A Premiumban a jegyet elvileg csak a jv. személyzet ellenőrizheti!
A kiszolgáló hölgynél viszont van egy nyomtatvány, amelyre fel kell vezetni az ott (jogosan) utazók menetjegyének a sorszámát, mely alapján ő szervírozza az ingyen kaját+italt.
Nem akarom felsorolni, de ez mindenhol így működik, a vezetőfülkétől a személykocsiig. Úgy, hogy ne reménykedj. Szabály van, csak ezeket mindenki igyekszik felülírni. Aztán van aki megússza van aki nem.
Sziasztok. A kérdésem a következő lenne. Nem tudja valaki hogy a Roco mikor rukkolna elő a Railjet szerelvénnyel? A mozdonyt már láttam, de sok rajta a hiba: Railjet felírat eltűnése, festési hibák. A legfeltűnőbb a forgóváz közötti burkolat hiányzása. Az infót megköszönném, ha valaki meg még fotókat is tudna mellékelni az előtt meg leborulok. :p Na sziasztok
Ellenőriztem az érkező RJ vasútőreit. Öltöny, nyakkendő, 6ározott fellépés, feladatukat ismerték. Ha esetleg beültek útközben a a Bízniszklasszra, szvsz fel sem tűnt senkinek.:-) Majd rájuk nézek menet közben is a 7en.
Az utasítás módosításában nincs pályaszám. Csak motorkocsiról van szó, aminek jó az 5342, de nem jó a négy pályaszámú osztrák Okosság, mert az nem motorkocsi, hanem motorvonat.
Sziasztok! Előre elnézést kérek a hülye kérdésért, gondolom ez itt a látogatók 99%-ának teljesen egyértelmű, viszont nekem nem, így felteszem: ha Bécsig utazom a RJ-tel, akkor nem kell semmiféle pót-/helyjegy, csak a sima nemzetközi vonatjegyem, és már szállhatok is fel rá?
Bizakodjunk, hogy előbb utóbb Talent, FLIRT, Taurus, 1014-es gépek, amik rendelkeznek "Előfűtés" programmal, azok használni is tudják e szolgáltatást jogszerűen.
Ne bizakodj. Csak motorkocsinál van megengedve (5342 jó, 4024 nem jó :-) ) mozdonynál, mozdony húzta-tolta vonatnál nem lesz.
biztosít-e rá a MÁV-TR. embert hogy a gép táplálhassa a saját szerelvényét árammal
Az ember biztosítása teljesen értelmetlen megoldás, amikor a rendszer "önfenntartó", pusztán az utasításaink vannak mindig lemaradva.
Ha minden igaz, február környékén lesz valami E.1-es módosulás ezzel kapcsolatban, legalábbis a FLIRT Topikon borult a bili bizonyos még nem érvényben levő pontok értelmezése körül.
Bizakodjunk, hogy előbb utóbb Talent, FLIRT, Taurus, 1014-es gépek, amik rendelkeznek "Előfűtés" programmal, azok használni is tudják e szolgáltatást jogszerűen.
tudtommal a tárolóvágányon még nem maradhat felügyelet nélkül beüzemelve a gép
Olyan pletyit én is hallottam, hogy állítólagosan az osztrákok kérték hogy a fővezeték itt nálunk is 1000 Volttal legyen táplálva, bár hogy ennek mi a jelentősége még nem tudom.
Hovatovább az is érdekes lessz, hogy amikor itt fog éjjszakázni a szerelvény gépestül, biztosít-e rá a MÁV-TR. embert hogy a gép táplálhassa a saját szerelvényét árammal és levegővel,( tudtommal a tárolóvágányon még nem maradhat felügyelet nélkül beüzemelve a gép), vagy pedig az előfűtő rendszerről lessz fűtve üzemen kívül helyezett gép mellett, mert akkor az csak 1500V lehet.
A kocsik energiaellátó berendezései a gép körüljárása előtt is működtek (a vezérlőé is) , miközben elmentem mellettük. Egyébként ezek az energiaellátók elvileg működnek valamennyi UIC-feszültségnemben , ez szerint mindegy hogy milyen feszültséggel fűt a gép, a vezetőfülkefűtést pedig gondolom már az általuk előállított 230/400 voltos feszültség táplálja. A kocsikon ki van építve egy gyűjtősín a fűtési fővezeték mellett, amiről biztosítható hogy egy kiesett energiaellátó berendezést három másik kocsi egységének tartalék teljesítménye pótoljon.
Ez egy buszképes szerelvény. Eddig a kollegák nem jártak ilyennel.
A rendszerváltáskor hiába mutat 1500V-ot a fűtési fővezeték piktogram, a fűtési kontaktort nem lehet bekapcsolni. Ehhez először be kell lépni a Systembe, ott a fűtési fővezeték menüben ki kell választani az 1500V-ot ismét majd nyugtázni. Ezután lehet csak a fűtési kapcsolóval a vezetéket feszültség alá helyezni.
Vagy, 25kV alatt marad a 1000V (de 50Hz) fűtési feszültség.
A mv-kollegától kapott információ szerint újfennt nem volt fűtés a vezérlőkocsi vezetőállásán, ezért lett a gép körüljáratva. Érdekes ez azért, hogy csak tőlünk Bécs felé fordul-e elő ez a hiba, mert gondolom Münchenből sem fog így vele elindulni a mozdonyvezető.