Keresés

Részletes keresés

csaladigazdasag Creative Commons License 21 órája 0 0 3183

Kedves Fórumozók!

Szeretnék egy kis segítséget kérni a szakdolgozatom sikeres elkészítéséhez, amelyet a családi gazdaságokról írok, ezért szeretnélek megkérni benneteket, hogy amennyiben egy családi gazdaság részesei vagytok és van egy kevés időtök, töltsétek ki kérdőívemet. Nagyon sokat segít aki kitölti!
Természetesen a kitöltés anonim módon történik.

Minden kitöltést nagyon szépen köszönök!

Az alábbi linken lehet kitölteni: https://goo.gl/forms/H2AWw2Cwyg9tFUqu1

öreg mtzs Creative Commons License 2 napja 0 0 3182

Szerintem a régi gépeken nemvolt divat a frontkardán nem nagyon volt fóleg nem az MTZn.

Előzmény: alatau (3181)
alatau Creative Commons License 2016.09.12 0 0 3181

Szerintetek miért függesztenek szinte minden szárzúzót/mulcsozót hátra a gép mögé?

 

Venni akarok egyet, de nem tetszik, hogy előbb a traktor letapossa, utána jön a zúzó és felszedi amit tud. Szerintem sokkal jobb lenne egy olyan konstrukció, mint a kaszáknál. Sokkal nem is lenne bonyolultabb.

Abból indulok ki, hogy nem véletlenül gyártják így az összes zúzót, de miért?!

alatau Creative Commons License 2016.09.05 0 0 3180

Haver küldte pár napja.

Előzmény: öreg mtzs (3179)
öreg mtzs Creative Commons License 2016.09.04 0 0 3179

Ez jó!))))))

Előzmény: alatau (3178)
alatau Creative Commons License 2016.09.04 0 0 3178

alatau Creative Commons License 2016.09.04 0 0 3177

Mostanában minden perc szabadidőmet a határban töltöm kihasználva a jó időt, de most lehet, hogy pihennem kéne:

 

Tegnapelőtt beszéltem telefonon egy haverral, aki mutatni akart valamit. Azt kérdezte van-e Viberem. Mondom nekem csak egy MTZ 50-esem van, nem bírná elhúzni ...

 

... lehet, hogy pihennem kéne.

kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 3176

Hihihihihihihihihi ((::!! Ez az UFÓ-s tetszik !!

Előzmény: alatau (3175)
alatau Creative Commons License 2016.08.30 0 0 3175

Szerintem a rizstermesztésre használt "kalickákban" alakítják ki vele a vízlevezető csatornákat. Legalábbis nagyon úgy néz ki, és a tőzegbányákban is hasonló eljárást alkalmaznak, vagy ...

 

... vagy az ufók hirtelen nem tudták hová rejteni a csészealjaikat és egy mezőgazdasági gépszerelőt bíztak meg a feladattal ...

 

 

... és most hangosan anyáznak!   :-)

Előzmény: kavicsos64 (3174)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.25 0 0 3174

Na ilyet még nem láttam !

Előzmény: alatau (3173)
alatau Creative Commons License 2016.08.23 0 0 3173

Az a helyzet, hogy tényleg tönkremennek a mai gyalázatos gumik, ha alacsony nyomáson jársz velük. Voltyre diagonált még nem sikerült elkoptatnom, pedig már a második készletet nyűttem el. Egyszerűen 30-50%-os kopottságnál kirepedezik, kitörik, becsípi a belsőt és vége. Pedig TÉNYLEG csak akkor engedem le a kereket, ha muszáj, igaz akkor 0,7-0,8 barra ... egyébként 1,1-1,8 barral járok. Most Voltyre radiált tetettem fel ... meglátjuk.

 

A nagy kerékkel azért 0,9 barral járok, mert kímélem. Élesben (boronálás, vetés, fokhagymaduggatás alkalmával) 0,5 barig le akarok menni, vagy akár az alá is, ha bírja. Ha nem, akkor marad ez:

 

                                                :-)

 

Előzmény: kavicsos64 (3172)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 3172

Még alacsonyabb nyomáson is ki próbálhatod a nagy keréknek nem kell nagy nyomás 0,7-0,8 bár is elég bele ! Az MTZ-k kerekébe is 0,8-1.1 bár a normális csak sokan azt hiszik hogy tönkre megy a gumi ,pedig mire tönkre megy akkorára a futófelület is lekopik ! A ZIL-GAZ autókon 0,5 bárt irt 25km ig ha sár volt !

Előzmény: alatau (3169)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 3171

Ezt szerintem házilag is össze lehetne hozni ! Vagy a 3011-ét megvenni valami elfekvő helyről !

Előzmény: alatau (3167)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 3170

Ha jól emlékszem a 920hoz volt amit láttam mind a négy kerék helyett és 3milla volt a 4db ! Vagy vasláncot is láttam abból volt ami a t-70 lánctalpas mtz-n van csak háromszögletűben és a kerék helyén volt !

Előzmény: alatau (3168)
alatau Creative Commons License 2016.08.17 0 0 3169

De jó lesz az a Fortschritt kerék is szerintem. Még nem volt alkalmam igazán élesben kipróbálni, de tény, hogy 600 literes függesztett permetezővel is 0,9 barral járok, mert különben pattog. Az EB7/70-est húztam vele 10 lucernabálával és a traktornak szinte a nyoma sem látszott ott, ahol a pótkocsi 10-15 centi mély nyomot hagyott (vissza is kellett miatta váltani, mert 8.-ban nem bírta a motor).

 

A végső szót persze majd azután mondom ki, ha kiszórtam a szántásra a műtrágyát. Ha ott is beválik, akkor jövőre csak rárakom azt a radiált!

alatau Creative Commons License 2016.08.17 0 0 3168

Igen. Ez lenne a tuti, de ehhez én kisfiú vagyok ...

Előzmény: kavicsos64 (3166)
alatau Creative Commons License 2016.08.17 0 0 3167

Erre gondolsz?

 

 

Előzmény: kavicsos64 (3165)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 3166

Ez már tetszene ?

Előzmény: alatau (3164)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 3165

Valahol láttam az MTZ-hez gumihevedert a hátsó kerék helyére lehet felszerelni !

Előzmény: alatau (3164)
alatau Creative Commons License 2016.08.16 0 0 3164

Talajmunkákra vitán felül jobb lenne, de minden másra sokkal rosszabb. Ráadásul aszfaltra így rá sem mehet, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mibe kerül az üzemeltetése. Ezen nemigen úszom meg 3-4 évente félmillióból a "gumicserét".

 

Második traktornak a spec. munkákhoz viszont kiváló volna, illetve ha a földek közvetlenül a ház mellett lennének.

 

Igazából azt várom már, amikor az oroszok, vagy a kínaiak megtanulnak gumihevedert gyártani, mert a jelenlegi SoucyTrack-jellegű megoldások irreálisan drágák. Olcsóbb, ha megfizetek egy embert, hogy pl. fokhagymarakáskor a traktorkerekek előtt fektessen le egy-egy deszkát ... de tényleg!

 

Vagy valami ilyesmi:

 

 

Ami lényegében ugyanaz, csak automatában. Lassú menetnél simán meg lehet csinálni, és a töredékébe kerül.

 

Az sem lenne rossz, ha létezne egy "féllánctalpas átalakító szett", amit ugyanúgy a kerékagyra lehet felszerelni, mint a SoucyTrack-et. Na az esetleg érdekelne, mert pikk-pakk vissza lehetne szerelni gumikerékre, és megoldaná a menetlassítós problémámat is (a fokhagyma ültetéshez az MTZ túl gyors).

 

Addig azonban marad a jelenlegi megoldás a 3 kerékkészlettel (9,5; 13,6; és 18,4 colosak), ami talán a legjobb kompromisszum.

Előzmény: kavicsos64 (3161)
alatau Creative Commons License 2016.08.16 0 0 3163

Az olajfolyás szerintem is inkább a gyenge tömítések és szimmeringek miatt van.

Előzmény: ötbites stihles ziles (3159)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 3162

Ez a kedvencem !

kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 3161

És egy ilyen nem jobb volna a talajmunkákhoz ? MTZ-80-as kicsit másképp ! Alkatrészek kaphatók hozzá itt nálunk is !

Előzmény: alatau (3157)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 3160

Hát én többféle teherautót is nyúztam kegyetlen körülmények között ,bátran mondhatom az unimog lehajtása sem jobb mint a tátráé ,a z hajtás sűrűn tönkrement  szintén a szimering hiba miatt ,és ez további károsodásokat okozott a lehajtásban ,mivel kevés olajban futott az elfolyt a csapágyak és fogaskerekek meg lilára égtek ! Nálunk általában ZIL gumikon futottak ,10 kerék difizáron szinte nem akadt el inkább csak a nagy súlya miatt elsüllyedt !

Előzmény: ötbites stihles ziles (3159)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2016.08.15 0 0 3159

Régi cégnél,hol dolgoztam,alapjármű volt a Tátra,én a T-138,148,813,815 gépeket sokat javitottam,meg vezettem is.A 111 már nem játszott,a 815 utáni meg még nem volt a cégnél.Hihetetlen munkabirású,elnyűhetetlen gépek voltak ezek,bár már a korukban sem voltak egyszerű gépek.Csőalváz,lengőkarok,elől torzio rugók,léghütés,szinte mindenen levegős rásegités,olajkályha,még a platónak is néha,kiemelkedő fülke komfort és kényelem.Az uton nagyon nyugodt futás,terepen stabil és jó menetképességek-mig a csőváz fel nem fekszik,akkor jöhet a csörlő.Motor igénytelen,megbizható,eléggé erős is/persze sosem elég erős egy motor/,nem is tul bonyolitott,eléggé gazdaságos is-viszont szakad belőle orrán-száján az olaj,szinte megállithatatlanul.Szivosságára jellemző ezen motoroknak,hogy háromba tört főtengellyel még beálltunk a műhelybe vele saját erőből,de már szervó nélkűl.Szóval ideális mg. teherautó alap lenne,jó gumikkal,kicsit emelt hasmagassággal,nagy rakfelülettel.Hátrányi:javitásához sok spéci dolog kell,a szaktudáson kivűl.Nem egyszerű egy csőalváz széttolás,mondjuk difizár javitás miatt.Mint irtam,az olacsepegés az szinte népbetegség náluk,ahogy a kerékagy szimering hibák is,de ezek gondolom inkább anyagminőséi gondok miatt lehetnek. A kerekek állása a terhelés mitt mindig változik,hol egyik felét eszi a guminak,hol a másikat,és ezeket az egyedi kopásmintákat a KPM-es nem nagyon dijazta...pedig hát láthatta,miért van ugy,de nem akarta látni...

 

 

Előzmény: alatau (3154)
alatau Creative Commons License 2016.08.15 0 0 3158

Az a független kerékfelfüggesztés anno nagyon előremutató volt, de ma is teljesen korszerűnek mondható. A bulldogfülke előnye az ugyanolyan alvázon hosszabb plató mellett a jobb kilátás is, de mint mondtam én ezt csak elméletben tudom. "Teherautónak látszó tárgyat" én csak Unimogot és Ifát vezettem.

Előzmény: kavicsos64 (3156)
alatau Creative Commons License 2016.08.15 0 0 3157

Az enyémen már nem sok eredeti alkatrész van. Sok benne a 80-as, de a hengerfej csavarok egy része pl. Volvo kamionéból van csináltatva, a széles hátsó kerék Fortschritt ... stb.

 

Sajna az 50-es alkatrészek nagy része nyilvánvalóan nem azzal a céllal készült, hogy azt használják is, ezért (mivel nekem 20 hektárra, aminek nagy része szántó ez az egy traktorom van) az üzembiztosság megőrzése érdekében át kellett alakítgatni ezt-azt. Viszont így elhúzza a T088-ast, az ekét, grubbert zokszó nélkül.

Előzmény: B-csabi (3155)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.08.12 0 0 3156

Kényelmes ám a tátra ! 10m3 vízzel a fedélzeten ha jött a döccenő ,keréknyom az útban akkor gázt adtam és simán alig döccenve átsuhantam felette csak hintázott a 148-as ! A nagyobb tátra is hasonló alvázon volt, de itt már a fülkében van a motor, igy inkább szűkös a 148hoz képest ! Bár motorerőre király volt és a tekintély sem volt semmi !

Előzmény: alatau (3154)
B-csabi Creative Commons License 2016.08.12 0 0 3155

Jó öreg 50 es nekem is van egy teljesen egyben eredeti apám vette 35 éve...

Előzmény: alatau (3151)
alatau Creative Commons License 2016.08.12 0 0 3154

Soha nem vezettem még Tátrát, de így kibicként marhára tetszik. Nagyon sok egyedi finomság van rajta: Turbóléghűtéses "V" dieselmotor, gerinccső alváz, független kerékfelfüggesztés egy ekkora gépnél!!!

 

És az új generáció, végre normális terepgumikkal és nyomásszabályozó rendszerrel:

 

 

A filmesek kedvéért egy kis elakadás:

 

Előzmény: kavicsos64 (3153)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!