Amikor én utaztam (XII.29. Keleti-Győr EC66),már Kelenföld előtt kiosztotta mindenkinek a büfés hölgy a törlőkendő tasakokat és még kis tasak ropit is kaptunk. Nem tudom, volt-e felszálló Kelenföldön, és megkapta-e utólag mindezt. Utána jött a pohárosztás, majd az üdítőosztás, mindenkinek. Fura volt, hogy nem kocsiról csinálják, hanem egy jól megpakolt tálcát tartott a hölgy a kezében.
Nekem is voltak olyan gondolataim, hogy na vajon meddig marad ez így?
Ja, és amit még szintén nem írtam a korábbi beszámolómban: Pont a mozgássérült WC volt hiba miatt lezárva, egy másikban meg a kézszárító nem működött.
"Az hogy nálunk ez a vonat igénybe vehető belföldi jeggyel, csak egy gesztus a MÁV-Start részéről!"
Ez túlzás. Nem hiszem, hogy az utasok olyan gesztusértékűnek veszik, hogy nem szűnt meg a 13.10-es győri EC.
Jövőre lehet, hogy csak railjet lesz Bp és Bécs között. (A néhány EN-ot leszámítva.) Akkor is gesztus lesz, hogy egyáltalán el lehet majd jutni Győrbe a fapad expressel?
Arról van szó, hogy a "First-klass ticket már tartalmazza a következő szolgáltatásokat..."
Igaz, hogy nincs benne hogy international, vagy binnerverkehr közlekedésben, de az ÖBB tájékoztatása nem valószínű hogy a magyar belföldi utasok részére készül!
Az hogy nálunk ez a vonat igénybe vehető belföldi jeggyel, csak egy gesztus a MÁV-Start részéről!
Valószínű, hogy erről (hogy jár-e a szolgáltatás "Ungarische Binnerverkehr" esetén is), elfelejtettek megegyezni az ÖBB-vel!
Bécs, München felé (Bp-ről) ezt nem lehet könnyű eldönteni a pincéreknek. :) Legutóbb amikor én voltam kaptam. Visszafelé már más a helyzet, senki nem kapott és Győrtől pincért sem lehetett látni. (akkor utaztam másodszor és remélhetőleg utóljára ezzel :) Inább veszek magamnak akármilyen "drink"-et a boltban :)) )
Ihr First Class-Ticket beinhaltet außerdem die folgenden Inklusiv-Leistungen:
* Welcome Drink * Cold Towel * ein umfangreiches Angebot an Zeitungen und Magazinen
----
Most nem találom a reisebegleitert, de az ÖBB honlapján ezt írják. Mivel nem tudok németül, csak annyit értek belőle, hogy Welcome Drink és Cold Towel, de az internationale szó sehol sem szerepel benne. :-D
December 14-én még járt, volt akinek kérés nélkül kihozták, mi pedig a bisztróban a vonat ÖBB-s brossúrájára hivatkoztunk, és az ülőhelyünkhöz azonnal felszolgálták.
Majd utána nézek pontosan hogy van leszabályozva!
A vonathoz készült egy díjszabási rendelet, ami csak nemzetközi forgalom esetére érvényes, abban van szó ilyesmiről, de most nem tudom pontosan hogy van leírva.
A prospektusban nem tudom hogy szerepel, mert azt még nem olvastam el, de meg fogom nézni!
December 14-én még járt, volt akinek kérés nélkül kihozták, mi pedig a bisztróban a vonat ÖBB-s brossúrájára hivatkoztunk, és az ülőhelyünkhöz azonnal felszolgálták.
"A RJ valószínűleg nem igazán a gyerekkel utazóknak készült."
Nos mivel ez a vonat két órás ütemes közlekedésben fog közlekedni, ezért nem nevezhető CSAK extra szolgáltatást nyújtó, ütemen felüli vonatnak, amit csak az extra miatt választ az ember. Budapest és Bécs között pedig idővel csak EZ lesz.
Aki gyerekkel utazik az menjen Euregioval Bécsbe, meg két átszállással, +3 óra menetidővel Münchenbe?
Az OK, hogy a Premium osztályon nincs pelenkázó, de a sima 2. osztályon igazán lehetne olyan szolgáltatás, amely osztrák viszonyok közt már alapvető.
Nem akarlak elkeseríteni de ez a sárga förmedvény öntapadós! De olyan rafináltan öntapadós, hogy ha üvegre ragasztod akkor csak az üveg cseréjével ha festékre akkor a festék cseréjével lehet csak eltávolítani :-))))
Két kép vasárnapi rj 40-ről, mentem vele Hegyesig.
" Tömegnyomor" az 1. osztályon
a railjet és a pontos menesztés a Keletiből... gyanítom ez is a világ legrövidebb könyve lenne.
PLACI: Egyébként 1. osztályon mentem Hegyesig, de az ÖBB-sek le fel ingáztak, annyira, hogy némelyik sűrűbb ingavonatos vonal is megirigyelhetné, de nem törték magukat sem a törlőkendőért sem a welcome drinkért....
Ennek is megvan a szabályozott felhasználási területe.
Jah. Gondolom a másik felhasználási területen történt felhasználást követően csak rá kell nézni a bárcára és azonnal leesik a felületről, úgy hogy nem hagy maga után nyomot.
Az. És csak azért kétszer, mert kétszer mentem 1. o.-on.
Elővigyázatosságból vettem amúgy tegnapra a 41-re, mert azt hittem, 2. osztályon nem lesz helyem, de megdöbbentően kevesen utaztak egész nap az IC-ken.
Persze a MÁV-os nem nyúlhat hozzá, mert elrontja, ÖBB-s nincs a közelben, aki 2 perc alatt kicserélné, egyszerűbb technokollal rátaknyolni ezt a förmedvényt, ami utána hónapokig rajt csúfoskodik. Sógoroknál meg jó elrettentő példa...
rá fogsz jönni, hogy az illető 6ározott-e, vagy sem. Egy dolog az, hogyan tudom az elméletet előadni nyugodt körülmények között, másik dolog azt a gyakorlatban alkalmazni "akció" közben. Az utóbbi eset az, ami majd mérvadó minősítésként jelentkezhet (utasok és a Te részedről is)
....a munkádra vonatkozó jogszabályok, belső utasítások, a munkaszerződésed,munkaköri leírásod 6ározza meg, hogy hol kell tartózkodnod, és hol nem.
Biztosan nincs benne a munkaköri leírásban, hogy a vasútőrök a szolgálati idejük akárhanyad részét a prémium osztály foteljaiban mulattassák.
Ami nem történytelen (szabálytalan), még nem biztos hogy etikus vagy éppen sokak szemének tetsző cselekedet.
(Ne értsük félre egymást! Nem minősítem a Kollegáid, nem találkozom velük, nem láttam őket munka közben soha)
Sztem olcsóbb is és gazdaságosabb is lett volna venni ICE3M szerelvényeket (ami tudja a 25kv50hz-et is), mint egy ilyen vadiúj protót kifejleszteni. Csak hát ott is az érdek biztos...