Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

norinco Creative Commons License 13 órája 0 0 3065

a probléma az, hogyha nem egyforma a kettő, akkor más lesz a dőlésszög, és a matildon nem lehet dőlést állítani. persze van egy tűrése. amikor műhelyben cserélték, feltetettem a padra, bár mondta a szaki értelme nem sok van, mert nem lehet dőlést állítani -volt eltérés a két oldal között. szerinte benne volt a tűrésben (én nem tudom mekkora különbségek elfogadhatók még)

Előzmény: viliapu2 (3064)
viliapu2 Creative Commons License 13 órája 0 0 3064

Nem értem , miért érdemes megkockáztatni  2 gumit .

 A későn észlelt helytelen futómű beállítás sokban fájhat.

Amennyiben az után gyártott alkatrész amit benyomsz 20 perc alatt nem azonos a gyárival, már meg is változtatja a geometriát.

 

Előzmény: GPS (3059)
norinco Creative Commons License 14 órája 0 0 3063

nálam van kettő kiszerelt és kettő bentlévő. egyesével lettek kicserélve. elsőt műhely cserélte, a másodikat én. amit én cseréltem azt leméreteztem azzal, amit betettem. nem voltak egyformák... de egyébként igazad van (ha egyformák lennének a lengőkarok :-) )

Előzmény: GPS (3062)
GPS Creative Commons License 22 órája 0 1 3062

 

"a kormányösszekötőkön kell állítani, amit nem kell megbontani a lengőkar cseréhez, így nem változik. kerékdőlést meg nem lehet állítani matildokon. ezért tanácsos párban cserélni a lengőkart."

 

Miért is kéne párban cserélni?

 

Ha a darab identikus a kicserélttel - mi a fenéért kéne cserélni a másikat is?

 

Ez pont olyan hülyeség, mint ha az egyik hátsó munkahenger folyik - akkor kicseréltetik a másik oldalit is, amelyik még tökéletes. Miért is?

Persze, a szerviznek jól jön (hisz hatalmas a jutalék az alkatrészen + a munkadíj) - de nekünk, miért is lenne jó kicserélni (kidobni a kukába - a pénzünkért) a jó alkatrészt is?

 

Sose felejtem el: 1 darab hátsó munkahengerem folyt.

Szorított az idő, a kempingben laktunk, ajánltak egy műhelyt. Tehát feladat: kicserélni egy darab,  szivárgó munkahengert.

 

Műhely javaslata:

 

- Mindkét munkahenger cseréje.
- Mindkét oldali fékbetétek cseréje (4 mm ferodó volt mindenhol)
- Fékdobok leszabályozása (bazmeg, tökéletes mindkét fékdob - de azért esztergáljuk ki, bakker)
- Munkadíj

 

Összesen: 58.900 ezer Ft

 

Értitek? 1 darab, 5 ezer Ft-os munkaheger cseréjéért.

 

Daliás, mi? Na mentek a picsába.

Na, kb. így kell kicserélni mindkét oldali kormányösszekötőt is :-)))

.

Előzmény: norinco (3060)
norinco Creative Commons License 22 órája 0 0 3061

gyorsabb voltál :-)

Előzmény: GPS (3059)
norinco Creative Commons License 22 órája 0 0 3060

Vili, a kerékösszetartást, -ha jól tudom- a kormányösszekötőkön kell állítani, amit nem kell megbontani a lengőkar cseréhez, így nem változik. kerékdőlést meg nem lehet állítani matildokon. ezért tanácsos párban cserélni a lengőkart.

co-kibocsátás: obdII progik tudnak mutatni értéket, bár azt nem tudom, hogy a matizI-nél -mivel régi csatival szereltek,- rá lehet-e dugni esetleg egy átalakítóval a kiolvasó kütyüt.

Előzmény: viliapu2 (3058)
GPS Creative Commons License 22 órája 0 1 3059

 

De a kerékösszetartás beállítást meg kell csinálni így is- úgy is.

 

Ebben nem teljesen értünk egyet.

Én már elvégeztem ezt a műveletet - tök feleslegesen. Nullás volt a korrekció - vagyis csere után is tökéletes volt a futómű geometria.

 

Ha viszonylag tűrhető alkatrészt rak be az ember és egy korrekt szervizben cserélteti (lehetőleg NE márkaszervizben) - akkor semmit sem kell utánaállítani a futómű-geometrián.

.

Előzmény: viliapu2 (3058)
viliapu2 Creative Commons License 22 órája 0 0 3058

Igazad van, hogy érdemes párban cserélni.

  De a kerékösszetartás beállítást meg kell csinálni így is- úgy is.

 A könnyű karosszéria ellenére gumizabáló lehet a gép e nélkül.

 Az idővallumot én is nagyon kevésnek tartom, de van nálunk jobb és gyorsabb szerelő.

 A nagyobb gond a co kibocsájtás .

  Ahhoz kellene némi diagnosztika. Műszeres mérés és nem kevés mechanikai ismeret.

 

 

 

Előzmény: Laudat (3057)
Laudat Creative Commons License 2 napja 0 0 3057

Lengőkar csere, és ebben benne van az alsó göbfej,és érdemes párban cserélni + oldalanként 2-2 szilentet cserélni.  nekem előtte kopogó hangot adott !

klubtársam 20 minutés ajánlata, hát ??   arra jó hogy átgondolom, majd 4 cent pálesz, majd egy pohárka sőrike...........azt megemelem, kerék le, alábakolás,kormánygömbfej le . alsógömbfej (kúpos)

le, szilentek ki, és ha "szerencse csillagzat alatt születtél", sajnos én nem :-(( ... akkor ki tudod tekerni

  a csavart , ( nekem, letört a csavar feje). úgy be voltak rohadva!! majd az új vissza, a szilenttet elég problemás vissza tenni

Előzmény: Alfa-Zsola (3055)
GPS Creative Commons License 3 napja 0 0 3056

 

Nem akkora marhaság ez - csak idióta a névválasztás.

 

A "csap" szót ebben az esetben nem "kerticsap" -ként kell értelmezni, hanem szár-ként.

 

Lásd, a bútornál is használnak "csapot" (magyarul: tiplit :-))) - és abban sincs egy szál vízcsap sem.

 

De itt a lexikon, a 2.-es pontnál megtalálható: http://wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Csap

 

Szóval egy olyan rudacskáról van szó, amelyiknek a végén egy golyó található - és az nem más, mint a gömbcsukló.

 

Mondok erre másik példát, szintén autóst: a kormámyösszekötőt, amelyik a kerékeagyat húzgálja jobbra-balra kormányzáskor, azt "csapszeg-szár" -nak hívják (csakhogy ez "hivatalos" is).

 

Szóval nyugi, az alsó gömbcsuklóról van szó - az ha mozog, azt tényleg ajánlatos cserélni - lengővel együtt, természetesen.
Nem nagy tétel, pár ezres cucc és 20 perc alatt ki van cserélve 

(kivéve ha márkaszervizbe viszed, mert ott tényleg sokba kerülhet).

.

Előzmény: Alfa-Zsola (3054)
Alfa-Zsola Creative Commons License 3 napja 0 0 3055

Ez elő műszaki lett volna, csak azt mondták, hogy ha műszakilag minden ok, akkor megkapja a műszakít, ha nem, akkor egy átnézés lesz és az árát beszámítják majd az éles műszakiba.

A műszerfal nem jelez semmi hibát. 

A szokásos karbantartásokat mindig időben, márkaszervízben kapta meg az autó. Legalább is, négy éve, mióta a családnál van a kocsi. Hogy előtte hol volt és mit kapot, azt nem tudni. A sóginőm 20 ezer km-el vette négy vagy öt évvel ezelőtt. Sokat nem kellett ráköltenie, de többször lett vontatva a márkaszervízbe, mert cserbenhagyta. Gyújtás problémái voltak, ill. most novemberben komplett ac pumpa csere volt. Márciusban kipufogó rendszer és hátsó lengéscsillapító csere történt. (Egyedül közlekedik vele, munkába járásra használja. Városon belül, (Győr) és 20 km-es környékén.)

Előzmény: viliapu2 (3053)
Alfa-Zsola Creative Commons License 3 napja 0 0 3054

Tudom. Hogy golyós csap a kerti csapon van. De, tényleg ez van felírva, sőt! nyomtatva. Hétfőn bemegyek a szervízbe és megkérdem a T.urakat, hogy ezen ők mit értenek!?

Előzmény: mj620di (3052)
viliapu2 Creative Commons License 3 napja 0 0 3053

Ezért érdemes elő műszakira vinni az autót.

  Minden kiderül a járműről.

A golyóscsap nem a gépkocsik alkatrész bázisát növeli.

  El tudom képzelni a lengőkar gömbfej hibájára utaltak. Ezt egy mezei autószerelő megmondja percek alatt.

 Nem drága a cucc, csak a csere után egy futómű beállítás nélkülözhetetlen.

 A jelenlegi útviszonyokat tekintve könnyen előfordulhat, hogy tönkre megy.

  Ma mentem ausztriai erdősáv úton jobb, mint a 84-es főút.

A második kérdésedre én is egy kérdést teszek fel.

  Mennyit fut átlagosan az autó?

A lánykám autójában is nevetséges kilométer mennyiség mellé , brutális olajfogyasztás párosult.

 Valószínű műszakin el is bukott volna.

Silány minőségű olaj és elhanyagolás cudar dolgokra képes.

  Ma nagyon szépen muzsikál és a munkámon felűl nevetséges pénzért tettem rendbe.

Nagyon jó szakik segítettek ötletekkel, szakmai ismeretekkel, sőt , még segédanyagot is kaptam.

 Légszűrő, gyertyák, olajcsere mikor volt? Ezek is befolyásolják a kipufogó gáz összetételét.

  Van, még a katalizátor és a lambda szonda hibája.

 A gyújtás rákapcsolása után a műszerfalon világít egy sárga lámpa.

 Ez max 20 másodperc után ki kell aludjon és nem is szabad újra működnie a következő indításig.

   

 

  

  

Előzmény: Alfa-Zsola (3051)
mj620di Creative Commons License 3 napja 0 0 3052

Golyóscsap a kerti csapon van.

Golyós csapágy lehetne,de akkor kerékcsapágyat irtak volna.

Úgyhogy ez így rejtély.

Az emissziós érték a co mérésnél van,magyarul megmérik a kipufogó gázt hogy határ értéken belül van e vagy sem.

Előzmény: Alfa-Zsola (3051)
Alfa-Zsola Creative Commons License 3 napja 0 0 3051

Sziasztok!

Tudnátok segíteni?

A sogornőm ma volt műszakin a matizával. Nem sikerült...

Azt írták rá, hogy "alsó golyóscsap csere"! Ez mi? Van más neve?? Mert ilyent még nem hallottam. A neten se tudtam rá keresni..

Meg még azt írták fel, hogy "nem jó az emisszíó". Mi lehet? A kocsiba nincs még 60ezer km....

Köszönöm!

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 6 napja 0 0 3050

Mi bajod a kék Matyimmal?!? :-))

Előzmény: GPS (3049)
GPS Creative Commons License 6 napja 0 0 3049

 

riadó! most jól megvizsgálnak. jó értékeket kérünk...

 

- Gyula, mennyi CO-t mértél annál a kék Matiznál?

- Mennyi legyen, főnök?

.

Előzmény: puckandúr (3046)
fiest Creative Commons License 6 napja 0 0 3048

Ez (remélem ) nem wv hogy csak akkor adjon jó értéket ha műszeren van.....

 ahogy nézem a 2es és 9es lábra megy . (de lehet tévedek) abból csak az egyik van bekötve a másik üres....

Előzmény: puckandúr (3046)
norinco Creative Commons License 6 napja 0 0 3047

:-)

mivel szerintem csak azt érzékeli, hogy milyen kiolvasó van rajta, a vezérlő (ECU) működését nem befolyásolja, hogy rajta van-e vagy nincs a zárókupak.

Előzmény: puckandúr (3046)
puckandúr Creative Commons License 6 napja 0 0 3046

Vagy azt, hogy riadó! most jól megvizsgálnak. jó értékeket kérünk...

 

Vicc volt :)

 

Mondjuk nejem fél évig járt nélküle, mert itt maradt a spájzban. semmi változás nem volt.

Előzmény: norinco (3037)
fiest Creative Commons License 2016.05.23 0 0 3045

matiz légkondi tömités készletet hol találok?

 érdemes megvenni előre?

 stb...

 

Laudat Creative Commons License 2016.05.22 0 0 3044

Előzmény: Laudat (3043)
Laudat Creative Commons License 2016.05.22 0 0 3043

 

Váltó bowden csere .

Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2016.05.21 0 0 3042

Valszeg az egyik váltóbowden elszakadt.

Előzmény: Petyka1968 (3041)
Petyka1968 Creative Commons License 2016.05.21 0 0 3041

Sziasztok!

Segítséget kérek. A váltó 2-es, 4-es és R fokozata az egyik pillanatról a másikra elszállt. Ha sebességbe teszem, nem megy, de nem is fullad le.

Teljes váltó csere?

Mit javasoltok? 

mj620di Creative Commons License 2016.05.21 0 0 3040

Nincs valakinek véletlenül egy bal első pocsvédője?

fiest Creative Commons License 2016.05.20 0 0 3039

a kép adja hogy hol a villa sajnos a lábkiosztást nem tudom hogy van. az egyik a legelső a másik a felsősor 2. lába ennyit tudok.

 attól függ honan nézzük

Előzmény: GPS (3036)
hajasima Creative Commons License 2016.05.19 0 0 3038

Köszönöm szépen a segítséget!

 

Üdv: Lajos

Előzmény: mj620di (3024)
norinco Creative Commons License 2016.05.19 0 0 3037

 

http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0007_06-Jarmudiagnosztika/4_lecke_obd_eobd_fedlzeti_diagnosztika.html

 

szvsz vmi olyasmi lehet, hogy a csatlakozó jelez az ECM-nek, hogy nem kiolvasó üzemmódban van, azaz nincs rajta kommunikációs port. bár ahogy kivettem úgy tűnik, hogy nincs bekötve, ill. járműspecifikusan bármire használható. de feltételezem, hogy azt jelzi, hogy rádugtak-e vmit. lehet, hogy a gyári scennert jelzi, hogy az van-e rajta, és nem vmi kínai(kupak ellenállás R0, gyári R1 kínai Rx, és ettől függően érhetők el bizonyos funkciók)

Előzmény: fiest (3035)
GPS Creative Commons License 2016.05.19 0 0 3036

 

Ha megnéznéd, hogy az OBD hanyas lábait köti össze az ellenállással - máris okosabbak lennénk, hogy mi a fenét csinál ez ott.

.

Előzmény: fiest (3035)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!