Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
norinco 2014.08.01 20:57:34 © 1206

sebike nem tud féktárcsa ügyben segíteni?

Előzmény: harcsasanyi (1205)
harcsasanyi 2014.08.01 20:32:55 © 1205

Megakadtam a beszerzéseknél! Az első mozzanat az volt hogy bementem egy csapágyboltba ahol a tulajdonos rögtön lebeszélt az skf csapágyszetről és próbált meggyőzni hogy (ruville) készleteket vegyek mert azt viszik a legjobban és dícsérik is ,ráadásul az ára is jóval barátságosabb és emellett megbízható Német termék!Ezek két nap alatt meg is jöttek ! 

   Hát a féktárcsákról nem tudom ugyanezt elmondani!! Régi vágyam volt a Mikoda furt-mart sport féktárcsa ,és most hogy végre lekoptak a régiek,felvettem a kapcsolatot a vaterán keresztűl az Import Tuning websoppal,és hosszas levelezgetés után kibökték hogy most nincs készleten matizhoz való ilyen tárcsájuk,de még az országba sincs hanem a gyártónál Lengyelországban! Megnéztem az összes tuning boltot amit az interneten találtam ,de hasoló eredményre jutottam! Szokásom szerint a legrosszabb boltot választottam a vásárlásra ,mert az uriember felhívott másnap és ecsetelte hogy nekik sincs készleten ,és csak két három hét alatt ér ide Lengyelországból,nincs mit tenni várok!

A fékbetétek közül a sebike a TRW-javasolta az a prémium minőség,valószinűsítem hogy egy két  nap alatt megérkezik.

Hát itt tartok! Szerencsére még nincs szétszedve az autó úgy hogy ráérek!

Előzmény: norinco (1202)
adingos 2014.08.01 11:22:29 © 1204

A gumiknak a fogyasztásnövelő hatása nem hiszem hogy literekben jelentkezne,én azt mondanám hogy a legrosszabb esetben is talán 5% ot jelenthet!!!! "

Persze nem 100 km re vetítve. De 1000 km nél, már zsebes a dolog.

 

Saját tapasztalatom mutatja, hogy az erősen lapos gumi bizony literekkel tudja befolyásolni az optimális fogyasztást. Nem véletlen, hogy akár 0,5bar nyomás különbözet is lehet 2-4 fő terhelés között. És ehhez jön még az általad említett járulékos többlet probléma. Levegő,olaj, gumi minőség, stb,stb,stb.

Előzmény: harcsasanyi (1201)
adingos 2014.08.01 11:17:11 © 1203

Na várjunk csak egy kicsit.

Az interculer igaz, hogy a töltő levegőt hivatott vissza hűteni, de ezt csak a turbós motoroknál használják. 

 

Előzmény: harcsasanyi (1201)
norinco 2014.07.31 21:52:31 © 1202

(én is így gondolom)

és hogy áll a féktárcsa-projekt?

 

Előzmény: harcsasanyi (1201)
harcsasanyi 2014.07.31 21:45:33 © 1201

Örökös kérdés a fogyasztás ,télen illetve nyáron? Én másik oldalról közelíteném meg a kérdést,mégpedig téli üzemmódban köztudott hogy hideg levegőt szív be a motor ami ismereteim szerint sokkal nagyobbat tud tágulni mint a nyári 30-40 fokos vagy még melegebb

rokona! Tulajdonképpen ez az intercooler vagy más néven levegőhűtő elve! Én ebben látom a külömbséget,persze egy rossz minőségű olaj sokat tud rontani a helyzeten!

A gumiknak a fogyasztásnövelő hatása nem hiszem hogy literekben jelentkezne,én azt mondanám hogy a legrosszabb esetben is talán 5% ot jelenthet!!!!

Előzmény: adingos (1200)
adingos 2014.07.30 21:05:02 © 1200

Számításom, és tapasztalatom szerint NEKEM nyári viszonylatban 1-1,5L -el többet eszik a Matilda.

Hozzá teszem a nejem hajtja, 70 - es átlagban, neki 5L az átlag fogyasztása. Ha az én kezemben van, nekem a 7L is megeszi az én stílusomban.

 

De ez nem mérvadó. Ahány autó, és láb, annyi variáció.

Előzmény: oveipreib (1199)
oveipreib 2014.07.30 19:40:42 © 1199

Ezzel én is tisztában vagyok és nem csodálkoznék rajta. De mennyivel nőne?

Előzmény: adingos (1197)
adingos 2014.07.30 15:31:05 © 1198

 

Sziasztok!

Keresek 1db-ot a pótkerekem mellé. (gyári gumi)

 

 

 

kumho power season 145/70r13 71t m+s

adingos 2014.07.26 18:39:49 © 1197

Nyáron nagyobb a tapadás. És ha már nagyobb, akkor a gördülési ellenállás is nagyobb. Tehát ne csodálkozzunk, ha némileg megemelkedik a fogyasztás is. 

Előzmény: oveipreib (1189)
adingos 2014.07.26 18:35:35 © 1196

Bocs ha rosszat írok!

 

Nem azért pörög ki a kerék, mert nehéz a kocsi! Sőt, minél több a súly a keréken, annál jobban nyomja le, és nem kéne, hogy kipörögjön a kerék. Mindennek a titka a nyomaték című varázs szó! Ráadásul (nem bántás ként ) jó lenne, ha mindenki megtanulna a téli viszonyokhoz mihamarabb hozzá idomulni, és nem tövig nyomni a gázpedált. 

Én télen egy mérettel lentebb veszem az abroncs méretét 145/70R13 téli gumi, és 2.5 bar a nyomás. Érdekes, nekem nem pörög ki.  :-)))

Előzmény: harcsasanyi (1191)
harcsasanyi 2014.07.24 19:05:55 © 1195

Igen cserélek féktárcsát is mert 10.25mm esek a tárcsák és már még egy garnitúra fékbetétet nem bírna ki! Azt hiszem a minimum méret 10.00mm.

Féktárcsánál mindíg vágytam a Mikoda cég által gyártott furt mart sportféktárcsákra,de addig nem akartam cserélni amíg le nem kopik a régi ! Két kérdésem is lenne ez ügyben :egyik hogy a furt mart féktárcsát ami rendelkezik TŰV minősítéssel elfogadják -e a műszaki vizsgán? Másik hogy ezeknek a tárcsáknak rövidebb hosszabb vagy ugyanannyi az élettartamuk?

Lehet hogy közületek már használt valaki ilyen tárcsákat,és tud róla véleményt mondani ,hogy érdemes megvásárolni vagy maradjak a gyári és fele annyiba kerülő tárcsáknál!

Csapágynál 100% hogy az SKF-et választom abban van ,távtartó ,szimmering,és új anya a féltengely végére is!

Nagyon szépen köszönöm az infókat,megfogadom!

Előzmény: magas ég (1194)
magas ég 2014.07.24 10:10:11 © 1194

Mivel féktárcsát is cserélsz a meghúzási nyomatéka:65Nm

lengéscsillapító:70-90Nm

talpas gömbfej:50-70Nm

kormány gömbfej.30-55Nm

Előzmény: harcsasanyi (1185)
magas ég 2014.07.24 09:58:12 © 1193

Én egy hónapja cseréltem első kerékcsapágy szettet. Mindenképpen komplett készletet vegyél távtartóval, és nem gagyit mert szívás szerelni. Esztergáltass az új csapágy belső átmérőjénél 2mm-rel kisebb átmérőjű alu, vagy dolomit, vagy bronz dornit kb 200mm hosszút. Ezzel a célszerszámmal tudod kiütni a csapágyból a belső agyrészt másod magaddal. Ezenkívül még szükséged lesz egy csődarabra az összerakáshoz, mely kb 200mm hosszú, belső átmérője 2mm-rel nagyobb mint a csapágy belső átmérője, és nem vastagabb a falvastagsága a csapágy belső gyűrűjénél. Ha van lehetőség a közeledben akkor hidraulikus préssel nyomathatod össze, ha nincs akkor finoman össze tudod kocogtatni. Szimeringekre vigyázz mert csak egy lehetőséged van! A belső kerékagy felületét finom papiral csiszold meg ha szükséges. Még egy lényeges dolog a csapágyak zsirozása hisz hosszú távra tervezünk. Tégy a tenyeredbe elsőre dionyi zsirmennyiséget és a csapágy nyitottab oldalát addig nyomkodd bele amig a másik oldalán megjelenik a zsir. Így tömd meg körbeforgatva a csapágyakat, majd az agyházba is tegyél. Összeszerelés után a féltengely anya meghúzási nyomatéka:210Nm Sok sikert Sanyi!!! Bocs ha túl részletes voltam.

Nálam még 1000km megtétele utáni ellenőrzéskor picit után kellet húznom mert logott egy keveset. Azóta rendben mükszik.

Előzmény: harcsasanyi (1179)
norinco 2014.07.23 20:56:03 © 1192

minden autó fogyaszt olajat, ha nem tenné régen baj lenne. szakik azt szokták mondani olajcserék között 1L fogyás normális

Előzmény: harcsasanyi (1188)
harcsasanyi 2014.07.23 20:33:13 © 1191

A téli időben az összes autó foxi maxiban indul,a kereszteződésben csak egy helyben állnak és forog a kerekük !Én simán elmegyek mellettük a 10 éves nem túl márkás 155/65 ös téli gumijaimmal! Talán azért mert nagyon könnyű a matiz!

Előzmény: oveipreib (1189)
harcsasanyi 2014.07.23 20:25:55 © 1190

Nem tudok véleményt mondani ,mert én kezdettől fogva 155/65 össel járkálok,és talán ezt is szoktam meg. A gumik jók ,de sokszor úgy érzem lehetne kicsivel szélesebb a nyomtáv akkor jobb lenne az uttartása a kicsikének!

Előzmény: oveipreib (1189)
oveipreib 2014.07.22 20:23:57 © 1189

Liqui Molly Leichtlauf 10-40.

Én is kérdeznék.

145ről 155 szélesre cserélt gumiabroncs milyen észrevehető változást eredményez? Főleg a fogyasztás tekintetében érdekelne.

Vagy maradjak inkább a keskenyebbnél? Esőben, hóban jobb a keskeny és négy évszakosban gondolkodom.

Előzmény: harcsasanyi (1188)
harcsasanyi 2014.07.22 18:25:43 © 1188

Most ellenőriztem az olajszintet a kisauton,és úgy vettem észre hogy 7-7500 km en  megkajált 6dl olajat is! Pedig nem rosszfajta olaj van benne (XADO SLCF 5w-40) eredeti fémdobozban volt. Én úgy emlékszem hasonlóképpen fogyasztotta a SHEll hélix ultra 5w-40is.

Lehet hogy ez a normális olajfogyasztás? Szeretnélek megkérdezni benneteket hogy milyen olajat használtok vagy használtatok és mit tapasztaltatok melyiket érdemes használni!

harcsasanyi 2014.07.22 10:41:26 © 1187

Csak 4 napra mentünk,többet nem engedhetünk meg magunknak!

Előzmény: norinco (1186)
norinco 2014.07.21 20:24:53 © 1186

szerencsés vagy:-)

(az üdülés miatt)

Előzmény: harcsasanyi (1185)
harcsasanyi 2014.07.21 20:13:30 © 1185

Ma jöttünk haza az üdülésből! A héten beszerzem a féktárcsát betétet csapágyat  és akkor mehet!

Előzmény: norinco (1184)
norinco 2014.07.21 19:19:01 © 1184

hogy állsz a féktárcsacserével? nekiálltál már?

Előzmény: harcsasanyi (1183)
harcsasanyi 2014.07.21 18:59:06 © 1183

Én már cseréltem mindkét hátsó fékmunkahengert,mert olyan szinten beszorult az egyik oldali dugattyú hogy temérdek wd-40 elhasználása után se mozdult meg ,sőt le is tőrtem a dugattyú fejét a svédfogóval!!! 

Hála istennek és a daewoo alkatrész kereskedőknek ,eredeti munkahengert is lehet kapni 3-4000Ft ért és a beszerelése sem tartott 20-25 percnél tovább !! Tehát nem érdemes vacakolni a régi beragadt fékmunkahengerrel!

Előzmény: norinco (1182)
norinco 2014.07.20 20:07:41 © 1182

délelőtt ebben a jó időben, régi elmaradásomat pótoltam. láttam Sanyinál a pirosra festett hátsó fékdobot:-) (nem ám, :-) már régen le volt festve). korábban szereztem két felszabályozott hátsó dobot, új fékpofákat, de lusta voltam lecserélni. sajnos nem úszom meg a jobboldali munkahengercserét, de "sej ráérünk arra még":-)

szépen letakarítottam az alaplapot, rozsdamaróztam, lefestettem, olyan mint az új. jövő héten kicsit rászabályozok majd a kézifékre, ha majd "összerázódik" a szerkezet.

bilek 2014.07.16 20:50:15 © 1181

Az SKFben van távtartó is, ha a másikban nincs azzal előfordulhat, hogy nem lesz jó.

Hallottam olyat akinek nagy lett a holtjáték a bent lévő távtartó új csapágy párossal. Én pont fordítva jártam. Kb pont "0" volt a lógás, így egy 0,3-as hézagolót kellett vennem bele. Persze ehhez újra szét kellett szedni.

Előzmény: harcsasanyi (1179)
norinco 2014.07.16 20:25:58 © 1180

mivel nem egyszerű szétbontani az elejét, én biztosan a jobbikat tenném bele.

Előzmény: harcsasanyi (1179)
harcsasanyi 2014.07.16 16:53:12 © 1179

Még nem tettem fel de teljesen kész van! Sajnálom szétbontani a kicsikét mert most teljesen jól szuperál! Újabban az első féktárcsa és a csapágy cseréjén gondolkodok ,kétféle csapágy szettet láttam a matizhoz az egyik valamiféle stx,azt nem ismerem a másik az skf az megbízható. Kérdésem hogy cserélt-e valaki első kerékcsapágyat ezek közűl és melyiket javasolja? Ja az skf dupla annyiba kerűl mint a névtelen!

Előzmény: norinco (1176)
kasdor 2014.07.15 20:54:03 © 1178

Sehol nem találom a pontos linket,pedig kiírtam.

Írd be a youtube keresőjébe,hogy daewoo matiz.Jobb oldalt lehet válogatni a videokból.Én most gyorsan átnéztem,lehet,hogy ez a című:Demontaz bebna i szczek...stb.A felrakó:diodadioda.

Ebben megtaláltam a hátsó kerék szétszedést,gondolom ebbe lehet az első is.De ez csak egy gyors keresés volt.

Előzmény: harcsasanyi (1175)
norinco 2014.07.15 20:40:47 © 1177

ez segítség lehet

a google chrome lefordítja, érthető

Előzmény: harcsasanyi (1173)