Ma folytattam a próbálkozást, de nem jártam sikerrel :(. Cseréltem elosztó fedelet és rotort is, de semmi, továbbra sem indul. A jelenség, hogy mindhárom gyertyát egyszerre próbálva a blokk tetején, csak az egyik kap szikrát, azt is csak egyszer. Szétszedtem a gyújtáselosztót, amiben már csak egy elektromos alkatrészt találtam, ami szerintem egy érzékelő lehet. Ennek működését meg tudom vizsgálni valahogy? Töltök fel egy képet, miről is van szó. Esetleg más, amit meg tudok még nézni? Nagyon köszönöm! G.
Szeretnék segítséget kérni, mert már teljes a tanácstalanság! F8CV Matiz nem indul. Próbálgattam amit tudtam, néztem szikrát a gyertyáknál, ami hol volt, hol nem, néztem a tekercsnél (tekercsből jövő kábelt lehúzva annak végén figyeltem a szikrát), ez is hol volt, hol nem, de inkább nem, cseréltem is gyújtótekercset, de eredménytelenül, szétszedtem a gyújtáselosztót, megpucoltam a három kis lábat, amivel kontaktol a rotor, megpucoltam a rotort is, de nem indul a nyavajás :(. Üzemanyag ellátás szerintem van, mert nagyon benzin szag van mikor indítózok, illetve a gyertyákat kivéve is benzinszagot érezni.
Tudnátok tanácsot adni, mit nézzek még meg? Gondoltam arra, hogy nem kap tápot a tekercs, emiatt kerestem és találtam egy relét a motortéri biztosíték dobozban. Ezt kivettem, betettem helyére a hűtő ventillátor relét, de továbbra is csak teker az önindító, de nem indul a nyomorult :(. Van még egy tippem, az immobilizer hiba, de nincs check engine, szóval gondolom a kulcsot felismeri. Bár az utastérben van egy security lámpa, ami folyamatosan világít, ezt nem tudom hova tenni, hogy miféle szerzet ez, mi a funkciója. Nagyon köszönöm a tippeket! G.
Jó öreg Sparkom van, kérdésem, hogy a Matiz hátsó fejtámlái és az első generációs Sparké csereszabatosak -e (10mm átmérő, 100mm lyukávolság) vagy tud-e bárki bármi lehetőséget pótlásra?
Mai napon méregettem a biztosíték táblát (LH és RH Taillamp, 10 Amperes biztosítékok), és ott sincs meg a 12 V. A kapcsolóra gyanakszom, ezért, ahogy írtam is, azt kiszedtem és megpróbáltam multiméterrel, szakadás vizsgálati állásban (bocs, ha nem ez a pontos megnevezése) megnézni, hogy mi történik. A fekete és a fehér (képen sárgás) van összekötve, ha helyzetjelzőre kapcsolok valamint a fekete és a fekete-zöld, ha a tompított világításra. Azt hiszem a kapcsoló testet kapcsol, emiatt nem vagyok benne biztos, hogy ott a hiba. A kapcsoló kábelén van egy narancs színű vezeték, ez fixen áram alatt van. Multiméterrel próbáltam azt, hogy testet vettem az akksiról és hozzáérintettem a másik kábelét a három szálhoz (fekete, zöld-fekete, fehér (sárgás). Ebben az esetben a fekete-zöld mutat 6.1 V-ot alaphelyzetben és helyzetjelző állásban, azonban tompított állásban ez leesik kb. 0.2-0.3 V-ra. A másik két vezeték esetében egyik kapcsoló állásban sem tudok áramot mérni.
Ma vizsgálódtam kicsit, de sajnos nem lett pozitív eredménye, a helyzetjelzők, a műszerfal és a rendszámtábla világítás továbbra sem működik!
Először próbáltam 12V-ot mérni a helyzetjelző csatlakozóin, de a két elsőnél nem találtam, emiatt a két hátsót nem is néztem. Aztán gondoltam a kapcsoló romlott el, így kiszedtem, de multiméterrel nézve annak működnie kell.
Van a biztosíték dobozban egy relé, ami a helyzetjelzőket "kapcsolja", azt felcseréltem még a múltkor egy azonossal, úgy sem lett jó.
A biztosítékok rendben vannak.
Van esetleg tippetek, merre folytassam? Nagyon köszönöm! G.
Szia! Köszönöm! Ha jól értem, akkor próbalámpa akksi testre és a hegyével a biztosítékokra? Az a "bajom", hogy egyszerre ennyi biztosíték nem mehet tönkre. A kapcsoló ellenőrzés hogy a legegyszerűbb? Vezetékszínnél mire gondolsz? Kifejtenéd kérlek? Bocsánat, de nem vagyok szakember. Köszönöm! G.
Szeretnék segítséget kérni tőletek! A hiba, hogy egyetlen helyzetjelző izzó sem világít az autóban, értem ezalatt a két első, a két hátsó helyzetjelzőt, a rendszámtábla világítást valamint a belteret is, műszerfal, ablakemelő kapcsolók, stb.. Mai napon "piszkáltam" kicsit a vezetéteket a lábtérben, mert szeretnék egy központi zár vezérlőt bekötni, de az a baj, hogy nem tudom van-e összefüggés a két dolog között. Annyi történt, hogy egy csatlakozót széthúztam majd összedugtam, illetve lecsavaroztam a vezérlőt a helyéről és "oldalra" tettem. Az alany egy 2004-es Matiz, 0.8 l (F8CV), 52 LE, ha számít. Segítsetek kérlek, mert szüleimé az autó és szeretném nekik rendben tudni! Ja, gondoltam rá, hogy a világítás kapcsoló ment tönkre. Ez miként ellenőrizhető? Köszönöm! G.
Régen írtad a hozzászólást, mi lett a megoldás, ha lett egyáltalán?
Ugyan ez a hiba van nálam is, de az akkuból nem folyik semmi, de lehet a végét járja. Simán beindul az autó, többször is, ha leállítom könnyen indítóz. Töltöttem bele jobb minőségű üzemanyagot is, hátha ez a baj, de nem. Csak érezhetően jobban húz tőle.
Megnéztem oszcilloszkóppal a jeladó jelét kiszerelve is és az autóba visszaszerelve is. A jelalak hibátlan, a hall jeladó megfelelően működik úgy gondolom. Négyszögjelet gyönyörűen adja.
Nehezen indul az autó, van hogy csak 2x vagy 3x indul be hidegen, és utána hidegen bizonytalan az alapjárat 5-10 mp-ig kb. és utána aztán magához tér. Megy mint a meszes.
p0342 hibakódot hoz, mindent végigmértem, minden jónak tűnik, táp próbalámpával terhelve is vizsgálva + és - ág is.
Nem tudom mennyire "él" ez a topik, azért megkérdezem.
Adott egy 1999 Matiz, 0.8 motorral, amiben átugrott a vezérműszíj.
Szerviz szerint motor ki, és alaphangon 150-200 ezer körül van a javítás. Pest megye helyileg, kérdésem hogy mennyire lehet valid ez a szám? Csak nagyságrendileg érdekelne, mert így az autó gazdasági totálkár. Mai nappal a HaHu-n találtam 99 ezer forintért műszakis ugyanezt, tudom azzal még lehetnek meglepetések, egyszerűen kicsit soknak tűnik a forint.
Szerelő a hengerfejet (amennyiben kapott) síkoltatni akarja, illetve ha a dugók repedtek, azokat is újra akarja cserélni.
Üdv, nekem is ugyanez a tünet amit írtál, lámpánál és lassításnál leáll, de csak alkalmanként. Alapjárat egyébként ok, menet közben sincs semmi probléma. Viszont jelezte a szerelő, hogy olyan váltó van a kocsin amiben nincs egy jeladónak hely, így egy jeladó a levegőben lóg. Nem tudom milyen jeladó van a váltóban, okozhat-e ez ilyen hibajelenséget? Mert akkor a problémának mindig jelentkezni kellene, de van úgy, hogy 10 ből egyszer sem áll le. Miután elolvastam ezt a posztot, felmerült bennem, hogy esetleg hasonló oka lehet nekem is. Végül is neked mi volt a mgoldás, vagy megszűnt ez a jelenség?
Egy autópályás hajsza után CHEKK lámpa világítás. Tünet: alapjáratra lelassuló üzem meleg motor leáll. Pl: jelzőlámpa előtt. Illetve, kihúzatáskor felvillanó chekk.
Sejtettem, hogy vmi koksz lerakodás lesz, amit az autópályás megnövekedett gázáramlás okozott a motorban, úgyhogy leszedtem a fojtószelepet. Volt benne egy kis lerakodás, de nem elborzasztó mennyiség. Az alapjárati motor fészkét is kitakarítottam, abban is volt szutyok. Mivel a szívócső alján is volt kokszpára megnéztem a map szenzort is. Lehúztam a csövet róla, de az tiszta volt. Összeraktam. Kis ideig jó volt, aztán újra sárga fény.
Eszembe jutott, h kb két éve volt hibakódom, ami kiolvasás után lambdaszonda hibát jelzett, de ez kiütés után nem tért vissza. Nem foglalkoztam vele akkor, gondtalanul közlekedtem tovább.
Most ez eszembe jutott és mivel amúgyis elérte az autó a 95ezer km-t, gondoltam kicserélem a lambdaszondát. Megtörtént. Megint világított a chekk.
Arra gondoltam, hogy alsó l.szonda csere következik, vagy EGR pucolás, vagy valamelyik befecskendező szelep szarakszik megint. Mivel most nem tudtam kiolvastatni, rendeltem egy saját kódolvasót, hogy ne kelljen szívességeket kérni mástól. Amíg vártam a csomagra, kiszedtem a gyertyákat, mert sejtettem, hogy bef. szelep hibánál vmelyiknek benzinesnek kell lennie és ennyivel többet tudnék, nem ülnék tétlenül. A gyertyáknak semmi baja sem volt, tehát a b. szelep hibát kizártam. Viszont lehúzáskor kiszakadt az egyik gy.kábel bele. Visszatolva működött, úgyhogy elmentem gy.kábelt venni. Az autósboltban találkoztam egy random szerelővel, akinél volt kiolvasó és segített. (kösz és hála így névtelenül is)
Motorháztető fel, szemrevételezés. A MAP szenzor nekem fel van fogatva a tűzfalra és egy kis gumicső könyökkel van rákötve a merev műanyagcső. Hát a gumikönyök megrepedezve, láthatóan leválni készülő állapotban van. Hogy mikor lett ilyen, azt nem tudom. A múltkori lehúzáskor még frankón a helyére ment, de biztos, hogy az a mozgatás gyengítette meg. Letéptem a rossz részt. Kábelkötegelővel rászorítottam a szenzor és a műa. cső csonkjára a maradék gumicsövet és slussz. Biztos voltam benne, h ez volt a hiba.
Elindultam haza. A kód ugye kiütve. Ámde megint felvillant a sárga. Már sejtettem, h ez a korábbi tünetnek lesz a maradék hibajele. Ma megjött a kódolvasóm. Rákötöm. P0405 kód. Az lambdaszonda hiba. Ennek nem örültem. Most lehet, h rossz az én kiolvasóm? Olcsót vettem. Mindegy, a hibát kiütöttem és próbakör után nem tért vissza, ez a legfontosabb. Nyugodt lehetek az autó felől.
A tanulságok:
Én még sosem szedtem szét a fojtószelepet, de amit láttam, az nagyon elgondolkodtatott. Sokan mondják, h időnként meg kell húzatni az autót, hogy üveg hangon visítson és tisztuljon. Hát sztem ez a legnagyobb f.ság, amit elkövethet az ember.
Ugyanis a részben eldugult EGR szelepből és a visszavezetőcsőből ilyenkor még feljebb jut a kátrány, bele a szívócsőbe, a vákuum csövekbe, a szívósorba, a befecskendező szelepekig.
Ha már van egy részben eldugult motorod, akkor a legjobb, ha szép, nagypapás stílusban közlekedsz. Kis gáz, kis fék, stb, hogy ne kavard fel a lerakódott szennyet.
De a legtutibb megoldás, ha lefalazod az EGR-t. És nekem most ez fog jönni, miután kipucoltam mindent.
Sziasztok, ebben a csoportban új vagyok, hát engedjétek+ hogy bemutatkozzam,
tony vagyok makóról.
Mi is beruháztunk a tavasszal 1Matizra. /motor: M-Tec/ . nem volt vele semmi gond úgy 500-600 km -ig aztán kezdte inni a vizet, többet mint benzint :o)) feltűnt, hogy a kieggyenlítő tartályon belül szürkés nyálkás lerakódás van lehet vmi tömítő? néhány cső cseréje után, >vízpumpa. aki látott mát ilyet, annak nem kell részletezni;- féloldal LE, szíjjakal mindenestől!! OK, újra önt... 'még mindég folyik?! Mostmár a vezérműdekni körül is van szivárgás, vékonyan csurdogál a ékszíjjak alatt! Sajnos én nem vagyok annyira tájékozott a Matiz lelki világába, nekem sem, se a DoktorBácsinak gőzünk nincs honnan a szivárgás?? lehet a fagydugó? de hol lehet az??? ... az olaj nem zavaros.... Tanácsaitokat előre megköszönve, ftony
Nem találtam semmit a falban. Még a kuplung melletti "lábpihentetőre" is gyanakodtam, de az se az. Mondjuk tegnap kattant néhányat menet közben, de aztán abbahagyta. Akkor is zavaró, hogy bármikor újra kezdheti.