Szerintem nincsen külön a blokkon leeresztő csavar. Ha a hűtő alján találsz valami leeresztő félét, akkor a motorból is ki kell jönnie a víznek. Ha nincsen, akkor a legalsó hűtőre menő csövet vedd le. de vigyázz, mert tele szalad az ing ujj.
Az enyém is eszegeti az olajat. Egy csere periódusra kb 0,5L kell utána. És a szelepfedél belülről tiszta olajtrutyi. Az olaj beöntőnél látom. Állítólag alapból gyárilag ilyen.
dugattyúgyűrűkkel úgy jártam, hogy a szettben kapott 2-es kompresszió gyűrű 0,25mm-rel vastagabb volt, mint ami a dugóimon volt, így kellett keresnem egy síkköszörűst, hogy a dugómhoz megfelelő méretű legyen. tegnap kínomban visszaraktam a régieket, de reggel "megszültem" az ötletet, hogy inkább elvékonyíttatom és kicserélem őket. olajteknőt is festenem kellett mert ótvarosan nézett ki. ha minden jól megy holnap estére sikerül összeraknom matildkát.
Hali! Valaki írj meg legyen szíves (esetleg fotóval megtámogatva), hogy az ezres mocin hol van (ha van) a hűtőfolyadék leeresztő dugó/csavar! Előre is köszönöm! -w-
az új gyűrükkel (bár szívtam egy kicsit, majd megírom) már bent is vannak a motorban a dugók. holnap a szelepeket cserélem csiszolom be. képek készültek, majd felteszem.
valószínűleg a LED-es előtt eredeti volt benne, az "piríthatta" meg a foglalatot, aminek az oka sok minden lehet: eredendően nagy hőhatás->nagyobb áram->rossz érintkezéstől esetleg, vagy rossz szellőzéstől, nagyobb teljesítményű izzó, ami nem a foglalathoz való...
nna, holnap borítom szétfele Matildot..., ha lesz időm csinálok képeket
Van valakinek ötlete, hogy miért járhatott így a foglalat? Teljesen bele volt sülve az izzó. 20 percen át feszegettem, hogy elengedje. Pedig rendes gyári izzó volt benne, és ennek ellenére működött is rendesen! De a t10-es Led fényforrással ugyanígy járt a másik oldali is pedig a LED nem melegszik. Nem tudom mi lehet az oka.
Friss matiz tulajdonosként érdeklődve a típus jellemzői iránt leltem rá a honlapra. Beleolvasva a hozzászólásokba ugy látom hasznos tanácsokban, önzetlen segítőkészségben nincs hiány. Tetszik a szellemiség, így csatlakoztam én is.
Azt mondtátok a kettes Matizban nincs ajtónyitás jelző lámpa. De használtautón és apródon is sok helyen láttam, hogy ég...a linkben le is van fotózva. Netán típusfüggő lenne?? Megnézem azért a műszerfalat mi a helyzet mert az ajtóban van jelző így úgy gondolom, lámpának is lennie kéne csak valószínüleg kiégett.
Igen, igazad van, ez a szakszerű és teljes légtelenítési eljárás.
Én mondjuk a fékfolyadék CSERÉt írtam, ott meg mindegy, hogy hol kezded és az sem baj, ha 10-20% benne marad a régi léből. :) A nyomás/pumpálás nyitás/zárás összehangolása pedig kb. alapnak kell lennie, mert egyébként bízzuk inkább szerelőre.
Szakszerű volt a válasz, csak a sorrendet felejtetted el megírni !!!
Előbb mindig a jobb hátsó fékkel kezdünk, mert ez van legtávolabb a főfék munkahengertől, majd a bal hátsó, jobb első, és végül a bal első féket légtelenítjük.
Tehát ha valaki nyomkodja a pedált, tartsa benyomva, míg lent valaki nyitja a szelepet. Majd elzárás után jöhet a pumpálás. Az egész így néz ki. Pumpa-benyomva tart-szelep nyit-szelep zár-és újfent pumpa. Az egész műveletet addig ismételjük, amíg buborék mentes nem lesz a fék folyadék, ami az átlátszó csövön távozik az üvegbe, és a pedálon érezni lehet a felkeményedést.
Hölgyeim és uraim! Elnézést a zavarásért,de lenne 4db eredeti Japán acélfelnim eladó.Én bontottam ki a fotózásért és próbáért a felnit.9eft/db.+posta.Valamennyi alku belefér.A felni mintázata senkit ne tévesszen meg,mert jó a Matizra is!
Nem kell járni a motornak. Légteleníteni pedig nem akkor kell amikor fellevegősödik, mert ilyet azért nem csinál, ha tönkre nem megy valami, hanem szerelések után.
Viszont pár évente jót tesz ha lecseréled a fékfolyadékot.
Nem nagy ügy. Valami átlátszó cső kb 1méter meg egy üveg kell hozzá.
Légtelenítőcsavarra rányomod a csövet (persze olyat kell szerezni ami rámegy és rászorul) ezt belevezeted az üvegbe.
Jól jön ha egy kicsit felfelé indul meg a cső és utána kanyarodik lefelé az üveg felé, mert akkor még véletlenül sem tud levegőt vissza szívni, mert a csőben lesz mindig folyadék a légtelenítő csavar közvetlen közelében.
Légtelenítőt nyitni zárni, miközben valaki nyomkodja a féket. Értelemszerűen mindig legyen nyomás a rendszerben mikor nyitva a csavar. Minden keréknél addig folytatod amíg meg nem jelenik a másszínű folyadék a csőben, szóval a frissen betöltött fékfolyadék ki nem tolta maga előtt a régit.
Tartályt NAGYON SŰRŰN TÖLTÖGETNI, nehogy kifogyjon belőle a lé.
Én most nemrég vettem (2 hete) a Matizomat, és most ismerkedem ezzel a topikkal, nagyon jónak tartom és már sokat profitáltam belőle. Látom TE már a fékkel foglalkoztál, és ez irányú a kérdésem, hogy légtelenitésnél kell e járni a motornak. Mert ugye szervó rásegítéses, a fék. Most még nem kell légtelenitenem de még sor kerülhet rá. Válaszodat (ha kapok) előre is köszönöm.