Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.14 0 0 2939
holnap szmogriadó ?
Előzmény: csiriz (2938)
csiriz Creative Commons License 2010.01.28 0 0 2938
Holnap újra elrendelhetik a szmogriadót Budapesten!

Szmogtérkép
missparker Creative Commons License 2009.04.21 0 0 2937
http://index.hu/belfold/budapest/2009/04/20/hiaba_a_szmogrendelet_nem_sokat_javult_a_fovaros_levegoje/

Ebből nekem az (is) látszik, hogy ha nem szólnak, fel sem tűnik, hogy több a por. Mégiscsak működött a tömeghisztéria-effekt: szóltak, hogy fuldokolni kell, és a nép fuldokolt.

A legszebb benne a félmondat az Európai Környezetvédelmi Ügynökségtől: "Csak a szálló por miatt évente körülbelül kétezer ember hal meg korábban."

Ezt vajon hogy bírták lemérni?
McLek Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2933
Kicsit unalmas ez a hiszti. Nézzétek meg, ma egy átlagos napon milyen volt budapest légszennyezettsége. A legrosszab helyen is elfogadható, de leginkább jó, vagy kiváló.
Igen időnként ha olyan az időjárás bejön egy-két nehéz nap, de ebből ekkora ügyet csinálni???
http://www.idokep.hu/?oldal=legszenny
y3k Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2932

Eleve mosolyogtato, mikor valaki pont itt akad le, hogy elonyt elveznek a gazdagabbak, mikor az altalaban direkte hatrany:)

Előzmény: ági anyu (2931)
ági anyu Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2931
Jól gondolod.
A mi családunkban is az pampog a leginkább, aki 20 éves, gyakorlatilag pénznyelőként működő terepjáróval jár. Amennyit elköltöttek már ezekre a roncsokra, abból már egy relatíve klímabarát felsőközépkategóriás járgányt is lehetett volna venni
Előzmény: y3k (2930)
y3k Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2930
Gondolom nem azokat siratjak, akiknek autora sem futja..
Előzmény: ági anyu (2928)
ági anyu Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2929
bocsi, figyelmetlen voltam...az eggyel korábbi hsz-nek szólt a válasz
Előzmény: ági anyu (2928)
ági anyu Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2928
Alapjában véve igazad van. Csakhogy egy másik topikon meg azért ment a rinyálás, hogy micsoda gazemberség kitolni azokkal, akiknek nem telik jobb autóra
Előzmény: Akarkij (2925)
Akarkij Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2927
Nem, egymillió autó által kibocsátott légszennyezés szempontjából lényegtelen egyetlen egy darab autóé...
Előzmény: missparker (2926)
missparker Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2926
Szerinted tehát a szmogriadó szempontjából a károsanyag-kibocsátás lényegtelen? Furcsa szemlélet.
Előzmény: Akarkij (2925)
Akarkij Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2925
"Egyébként, mi szennyez jobban páros napon? A páratlan rendszámú zöld matricás, vagy a páros rendszámú sárga matricás? Akkor melyiket érdemes beengedni inkább?"

Lényegtelen, mert nem kettő darab autó van, hanem kb. 1millió...
Előzmény: missparker (2924)
missparker Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2924
Nem felezi: a kivételek miatt, és amiatt, hogy aki teheti, be fog szerezni mindkét paritásból egy-egy példányt. Másodszor nem láttam még a számokat, de elképzelhető a forgalomból kivont, egyedi rendszámú és egyéb autók miatt, hogy az egyikből jóval több van. Valamint egyáltalán nem biztos, hogy egy normál napon a páros-páratlan 50-50%-ban van jelen az utakon (sose számolta meg senki, ha jól tudom).

A zöld vagy sárga matrica már jobb ötlet, ott legalább van valami köze a tiltásnak az autó környezetszennyező tulajdonságához.

Egyébként, mi szennyez jobban páros napon? A páratlan rendszámú zöld matricás, vagy a páros rendszámú sárga matricás? Akkor melyiket érdemes beengedni inkább?
Előzmény: Akarkij (2918)
y3k Creative Commons License 2009.02.02 0 0 2923
Hogy a fenebe felezne? Eleve van egy csomo kivetel, valamint az epp "jo" rendszamok valszeg +koroket tesznek. Nem volna jo ha ezeket a koroket a kornyzet iranyaban kimeletesebb jarmuvek tennek?
Előzmény: Akarkij (2918)
ZE Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2922
Pl. január 29-február3 között: 29, 31, 1, 3 az egyik, 30, 2 a másik. Nem teljesen azonos a korlátozás, azaz az egyik rendszámtól értékesebbé válik az autó, a másiktól meg a használati értéke csökken.

Akinek meg munkára kell, az tehát vegyen a meglévő mellé egy roncsot, ellenkező paritású rendszámmal, aztán a tilalom egyik napján szabálykövető dolgozóként a dupla környezeti terhelést okozó autóval közlekedjen.
Előzmény: Akarkij (2921)
Akarkij Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2921
A korlátozás nem 365 napon keresztül tart, hanem relatív rövid időszakra, a szennyezés szempontjából pedig igaziból édesmindegy, hogy most felváltva járnak a rendszámok, vagy csak a párosaknak szabad járni a korlátozás ideje alatt, a lényeg, hogy gyakorlatilag felezi az autók mennyiségét...

Másrészt meg, aki nem közvetlen munkára használ autót, annak baromság vennie mégegyet és egész évben fizetnie a biztosítást, adót, műszakit, zöldkártyát... Pláne, hogy sárga zöldkártyamatricával összel/télen hungárián belülre nem is lehet majd menni...
Előzmény: ZE (2919)
rakospalota215 Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2920
De ezt szerencsére az emberek többsége nem engedheti meg magának.
Előzmény: ZE (2919)
ZE Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2919
Milyen paritású napból van több egy évben? Ha van egy adott paritású rendszámmal felszerelt környezetbarát autóm, és veszek mellé egy füstokádó, de ellenkező paritású rendszámosat, és minden második nap azt az ócskavasat használom, jobb lesz? Ha a korlátozás páratlan számú napon keresztül tart, akkor az egyik paritással bíró rendszámokat jobban büntetik, satöbbi.
Előzmény: Akarkij (2918)
Akarkij Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2918
Pedig szerintem a páros/páratlan teljesen jó, elvileg lefelezi a forgalmat, ha betartják...
Előzmény: y3k (2917)
y3k Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2917
No meg parkok telepitese, utak jardak takaritasa, a tomegkozlekedes korszerusitese (elkepeszto mit tolnak ki magukbol a regi buszok), arnyaltabb kornyezetvedelmi matricazas, es vegso esetben savos tiltas, akar a teljes tilalomig is, de az a paros paratlan kiverte a biztositekot nalam.
Előzmény: ági anyu (2915)
missparker Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2916
Ez így nem lenne rossz, de megint hiányoznak a feltételek:

1. Van elkerülő út? Részben. Az kevés, legyen meg az egész (minél gyorsabban).
2. Aha, és akkor a körúton lévő bútorboltban vett kanapét vigyem haza buszon vagy kerékpáron. Vagy kitiltani a nagyobb tárgyakat áruló boltokat onnan.
3. oké
4. se mélygarázs, se P+R. A díjat meg már megemelték.
Előzmény: ági anyu (2915)
ági anyu Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2915
Mondjuk én magam inkább az általános forgalomritkítás pártján állnék - nekünk is van autónk, tehát magunk ellen is beszélek, bár mi azért az önkorlátozó autósok közé tartozunk, ha nem muszáj, nem ülünk autóba.
1. Az átmenő teherforgalom kitiltása
2. A nagy forgalmú és fő tömegközlekedési útvonalak (Nagykörút, Kiskörút...stb) mentén a parkolás megtiltása, buszsávok, kerékpársávok kialakítása - ez nem ördögtől való, láttam ilyet több kultúrországban
3. A közlekedést akadályozók szigorú büntetése
4. A parkolási rendszer átalakítása, az utcai parkolás díjának drasztikus megemelése, úgy hogy jobban megérje a parkolóházakat, mélygarázsokat használni
Előzmény: y3k (2912)
Éhesló Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2914
A megoldás továbbra is a két eltérő (de megfelelő színű matricával felvértezett) rendszámú ócska roncs alkalmazása az egy jobb autó helyett a demszkifalvi családoknak. És persze az alkotmánybíróság a diszkrimináció miatt (eltérő a korlátozás mértéke rendszámvégződéstől függően).
Az asszonyverő jogsi nélkül vezető metróbajnok meg járjon be a kies budakesziről a tönkretett büdös városába kerékpárral, vagy bkv-val. Egész évben. Példamutatásból.
karesz2 Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2913
1 Évek óta lehet tudni a sárga hátrányos lesz, voltak akciók, csak nem komolyak autócserére. Valóban igazságtalan a tudatosítástól fél év múlva bevezetni.
2. Bérletet nyújtsák ki annyi nappal a hóban, ameddig nem lehettett autózni és megvan az egyenlőség, (másrészt aki bérletet vett az nem akart autózni).
3 Azt a pár napot bírják ki parkolási díj beszedése nélkül (amúgy is igaztalannak tartom a beszedő cégek haszonrészét... feltétlenül!

4 amivel kezdeni kellett volna: bevezető utak átszálló pontjainál P+R ingyen elegendő nagy paroló (mennyi autó is megy naponta vidékről?-konvolyok), + használható elkerülő útrendszer.

Szerintem ezek nélkül nem lehet. De ha ezek teljesülnek, lehet kitiltani, büntetni. Mert az autózásnál a tiszta levegő vételének joga előrébb van, egy "füstokádó" busz eszik és füstöl 30-40 l az autó 6-12 literével szemben és elvisz 100 embert, villamos-troli-metro meg 0 kibocsájtás, gondolkodni lehet.
y3k Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2912

Nem a korlatozassal van baj, hanem hogy gyakorlatilag mincs konkret cel, s ha lenne is, ez a fajta korlatozas nem igazan visz kozelebb hozza.

Valodi szakertok javaslati alapjan, vegiggondolva, elemezve, megfontoltan kellene szabalyokat hozni, persze nem kizarolag ebben a kerdesben. No meg kokemenyen betartatni utana mindenkivel.

Előzmény: ági anyu (2910)
ági anyu Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2911
Már bocs, de mennyiben igazságos ingyenessé tenni a BKV-t azok számára, akik ilyenkor kénytelenek amputálni az autót az alfelükről, azokkal szemben, akik rendesen, minden hónapban megveszik a bérletet vagy a jegyet? Miért ők fizessék a bevetendő többletkapacitást?
Előzmény: Törölt nick (2907)
ági anyu Creative Commons License 2009.02.01 0 0 2910
Végülis igazad van. Ilyen idióta szabályokat kizárólag olyan ősi és kemény diktatúrákban hoznak, mint pl. Dánia
Előzmény: Törölt nick (2907)
ági anyu Creative Commons License 2009.01.31 0 0 2906
Ezt annyiban módosítanám, hogy a működési költségbe nagyon keveset ad a főváros, de a beruházásokat finanszírozza - nem csak a DBR-t
Mondjuk ez régebbi, de ezt találtam:
Előzmény: rakospalota215 (2902)
ági anyu Creative Commons License 2009.01.31 0 0 2905
Persze - egy csomó pesti polgár a saját zsebéből finanszírozza a bérletét
Előzmény: Törölt nick (2901)
rakospalota215 Creative Commons License 2009.01.31 0 0 2903
Végre hoztak egy normális intézkedést! Ugyanis, ha valamit nem képesek maguktól betartani az emerek, akkor azt be kell tartatni. Ha az autósok komolyan vették volna a tilalmat, akkor lehet, hogy nem szabtak volna ki ilyen szigorú büntetést.
Előzmény: Törölt nick (2900)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!