Egy csomó dolog nem tisztázott, utasításilag ismeretlen az EP fék, a vészfékáthidalás, ezek próbája(!!!), és az esetleges hibák esetén a teendők.
Nyilván az enkáhá a nemzeti vasútbiztonsági szabályokat áttekintette a jármű/vonat műszaki paraméterei és üzemeltetési jellemzői szempontjából, majd ezt követően megvizsgálta az általa jóváhagyott érvényes (vállalati) szabályozásokat, azokban hiányosságot nem talált, amikor az utasforgalmi próbaüzemre engedélyt adott...
Hát, ha valóban csak a néhány említett vonalon járatnák, a Bp-Bécs-Salzburg-München tengelyen és a Bécs-Bregenz/Svájc járatokon, akkor tuti nem kell 67 szerelvény...
Ezt úgy értsem, hogy liberalizálják a magyar vasúti személyszállítást (mikor is esedékes amúgy?) és megjelenik itt nekünk az ÖBB a bordó - addigra talán a gyerekbetegségeit is levetkőző - járműparkjával, hogy kiszorítsa a Start-ot a minőségi távolsági közlekedésből?
Bármilyen fapados is az economy, bármennyire is tökönvágott az ingyen Rauch multivitamin üvege amikor levágott az EVM, bármennyire is oldalbavágott a nem megfelelően működő átjáróajtó, bármennyire is csak kb. 20 működött a kihangsúlyozott 82 displayből, én nem bánnám.
(Csak ha magyar belföldi IC-t akarnak vele csinálni sógorék, pozícionálják át a büfé és a premium class árfekvését...)
a hazai IC piac teljes vagy részleges RJ-setíséről fog szólni
A teljest a hazai viszonyokat ismerve nem tartom valószínűnek. Vagy megy az RJ Herkulessel, hatvannal... Vagy 4000-es kandóval, szintén hatvannal... :))
véleményem szerint az elsődleges cél a magyarországi IC piac megszerzése.
De hol van az összefüggés? :) Én nem látom. Ha ebből a szempontból nézzük (IC piac megszerzésére tett kísérlet) sem történt más mint egy egyszerű szerelvénycsere egy ÖEC szerelvénnyel. (nagyon lesarkítva) Mennyiben befolyásolná ez a mi IC piacunkat?
mennek azzal, ami van Szerintem ez nálunk is így lesz.
Leeesz??? :) Van. Volt. Vagy téged megkérdeztek, hogy szereted-e a hideg, de legalább füstös Bzx-et? Ajánlott valaha valaki a vasúton alternatívát? csak félig :)
"Nézd, ez ügyben a német- és osztrák utasokat sem nagyon kérdezik meg. Ők hisztiznek egy darabig, a PV tesz néhány gesztus értékű lépést, aztán mennek azzal, ami van."
Szerintem ez nálunk is így lesz. Nem véletlenül harangozzák már most, hogy
jövőre bővíteni akarják az RJ választékot. Az RJ életképessége nem nálunk
fog eldőlni; ha az osztrák utas nem reklamál akkor majd lassan kikopnak a
"hagyományos" EC-k, az RJ-k egyeduralkodókká válnak. Majd meglátjuk...
Ezt elmagyaráznád bővebben? Szerinted merre törtnik előrelépés? Menetdíjcsökkentés várható? Vagy építenek egy külön pályát a réldzsetnek, amihez garantáltan nem nyúl hazai érdekeltségű/finanszírozású cég, és azon pontosan, kényelmesen, gyorsan lehet majd vonatozni?
Én egyikre sem látok esélyt.
csak arra gondolok, hogy a kényelemhez szokott osztrák és német utasnak is megfelelő ez a vonat
Nézd, ez ügyben a német- és osztrák utasokat sem nagyon kérdezik meg. Ők hisztiznek egy darabig, a PV tesz néhány gesztus értékű lépést, aztán mennek azzal, ami van. A gazdaságosság jegyében adott vonattömegre, vagy hosszra a legnagyobb ülőhely-kapacitást kell elérni. A trend a pénz beszél irány, erre igen jó példa a csalagutas Eurostar, mely szintén egy botrányosan zsúfolt, és kényelmetlen gönc, vagy az ICE1->ICE3 fapadosodás, de számos egyéb példa is arra mutat, hogy a gazdaságosság, a kihasználhatóság mindent visz, a kényelem pedig sokadik szempont lett.
Nagyon egyszerűen fogalmazva az van, hogy eddig a dórémí cibált pár fullos kocsit, és az volt az EC. Most ugyanaz a dórémí ugyanott, ugyanannyival cibál/taszigál pár bordó, még újszagú, de CS üléselrendezésű kocsit, amit a PV drága pénzért réldzset néven promotált, és most várják, hogy tóduljon a nép. Hát izé.
Igazából az egésznek nem látom a helyét. Hova lehet ezt a magyar személyszállítási szolgáltatások közé beilleszteni, mit fed le a réldzset. Az a réteg, aki fizetőképes vevő lenne, nem nyeli le a megbízhatatlan közlekedést, és azt, hogy az EVM utanként ötször leborítja kávéval. A proli meg RJ-zik, hanem a legolcsóbbal megy.
Az egész lényege az, hogy Ausztriában bevezethessék a kötelező helybiztosítást, mert addig ott ilyen, horribile dictu, nem volt!!! Ehhez kellett valamit kitalálni, mert a sógor torkán nem nyomod le, hogy holnaptól ugyanazért, amiért eddig nem fizetett, fizetnie kell. No, ez a valami lett a réldzset.
Ne haragudj, én csak válaszoltam egy kérdésre a saját kútfőmből merítve. Csak a típusismeretet tudom elképzelni, illetve hogy a 12 fős személyzet egyik unatkozó tagja beült "előre". Nem tudom ezen kívül még milyen magyarázat lehet, de Te sem nagyon válaszoltál meg semmit a kirohanásoddal.
Amit leírtál az akkor álná meg a helyét, ha ingyen volna. DE mivel ezért fizetni kell az utasok bizonyos részének, sőt nem is keveset, így azért joggal elvárhat az ember egy ár-érték aránynak megfelelő szolgáltatást.
Jelen esetben ez valahogy nem jól van behangolva, ami lehet később jó lesz, de egyenlőre a jelen ár-érték arányban nincs az a plusz, amit marketing szempontjából sugalnak a fogyasztók felé a Railjetnél a korábbi vonatokhoz képest. Az utas meg jogosan mondja azt, hogy hát kérem nekem ezt-meg ezt említették, erre meg mint kiderül, nincs is semmiféle újdonság, csak valamit külsőleg szépen újracsomagoltak, de maga a belső, azaz a fogyasztani való termék, az nem is változott semmit.
Ilyenkor jogosan érzi az ember úgy, hogy becsapták.
Igen, a marketinggel vigyázni kell, mert nem újdonság a fogyasztói társadalomban, hogy visszájára sűl el a dolog.
Hát igen a 100-as lassújel az 1-es vasútvonalon valahogy még a Railjetet is háttérbe szorítja...
Csak mosolyogtam azon, amit írtál... Vegyük szépen sorban.
az, hogy egyes embereknek semmi sem tetszik
Ki mondott ilyet?
A megjelenése a magyar vasutakon, mindenképpen előrelépés a MÁV életében
Miért? Mert gyorsabban megy, mint az előd EC-k? Nem. Más mozdony húzza (tolja, ez itt tökmindegy)? Nem. Kényelmesebb? Nem. Illetve a mezei másodosztályon nem. Utaztál már a korábban ÖBB EC jellegű kocsikkal? A Premium Class-t hagyjuk, mert belföldön nem is használhatod, illetve annyira drága, hogy tulajdonképpen irreveláns, van-e, vagy sem.
az utasok felé tett komfortfejlesztésben
Na abban pont nem.
szakmaiatlanság
Miért is? Pár éve utazom az ÖBB járműveivel, mint utas, és mint mozdonyvezető egyaránt, van egy v*lag osztrák típusról papírom, a mindennapjaim része ezek üzemeltetése, vezetése. Úgy vélem ez ad némi szakmai, és persze némi szubjektív összehasonlítási alapot.
Szintén vitán felül álló tény, hogy a hazai vasút (PÜ, hatóság, usw.) sem előírásaiban, sem utasításaiban nem készült fel egy ilyen jellegű szerelvény kezelésére, ami predesztinálja azt, ami történik, nevezetesen hogy nem igazán gördülékeny a kravanc közlekedtetése.
Egy csomó dolog nem tisztázott, utasításilag ismeretlen az EP fék, a vészfékáthidalás, ezek próbája(!!!), és az esetleges hibák esetén a teendők.
Nem világos, kinek mi a dolga a szerelvénnyel kapcsolatban, azaz a gördülékeny működtetéshez a feltételek egyszerűen nem adottak.
A pályaállapotaink szintén előrevetítik, hogy utanként jó néhány sínfeltépő kényszerfékezéssel kell számolni, a magyar VB jellege, illetve annak pályaoldali állapota miatt.
Fentiek persze nem a réldzset hibái, de ugye hiába a Rolls, ha szántani kell, jobb a Zetor.
Az pedig, hogy réldzset ügyben az ÖBB leginkább PR téren alakított nagyot, és aranynak árulja a piritet, szintén nyilvánvaló a vasúttársaságot kicsit is ismerők számára, és bizony picit böki néhányunk csőrét.
Hm érdekes meglátás. Mindenesetre egy vélemény. De azért szvsz azon hogy valakinek nem tetszik nem kell megsértődnöd. (az is elég furcsa lenne ha mondjuk valakinek tetszik és ezen megsértődne az akinek nem :) ) Ezek teljesen szubjektív dolgok. Ha tényleg olyan jó lenne mint amilyen jónak sokan várták akkor gondolom más hsz-ek születtek volna. Meg hát valljuk be az ÖBB EC kocsik terén azért nem volt éppen alacsony a színvonal eddig sem. De ez tényleg teljesen szubjektív. Részemről az első próba még várat magára, vélemény majd azután következik. :)
Nem tudom, hogy csak a vasútbarátok, vagy az egész ország jelleme lehet-e az, hogy egyes embereknek semmi sem tetszik. Van egy új vonat. Ezt éppen railjet-nek hívják. A megjelenése a magyar vasutakon, mindenképpen előrelépés a MÁV életében, illetve az utasok felé tett komfortfejlesztésben. De persze nem jó, mert
-kicsi a szék, vagy túl nagy
- 12 fő dolgozik az utasok kényelméért, de minek?
- Többen vannak a vezetőállásban (vezérlőben ??) mint 1 fő. Ez biztos azért van mert ünnepi pénzért típusismeretezik a pacák.
- Azért késik a bejövő vonat, mert a "zugzettel"-t nem ismeri a magyar masiniszta, ezért újra fel kell írni a vonatot.
- Miért nincs mélyebbpohártartó azasztalon?Úgy fékezett hogy a szomszédnál landolt volna az akármim.
Soroljam??? Csupa kedvesség, jóindulat és szakmaiatlanság társul a hozzászólásokhoz! Persze nem arról van szó hogy itt tudnia kell mindent , mindenkinek, hiszen a fórumot azért találták ki hogy a más-más vélemények alpján egy nézet alakulhasson ki a résztvevőkben! Ezért ha valaki valamit tapasztalt és nem tudja annak okát, akkor ezt adja itt elő és érdeklődjön az okáról , nem pedig telve a magamutogató okoskodásával írja le azt amit gondol!
Esetleg azok az emberek is olvashatják ezeket a sorokat, akik mindent megtettek azért hogy valami korrekt módon, gördülékenyen menjen. A Tisztelt hozzászóló ha név nélkül is, de céloz bizonyos dolgokra és általam fent kifogásolt stílusában elő is adja a nézetét. Ez sajnos nagyon sok esetben nem fedi a valóságot így jogtalanul megbántja és megvádolja ezzel a vétlen embereket! Eme pár sorhoz szeretnék még valamit hozzáfűzni, illetve kérdezni.
Eszébe jutott az valakinek, hogy a peronokon a felszállási engedélyt lobogtató vasútbarátokat mégis mi oknál fogva nem engedik fel mozdonyokra??? El kellene ezen gondolkodni, mielőtt a maszlagot leírjuk! Természetesen tisztelet a kivételnek, de mivel nem beszélünk nyílt nevekkel ezért sajnos a hozzáállás is név nélkül, mondhatni általánosítva működik...
Kérem erősítsen meg valaki (vagy cáfoljon meg)! Bp-Győr között First kocsiosztályra ugye a normál belföldi díjszabás érvényes? (1.o. jegy + valami pótjegy).