Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ForRumos Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1389

Szóval létezik szervós Matíz? Szervót utólag beépíteni, az sem semmi. Gratulálok hozzá!

Apám többször felajánlja a passzát használatát, de jobban szeretem a saját autómat. Tényleg csak ez az egy baja van. A szervó hiánya. De legalább erősít egy kicsit :)

Előzmény: harcsasanyi (1387)
adingos Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1388

Igen, hihető. Én is sóvárgok a szervó után. Ha bele ülök a Matildába az Opelem után.

Előzmény: harcsasanyi (1387)
harcsasanyi Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1387

Szervusztok! 

Régi álmomat teljesítettem,kezdettől  szerettem volna ha szervós a pici Matild bár mindenhol csak lebeszéltek róla ,hogy sokba kerül,meg hogy az amúgy is pici motort nagyon megterheli,és még hogy minek bele egy Nő is könnyedén tudja tekerni!Na mindegy!!!

   Pár hete nagyon olcsón meg tudtam venni Vasadon egy külföldről behozott bontott matizból a kitűnő állapotu komplett szervókormányt!

Ma délelőtt beszereltem néhány óra alatt és lássatok csodát ,tökéletesen működik,teljesen más vezetni,sokkal komolyabb .Legszivesebben egész nap csak matizoznék!!!!!

Előzmény: ForRumos (1386)
ForRumos Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1386

Megértelek.

Pedig ép ésszel mindannyian tudjuk, hogy ez csak egy fórum ismeretlen emberekkel.

 

Vissza a Matízhoz. Ma délután olvasom itt, hogy az autó motorja leáll az ablaktörlő hatására.

Elolvasva megmosolyogja az ember ezt a történetet. Belegondolva meg azonnal arra gondol, hogy csak velem ne történjen ilyen... Sajnos segíteni nem tudok. Kívánom, hogy gyorsan meglegyen az olcsó hiba.

 

 

Előzmény: adingos (1385)
adingos Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1385

Bár nem ide való téma, de ha már itt tartunk, leírom.

 

A jövőben szeretnénk egy igazi parasztos tégla-tömegkályhát építeni a kis házikónkba, és ehhez kerestem hasznos információt. Az egyik topikban addig ment el a dolog, hogy zokon vették a tanács, és segítség kérésemet, de nyomban volt is jelentkező aki jó Magyar forintokért megépítette volna. Én, sem, mint más nem vagyok milliomos, ezért kényszerülök mindent amit lehet magam megoldani. De amit némely ember gondol, csinál, és mond, az már túl megy minden határon.

Előzmény: ForRumos (1384)
ForRumos Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1384

Félreértés :D

Nem az én saját zsebemről írtam, hanem arról amit Te írtál. Szóval még senki zsebét nem kellett megtömnöm, csak segítséget kaptam a fórumokban. Hiszen én még csak kérdeztem, és megköszöntem a segítségeket.

Visszatérve a zsebekre. Tömésről még nem olvastam, bár nem olvastam ki az index fórumokat :)

Más fórumokban persze többször látom, hogy a segítség nem megy olyan őszintén, mint itt.

Jó autószerelő ismerősöm is 5ezer pénzért olvasta ki az autónk hibakódját. De nem haragszom ezért. Ő is pénzből él. De ha valaki ingyen ad, azt is elfogadjuk.

 

 

 

Előzmény: adingos (1382)
adingos Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1383

Na ezzel még nem találkoztam. Mindenképpen elektromos zárlat lehet a hiba oka.

 

De nem írtad, hogy ha nem megy az ablaktörlő, akkor is le áll e a motor.

Előzmény: gigford (1381)
adingos Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1382

Akinek nem inge, az ne vegye magára!!!!!

Ez az én egyéni személyes észrevételem az itt élő fórum lakóiról.

 

Mert Tisztelet a kivételeknek, már én is kaptam ingyenes hasznos tanácsot itt, de akadtt 6ezres hibakódolvasás is.  No komment.

Előzmény: ForRumos (1380)
gigford Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1381

Sziasztok,

 

2001-es Matiz van a családunkban és az a probléma van vele, hogyha megy az ablaktörlő, minden előjel, rángatás stb nélkül, egyszer csak leáll a motor. Menet közben is, teljesen váratlanul. Újraindul simán, de egy fél órás városi út alatt ezt 3x is megcsinálja.

Kizárólag akkor, ha megy az ablaktörlő, máskor sosem.

Tudja valaki, mi okozhatja?

ForRumos Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1380

Ilyen csúnyán nem mernék fogalmazni, és a saját zsebtömést még nem vettem észre :)

Előzmény: adingos (1377)
harcsasanyi Creative Commons License 2014.11.28 0 0 1379

Inkább arra gondolnék hogy a csonk állványban lévő fix váll kiképzés mérete különbözhet a baloldalitol!!! Ezt az egyet nem tudtam mérni,mert tolómérővel nem fértem hozzá,illetve a baloldalit nem szedtem szét ezért nem is tudtam volna összehasonlítani! Megjegyzem 25század miliméterröl beszélünk !

Előzmény: adingos (1378)
adingos Creative Commons License 2014.11.28 0 0 1378

Valami még sem lehet korrekt mert akkor nem lógott volna. Ahogyan írtad, te magad csináltál másik hézagolót hozzá. Ha a gyárival lóg, akkor valahol kopásnak kell lennie.

Előzmény: harcsasanyi (1376)
adingos Creative Commons License 2014.11.28 0 0 1377

" Jó fórum "

Mert itt nem okoskodó nagy tudású kókler emberek vannak akik a saját zsebüket szeretnék megtömni. Sokkal inkább itt csak azokat a válaszokat hallja ami a hiba elhárítása után derül ki. Tehát valós hibára, valós megoldású választ kaphat a kedves érdeklődő.

Előzmény: ForRumos (1375)
harcsasanyi Creative Commons License 2014.11.27 0 0 1376

A kerékcsapágyak tökéletes állapotban voltak,bele is tettem 1db 0,25mm hézagoló karikát éas úgy néz ki megszünt a kotyogás! Különben az SKF csapágy és a távtartó gyürű méretei század miliméter pontossággal megegyezik a koreai rokonáéval!

Előzmény: harcsasanyi (1374)
ForRumos Creative Commons License 2014.11.27 0 0 1375

Egyetértek. Jópár autós-motoros fórumba beolvasva elmondhatom, hogy ez igazán 100%-osan jó fórum :)

Előzmény: Jázminléna (1372)
harcsasanyi Creative Commons License 2014.11.25 0 0 1374

Megvan a hiba! A jobboldali kerékcsapágy lóg és ez okozta a problémát kanyarban is!!!Pedig két hónapja cseréltem,és nem gagyit hanem SKF-szettet vásároltam 9500ft-ért!Érdekes hogy a baloldali teljesen jó! Már arra gondoltam hogy a két belső gyürű között lévő távtartó nem egyforma vastagságú(történetesen egy pár tizeddel vastagabb) és emiatt nem lehet beljebb húzni a csapágyat !!!Ha a külső gyürűket hézagolnám a csonkállványban akkor be lehetne állítani a szorosságát!Készítettem is 0.25ös lemezből hézagoló alátéteket és a hétvégén bele is dobálom!

Előzmény: harcsasanyi (1369)
hantaboy50 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 1373

Szia! Ide mindig bátran jöhetsz segítséget kérni,nekem is már több izben segítettek jó tanácsokkal. Amiknek hasznát is vettem!!!Köszönet érte!!!

Előzmény: Jázminléna (1372)
Jázminléna Creative Commons License 2014.11.25 0 0 1372

köszönöm a gyors választ, akkor megnézetem. látom ide bátran fordulhatok segítségért. :-)

 

Előzmény: GPS (1371)
GPS Creative Commons License 2014.11.25 0 0 1371

 

"és mintha vki megnyomná a féket, pedig nyomom neki h felmenjen. Gondol egyet, gázt nyom. Vki tudja miért csinálhatja ezeket?"

 

Ez gyújtás-gond, 2 hengerrel mész és időnként bekapcsol a harmadik is. Akkor tűnik úgy, mint ha seggberúgták volna... pedig csak akkor megy normálisan.

 

Ez lehet a gyertyától kezdve, gyertyakábelen át bármi, ami a gyújtással kapcsolatban van (tipikusan az elhasználódott  gyertyakábel szokott ilyet csinálni - az viszont filléres tétel).

.

Előzmény: Jázminléna (1370)
Jázminléna Creative Commons License 2014.11.25 0 0 1370

sziasztok, nekem is van egy 98-as matizkám(szöcském), és kitalálta, amikor indítok nem alszik el az air bag lámpa, egyfolytában vílágít menet közbe. Másik, pár napja kezdte, hogy megyek vele a dombon felfelé és mintha vki megnyomná a féket, pedig nyomom neki h felmenjen. Gondol egyet, gázt nyom. Vki tudja miért csinálhatja ezeket?

harcsasanyi Creative Commons License 2014.11.23 0 0 1369

Szervusztok!

 

Már többedszer hallok rotyogást a Matild jobb eleje felől,mikor balra megfordulok vagy nagyon alászedem a kormányt, jobb kanyarnál nem csinálja ! Én a féltengely csuklóra gyanakszom,de vw-golfos emlékeimben kattogó hang él!! 

110000km van az autóban kerékcsapágyak most lettek cserélve féktárcsával együtt kormányösszekötő gömbfejek is tiszta újak!! Gondolom van olyan köztetek aki találkozott ezzel a problémával és vannak tapasztalatai hogy,miképpen lehet behatárolni a hibát és mit kell cserélni ? 

juppe008 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 1368

Osram Night Breaker Unlimited

Előzmény: ForRumos (1367)
ForRumos Creative Commons License 2014.11.19 0 0 1367

Köszönöm. Van rá 4ezer pénzem :)

Előzmény: harcsasanyi (1366)
harcsasanyi Creative Commons License 2014.11.18 0 0 1366

H-4!!

Előzmény: ForRumos (1365)
ForRumos Creative Commons License 2014.11.17 0 0 1365

Kösz de nem sokat segítettél :)

Amúgy a lámpaüveg fel lett polírozva, víztiszta. Autóvétel után sok minden rendbe lett téve.

Izzó? H4? H7? Vagy más? Persze meg lesz nézve, de ha tudom, gyorsabban meg lesz oldva a csere. Amúgy a neten nézem a H4-et. Sokfélét kapni 600-5000 Ft árakon. Mit érdemes?

Előzmény: adingos (1364)
adingos Creative Commons License 2014.11.17 0 0 1364

A világításodnál nem az izzók a ludasak. Sokkal inkább a lámpa üveg lehet már megsárgulva, bevakulva 20 ezer a csere.  :-(

 

Alsó lengőkart meg mindenki annyiért vesz, amennyit rá szán. Van olcsóbb, drágább, gyári, és után gyártott.

Én mindenben ragaszkodom a gyárihoz, mert nem akarom 3 hónap múlva újból cserélni.

Előzmény: ForRumos (1363)
ForRumos Creative Commons License 2014.11.16 0 0 1363

Alig van olvasnivalóm, tessék többet írni :)

 

Apámat vittem matízommal és feltűnt neki, hogy induláskor, megálláskor, rossz úton kotyog valami a jobboldali keréknél. Szerinte talán féltengely hangja van. Mindjárt befordultunk a szervízeshez. Kipróbálta, de pont nem kotyogott semmi. Aknára állva kiderült, hogy a két alsó "valami" kar vagy mi mindkét keréknél kopott, és szerinte az adja a kotyogó hangot. Megnézte a neten és 5-20E között lehet kapni ezeket különböző gyártótól.  Matizom 2 nap múlva megy szervízbe, addig döntsük el, mennyiért vegyen bele félkart vagy mit alsó gömbcsuklóval.

 

Másik. A matíz és a passat is 12V-os, jó akkuval. Mégis apám autója sokkal jobban világít este menet közben. Kapok új izzókat, ha megmondom neki, mit vegyen. De nem tudom :)

 

harcsasanyi Creative Commons License 2014.11.11 0 0 1362

A 75w-90 es  olaj tökéletes azt hiszem az már szintetikus is! A betöltő és szint ellenőrző nyílás(ami ugyanaz)  a váltó oldalán van a féltengely felett. 2,1 liter olajat kell bele tuszkolni!!!!

Előzmény: mj620di (1360)
motinka Creative Commons License 2014.11.10 0 0 1361

sziasztok Matizosok,

 

2 éve van nálunk (az asszonynál) egy 2002-es, azóta ment vele 8000 km-ert :o) jelenleg 70 ezer van benne. Most gondoltam ki kellene cserélni az olajat+szűrőt benne, mert talán nem ártana.

Gondolom műszaki ember lévén ezt én is meg tudom csinálni.

Mit javasoltok, milyen olajat+ szűrőt vegyek hozzá.

Esetleg valami fortély amit érdemes megcsinálni?

És ha már itt vagyok, nem rég cseréltem benne gyújtótrafót, mert rángatott. Nem értettem igazán aztán mikor egyszer este nyitottam fel a motorháztetőt vettem észre hogy a nagyfesz kivetetés és a kaszni között villámlik :o) Meg volt repedve, persze hogy áthúzott.

Kicseréltem A WRC-nél egész baráti áron kaptam hozzá utángyártottat.

Nem kellett sokat autózni vele ismét rángatott. Na gondoltam mi van?.

Már rutinosan este felnyitom a motorháztetőt és látom, hogy az a gyújtókábel, ami ettől a trafótól megy az elosztó fedélhez az húz át nagy szikrákkal. Vettem egy univerzálisat, ami átért a két pont között, azóta megint jó.

Ezt csak azért írtam lemert visszaolvasva a fórumban, többször is téma volt hogy rángat a motor, hátha ez valakinek segít.

Most attól félek jön az gyújtáselosztó+rotor, meg a gyertyakábelek.

Ezeket mennyi időközönként kell cserélni? A gyertyákat nemrég cseréltem.

Illetve mit kell egy ennyit futott Matiznál cserélni,karbantartani?

Kell-e a kormányművet időszakonként zsíroztatni?

Csak azért kérdezem, mert szervó nélkül elég combos a tekerés.

Erre egy praktikát mondtak, fújjam fel az első gumikat 2,3-2,4-re.

Valóban könnyebb a kormányzás

 

üdv Mindenkinek

 

 

mj620di Creative Commons License 2014.11.10 0 0 1360

Gondolom a feltöltő meg felette.

Milyen olaj kell bele?75-90?

Előzmény: harcsasanyi (1359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!