Ebből nekem az (is) látszik, hogy ha nem szólnak, fel sem tűnik, hogy több a por. Mégiscsak működött a tömeghisztéria-effekt: szóltak, hogy fuldokolni kell, és a nép fuldokolt.
A legszebb benne a félmondat az Európai Környezetvédelmi Ügynökségtől: "Csak a szálló por miatt évente körülbelül kétezer ember hal meg korábban."
Kicsit unalmas ez a hiszti. Nézzétek meg, ma egy átlagos napon milyen volt budapest légszennyezettsége. A legrosszab helyen is elfogadható, de leginkább jó, vagy kiváló. Igen időnként ha olyan az időjárás bejön egy-két nehéz nap, de ebből ekkora ügyet csinálni??? http://www.idokep.hu/?oldal=legszenny
Jól gondolod. A mi családunkban is az pampog a leginkább, aki 20 éves, gyakorlatilag pénznyelőként működő terepjáróval jár. Amennyit elköltöttek már ezekre a roncsokra, abból már egy relatíve klímabarát felsőközépkategóriás járgányt is lehetett volna venni
Alapjában véve igazad van. Csakhogy egy másik topikon meg azért ment a rinyálás, hogy micsoda gazemberség kitolni azokkal, akiknek nem telik jobb autóra
"Egyébként, mi szennyez jobban páros napon? A páratlan rendszámú zöld matricás, vagy a páros rendszámú sárga matricás? Akkor melyiket érdemes beengedni inkább?"
Lényegtelen, mert nem kettő darab autó van, hanem kb. 1millió...
Nem felezi: a kivételek miatt, és amiatt, hogy aki teheti, be fog szerezni mindkét paritásból egy-egy példányt. Másodszor nem láttam még a számokat, de elképzelhető a forgalomból kivont, egyedi rendszámú és egyéb autók miatt, hogy az egyikből jóval több van. Valamint egyáltalán nem biztos, hogy egy normál napon a páros-páratlan 50-50%-ban van jelen az utakon (sose számolta meg senki, ha jól tudom).
A zöld vagy sárga matrica már jobb ötlet, ott legalább van valami köze a tiltásnak az autó környezetszennyező tulajdonságához.
Egyébként, mi szennyez jobban páros napon? A páratlan rendszámú zöld matricás, vagy a páros rendszámú sárga matricás? Akkor melyiket érdemes beengedni inkább?
Hogy a fenebe felezne? Eleve van egy csomo kivetel, valamint az epp "jo" rendszamok valszeg +koroket tesznek. Nem volna jo ha ezeket a koroket a kornyzet iranyaban kimeletesebb jarmuvek tennek?
Pl. január 29-február3 között: 29, 31, 1, 3 az egyik, 30, 2 a másik. Nem teljesen azonos a korlátozás, azaz az egyik rendszámtól értékesebbé válik az autó, a másiktól meg a használati értéke csökken.
Akinek meg munkára kell, az tehát vegyen a meglévő mellé egy roncsot, ellenkező paritású rendszámmal, aztán a tilalom egyik napján szabálykövető dolgozóként a dupla környezeti terhelést okozó autóval közlekedjen.
A korlátozás nem 365 napon keresztül tart, hanem relatív rövid időszakra, a szennyezés szempontjából pedig igaziból édesmindegy, hogy most felváltva járnak a rendszámok, vagy csak a párosaknak szabad járni a korlátozás ideje alatt, a lényeg, hogy gyakorlatilag felezi az autók mennyiségét...
Másrészt meg, aki nem közvetlen munkára használ autót, annak baromság vennie mégegyet és egész évben fizetnie a biztosítást, adót, műszakit, zöldkártyát... Pláne, hogy sárga zöldkártyamatricával összel/télen hungárián belülre nem is lehet majd menni...
Milyen paritású napból van több egy évben? Ha van egy adott paritású rendszámmal felszerelt környezetbarát autóm, és veszek mellé egy füstokádó, de ellenkező paritású rendszámosat, és minden második nap azt az ócskavasat használom, jobb lesz? Ha a korlátozás páratlan számú napon keresztül tart, akkor az egyik paritással bíró rendszámokat jobban büntetik, satöbbi.
No meg parkok telepitese, utak jardak takaritasa, a tomegkozlekedes korszerusitese (elkepeszto mit tolnak ki magukbol a regi buszok), arnyaltabb kornyezetvedelmi matricazas, es vegso esetben savos tiltas, akar a teljes tilalomig is, de az a paros paratlan kiverte a biztositekot nalam.
Ez így nem lenne rossz, de megint hiányoznak a feltételek:
1. Van elkerülő út? Részben. Az kevés, legyen meg az egész (minél gyorsabban). 2. Aha, és akkor a körúton lévő bútorboltban vett kanapét vigyem haza buszon vagy kerékpáron. Vagy kitiltani a nagyobb tárgyakat áruló boltokat onnan. 3. oké 4. se mélygarázs, se P+R. A díjat meg már megemelték.
Mondjuk én magam inkább az általános forgalomritkítás pártján állnék - nekünk is van autónk, tehát magunk ellen is beszélek, bár mi azért az önkorlátozó autósok közé tartozunk, ha nem muszáj, nem ülünk autóba. 1. Az átmenő teherforgalom kitiltása 2. A nagy forgalmú és fő tömegközlekedési útvonalak (Nagykörút, Kiskörút...stb) mentén a parkolás megtiltása, buszsávok, kerékpársávok kialakítása - ez nem ördögtől való, láttam ilyet több kultúrországban 3. A közlekedést akadályozók szigorú büntetése 4. A parkolási rendszer átalakítása, az utcai parkolás díjának drasztikus megemelése, úgy hogy jobban megérje a parkolóházakat, mélygarázsokat használni
A megoldás továbbra is a két eltérő (de megfelelő színű matricával felvértezett) rendszámú ócska roncs alkalmazása az egy jobb autó helyett a demszkifalvi családoknak. És persze az alkotmánybíróság a diszkrimináció miatt (eltérő a korlátozás mértéke rendszámvégződéstől függően). Az asszonyverő jogsi nélkül vezető metróbajnok meg járjon be a kies budakesziről a tönkretett büdös városába kerékpárral, vagy bkv-val. Egész évben. Példamutatásból.
1 Évek óta lehet tudni a sárga hátrányos lesz, voltak akciók, csak nem komolyak autócserére. Valóban igazságtalan a tudatosítástól fél év múlva bevezetni. 2. Bérletet nyújtsák ki annyi nappal a hóban, ameddig nem lehettett autózni és megvan az egyenlőség, (másrészt aki bérletet vett az nem akart autózni). 3 Azt a pár napot bírják ki parkolási díj beszedése nélkül (amúgy is igaztalannak tartom a beszedő cégek haszonrészét... feltétlenül!
4 amivel kezdeni kellett volna: bevezető utak átszálló pontjainál P+R ingyen elegendő nagy paroló (mennyi autó is megy naponta vidékről?-konvolyok), + használható elkerülő útrendszer.
Szerintem ezek nélkül nem lehet. De ha ezek teljesülnek, lehet kitiltani, büntetni. Mert az autózásnál a tiszta levegő vételének joga előrébb van, egy "füstokádó" busz eszik és füstöl 30-40 l az autó 6-12 literével szemben és elvisz 100 embert, villamos-troli-metro meg 0 kibocsájtás, gondolkodni lehet.
Nem a korlatozassal van baj, hanem hogy gyakorlatilag mincs konkret cel, s ha lenne is, ez a fajta korlatozas nem igazan visz kozelebb hozza.
Valodi szakertok javaslati alapjan, vegiggondolva, elemezve, megfontoltan kellene szabalyokat hozni, persze nem kizarolag ebben a kerdesben. No meg kokemenyen betartatni utana mindenkivel.
Már bocs, de mennyiben igazságos ingyenessé tenni a BKV-t azok számára, akik ilyenkor kénytelenek amputálni az autót az alfelükről, azokkal szemben, akik rendesen, minden hónapban megveszik a bérletet vagy a jegyet? Miért ők fizessék a bevetendő többletkapacitást?
Ezt annyiban módosítanám, hogy a működési költségbe nagyon keveset ad a főváros, de a beruházásokat finanszírozza - nem csak a DBR-t Mondjuk ez régebbi, de ezt találtam:
Végre hoztak egy normális intézkedést! Ugyanis, ha valamit nem képesek maguktól betartani az emerek, akkor azt be kell tartatni. Ha az autósok komolyan vették volna a tilalmat, akkor lehet, hogy nem szabtak volna ki ilyen szigorú büntetést.