingos 2014.11.10 Creative Commons License 1354

Oké, de így is, és úgy is, mindenképpen meg kell neki bontania a dolgot. Erre írtam, hogy én előbb alaposan kivizsgálnám a hengerfejet. Ha tehetném, még meg is röntgeneztetném. A kórházban is megcsinálják, ha van kapcsolata az illetőnek.

Előzmény: GPS (1353)
GPS 2014.11.10 Creative Commons License 1353

 

"Szóval én, levenném a hengerfejet,..."

 

Gondolom neked nem kell mondjam, hogy ez nem olyan, mint a "Csavarj ki egy gyertyát".

 

Aki azt a szívósort tervezte - illetve annak a le-fel szerelését - azzal szívesen találkoznék egy éjjel egy elhagyatott sikátorban.

.

Előzmény: adingos (1352)
adingos 2014.11.10 Creative Commons License 1352

Alapvetően 2 helyre dolgozhat a gátrepedés. 1víztér. ekkor fúj bele a kiegyenlítőbe

2, kipufogó rendszer, és az olaj rendszer (ez a te eseted, mert nyomja ki a vizes forró levegőt, párát )

És van amikor a tömítés ég át, ekkor az olajba is bele kerülhet a víz.

Van egy exrém eset, amikor annyira megfő a motoron a hengerfej, hogy gátas is, és tömítéses is.

Szóval én, levenném a hengerfejet, felmelegítés után le nyomás próbáztatnám. Az rögtön kimutat mindent. Ha ez jó, akkor lehet tovább lépni.

Előzmény: GPS (1351)
GPS 2014.11.10 Creative Commons License 1351

 

De ha szakadt a gát, nem kéne befújjon a tartályba a nyomás?

 

Meg aztán méregdrága RENTZ tömítést raktunk, 26 ezer volt a készlet, miközben 9.500-ért is kaphattam volna - csak ezzel nem akartam játszadozni.

.

Előzmény: adingos (1350)
adingos 2014.11.10 Creative Commons License 1350

Sok minden okozhatja ezt a jelenséget. A nagy általánosság a az úgynevezett gát repedésre enged következtetni, ami nem tipikus benzinmotor probléma. Sokkal inkább diesel. 

A te esetedben talán ez a gátrepedés is fennállhat. De az sem kizárt, hogy az új hengerfej tömítés a ludas.

 

Mindenesetre, ha nem akarod csapágyasra verni a kicsikét, ne használd így, mert ha az olajba víz kerül, habosodik, és elvész a kenés !!!

Előzmény: GPS (1349)