Üdv, valakinek van tapasztalata az alábbi hibák elhárításában, amit szívesen megosztana velem?
2003-as Matiz II. 800 ccm
1. vezető oldali ablak felhúzott állapotban gyakran nem reagál a kapcsolóra. Tehát nem ad semmi hangot, fent marad. Kárpitot levéve, direktbe adva a motornak 12v-ot is ugyanez a helyzet. Rázós úton van hogy megjavul, utána jó. Vagy attól is megjavul ha ököllel az ajtó behúzó alatt közepes erővel megütöm az ajtókárpitot. Gondolom a mechanikában szorulhat vmi, ismert ez az alkatrész mint hibaforrás, lehet külön cserélni vagy az egész mechanika cserés a motorral együtt?
2. Ötödik sebességben nem gyorsul az autó. 100 felett negyedikben sem. Ajánlották itt a gyertyacserét. A kivett három gyertya közül kettő őzbarna, a harmadik viszont fehéres. Lehetséges hogy a harmadik henger injektora ment tönkre és nem fecskendez be elég benzint? Mert ha a pl. üzemanyagszűrőnél vagy máshol lenne a "dugulás" akkor gondolom nem csak az egyik henger kapna kevés üzemanyagot. Az autó amúgy 1-2 literrel többet is fogyaszt mint régebben.
Az már biztos, hogy a legkisebb gebasz is a szívó (vákuum) oldalon - azonnal hazavágja az alapjáratot.
Ezért olyan érzékeny az alapjárat pl. a PCV szelep tökéletlenségére (ott is vákuum-szivárgás történik, ha nem zár rendesen) de még az alapjárati motor tömítésének (O-gyűrűjének) a legapróbb hibája is tangózó alapjáratot okoz.
A szomorú a dologban az, hogy ha valaki egy ilyen hibával diagnózisra viszi a kocsit - 100 esetből 99 -ben a masina az első (legelső) helyen a lambdaszonda hibájának rója fel a szar alapjáratot (mint egyébként bármilyen más hiba esetében is mindig ez az első - mindegy mi legyen a motorhiba).
És még szomorúbb, hogy nagyon sokan ezt be is kajálják és máris repkednek ki a tízezrek az ablakon - tök feleslegesen.
Sziasztok Matizosok! Valaki tud megoldást az állandó gyujtás eloszto párásodásra/beázásra? Egyszerűen használhatatlan az autó,ha jön egy kis esö vagy párás idő már csak durrog nem indul! A fedél levétel,szárazra törlés többször már segített,de általában autószerelőhöz kell vinni! 2003as az auto,de értékes tanàcsot ,nem adott még egy szerelő sem!Van e megoldás erre? Köszi a válaszokat előrre is!
Fölösleges mérnem, mert folyamatosan hangja van. Nem várom meg míg beadja a kulcsot.Ma sajna nem érek rá, de holnap tuti csere. Bízom benne, hogy a cső sem szúr ki velem. ;)
Rögtön észreveszed ha bedöglik, mert vagy nem indul az autó, vagy menetközben elkezd rángatni a benzin hiánya miatt. De ezt ne várd meg. Cseréld ki. Arra számíts, hogy a szivattyú házon lévő műanyagcsövet nemtudod roncsolásmentesen levenni. Én vettem vásznas olajállo gumicsövet és azzal pótoltam. Más nem jó, mert nagy nyomás van benne.
Tudtam szerezni a bontóból 2db tengekycsonkot a hozzávaló hátsó aggyal, és 2db 41/2" felnivel. Postával együtt 22pénz lett a vége. Szerintem ez még a belefér kategóriába tartozik. Jöhet a "barkácsolás" projekt.
Üdvözlöm a tisztelt fórumozókat. Nemrégiben a csládunkba kerűlt egy matiz. 2001-es évjáratu 0.8-as. Hihetetlen, de 32e. Km-el. A km- t nem dicsekvésből írtam, hanem mert érdekes lehet. A hiba amit újjabban produká az, hogy elsőre ill még második indításra sem indúl. Ha beindúl akkor már semmi gond vele. Viszont alapjáratnál a fűlkében is és az autó mögött is halk sípolást hallani. Elképzelhető, hogy az ac pumpa haldoklik? Hogyan lehetne erről meggyőződni? Előre is köszönöm a válaszokat.