Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
sebike05 Creative Commons License 27 órája 0 0 1865

most kellene 3x cserélni....

Előzmény: fiest (1863)
GPS Creative Commons License 1 napja 0 0 1864

 

Ha bármilyen (pláne minőségi) fagyálló szivárog a rendszerből - az nem a fagyálló hibája, hanem a RENDSZER LUKAS valahol.

 

tehát inkább azt lenne ajánlatos megkeresni - mintsem a fagyálló minőségét firtatni.

 

Egyébként az aluvédő fagyálló semmilyen kárt nem okoz a Matiznak - pláne hogy egy halom aluminium alkatrésszel találkozik a fagyálló ebben a motorban is.

 

Ha ereszt valahol - hát ereszt - azt kell megkeresni.

Néha nagyon nem könnyű dolog ez ám - pláne a mondjuk havi 0,5 liter vesztességet a legnehezebb megtalálni.

.

Előzmény: ForRumos (1862)
fiest Creative Commons License 1 napja 0 0 1863

Apám opel corsajaban  narancs szinű van /volt eredetileg  azóta sem kellett hozzá nyulni 11éves az autó  újonnan vetük. semmi baj sincs vele...

Előzmény: ForRumos (1862)
ForRumos Creative Commons License 4 napja 0 0 1862

Német autóinkban ez a pirosas hűtőfolyadék volt. Alu motorokban használható fagyálló. Ez volt itthon, ezt tettem a Matizba. De az prüszkölő kifelé már egy éve. Sima desztvizzel meg kutya baja :)

Előzmény: fiest (1861)
fiest Creative Commons License 4 napja 0 0 1861

G12? az meg mi?

 

Előzmény: sebike05 (1860)
sebike05 Creative Commons License 5 napja 0 0 1860

Semmi gond a G12 vel a fagyálló agreszívebb mint a víz azért nem fogy mert ahol a fagyálló utat talál magának a víz nem fog lerakódások általában az alsó pontokon vannak mint pl hűtő alja vagy a fűtőradiátor

Előzmény: ForRumos (1859)
ForRumos Creative Commons License 5 napja 0 0 1859

Szia, biztos emlékszel. 1 éve kínlódunk a fogyó hűtővízzel. Időnként kinyomott menet közben pár decit a tágulási tartályból. Utána töltés G12 és vártuk a következő utántöltést. Senki nem találta meg a konkrét hibát. Valószínűleg, ahogy írtad is, van benne kis iszap és időnként eldugít valamit a hűtőben időnként.

Apám is leszedné majd , ahogy Te is írtad a hűtőrendszert és átmossa mégegyszer. Ehhez jó idő kell, és nekem pont nem kell az autó, mikor ráér az apám a munkára. Szóval már 2 hónapja tervezzük .)

Viszont amióta nincs fagy, és csak ionizált vizet öntök utána, egyre kevesebbszer lökte ki a motor magából. Már valószínűleg nincs is benne G12 csak nyomokban. És kb 2 hónapja nem fogy a hűtővíz. Tökéletes lett.

 

Kérdés. A G12 a német autókba való. Nem lehet, hogy a Matizban kárt okoz? Nekünk ez van. 

Előzmény: harcsasanyi (1856)
harcsasanyi Creative Commons License 5 napja 0 0 1858

Köszönöm!

Előzmény: sebike05 (1857)
sebike05 Creative Commons License 5 napja 0 0 1857

A párától ragadt fenn a szén nem a fedél hibájától,a rozsdásodás meg a rossz minőségű fagyállótól van a vízpumpával nincs semmi gond...

Előzmény: harcsasanyi (1856)
harcsasanyi Creative Commons License 5 napja 0 0 1856

Szervusztok!

Tavaly foglalkoztunk az elosztófedéllel,hosszú kérdezősködés és tapasztalatgyűjtés után vásároltam egy DAC rendszerű eredeti gyári elosztó fedelet és a hozzávaló rotort,gondolván hogy ezekkel sokáig nem lesz gond és jó pár évig majd hibátlanul működik!!! Sajnos 17000km után fossáment benne a középen lévő grafit elektróda,beszorult és mivel nem érintkezett a rotorral annak a tetejét is összeégette! Kérdésem az lenne hogy melyik utángyártott fedélnek hosszabb az élettartama? 

   Másik nagy problémám szintén tavaly nyáron kitakaritottam a hűtőrendszert vettem hozzávaló tisztítószert és utána szet is bontottam leszedtem a vízcsöveket kiöblítettem a hűtőt is és a motorba is bespricceltem. Majd feltöltöttem rozsaszin fagyállóval és ioncserélt vizzel ,egy jó fél év múlva elkezdett barnulni a folyadék,de most már alig látom a szintet a kiegyenlítő tartály oldalán!! Ami még feltűnik de már többen is beszámoltak róla hogy a kiegyenlítő tartályba már 90km/h sebességnél is mocskos nagy háború zajlik ! A vizpumpa nagyon keveri a vizet, olyan mintha túl lenne méretezve ehhez a kis motorhoz!!!!! Mit lehetne ezekkel csinálni???

sebike05 Creative Commons License 5 napja 0 0 1855

Üdv

 

Neked a Style csomagos(nálunk hívták így) kivitel tetszik kint több van belőle mint itthon  ezért mostanában sok jön be belőlük és sajnos sok nepper nem költ rá ,hogy úgy is nézzen ki mint ahogy kell mert egy ilyen első lökhárító ha nincs meg vagy megsemmisül 80-100.000Ft ba kerül mindennel,ellentétben a régivel amiből van utángyártott  (14000Ft) és csak 1 darabból áll

Csak 2007 től volt ez a fajta és csak a a magasabb felszereltségben.

A motor az nem tönkremenős a befecskendező szokott rajtuk tönkremenni a jó magyar üzemanyagnak hála.

Sajnos a generátor elég gyenge pontjuk volt,hogy állásában tönkrement nekem.

És most jön a közhely állapotot nem km állást veszünk tőlem most vittek el egy 2009/12 havit leszervizelve névreírva 1,2M ft ért.

Milyet szeretnél és mennyit szánnál rá tudok pár darab eladót 600.000-1M ft között 2005/08-2008/10 hó közt 44.000-96.000Km közt alap és fullos felszereltségben van ami esztétikai hibás és olcsó egy teljes festés kellene neki de lényegesen olcsóbb jégvert 2007/10 havi 1.0 4hengeres 4 légzsák 4 elektromos ABS 2elektromos fűtött tükör ködlámpa tetősín syle csomag klima ez a legmagasabb felszereltségű vizsga 2017/12 hó 600.000ft a teljes festését megcsinálnák 180.000Ft ba de kinőttük és nem akarunk rá költeni 

Előzmény: QNorbi (1853)
GPS Creative Commons License 2015.05.21 0 0 1854

 

"Szinten kerdesem az is, hogy mennyi ezeknek a motoroknak az elettartama ill. mennyire befolyasolja a megbizhatosagukat a kor?"

 

A kifejezetten tartós motorok közé tartoznak. Romániában iparszerűen taxiznak velük - ezerszámra - és a 300 ezer km megszokott futásteljesítmény két nagyobb javítás között.

Pedig az nem kis igénybevétel.

 

Ha kinéztél egyet, csak egy dolgot vizsgálj meg rajta: egyezz meg az eladóval, hogy mielőtt megveszed, elviszed egy általad megjelölt műhelybe (vagy inkább vizsgaállomásra) ahol meg tudják mérni a kipufogógázt (a CO-t).

 

Ha az rendben van annyira, hogy azzal bármikor átmenne a vizsgán - akkor az a motor és a tartozékai mind rendben vannak.

Ugyanis bármi hibádzik (kopott motor, katalizátor, lambdaszonda, bármi) - az rögtön megnöveli a CO értéket és már gond átvinni a vizsgán - de főként azt jelöli, hogy valami nincs rendben a motor körül.

 

Ezt akkor is csináld meg (!) ha az eladó esküdözik, hogy 3 hete vizsgáztatta és minden a legnagyobb rendben volt.

2-3 ezer Ft egy ilyen mérés, 5 perc alatt kész van - de rengeteg fejfájástól mentesít, ha gond lenne a motorral.

 

Ha az eladó nem megy bele ebbe a kis mérésbe - akkor tud ő valamit, amit szerinte neked nem kellene tudnod.

 

Figyelem: rossz CO-val a motor még jól működik, csak épp a vizsgán bukik meg és egyéb gondokat is okozhat rövid idő alatt.

.

Előzmény: QNorbi (1853)
QNorbi Creative Commons License 2015.05.21 0 0 1853

Sziasztok,

Lehet, hogy nem jo helyen jarok a kerdeseimmel, akkor mea culpa es kerdezem, hogy melyik forumot javasolnatok :)

 

Nezelodok a hasznalt autok kozott, szeretnek vasarolni egy Sparkot a felesegemnek.

 

2006-2009-es zonaban keresek a kb 700khuf-1MHuf savban, jol felszereltet (kb fullos), viszonylag keves kilometerrel, 800-as motorral.

Az a fajta tetszik, aminek karpitos az ajtaja, illetve az elso spoilere nem grillracsos, hanem nagylyuku es a spoiler elol-hatul ugy van szinre  fujva, hogy alul egy savban fekete.

A kerdesem az, hogy ezek a dolgok mihez kothetok? Azt hittem, hogy evjarat, vagy felszereltseg fuggo, de ezek ugyanugy vannak 2006-2007-es autokban, mint 2009-esekben, es ugy tunik, az is mindegy, hogy Plus vagy Star a felszereltseg.

 

Szinten kerdesem az is, hogy mennyi ezeknek a motoroknak az elettartama ill. mennyire befolyasolja a megbizhatosagukat a kor? Ha alapvetoen ugyanolyan jo allapotu es felszereltsegu autot talalok 2006-osban 700kHUF korul 140000km-el es 2009-eben 95000km-el 1MHUF-ert, akkor megeri a 2009-esert az a plusz 300khuf?

 

Es ha mar itt vagyok, megkerdeznem azt is, hogy mik a tipushibak, mikre erdemes figyelni a vasarlaskor?

 

Koszi:

Norbi :) ///

fiest Creative Commons License 2015.05.18 0 0 1852

nem is lenne rossz ez 

 

 

Előzmény: oveipreib (1851)
oveipreib Creative Commons License 2015.05.18 0 0 1851
Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2015.05.10 0 0 1850

Elvitték :-(

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (1848)
adingos Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1849

Hátsó üléslap fel, a nagy kerek műanyagot pattintsd fel ovatosan mert alatta vezeték van. Húzd szét a csatlakozót. Szedd ki a csavarokat körbe amit 8-as kulcs fog. Szedd szét az elektromos csatlakozót, és a beznin csöveket(oldalát benyomod és lehúzod) vedd le a bilincses benzin csövet. Emeld ki a nagy fehér műanyag poharat. Húzd le a pumpa csatlakozót, majd a gégecsövet vedd le(ha lehet alúlról, de mindegy). Gyengéden vékony csavarhúzóval nyúlj alá a 3db pattintós fülnek (óvatosan mert könnyen törik. Húzd szét a poharat, majd húzd ki az aljából a pumpát.

Egy vékony csavarhúzóval pattintsd le az aljáról a szűrő biztosítóját, majd húzd le a szűrőt róla.

Fújasd ki a szűrőt levegővel, töröld ki a pohár(nagy fehér ibrik)belsejét, vagy fújasd ki levegővel.

 

Összerakás ugyan ez csak fordított sorrendben. Ha sérül a gégecső leszedéskor, semmi gond, vásznas gumicső a megoldár 2db 10-16-os ava bilicsel.

 

Ha mindent összeraktál, adj gyujtást a kocsinak, és hallgasd zúg e a pumpa. Közben a levegőt is kinyomja. Ha eléri a 3atm nyomást, elhallgat. Ekkor lehet indítani. Pöccre indulnia kell a motornak.

Feltéve, ha a tank alatti üzemanyag szűrőt is kicserélték.(ez csak aknáról fog menni)

Előzmény: g.csilla (1847)
Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1848

Sziasztok!

 

Tudom, hogy itt mindenkinek matiza van, de hátha kell még egy valakinek :o)

 

Eladó a nejem matiza:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/matiz/daewoo_matiz_0.8_s-8959431

 

Bővebben és még több kép privátban.

 

Tizedes

 

g.csilla Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1847

Kár, hogy nem csináltál róla videót, az alapján talán nekem is menne! :-) Így ki tudja meddig fog a szerelőnél sínylődni az autó csak emiatt. 

Előzmény: adingos (1846)
adingos Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1846

Miért ne segítsek, ha nekem is segítettek. Nekem is jól esett a gyors tanács és a segítség.

 

Halkan megsúgom, az egész pumpa csere nálam 15 percig tartott.

Előzmény: g.csilla (1845)
g.csilla Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1845

A szerelő már belefutott ebbe, hogy nem jó a hozzá írt szivattyú, így ígérte, hogy küldi majd a hozzávalóról a képeket, de eddig még nem tette meg sajnos. Amint megkapom továbbítom! Nagyon szépen köszönöm! Nagyon kedves és segítőkész vagy! :-)

Előzmény: adingos (1844)
adingos Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1844

Pedig mindenképpen az eredetit kellene fotózni, mert te is úgy jársz mint mindannyian. Más van a katalógusban, és más az eredetileg beépített.

 

Ide küldhetet az adatokat :  adingo@invitel.hu 

Előzmény: g.csilla (1843)
g.csilla Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1843

Nekem valamiért nem írja ki a publikus e-mail címedet. :-( Most arra várok, hogy a szerelő átküldjön egy fotót egy pont olyanról, amit a net-en talált, mert a műhelyből már eljött, így nem tudok menni fotózni. :-(

 

Előzmény: adingos (1839)
adingos Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1842

Bocs, ez nem idevaló téma. Rossz helyre ment.

Előzmény: adingos (1841)
adingos Creative Commons License 2015.05.09 0 0 1841

Szépül és tisztul a P55.  :-))))

 

       

g.csilla Creative Commons License 2015.05.08 0 0 1840

Köszönöm szépen a gyors válaszodat! :-) Jelenleg a szerelőnél csücsül az autó, állítólag holnap tudja megmondani a pontos árat, ha szétszedi. 30-on felül biztos nem fogok neki fizetni, akkor elhozom és hívlak. Köszönöm! :-)

Előzmény: adingos (1839)
adingos Creative Commons License 2015.05.08 0 0 1839

Ha nem tiszta valami, hívjál fel. 06 20 3262897

Előzmény: g.csilla (1837)
adingos Creative Commons License 2015.05.08 0 0 1838

Szia !

Sajnos igen. Én magam cseréltem ki a pumpát. csak az uj kell hozzá, és némi uj gumicső, meg 2db 10-16 os bilincs. A sima átlátszó benzincső nem jó, mert 3atm nyomás és meleg benzin szétlöki a csövet. Ha kell kép a csőről, szólj. Mindenek előtt szedjétek ki a régit, fotózd le minden oldalról, mert lehet, hogy neked meg pont az a jó bele ami nekem nem lett jó. Nekem 14ezer volt az uj  ami nem jó az enyémbe.

Előzmény: g.csilla (1837)
g.csilla Creative Commons License 2015.05.08 0 0 1837

Szia! Én épp most vagyok pumpa csere előtt, legalábbis azt mondták, hogy az lehet a baj, de mintha minden bizonytalan lenne. Korábban arra gyanakodtak, hogy a riasztó tiltja le a pumpát, most elvileg a riasztót jónak találták és akkor maradt a pumpa hiba. Szeretem amikor ennyire határozottan tudják a dolgukat. Jó lesz, ha vetetnek velem egy új pumpát és a végén kiderül, hogy mégsem az volt a ludas. Neked hol és mennyiért cserélték, mert engem már most riogattak 37 ezerrel is. :-(

Előzmény: adingos (1829)
wector81 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 1836

Ja, elfelejtettem, hogy ez nem a Matiz, hanem az én Kalos-om fogyija (1.4 16V).

Előzmény: wector81 (1835)