Lecseréltem a hátsó kipuffogó dobot. Épp időben, mert a dobba befelé tartó cső kiszerelés közben tőből kiszakadt. Itt volt rajta a lyuk is, úgyhogy számitottam rá. Egyébként az alváz nagyon jó állapotban van. Jövőre azért még rászánom magam egy kiegészitő alvázvédelemre. Van a környéken egy karosszériás, aki elég alaposan dolgozik állitólag.
Ha vki követné a példámat és akna nélkül fog bele a munkába, az készüljön fel rá, h nagyon magasra kell emelni a kocsi hátulját. Nehéz a hátsó tengely fölé bedugni a kivezető csövet.
Az új kifogó nem teljesen mérethű a régivel. A dob egy kicsit nagyobb, a kivezető cső 1 cm-rel szűkebb a réginél. Gondolom vastag csövet nehezebb hajlitani kis sugárral és ezért. Remélem a szűkités nem fojtja le a motort annyira, h az eddigi teljesitmény adatai megváltozzanak.
Egyes matizon hogy lehet kivillogtatni a hibakódot ,emlékszem hogy az aljzatba két láat kell összekötni egy ú alaku dróttal és kivillogja a kódot ,csak azt nem tudom melyikeket!
Sziasztok Önindítócserém lenne.. olyan kérdés, lehetséges hogy három csavar fogja az önindítót kettőt nagynehezen alulról kibányásztam érzek ott valami harmadikat is de ahhoz alulról lehetetlen hozzáférni ötletem a következő: szívósor le és ugy hozzáférek??? kövezzetek meg ha nem igy van?!:D válaszokat előre isköszönöm
Ahogy melegszik (hőtágulás) úgy szorul meg és egyre jobban melegszik. Ennyi.
Jól meg kell járatni, esetleg a kinyomott részt megpolírozni.
Ez az egyik dolog amiért rendszeresen cserélni kell a fékfolyadékot. A folyadék által felvett víz ( a levegőből) ilyen brutál korroziókat tud okozni, mint amit Laudat is ír.
Amíg nem folyik addig -én azt mondom- nem kell felújító gumikészletekkel foglalkozni, mert sokszor annyi ideig nem megy el az új, mint a gyári.
A henger belsejét nem bántja nagyon a korrozió, azt a rozsdás dugattyú, meg annak leváló részei karistolják össze, akkor meg már úgyis cserés a komplett nyereg.
Mozgatás, járatás, minden szépen csússzon mozogjon és jó lesz az. Aztán jöhet a másik oldal. Majd a hátulja. Természetesen fékfolyadék csere.
Én úgy jártam, hogy egy idő után , menet közben ha kitettem üresbe, nem kellett fékeznem, magától meg állt , és nagyon meleg volt a kerék.
Na autó felemel, bak alá, féknyereg le, én is alig tudtam visszanyomni, valamelyik oldali betét már kuka volt,
gondolom az fogott. kivettem és úgy egy darab betéttel elkezdtem nyomni (óvatosan) a pedált.
a munkahenger kijött kb 20mm -ert porvédőt óvatosan hátra toltam , és nem hittem a szememnek ahogy az kinézett. rozsda foltok, kisebb "kráterek" rajta, gondoltam még egy picit kijjebb nyomom,megmértem , hogy kb mennyit mehet, és hát az egész olyan volt.
Kb egy napig poliroztam finom" csiszvászonnal", majd, az újjonan vásárolt betétekkel összeraktam.
Azóta jól működik, de nekem idővel meg kellett csinálnom a másik oldalon is ( állt az autó egy darabig)
Ott elkövettem azt a hibát hogy kivettem, és vettem egy felújjító készletet (munkahenger nincs benne)
elég sz@r volt visszarakni, de legalább lecseréltem az olajat is!
Őszintén meg mondva , azt nem tudom , hogy a munkahenger háza belül, milyen állapotban volt
Köszönöm a hozzászólásokat,segítséget kapásból én is a fékdugattyúra gyanakodtam és valóban nekem csavarhúzós befeszítős módszerrel nem sikerült visszanyomnom a munkahengert csak pillanatszorítóval. Amit nem értek ,hogy a szorulófék okozhat olyat ,hogy egyszer csak fékezés nélkül menet közben befog és alig megy az autó ,majd olyan mintha nagy nehezen leküzdené az ellenállás egy részét de még akkor sem gurul rendesen és ha megállok egy félórára akkor utána jó kitudja meddig.Az autót felemelve itthon persze az istenek nem produkálja a hibát akárhogy is taposom.Ajánlottak egy olyat hogy a féltengely csavarján lazitsak egy osztásnyit és úgy tegyem vissza a sasszeget ez lehet segít persze csak akkor ha csapágy hiba volna.
Mégiscsak munkahenger lesz az. Ha kerékcsapágy lenne akkor az fél év alatt már letekerte volna a féltengelyt is.
Nyomd többször be és pedállal óvatosan (ki ne nyomd a helyéről) ki a dugattyút. Csavarhúzót a betét mellé befeszítve annak viszonylag könnyen kell mozognia.
Lehetne még főfékhenger hiba is, de akkor másik oldalon is jelentkezne hiba, főleg mikor már forró minden.
Egy olyan problémával fordulnék hozzátok ,hogy a jobb első kerék melegszik a matizomon ,de nem kicsit, már lassan féléve tart a kálvária teljesen véletlen szerűen kezdi csinálni. Többször szétszedtem a féket cseréltem a fékpofákat a féktárcsán különösebben nem látszik ,hogy ütne és nagy válla sincs az előző garnitúra betétnél egyébként le volt esve a ferrodo azt hittem megoldódik a probléma a betét cserével kb 4hónapig jó is volt de mostanában megint elkezdett melegedni ,de ennyiben nem merül ki a dolog mert elég durván fogja az autót van hogy 50-60 nál nem megy gyorsabban és rázkódik a futómű felől.Amit még érdemes tudni februárban vizsgázott az autó az új betétekkel és simán átment NKH-nál. Mostanában azt figyeltem meg ,hogy nincs összefüggés a fékezés és a melegedés között ,mert akkor is befog valami mikor nem fékezek csak haladok kb 10km-t egyenletes tempóban esetleg lehet hogy a kerékcsapágy rossz viszont nem lóg nem búg ,ha megállok egy félórára akkor kihül és szépen gurul az autó.
Otthon hiába nyomkodom a féket nem produkálja a problémát.Fékolajat cseréltem kb 2éve, gyanakodtam még a munkahengerre mert simán csavarhúzóval nem tudtam vissztolni csak pillanat szorítóval azzal viszont egész könnyen nem tudom mennyire kell könnyen járnia. Viszont egy kicsit meginogtam a fékhibában mert mint írtam nem közvetlen fékezés után fogja meg a kocsit.Gyanakodtam még a fékcsőre de gondolom az is fékezés után okozna bajt.Tapasztalt már valaki ehez hasonlót ?Azért kinlódók vele ennyit mert feleslegesen nem szeretnék alkatrészeket cserélni benne illetve nem csinálja mindig.
Csak megkérdezem, mert most visszaolvastam a HSZ-eidet.
Ha veszel egy ilyen kevés km-es jó kis kocsit ami -nyugodtan kimondhatjuk- kuriózum a sok tekergetett agyonvágott légypiszok között akkor azt miért kell ennyire elhanyagolni?
Gondolom még a 12 éves vezérműszíj van benne, ha már olajcserére nem figyeltél gondolom erre sem.
Alsó nívó jelöléstől a felső nívó jelölésig jó az olajszint. Ez között bár hol lehet, az jó. Az olaj csere periódust tartsd be. Bevett szokás, évente, vagy 10-15ezer km ként. Függ attól, hol használod a járművet? Városban, vagy hosszabb országúti menetekben is. Az olaj is felveszi a levegő páratartam egy részét, ami korrozihóz vezethet a blokkban. Tessék cserélni időben!!!!
A 4év az már kb. a duplája ami illik. Nyugodtan cseréld le. 2,7l kell bele. 4literest vegyél és tessék lelkiismeretesen nézegetni, utántölteni. 5W40 bármi jó bele, inkább hitkérdés. Lényeg, hogy ne valami hamisítvány legyen, de azt nehéz leellenőrizni.
A Matiz II-0.8 ban a nívópálca alapján az olajszint már a minimumszint alatt van. Ebben az esetben elég utántölteni, vagy komplett olajcsere (szűrő+olaj) szükséges? Évente maximum 3 E km-t megyek, legutoljára 4 éve volt olajcsere.
Sajnos nincs meg a Matiz gyári gépkönyve, ezért érdeklődnék, hogy MILYEN motorolajat ír elő a használatija?
Szia.Igen,olyan hangja van.A szelephèzagot nehèz be állítani?
Nem nehéz beállítani - csak érteni kell hozzá.
Egyébként a túl nagy szelephézag is okozhat gusztustalan dolgokat a motor működésében. Nem akkorát mint a túl kicsi szelephézag - ami haza is vághatja a hengerfejet és a szelepeket - de azért okozhat.
Megmertem ! A Matiz vállszéllességnél : 1200 mm, Yaris II ,mely nagyobb ,és szélesebb , mint az I,
1205 mm , akkor miröl besuélünk !
A merevhátsohidról ....ráz ,igen, de könyörgöm üljön bele egy a 'A Magyar Vesekő Lerázok Szövetségének ajánlásával" ajánlott Suzuki Ignisbe, hatra na az oyan, mint amikor egy sportautot, még ülteted is.
Egyszer volt hol nem ? volt egy kis polszkim, (volt nagy is ), és próbaként beültünk előre a sógorral !
én 94. ő 114 kg mind kettőnknek el kellet balra fordulni , egymás válla mögé., aztán ültünk egymás mögött
.hát fura egy látvány lehettünk !
Aztán mint minden rendes állampolgárnak , volt Trabantom is !, itt már jobban elfértünk, elöl , de hát hátul
szét tett lábakkal, ölünkben az első ülés háttámlája, ja elöl a térdmagasságom a vállam körül volt !
Igen egy mini szoknyás csajszi, szemben a trabiban,......na az igen :-))
Őszintén nem értem a cikk íróját , hogy miről beszél, hogy milyen szük a Matizka.
a belső, a mai napig vetekszik sok más korosztályos autó belsejével, kényelmesen elfér benne 4 fő , jó a kilátás, nem egy sámlin ülök (suzuki), jó a hangszigetelése .
Értem én hogy lehetne egy picivel erősebb a motor , de ettől tempósan lehet vele haladni (Budapest )
Azért sok hasonló kis autó sem szaggatja fel a betont, az 1000-1200 60 le motorjával !
Pl Skoda Oktávia, 1,4 75 le , majd 82 le az mi volt, Daewoo Nubira 1,4 és klimásak 1200 kg , stb
Az lenne a kérdésem , hogy a műszerfalon jobban mondva a műszerfal bal sarkán illetve az ajtó felső széle kivan fakulva szinte már fehér, ez tipik matizka betegség ahogy Én tudom, ezzel lehet vmit kezdeni ? vmi kence rá? vagy vmi ?
Megértem, aki egész életében erre vágyott, ez a csúcs. Minden van, ködlámpa, centrálzár, klíma, fejtámlák hátul is, te jó ég. Ki kellett próbálnom. Tovább »