Eddig csak olvasó voltam itt, de most egy kis gondom van a kocsival valami probléma megoldási
javaslat kellene.
2000 kiadásu matiz 110 ezer Km van benne, Kb. egy hónapja jelentkezett az nála hogy hidegen
rángatott, mint amikor egy henger ki ki hagy, majd ez megszünt ahogy be melegedett a motor.
most már akkor is érezni ezt a ki ki hagyást ha üzem meleg. Gyartyák gyertya kábelek lettek cserélve de nem javult a dolog. Víz nem forr nem bugyog, és a hütöfolyadékon se látni olajfoltokat, igy a hengerfej tömitést kizárnám. Valakinek volt e hasonló gondja mit kellen
"a legegyszerűbb -szerintem, ha az aksit kiveszed, és simán hozzá lehet férni a bilincsekhez,"
Biztos, hogy a Matizról beszélünk?
Mert ha valaki (akár kivett akkuval) a másik oldali (tehát a tágulási tartály oldali) bilincshez hozzáfér szabadkézzel - azt én meghívom egy disznótoros vacsorára.
Ugyanis azt még látni sem látja akku oldalról - nem hogy még kézzel "bilincsezzen", meg tekergessen azon a csövön.
a legegyszerűbb -szerintem, ha az aksit kiveszed, és simán hozzá lehet férni a bilincsekhez, feltéve, ja jól állnak a bilincsek fülei. Ha nem állnak jól akkor egy kis WD40-et rá kel fújni, és csavarhúzóval irányba "forgatni". Miután a bilincs hátra van húzva a rohadt hosszú csőcsonkon, fogóval finoman ráfogni a csonk előtt a tömőre, és kicsit megforgatni a csövön, mert biztos, hogy rá van sülve a tömlő. Ezután simán kézzel lehúzhatók a tömlők a csonkokról.
Segítséget szeretnék kérni. Elérkezett az ideje, hogy téli gumikat rakjak fel a Matizomra. Nem tudom pontosan, mik a paraméterei, pontos méretei a guminak, mivel nincs meg a gépkönyve és nem tudom milyen márkájú gumit érdemes feltenni. Négyévszakos gumival kapcsolatban figyelmeztettek, hogy ha lehet , mellőzzem.
Jelenleg nyári gumi van fent, eddig nem is cseréltem le ősszel őket télire, mert évente max. 3000 km-et megyek, azt is városban, ill. 80-100 km-es távokra. Mivel azonban legutóbb tapasztaltam, milyen rosszul viseli a nyári gumi a téli megpróbáltatásokat, ezért mindenképp téli gumit akarok felrakatni.
Éppen ezért kérdezném:
- PONTOSAN milyen méretű téi gumit rakathatok fel
- Van-e olyan gumimárka, ami ár/érték arányban Matizra ajánlotok ill. nem ajánlotok
- Internetről érdemes-e rendelni vagy a nagyáruházban kapható márkák (pl. Debica) is jók-e
Üdv. GPS. Valóban láttam én is a tank alján mágnes csavart, hasonló mint a olaj teknő alján, csak nagyobb. a Matyin nincs ilyesmi. Ott ahol tankoltam abban időben egy vadi új benzin kút nyilt és arra gondoltunk nem-e az új tartályból keletkezett.
Ezért szokás egy jó erős mágnest bedobni a tank aljára. Jobb helyeken ilyen gyárilag van, kicsavarhatóan.
De már olyan bitang-erős mágnesek vannak, hogy már az is elég, ha egy gyorskötözővel rárögzítik a benzinszűrő oldalára - a szűrő falán keresztül is odavonz és rögzít minden mágneses anyagot a benzinből.
Köszönöm az infót. Való színű tankolásnál került a tankba vas reszelék, meg mutatta a szerelő, mágnessel szedteki a tankból, miközbe a beált szivatyút kí kellett cserélni.oda kell figyelni holtankol az ember.Én ott tankoltam addig ahol a leg olcsóbb vólt. Üdv. köböki.
ÜDV. viliapu 2, hat éve szolgál tulajdonomba a matyi, egyszer vól olyan gondja, hogya üzemanyag szivatyú le állt a sok vas reszeléktől, /olcsó benzinek 24rugó a csere/ most meg 110-120Km/h. nál. ugrál a Km-óra. néztem de nem láttam km.-óra meghajtó spirált, vagy talán elektromos meghajtásu?előre is köszönöm.
Nehogy félre értsetek én minden tanácsot elfogadom és köszönöm hogy egyàtalán válaszoltak,lehet azért eszik ennyi olajat mert sokat megyek vagy ennyit kell neki. Én azért gondoltam hogy probléma mert a családban nem ez az egyetlen autó mind elmegy olaj rátöltés nélkül ,mind fogyasszák de kibirjàk a szerviz intervalluamit.Volt közte Matiz is de már rég ,igaz azt szalonból vettem,imádtam meg ezt is.
Érdekes mert abszolút nem füstöl és nem is érezni a kipufogók az égett olaj szagot csak fekete mint àllat.Mindenhol megnéztem nem is szivàrog csak fogy de nem kicsit olaj csereóta 1300km 6deci
Ma beszéltem a Szendrei gépműhelyek ,a hengerfeljet egy 20asért rendbe teszik nyomáspróbázva.A gyűrűjét viszont csak kiszerelés utàn tudom megvenni mert több fajtával szerelték azt mondta az eladó.Ha tudnàtok abba segíteni hogy a hajtókarokat milyen nyomatékkal kell majd vissza huznom meg a hengerfejes és milyen sorrendbe.Köszönöm.Bocs hogy egyszerre ilyen sok vagyok.
Ha eredeti daewoo gyűrűt nem is - de eredeti kóreait azt kapsz bőven Matizhoz.
Ha lehet, csak kóreait vegyél, ne Goetze-t.
Van (nem is egy) kóreai cég, amelyik kizárólag csak dugattyúgyűrűt gyár a világ minden típusához - na ezektől kapni Matizhoz Magyarországon is, nem ritkaság. Írja a dobozán, valami "Korean piston ring Co", vagy valami ilyesmi.
Ráadásul röhejes áron mérik - részemről 6 ezerért vettem a teljes garnitúrát, boltban, kóreait, alku és "okos"-kodás nélkül.
Azt nagyon helyesen teszed, ha meggyűrűzöd - ha már a hengerfejet le kell kapni, akkor ez már nem akkora mutatvány.
Bár a gyűrű-csatornák kitisztítása nem tartozik a kellemes műveletek közé - de éppenséggel kibírható.
Egyébként vélhetően nem a gyűrűk miatt zabálja az olajat, mint állat - hanem többnyire a szelepszár-szimmeringek ludasak a dologban.
Gondolom füstöl is mint a ládagyár, amikor leégett.
Ha Fehérvár nem esik messze neked - oda vidd, ott van egy cég (valójában egy pali) aki úgy adja vissza a hengefejedet, mint ha boltban vetted volna. Ha érdekel, privátban elmondom hogy és mint és még ajánlót is adok neked. Az ürge veszprémi - csak sajnos Fehérvárra költözött a vállalkozásával, ha netán még gondom lesz, tuti oda viszem, mert nagy művész és nagyon lelkiismeretes.
Sziasztok! Hol tudok venni eredeti koreai gyűrűjét a matterhoz? Mint kiderült egy használt autó vásárlás igen csak lutri,eszi az olajat mint állat.Én is bele fogok a nagy munkába meg gyűrűzöm a hengerfejet rendbetetetem és uccu neki. Nagyon hasznos tanácsok, képek,leírások vannak itt a fórumon köszönet érte. A javítás menetéről majd teszek fel képeket.
Most volt hengerfej tömités, szelepszár szimering csere. Lehet hogy egy szelep nyitott állapotban van?
Szelephézagot még nem állitottam, pedig kéne. Köszi a segitséget.
Már meg sa haragudj, de olyan a világon nincs, hogy bontsanak egy motort, hengerfejtömítés és szelepszár-szimering csere után NE ÁLLÍTSANAK SZELEPHÉZAGOT
Egy ilyen tömítés- és simmering-csere nem kis meló ám - erre fel pont a legvégén, a szelephézagállításon spóroltál?
De ha már itt tartunk: A szelepfészkeket és szeleptányérokat kitisztáztad legalább? Mert ha igen, akkor már eleve nem lehetnek jók a hézagok.
Különben is, szelephézagot kényelmesen, az asztalon is tudsz állítani - mielőtt még visszakerül a hengerfej a helyére.
Eszem megáll - örülj, ha nem égtek szét a szelepeid és a szelepfészkeid.
Vettünk a páromnak egy 2004-es évjáratú Matizt. Nagyon tuti állapotban van, de egyetlen dolog nem tetszik. A váltásnál a 2. és 3. sebességbe nehéz reccsenés nélkül berakni. Főleg visszaváltásnál. Beszéltem már más Matiz tulajdonossal, azt mondta ez tipus hiba. Nem lehet ezen állítani? ( A bowdenen gondolom. ) Vagy tudtok rá valami gyógyszert, mert nagyon zavaró.
Akkor ez jól felszerelt darab,a mi matyink full fapad volt,de jó autó volt,csak a kora,meg a szervókormány miatt cseréltük le a Sparkra.Ebben már van villanyablak,fordulatszámmérő,klíma,szervó meg központi zár.Az egyébként érdekes,mert a vezető ajtajában nincs motor,csak egy vezérlőkapcsoló,ami működteti a másik három ajtó motorjait.
Most vettem hozzá egy univerzális távirányító egységet,az egy külön motorral működteti a bal elsőt és úgy a többit.Érdekessége lesz ennek a projectnek,hogy a távirányító tudja a csomagtér vezérlését,meg az ablakfelhúzást is.Az ablak nem annyira,de a csomagtér izgatta a fantáziámat,ezért a német ebayon lőttem 10 euróért egy olyan csomizár aljzatot,ami a nálunk szerintem ritkább bowdenes távnyitáshoz való és nálam ezt a zárat egy,a csomagtartóban elrejtett erős elektromágnes fogja működtetni rövid bowdennel a távirányítóról,illetve bentről,az ajtó aljára berakott nyomógombról.
A ködlámpa nálam is hiányzik,én egy kerek ledes nappali menetfényen gondolkodok oda erősen. :-)