Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.31 0 0 2591

Fél óra akkumentes üzem megoldotta az immokérdést. :-)

Érdekes jószág ez a Matyi... kicsit darabos a memóriája. Elfogadta félóra után az egyik kulcsot, majd később egy félórával - akkor már akksi alatt - elfogadta a másikat is... tiszta X- akta.

Köszönöm a segítséget, és a biztatást. :-)

Előzmény: fiest (2589)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.29 0 0 2590

Hello, 

 

Megvannak az új Kumho gumik, azonban nem teljes az öröm, mert ahogy beültem a szerviz előtt az autóba és beindítottam elkezdett finoman rángatni az autó, olyan érzés volt, mint amikor az egyik gyújtáskábelem lejött, de picit enyhébb rezgés, pöfögés, mintha a motor hátsó részében ütődne valamihez... gyertyákat rögtön cseréltek, de nem oldotta meg a problémát.

 

Üdv!

fiest Creative Commons License 2016.01.28 0 0 2589

én olyankor a müszer fal alatt is kihuztam a nagy csatlakozót  várni vele egy-két órát vissza mindent ahogy már leirták. ez 10ből 8x bevált

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (2586)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.26 0 0 2588

Megpróbálom, köszi. 

Előzmény: Laudat (2587)
Laudat Creative Commons License 2016.01.26 0 0 2587

Anno... a Rönyóval  jártam így , akkumulátor sarú le, várni kb 1/2- 1 órát, majd vissza, és már felismerte !!

 

Talán itt is jó lesz .............ott a rádiót is újra kellett kódolni.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (2586)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.26 0 0 2586

Olyankor mi van, ha  a Matyi2 nem ismeri meg egyik kulcsát sem? Gondolt egyet, és nem enged indítani... elő a másik kulcsát... - avval sem. :-(

Van valami feltanítási módszer, vagy szerviz?

bilek Creative Commons License 2016.01.25 0 0 2585

Sziasztok.

Matizra, illetve pontosabban Sparkra keresnék 2 db kereket kompletten a lelopottak helyett. :(

Délpest/Vecsés környéke lenne az ideális és persze minél jobb, minél olcsóbban. Meg jó lenne 4db dísztárcsa is.

fiest Creative Commons License 2016.01.24 0 0 2584

Én forditva csinálom. nyáron is télit hordok.  nyáron kicsit nyikorog. de legalább tapad...  kevés kilómétert mentem vele eddig. 10 hónap alatt 1500 km tettem bele . ezért tuti nem veszek 1 szett nyárit. 

 külömbség a téli és nyári közt  elméletileg van. téli puhább több felületen kapszkodik. függ a hidegtől is  minusz 5 fok ban lehet nem venni észre főleg ha sózott pesti utakon próbáljuk. de ha mondjuk  -15fokban próbálnánk ki a téli -nyári külömbségét biztos a téli jobb lenne. de szerintem nem nagyságrendekkel jobb ezt talán illúzió. 

Előzmény: aTeleTabi (2582)
Astroman11 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 2583

Sziasztok!

 

 

Egyelőre itt érdeklődök.

Feleségem Matiz I tipusú autójához keresek csamagtérajtó-teleszkópokat.

 

Előre is köszi.

 

aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.24 0 0 2582

Hello!

 

Egy vegyes, ám de új szettet kukáztam az ősszel. Nem voltak kopottak, csak sérültek, ...az előző tulajtól. Most jönnek a KUMHO-k, először csak előre, következő hónapban pedig hátra is. Remélem, hogy beválnak.

A nyári szettemet még nem tudom, hogy milyenek legyenek.

 

Üdv!

Előzmény: GPS (2581)
GPS Creative Commons License 2016.01.24 0 0 2581

 

 

Nem lehet, hogy egy kicsit már kopott nyárit cseréltél le vadiúj, még szőrös télire?

 

Én télen cseréltem a nyári Kumho-t - téli Nokian-ra.

Ekkora csalódás rég ért.

 

Az égvilágon SEMMI különbséget nem éreztem - és ha nem lett volna nagyértékű csaco-m az autón, mondhatni netto kidobott pénz volt.

 

Nyomtam egy kis féket, kanyarodtam, gyorsultam - ugyanott ahol pár órával előtte a nyárigumikkal.
Még bebeszélni se tudtam magamnak, hogy "ez mégiscsak jobb" - mert ugyanúgy csúszott-mászott mint ami előtte fent volt

 

A casco úgy jön ide, hogy egy esetleges téli-pukkancs esetén, a biztosító elkezdhet baszakodni, hogy nem volt téligumi az autón, emiatt történt - tehát nem fizet.

Mert képesek rá, pláne ha komoly a kár.

.

Előzmény: aTeleTabi (2580)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.24 0 0 2580

Kedves GPS, 

 

Természetesen ilyen labor körülmények, azonos teszt környezet nem volt, de érzetre viszont más, nyílván, a legszuperebb, legdrágább téli gumi is (mint ahogy a mellékelt ábra (előző kommentek ) is mutatják ) nem feltétlen a legdrágább abroncs a legjobb) is kipöröghet, de azért jobb a tapadása.

Amikor tömör hólabda lesz, akkor már mindegy neki, olyankor kell a hólánc :) ... de például amikor nedves hideg úton, ilyen nyálkán kifordultam egy utcából, akkor a nyári gumival az első kerekek elkezdtek pörögni, és csúszott az autó, amikor pedig feltettem a télit érezhetően más lett a felfekvése a kocsinak, jobb lett a tapadás, olyan "terepjárósabb filingje lett" és ugyanolyan 90 fokos kanyarba ha egyesből belemegyek, akkor nem érzem azt, hogy kaparna... 

Ennyi igazából :)

 

Igen a marketing bullshit megy ezerrel a gyönyörűen animált bemutató videóktól a svájci alpokban való élményautózáson át a boldog autószerelő kinézetű családfőig :D

 

Üdv!

Előzmény: GPS (2579)
GPS Creative Commons License 2016.01.24 0 1 2579

 

 

"nem egyszer volt, hogy még nem volt fent a téli gumi és egy egyszerű kanyarban már kikapart a nyári gumival, ott ahol a téli még bőven fogta az autót,..."

 

Na ez az, amit még soha-senki nem ellenőrzött ugyanabban a környezetben.

 

mert nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek amikor kikapar a nyárija, azt mondja "Oké, most ugyanekkor, ugyanitt feltesszük a télit - oszt hadd lássuk a különbséget".

 

Az, hogy egy múlva a télivel nem kapar ki ugyanazon a helyen... az nagyon sok egyéb tényezőtől is függ, nem csak a gumitól.

 

Sőt, a (főleg jó drága) téligumi még egy fals biztonságérztet is ad, hisz "Sokba került, biztos nem fog megcsúszni".

Nem a frászt. Ahol csúszós, úgy csúszik a téli is mint a franc.

Jágen, ólmoson, tömör havon nemáá azt mondja nekem valaki, hogy nem. Úgy kattog az ABS a legkisebb fékezésre is, hogy rossz hallgatni.

 

Hányingert kapok, amikor a rajzolt animációkon faszául bemutatják hogy nyilna ki a kis recék és dobják ki magukból  beszorult havat. Aha, a rajzasztalon. Vagy a képernyőn.

 

Mert egyébként az első pillanatban tömör hólabda lesz a téligumiból is és a vastag, rátapadt hóréteg együtt forog a kerékkel

És akkor már felteszem a kérdést, hogy "Ugyan mi különbség van ahhoz képest, hogy ha egy nyárigumi lenne a hóburok alatt?"

.

Előzmény: aTeleTabi (2577)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.24 0 0 2578

Hello!

Szerencsére a gumis tőlem kb. 600m-re van, odáig remélem, hogy elmegy! :)

 

Üdv!

Előzmény: GPS (2573)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.24 0 0 2577

Hello!

 

Az én szerény véleményem annyi, ahogy tapasztaltam is, hogy azért a téli-nyári gumik között igen nagy különbség van, nem egyszer volt, hogy még nem volt fent a téli gumi és egy egyszerű kanyarban már kikapart a nyári gumival, ott ahol a téli még bőven fogta az autót, nyilván érzéssel, tapasztalattal el lehet lavírozni egy idei nyárival, de a téligumi azért az kell... a tavaszi-őszi szett... az szerintem is baromság, a gyakorlatban egy köztes hőmérsékleten (pl. őszi apon picit melegebb van) egy téli gumi inkább jobb , mint egy nyári, azaz biztonságosak mondható (nyílván +40 fokban nem olyan jó), szóval semmi értelme köztes szettet venni.

Javítsatok ki, ha nem így van :)

 

Üdv!
 

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2576

Jó ötlet ez a tavaszi- őszi gumi. Nem is tudom, hogy miért nem kötelező. Mindenki vegyen 16 szett gumit a talicskájára, amiből az aktuálison kívüli 12- nek a tárolásához kérhetne kedvezményes svájcifrank- kölcsönt...

Én maradok a beváltnál: ha muszáj, akkor a nyári césre egykét kotongumi keresztbekötve, és csá...

Előzmény: GPS (2575)
GPS Creative Commons License 2016.01.23 0 1 2575

 

Hát az semmi. Képzeld (ez még a tavaly volt) késő ősz táján - amikor menetrendszerűen megszólaltattak egy gumi-gurut valamelyik TV-ben - persze a csávó maga is gumikereskedő volt.

 

Na ezt figyeld miket kezdett mondani - azt hittem belevágom az autószifont a tévébe:

 

Na szóval az van (szerinte) hogy "A nyári meg a téligumik konstrukciója igen jól ki lett dolgozva az évtizedek alatt - ám vannak a tavaszi és őszi időszakok, amikor igazából egyik sem felel meg az évszaknak, így helyes lenne erre a periódusra is megfelelő gumira váltani."

 

Micsodaaaaa ???? Szóval van a nyári, meg van a téli gumi-szett... de aki ad magára, az beszerzi az őszi-tavaszi verziót is.

 

Egy rohadt nagy átverés az egész - beleértve a téligumi hisztériát is.

 

A legszebb az, hogy miután a szerencsétlen autósokra rábeszélik sok tízezer forintért a cuccot - után ők is elkezdik szajkózni a plusz 7 fokos dumát, meg hogy "Volt egy eset, amikor a téligumi megmentette az életét bla-bla-bla" - közben egy nagy frászt: úgy csúszik a téligumi is a havon-jegen mint a franc - az ónosesőről már nem is beszélve, mert azon kifejezetten életveszély.

 

Figyelem: ez csak magánvéleményem 40 év autózás után - mert egyébként mindenki azt tesz az autójára amit akar.
Őszi-tavaszi gumit is - azt meg pláne!

.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (2574)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2574

Csaknem négy évtizede vezetek, és az első kettőben azt sem tudtam, hogy létezik téligumi. Mégis eljutottunk bárhová.

Ma erősen túl van lihegve a téligumikérdés, de lagalább pörög a gazdaság. Tanulmányok ide vagy oda, az látszik messziről, hogy egy jó állapotú nyárigumi (nekem is kumho "C" van Vito- n) előbb megáll, mint egy határesetre kopott/ túlraktározott téligumi - ami nem a csúcs, hanem a megfizethető kategóriában szerepel...

Előzmény: GPS (2570)
GPS Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2573

 

Ha az a pár km mondjuk 2 km a gumisig - akkor nagyon lassan, a kertek alatt eldöcöghetsz odáig.

 

De én a helyedben felraknám a pótkereket és azzal mennék. Egy ilyen guminál nem lehet tudni, hogy mikor pukkan - és az tud ám mókás is lenni.

 

Arról már nem is beszélve, hogy milyen "jót tesz" egy ilyen gumi az egész futóműnek, felfüggesztésnek, stb.

.

Előzmény: aTeleTabi (2571)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2572

Persze, nem kell tréler... csak ötven fölé ne nagyon menj, felkészülve az azonnali megállásra, ha pukkan. Ezek a fajta sérülések szép lassan nőnek, majd ha megadja magát a kord, akkor hirtelen kifúj belőle a szél...

Előzmény: aTeleTabi (2571)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2571

Hello!

 

Szóval akkor merjek ezzel még menni pár km-t?!? :)

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (2569)
GPS Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2570

 

A Kumho az nagyon jó gumi - vetekszik a legnagyobb márkákkal. Tartósságban, legalábbis (mert a többi az úgyis csak póder).

 

Nekem a Leganzán volt és 65 ezernél lettek leszedve téligumizás okán - de sírt a lelkem, olyan állapotban voltak. Szinte hihetetlen, hogy ennyi km után tök egészséges, egyenletes legalább 3-3,5 mm volt benne még mindig - pedig a Leganza az nem egy könnyű bicikli.

 

Nokian téligumik kerültek a helyükre - amelyek bár qrva drágák voltak, szart sem értek havas-jeges úton.

Pedig állítólag ők értenek ehhez a legjobban.

 

Úgy csúsztak a 2 centis havon, hogy frászt lehetett kapni tőle.

Azóta csak megerősödött bennem a meggyőződés, hogy a téligumi egy rendkívül hasznos dolog - a gumikereskedőknek.

.

Előzmény: aTeleTabi (2568)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2569

Jól gondolod, ez erőteljesen vászonszakadt... azon a ponton a teherviselés minimális.

Előzmény: aTeleTabi (2568)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2568

Hello!

 

Sikerült megoldani a problémát!!! :) 

 

Az volt a rángatásnak, erőtlenségnek az oka, hogy az egyik gyújtáskábelem le volt csúszva és este, amikor hazaértem az autóval nem vettem észre. 

Eldöcögtem vele a szervizbe (életveszély volt a 20 lóerővel :D) és még haza sem értem, már hívtak, hogy kész van a vas. Meglepődtem kicsit és nagyon örültem, hogy csak ennyi a baja...

 

...mondjuk tegnap este meg észrevettem, hogy a frissen feltett téli gumijaim jobb elsője puklis és van rajta egy bemaródás, ami nem látszik újnak. Most még remélem, hogy a bevásárlást kibírja, aztán hétfő irány a szerviz, kap szépen vadiúj téli kumho-kat. :)

 

Itt van egy kép a hibás, sérült gumiról, ezt tegnap este csináltam : 

 

Na, ezzel már nem nagyon szabad menni, gondolom :D

 

Üdv!

 

Provata Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2567

Sziasztok! 

 

Leírom hátha valakit érdekel. Autó megy szépen húsz perce aztán elfogy az ereje annyira hogy a teherautók megelőznek, alig lehet gyorsulni. Motor szépen jár, de néha-néha remeg mintha csak két henger menne. Padlógázzal éppen elindul az autó. A fórum hozzászólások alapján dugulás, gondoltam, vagy a szűrő. Hazatérve többször leáll a lámpáknál de simán indul. A házunk előtt harminc méterre leáll és többé nem indul, na majd holnap megvizsgálom. Másnap autó elsőre indul mintha semmi baja nem lenne. Próba, megint leáll és néha nincs ereje, de már csak úgy indul be ha nem nyúlok a gázhoz indítózás közben és mikor elengedem a kulcsot nagyon lassan erőtlenül elindul. Érdekes hogy amúgy szép csendben jár a motor de nincs szívató pedig mínusz van.  Végül meglett a hiba, az elosztófedélben a az egyik gyújtókábelcsatlakozó és a kábel is finom zöldes porrá korhadt. 

fiest Creative Commons License 2016.01.23 0 0 2566

Jó a kérdés. ha üresen nem csinálja ....

akkor vagy váltó vagy futómű valamely darabja.

Előzmény: aTeleTabi (2562)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.22 0 0 2565

Sajna, azt passzolnom kell... :-(

Előzmény: aTeleTabi (2564)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.22 0 0 2564

Kedves W124E300TDT4MATIC, 

 

Ez egy 0.8-as, 99-es évjáraú Klya, azaz egyes Matiz.

 

Üdv!

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (2563)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.01.21 0 0 2563

Ha kettes Matyi, akkor sanszos valamelyik befecskendező...

Előzmény: aTeleTabi (2562)
aTeleTabi Creative Commons License 2016.01.21 0 0 2562

Hello!

 

Gondoltam , hog pár sorban leírom Nektek, hogy mik történtek az automobillal mostanság, ugyanis az elmúlt két-három hónapban megcsináltattam a kis Matizon ezt-azt.
Először is ugye volt egy télre való felkészítés, olajcsere, szűrők, tömítések, folyadékok, stb., kuplungbovden-csere.
Sajnos a szervizből úgy kaptam vissza, hogy "pöfögött... közvetlenül a motor után a flexicső szét volt pukkanva és olyan hangja volt, mint egy miniatűr impreza-nak :) ... na jó nem, igazából szörnyű volt, az erő is kiment az autóból miatta...
A flexicsövet kicseréltettem egy újra, a hangja, tökéletes, nem ráz nem, pöfög, mint az új!...

Aztán közben elhalálozott az akkumulátorom, vagy 3x is bikázni kellett, tudom, más is lehetett volna, de gyanítottam, hogy az, így azt is cserélni kellett (normális/elfogadható, hogy az új akkunak nincsenek kis fedelei? : csak egy szorító csavar szerű dologgal vannak odafogatva, az előző akkunál volt rendes kis kúp alakú saru és azon volt egy kupak, valószínű, hogy a kábelt is cserélem majd)

Gondoltam, hogy NA JÓ, akkor most már rendben vagyunk, teszteljük le, ma irány a Börzsöny! :)
Takoltam bele, most a OMW Max Mósö helyett az ócsóóbbik, standard lötty ment bele, 15 lityi.
Odafelé tökéletesen ment, ahol amennyivel csak lehetett, gyönyörűen falta a kilométereket.
Visszafelé, már-már majdnem otthon, az Üllői út kellős közepén elkezdett furcsa lenni, először azt hittem, hogy defektet kaptam, mert olyan furán rángatott. Megálltam, leellenőriztem, semmi.
Elindultam és újra csinálta... olyasmi tényleg, mint ha göröngyös betonúton mennék vele, és jellemzően alsóbb fokozatoknál csinálja... üresben megpörgetve semmi, viszont alig gyorsul, egy visszafordítóból kijőve alig ment el 50-ig...

Ha esetleg valakinek van erre ötlete, vagy, hogy honnan érdemes kiindulni :)

 

Üdv!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!