Nem értek egyet az én váltom olyan mint a vaj,a kettest visszafelé már harmincnál elfogadja ha nagyobb a tempó akkor hármas az ideális abba akár száznál is vissza lehet tenni!!!
Igen. Újonnan vettem anno a kocsit és azóta ilyen.
Én is mindig gondolkodom, h pl körforgalmak előtt lelassuljak-e a 2eshez, vagy van elég lendület és nyomaték a 3ashoz. Nagyon rosszul szinkronizált a váltó, kb a 120as skodámé volt ilyen, pedig az ugye a 60as évek technológiája. Hozzá kell szokni a horkantásokkal és reccsenésekkel fűszerezett váltásokhoz, pláne amig hideg az olaj a hajtóműben indulás után. Esetleg egy olajcserét abban is megejthetsz, de nem lesz érezhető javulás.
Sziasztok.Az matiz betegség,hogy 3-ból 2-be viszakapcsolásnál alig veszi be a 2-t.Csak ha teljesen lelassul az autó akkor engedi be 2-es be.A kuplungon már állítattam,az jó.2 Matizunk van.és mind a kettőnél ez van.
A kolléga komoly túlfeszültség-ugrásra panaszkodik (csoda, hogy még nem vágott haza semmit vele)
A megbuggyant diódák, vagy a laza szíj semmiképp nem okoz túlfeszültséget - sokkal inkább alacsonyabbat a kelleténél.
Ami itt történhetett, az töltésvezérlési hiba - vagy ideiglenes test-szakadás, vagy az akku valamilyen útion-módon időnként leválik a rendszerről. (mert az is komoly túlfeszültséget okozhat).
"a fűtés felhangosodik, a műszerfal világítás felerősödik, az ablaktörlőlapát majdnem lerepül a helyéről."
Ez nagyon durva.
Vélhetően felugrik a feszültség a kocsi hálózatában - ez felmehet akár 18-20 V-ra is (14,4 V helyett), ha gond van a töltés-szabályzással, vagy ha pl. leesik (vagy rosszul kontaktol) az akkusaru az akkun.
Extrém esetben időközi szakadás is előfordulhat az akkuban - de ez már sci-fi.
Kezdj el kutakodni az akku környékén, vizsgáld meg a sarukat, a földpont-lekötést az alvázon (elkorrodálhat) de még egy kölcsön-akkuval is tegyél egy próbát.
Mindenekelőtt azonban (!) csinálj egy feszültségmérést az akku kapcsain - járó motorral, alapjárattól-egész üveghangig.
A feszültségnek stabil 14,2...14,6 V között kell lennie az egész fordulat-tartományban.
Önindító pörög jól egyébként, vidáman beröffenti a motort?
Egyes Matildra dupla spricni-s ablakmosó fuvókát szeretnék beszerelni az eredeti fuvóka helyére! Kérdésem az lenne hogy cserélt -e valaki ilyet és hogy melyik autóé jó hozzá vagy univerzálisat érdemesebb -e választani!
Sziasztok, régebben írtam, h a szöcském néha gondol egyet lelassul, gondol egyet megugrik, megy tovább. Na, most ott tartunk, hogy cserélve lett gyertyák, gyújtókábel, elosztófedél. És még mindig semmi változás. Lelassul az autó a fűtés felhangosodik, a műszerfal világítás felerősödik, az ablaktörlőlapát majdnem lerepül a helyéről. Gondol egyet visszaáll minden a normál működésbe. Szerintetek?
Köszönöm bilek.Utána nézek majd.Azt mondták ezekbe már nincs spirál,digitális.És be lehet állítani a felni méretét,hogy az után számolja a km-t.Lehet,hogy a 13" helyett 16" van betáplálva?Viszem egy deawoo szervízbe és kiderítem.
Sziasztok.Arra nincs ötletetek,hogy miért mér a mi Matizunk 30kmh-val többet.Eredeti kerék van rajta.Gondolom egy 2003-as Matizba már nem raknak km spirált.Elektronikusan méri a km-t?
De sokat kell ám reszelgetni, amig pont bele-stimmel az a (legalább 4-es) alulemez.
Mert a külső formáját levettem egy kartonnal - ráütögetéssel - csakhogy a nyilás nem párhuzamos falú, hanem szabálytalanul kónuszos, amilyenek az öntvények nem-megmunkált részei.
Ezért, miután ki-lombfűrészeltem a külső formát, bizony reszelgettem rendesen, hogy végül síkba befeküdjön.
Ugyanis az volt a cél, hogy minél kevesebb ragasztó kelljen a résbe.
Hát öregem, én azt a lukat - egy huszáros mozdulattal - végleg eltömítettem.
Faragtam bele egy szinte tökéletesen passzoló lemezt, 4-es alulemezből, (hogy legyen él-vastagsága) - és egy hőálló, minőségi kétkomponensűvel végleg beragasztottam.
Innetől nekem ott garantáltan nem fog folyni semmi :-))))
A szivósor végén lévő téglalap alaku fedél ami a vizteret lezárja az szokott szétmálani szétporladni, vagy a hűtőfolyadéktól vagy a melegtől..stb!! Ezt a szögletes fedelet kettő csavar lebontása után ovatosan le lehet vágni fürészlappal anélkül hogy a szívósort le kellene bontani ,és valamelyik daewoo szaküzletben vagy márkakereskedésben van hozzá javító készlet (fedél+tömítés) ezzel javítva nem kell megvenni az egész szívosort 28 ezer forintért!!!!! Úgy emlékszem ez tipushiba ezért is készült hozzá javító készlet!!!
Honnan tudod, hogy nem megy fel rendesen a vízhőmérséklet?
Egyébként saját tapasztalat, hogy ha folyik valahol a víz, azzal ne játszál - vagy máris szerezz be egy hengerfejtömítést is (3-4 ezer Ft).
Ha csak nagyon rövid ideig is víz nélkül marad a hengerfej (elfolyik a víz) - annak a tömítésnek reszeltek. És semmi sem tájékoztat odabent, hogy baj van.
Hihetetlen gyorsan hazavágja a hengefejtömítést a vízhiány és ilyenkor nincs pardon.
Megmértem GPS-el és 26-28kmh-val mér többet a Matiz.Úgyhogy szerviz lesz belőle.Még nem volt ilyen kocsink,nem is tudom hol kéne keresnem a hibát.Rábízom a mesterekre.