Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 1 napja 0 1 2973

 

Nem lehet összehasonlítani a gyári, válogatott alkatrészekkel történő összeállítást - azzal, amit mi csinálunk itthon, szedett-vedett alkatrészekből.

 

Ráadásul (nyiltan, vagy titokban, vagy bárhogy) - de a gyárban is létezik egy sorvégi gyors-bejáratás - aminek a mikéntje hétpecsétes titok.

 

Egyesek tudni vélik, hogy egy nagyon speciális összetételű porral kevert kenőanyaggal forgatják meg a motort (amit aztán le is eresztenek róluk) - amitől pont annyira simulnak össze az alkatrészek, amennyit kell.

 

Ezért van az, hogy a nulkilométeres motorok is tökéletesen tömítenek a hengerekben, finoman járnak, stb.

 

Nehéz ezt ellenőrizni, de lehet benne valami.

 

Az viszont biztos (mert azt láttam), hogy Győrben az A8-as motorokat (villannyal meghajtva) egy zongorahangoló fülü ember egytől-egyig végighallgatja a padon, mielőtt azok kimennének a gyárból.

A legkisebb gyanús hangra-zörejre a motor visszamegy vizsgálatra.

.

Előzmény: norinco (2972)
norinco Creative Commons License 1 napja 0 0 2972

igaz, hogy a mai gyártástechnológia sokkal precízebb mint a "hőskorban" amikor még javallott volt a több száz-kilométeres bejáratás, azért az új alkatrészeknek "össze kel szokniuk". szvsz ez természetes

Előzmény: viliapu2 (2971)
viliapu2 Creative Commons License 2 napja 0 0 2971

Ma a lánykám azt telefonálta, hogy egyre jobban meg a kisautó.

  A 3 fokos reggeli hőmérséklet ellenére sem fázott, jó a fűtés is.

Lehet kicsi össze kell érni az alkatrészéknek?

 

   Azért holnap ránézek ezekre a jelölésekre.

 

üdv: Viliapu

GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 2970

 

"Ezen csak egy fehér filctoll szerű jelölést láttam, lehet, hogy egy kicsit el van rakva?"

 

Ha el van rakva, akkor mocsok-szarul megy.

Ha valamiért a szíj átugrik egy-két fogat - hát azzal a motorral már nagyon nyögvenyelős az autózás.

 

Ezt nekem gyakorló szerelők mondták, akik láttak már ilyet - mert nekem személyesen nem volt alkalmam ezt kipróbálni, mert mindig rendkívüli odafigyeléssel állítottam be a vezérlést.

 

Tény, hogy a Matiznál is (de nem csak ennél) igen ótvarul van megoldva a jelölés.

 

Néha több centivel más síkban (pl. beljebb, a blokkon) van a jel, vagy még rosszabb, ha egy nyekló-nyakló eldeformált műanyag védő-deknin.

Így parázhat a szakember, hogy vajon jól látta-e hogy egy vonalban van-e a fogaskerék jele - a több centire lévő másik jeltől.

 

Láttam már segédeszközt is gyártani erre - lemezből vagy műanyag lapból L alakúra kivágott idomot - amivel pontosabban össze lehet sasolni a jeleket.

.

Előzmény: viliapu2 (2965)
norinco Creative Commons License 2 napja 0 0 2969

bocsi.

nem egymásfelé, hanem egyirányba.

a főtengelyé befelé(felfelé) a vezérműtengelyen lévő pedig a burkolaton lévő jelre néz(háromszög beütve a hátlapon, ami valszeg fehér akármivel festve van egy vonalat kell látnod a lemezen), azaz ez is felfelé

Előzmény: norinco (2968)
norinco Creative Commons License 2 napja 0 0 2968

a bordás-kerekeken lévő jel egymásfelé néznek

Előzmény: norinco (2967)
norinco Creative Commons License 2 napja 0 0 2967

a két bordás-keréken lévő jelnek(vezérműtengelyen és a főtengelyen), valamint a két tengelynek (vezérműtengely és főtengely) egy vonalban kell lennie

Előzmény: viliapu2 (2965)
viliapu2 Creative Commons License 3 napja 0 0 2966

Mielőtt készre szereltem minden működött.

  Egy 35 éves gépnél hamar előjöhet valami váratlan.

 

Előzmény: Laudat (2963)
viliapu2 Creative Commons License 3 napja 0 0 2965

Komplett kartergáz csövet kell vennem az biztos, mert a jelenlegi ragasztva-toldva is van.

 Azt a kis bigyót, már én is nézegetem egy ideje. Valószínű együtt rendelem meg.

 Lánykám azt telefonálta, hogy kissé lomhának érzi az autót.

 A vezérműtengely helyzeti pontja hol kell, hogy legyen?

Ezen csak egy fehér filctoll szerű jelölést láttam, lehet, hogy egy kicsit el van rakva?

 

Laudat Creative Commons License 3 napja 0 0 2964

Bocsánat  rosszul tudtam, nem a ferihez, ha nem a : refihez :-))

Előzmény: Laudat (2963)
Laudat Creative Commons License 3 napja 0 1 2963

Nekem 4 útemü robim van, azon gyujtás ráadása után (aksi van benne) minden világitás (index) 

mūködik, csak a tompitott, és a ferihez kell járni a motornak.

Ha ez segitség !

Előzmény: viliapu2 (2957)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 2962

 

Igaza van norinco szaktársnak - az a kis filléres bizbasz elég gusztustalan dolgokat tud művelni az alapjárattal, ha olyanja van.

 

Ráadásul észnél kell lenni vele - mert egyszer kaptam egy vadiújat a szervizben, tartaléknak, amit évekig nem használtam fel.
Amikor nagyjavítottam, a régit kidobtam a kukába, hogy betegyem az újat... ha már.

 

És döbbenet: szanaszét lett az alapjáratom a vadiúj szeleppel. Vagyis zsír-újonnan is már szar volt a szelep.

 

Láttál volna derékig a kukában, ahogy vadásztam a régi, kidobott szelepet - ami visszarakva azóta is a motoron van, pedig szerintem az még a gyári, 1999-es gyártmány.

.

Előzmény: viliapu2 (2957)
norinco Creative Commons License 3 napja 0 0 2961
Előzmény: norinco (2960)
norinco Creative Commons License 3 napja 0 0 2960

Előzmény: norinco (2959)
norinco Creative Commons License 3 napja 0 0 2959

Előzmény: norinco (2958)
norinco Creative Commons License 3 napja 0 0 2958

a PVC szelepet (szelepfedél és a szívócsonk között egy műanyag "bizbasz" :-) ) ellenőrizd le. ha nem zár le alapjáraton, akkor fals levegőt szív, amitől magasabb lesz az alapjárat.

Előzmény: viliapu2 (2954)
viliapu2 Creative Commons License 4 napja 0 0 2957

Köszi a dicséretet!

  Kompresszió mérőm nincs, viszont úgy vélem némi járatás után, ha összekopnak az új gyűrűk a hengerekkel csak jó értéket lehetne mérni.

 Korábban is jó erőben volt a motor, csak a mértéktelen olajfogyasztás kényszerített olyan munkára, amit nem szeretek. Az autószerelés nem az én világom. 

 Amit meg kell venni ahhoz, hogy jó legyen a gép mindenki beszerezné.

Félmunkának nem szabad nekiállni.

  Viszont hiába adok sok ezret alkatrészekre, dolgozhatok vaktában szaktudás nélkül.

Összeraktam a motort, be is indult, nem is füstölt, de támogatás nélkül, még mindig lucznik varrógépnek eladható lenne a hangja alapján.

  Amikor a szakirodalom és a hozzáértők támogatása párosul az elszántsággal többet lehet ugyanabból az alapból kihozni.

  Még egyszer is köszönet mindenkinek mindenért.

Most kicsit félre teszem ezt a projektet, mert vasárnapra kész kell lennem a stream-el.

 A világítás szívat, de nagyon.

 Bocsánat egy kis off.

 

  üdv: Viliapu

Előzmény: Laudat (2955)
mj620di Creative Commons License 4 napja 0 0 2956

Köszönöm szépen,ismerem őket,nekem is van kedvezményem náluk.mrk s.

Előzmény: Laudat (2953)
Laudat Creative Commons License 4 napja 0 0 2955

Nagyon komoly munkát végeztél.. gratula !!, jó lett volna meg mérni a kompressziót , előtte

és utána.

Nem kevés anyagi befektetés, és a te munkádat is figyelembe véve, menyit dob a 

motor teljesítményén ?

Előzmény: viliapu2 (2954)
viliapu2 Creative Commons License 4 napja 0 0 2954

Ma beállítottam a szelephézagot.

http://indavideo.hu/video/szelepbeallitas

 

Hát a varrógép ki lett véve belőle.

Az alapjáratot kell még visszavennem egy kicsit, mert az megemelkedett.

 

Laudat Creative Commons License 4 napja 0 0 2953

Szia.

Küldtem képeket,  de  keresd meg  ZSU kft   ez  Bpest  Csepelen van .

Én is itt vásároltam sok mindent   pl (lengökart, szilenteket) stb 

Ha jólláttam 2005 -ig egyformák.............a lengökarral nayon megszenvedtem !

Ha kell van 30%-os kedvezményem.

Előzmény: mj620di (2952)
mj620di Creative Commons License 5 napja 0 0 2952

Akkor ezt vehetem 100 % os nak?

Előzmény: harcsasanyi (2950)
mj620di Creative Commons License 5 napja 0 0 2951

Én is arra tippeltem.Komplett futóművet kell cserélnem az egyik oldalon elől,és neten venném a cuccot ,de akkor az a lényeg hogy megvehetem az egyes matiz gólyalábát,csonkálványát ,lengőkarját a kettes matizba.

Talán annyi hogy abs es e vagy nem .ott lehet különbség.

köszönöm.

A linket is ,jó sok infó van benne ,de ezzel kapcsolatban nem találtam konkrétumot.

Előzmény: harcsasanyi (2950)
harcsasanyi Creative Commons License 5 napja 0 0 2950

A futómű teljesen megegyezik az egyes és a kettes matizban sőt még az első sparkban is!

Előzmény: mj620di (2948)
norinco Creative Commons License 5 napja 0 0 2949
Előzmény: mj620di (2948)
mj620di Creative Commons License 5 napja 0 0 2948

Sziasztok!

Rég jártam erre.

Azt szeretném kérdezni hogy nem e tudja valaki hogy az egyes és kettes (2003tól) matiz gólyalába,lengőkarja,csonkálványa meg egyezik e ?

Illl nincs valami doksi a műszerfal kiszerelésével kapcsolatban? (2es)

Előzmény: harcsasanyi (2947)
harcsasanyi Creative Commons License 2016.04.21 0 0 2947

Én saját magam szereltem be a komplett szervót két éve !Bontóban vettem kompletten 25 ezerért! Egy nap alatt kész lett és azóta is imádom!

Előzmény: Nitro92 (2944)
norinco Creative Commons License 2016.04.21 0 0 2946

hívj fel

Előzmény: viliapu2 (2945)
viliapu2 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 2945

Bár én laikus vagyok, max. annyit vesztettem, hogy nagy lett a szelephézag.

  Gondolom ettől, még nem megy tönkre a motor. Sokat nem megy.

Biztosan ez is befolyásolja a teljesítmény csökkenést.

  Szombaton a szakirodalom segítségével megpróbálom belőni.

 

Előzmény: fiest (2941)
Nitro92 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 2944

Sziasztok!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Anyósom Matízjába szeretnék szervót szerelni, mert hiányolja belőlle.

 

Valami szakírofalom illetve tapasztalat van ezzel kapcsolatban? 2003 as 800 as motorral szerelt.

 

Ha van valakinek elado komplett szettje azt is meghallgatom. 

 

Előre is köszönök minden segítséget.

Üdv. Nitro92

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!