Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

norinco Creative Commons License 2014.04.21 0 0 835

itt találod a leírást, hogyan kell szerelni a kormányt

Előzmény: AlexCooper (833)
norinco Creative Commons License 2014.04.21 0 0 834

csinálj egy ilyet (10x20-as laposvasból csináltam)

 

 

és így kell leszedni

Előzmény: AlexCooper (833)
AlexCooper Creative Commons License 2014.04.21 0 0 833
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Matiz ii dudája csak bizonyos kormányállásnál működik.
A kormányt megpróbáltuk leszedni, de nem adta meg magát.
Még egy csapágylehúzóval is próbálkoztam, sikertelenül.
Hogy a fenébe lehet így rászorulva, hogyan kell leszedni?

A válaszokat előre is köszönöm!
norinco Creative Commons License 2014.04.20 0 0 832

kuplungoldali főtengely szimeringet is cserélted? a váltót, vagy a motort szedted ki? vagy egyiket sem?:-)

Előzmény: Janovszki Tamás (828)
norinco Creative Commons License 2014.04.20 0 0 831

kicseréltem most a jobb oldali lengőkart, - majd félóra esőszünettel, -akna nélkül- kevesebb volt mint 3 óra. remélem már nem fog kopogni

a fényszóró műanyag "üvegfelületét" szépen lehet tisztítani fogkrémmel, nem szükséges cserélni. kapható egyes autósboltokban sárga flakonban direkt fényszóró-üvegtisztító is (Formula 1 fényszóró felújító paszta) tudom ajánlani azoknak akik nem akarnak sokat "dörgölőzni" a fogkrémmel, nagyon hatásos

hantaboy50 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 830

Ja bocsika:motorbuzi550@citromail.hu Köszike előre is!!!

Üdv:Totyi

Előzmény: norinco (829)
norinco Creative Commons License 2014.04.20 0 0 829

ha volna hova:-) nem publikus az emiled. vagy írj egy üres emilt, és átküldöm

Előzmény: hantaboy50 (827)
Janovszki Tamás Creative Commons License 2014.04.20 0 0 828

2002 es matizom van. Jelenleg 170e km van benne, de 150 nél egy teljes felújítást csináltam. A váltót, és a kuplungot viszont nem cseréltem. A kuplung feladta a szolgálatot. Kicseréltem. Sok bosszúságot okozott, hogy szedhettem újra szét. Lényegében jól sikerült a felújítás. Átalakítottam bioetanolosra. Emelkedett nagyban a teljesítmény, de így a fogyasztás is. HA Nagyon nyomom neki akkor egy 8, 9 et simán benyel. Viszont már kezdtem örülni, hogy jó, de egy hete elkezdte kidobálni a 4. sebességet. A többit nem, csak a negyediket. Berakom és kb 4mp múlva kidobja. Nem tudom mi lehet pontosan a baja. Gondoltam arra hogy szinkrongyűrű cserére szorul, de nem vagyok biztos benne. Ezért kérlek titeket, aki ért hozzá adjon tanácsot, hogy ez miért lehet. Azonkívül ha megvan még az a kézikönyv akkor kérem szépen, hogy küldje el a tulajdonosa a janovszki10@gmail.com ra. Előre is köszönöm a segítségeket.

 

(nagyjából mindent  jó a kicseréltem rajta. A lámpa matt volt, cserélve lett, felfüggesztéseket, féket is cseréltem.Összességében jó kis autó. Sosem hagyott még ott az úton, pedig már elég sokat mentem vele. . Ha azember nem nyomja neki akkor egész jó a fogyasztása is. Pl hátsó féket most cseréltem benne először, még a gyári volt benne :) )

 

hantaboy50 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 827

Ha átküldenéd megköszönném.

Üdv:Totyi!!!

Előzmény: norinco (824)
norinco Creative Commons License 2014.04.20 0 0 826

ja... magyar nyelvű, .zip 

Előzmény: norinco (824)
norinco Creative Commons License 2014.04.20 0 0 825

nekem is görbült, szvsz nem kell ahhoz tartani rajta semmit, elég neki a nap is:-) én egy fa lécet csavaroztam alá, ami kiegyenesítette.

a motorháztető kitámasztójának lehet hajtani lemezből tartót

Előzmény: Dolce Gabbana (822)
norinco Creative Commons License 2014.04.20 0 0 824

van egy 3,7Mb-os matiz üzemeltetői kézikönyv állományom. ha tudod fogadni, átküldhetem 

Előzmény: hantaboy50 (820)
Dolce Gabbana Creative Commons License 2014.04.20 0 0 823

Vannak bajok, na... :D Már lassan a motorhiba lesz a legkisebb gondom :D

Dolce Gabbana Creative Commons License 2014.04.20 0 0 822

Eltört hál' Isten a motorháztető kitámasztójának a tartó pöcökje is így jobb híján a kesztyűtartóban tartom a vasat nehogy kárt tegyen a motortérben csapkolódva. Az elektromos ablak kapcsolót meg nemes egyszerűséggel körberagasztóztam szigszalaggal...xD (persze csak ideiglenesen) 
A kalaptartóm meg U betűhoz hasonlít leginkább mert az előző tulaj (isten tudja mit tartott rajta) elgörbítette a tűző napon. 

Dolce Gabbana Creative Commons License 2014.04.20 0 0 821

Konkrétan semmiből csak úgy láttuk a váltóból folyik, mert a motor maga száraz volt. 

Előzmény: norinco (819)
hantaboy50 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 820

Szia!

Nézegettem, a régi hozzászólásokat, és olvastam, hogy van gyári kis könyved.Én a múlt héten vettem 1 Matiz-2t és ahhoz sajnos nem adtak, ha nekem be szkennelnéd nagyon megköszönném. De meg is vehetem ha eladnád, bármilyen megoldás érdekel. Köszike előre is.

Üdv:Totyi!!!

Előzmény: adingos (245)
norinco Creative Commons License 2014.04.19 0 0 819

miből derült ki, hogy az váltóolaj, és nem a főtengely kuplungoldali szimeringje ereszti az olajat?

Előzmény: Dolce Gabbana (817)
Dolce Gabbana Creative Commons License 2014.04.19 0 0 818
Még egy gondolat: ha hengerfejes nem fogyasztaná és forralná a vízet? Vagy van, hogy csak az olajfogyás az egyetlen jel? Eleinte azt hittük csak folyatja az olajat mert a gyertyákön semmi jele nem volt alul viszont olajos a kocsi. De azóta kiderült, hogy az váltóolaj..talán után is kéne már önteni mert nehezen veszi a fokozatokat. Tavaly jártam úgy, hogy a kuplungpedal beesett. Erõnek erejéve recsegve ropogva tudtam csak sebességet váltani.
Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (794)
Dolce Gabbana Creative Commons License 2014.04.19 0 0 817
Még egy gondolat: ha hengerfejes nem fogyasztaná és forralná a vízet? Vagy van, hogy csak az olajfogyás az egyetlen jel? Eleinte azt hittük csak folyatja az olajat mert a gyertyákön semmi jele nem volt alul viszont olajos a kocsi. De azóta kiderült, hogy az váltóolaj..talán után is kéne már önteni mert nehezen veszi a fokozatokat. Tavaly jártam úgy, hogy a kuplungpedal beesett. Erőnek erejéve recsegve ropogva tudtam csak sebességet váltani.
Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (794)
norinco Creative Commons License 2014.04.19 0 0 816

nincs nagyobb kartergáz, de megcsináltam, hogy matild érezze a törődést:-)

 

Előzmény: norinco (815)
norinco Creative Commons License 2014.04.19 0 0 815

azért vannak apróbb lehetőségek. én pl. csináltam hozzá olajleválasztót

 

Előzmény: Laudat (813)
norinco Creative Commons License 2014.04.19 0 0 814

EURO III. már nem az a szerkezet, amikor füleled a motort, kicsit előrébb-hátrább tekered a gyújtást, nagyobb-kisebb fúvóka, játszol a szívatóval...stb. itt mindent az ECU állít be a pillanatnyi (szerinte:-) ) helyzethez. tőled csak a beszívott levegő, illetve a pillangószelep állása függ -a talpad nagyságától:-) -.

Előzmény: Laudat (813)
Laudat Creative Commons License 2014.04.19 0 0 813

A fr@ncba, még azt a kicsi "mechanikus állítást" is elvették szegény embertől, hogy a légszűrő ház tetejét, téli,illetve nyári állásba

fordítsa .-((

Előzmény: norinco (812)
norinco Creative Commons License 2014.04.19 0 0 812

asszem amiről beszélünk nem a légtömegmérő, hanem a BESZÍVOTT LEVEGŐ HŐMÉRSÉKLET JELADÓ (bocs a félrevezetésért)

a légtömegmérő az más - azt nézem a matyinak nincs is légtömegmérője, csak MAP (Manifold Absolute Pressure) szensora

Előzmény: norinco (809)
norinco Creative Commons License 2014.04.19 0 0 811

:-D

Előzmény: Laudat (810)
Laudat Creative Commons License 2014.04.19 0 0 810

Matiz extrák :  két oldali légtömegmérő, stb,stb.. a leendő vásárló meg  "üti befelé a Gogliba " .

Előzmény: norinco (809)
norinco Creative Commons License 2014.04.19 0 0 809

"formára" egyformának tűnik, de amint látod, az 1-esen a légtömegmérő magán a légszűrőház hátulján található, a 2-esen pedig a szívósor, hengeres bal oldali végén - szemből nézve -.

viszont van egy jó dolog is nálad: van "tartalék" légtömegmérőd:-), ha bekrepál az egyik, csak át kell cserélni:-D

csak pozitívan:-)

Előzmény: Dolce Gabbana (807)
Dolce Gabbana Creative Commons License 2014.04.18 0 0 808

Ááá, sajnos csak szeretnék azokban a körökben mozogni ;)

Előzmény: Laudat (805)
Dolce Gabbana Creative Commons License 2014.04.18 0 0 807

Egyes Matizé? :O Nem azonos a két típus légszűrőháza? Mert úgy tudtam a blokkjuk az egyforma. 

Előzmény: norinco (800)
Laudat Creative Commons License 2014.04.18 0 0 806

Ja értem én, költséghatékony javítás történt  :-))

Előzmény: norinco (800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!