Ja, a vezérlőben az asztalos ülések jók társasági utazáshoz! Közel van a hűtő is a söröknek...meg ugyanígy a bisztró bejáratánál lévő 6 db. ülés is jó.
Szerintem a Somogy IC lesz a legutolsó, amit az ÖBB át akar majd venni.
De ha a polgármester valahogy mégis rábeszéli őket, majd kiadják egy pirosra festett kölcsön szilivel, meg egy Somogy SuperCity feliratú ABmz-vel, amin a póóóógármester feje virít majd. :-D
Majd lezárnak pár kocsit, és előretessékelik a masszát a kiszálláshoz. ÖBB-t ilyesmi már otthon sem zavarja, itthon meg az, hogy nincs peron, egyáltalán nem szokatlan.
Hát nem tudom hogy vagytok vele, ha a railjet(neadjisten') kiváltja az IC-inket jopár év múlva, akkor pl. a Somogy IC fogadására valószínüleg új állomás-részeket kell majd építeni, ugyanis szerintem Kaposváron a "fővágánynál" nincs 205 m-es peron, ahogyan még sok helyen az országban, és ahogy azt híresztetlék, a szerelvényt csak spec. helyen lehet szétszedni... Szóval az még arrébb van(szerintem, és nagyon reménykedek benne), hogy kiváltsák velünk a jó kis IC-inket.
Logikus. Főleg, ha hozzávesszük, hogy mennyi leállított kocsijuk van. Ha nem adják el az IC/IR kocsikat, hanem kicsit kitakarítják őket, olyan szolgáltatást tudnak velük nyújtani, amilyet a MÁV-Start nem: gyakran közlekedő, tiszta vonatok, amelyekre felférnek az utasok. Bár a legelső feltétel javulni látszik, azért mégsem mindegy, hogy budiszippantóban vagy rendesen takarított kocsiban kell a pécsi vonat menetidejét végigülnöd.
Otthon tennél a vonatokra még dívídi lejátszót meg jakuzzit a burgeszeknek, hogy legyen valami plusz amivel esetleg szakítani tudsz néhány eurocentet, vagy körülnéznél olyan helyen, ahol a polírozott rezet is aranynak nézik, mert eddig csak álámínum jutott nekik?
:) Szerintem vállalj munkát egy banánköztársaság agitprop minisztériumában/hivatalában. Alkalmasságod vitán felül áll, a várható jövedelem igen magas. Csak tudni kell időben lépni. :)
Ezt úgy értsem, hogy liberalizálják a magyar vasúti személyszállítást
Nem szabad elfelejteni, hogy a határidők köteleznek.
A határidő előtt egy megfelelő lobbival, kész helyzetek megteremtésével el lehet érni a részleges (vagy teljes) belföldi liberalizációt is. Erről szól a RJ és nem csak nálunk. (Bónuszként Állam bácsi még plusz pontot is kapna Brüsszelben.)
Ki ad rá magyar személyzetet? Ja, hogy a PV vesz fel/át embert... Tényleg. :) Huhúúúúú, a legtöbb ex-stoppos ríni fog... Itt ti. az utasnak van igaza. Akkor is, ha nem.
Egy csomó dolog nem tisztázott, utasításilag ismeretlen az EP fék, a vészfékáthidalás, ezek próbája(!!!), és az esetleges hibák esetén a teendők.
Nyilván az enkáhá a nemzeti vasútbiztonsági szabályokat áttekintette a jármű/vonat műszaki paraméterei és üzemeltetési jellemzői szempontjából, majd ezt követően megvizsgálta az általa jóváhagyott érvényes (vállalati) szabályozásokat, azokban hiányosságot nem talált, amikor az utasforgalmi próbaüzemre engedélyt adott...
Hát, ha valóban csak a néhány említett vonalon járatnák, a Bp-Bécs-Salzburg-München tengelyen és a Bécs-Bregenz/Svájc járatokon, akkor tuti nem kell 67 szerelvény...
Ezt úgy értsem, hogy liberalizálják a magyar vasúti személyszállítást (mikor is esedékes amúgy?) és megjelenik itt nekünk az ÖBB a bordó - addigra talán a gyerekbetegségeit is levetkőző - járműparkjával, hogy kiszorítsa a Start-ot a minőségi távolsági közlekedésből?
Bármilyen fapados is az economy, bármennyire is tökönvágott az ingyen Rauch multivitamin üvege amikor levágott az EVM, bármennyire is oldalbavágott a nem megfelelően működő átjáróajtó, bármennyire is csak kb. 20 működött a kihangsúlyozott 82 displayből, én nem bánnám.
(Csak ha magyar belföldi IC-t akarnak vele csinálni sógorék, pozícionálják át a büfé és a premium class árfekvését...)
a hazai IC piac teljes vagy részleges RJ-setíséről fog szólni
A teljest a hazai viszonyokat ismerve nem tartom valószínűnek. Vagy megy az RJ Herkulessel, hatvannal... Vagy 4000-es kandóval, szintén hatvannal... :))