Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1008
Egy csomó dolog nem tisztázott, utasításilag ismeretlen az EP fék, a vészfékáthidalás, ezek próbája(!!!), és az esetleges hibák esetén a teendők.

Nyilván az enkáhá a nemzeti vasútbiztonsági szabályokat áttekintette a jármű/vonat műszaki paraméterei és üzemeltetési jellemzői szempontjából, majd ezt követően megvizsgálta az általa jóváhagyott érvényes (vállalati) szabályozásokat, azokban hiányosságot nem talált, amikor az utasforgalmi próbaüzemre engedélyt adott...

:)
Előzmény: cs1014 (986)
rg7 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1007
Inkább az osztrák óvóbácsi.
Előzmény: M63,008 (982)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1006
Hát, ha valóban csak a néhány említett vonalon járatnák, a Bp-Bécs-Salzburg-München tengelyen és a Bécs-Bregenz/Svájc járatokon, akkor tuti nem kell 67 szerelvény...
Előzmény: Törölt nick (1001)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1005

És ebben mi a Stop haszna?

Neki semmi.

Régebben már pedzegették, hogy az IC közlekedést (is) privatizálják.

 

Vagy neki majd marad a bézé?

Kábé.

Előzmény: cs1014 (999)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1004

(Csak ha magyar belföldi IC-t akarnak vele csinálni sógorék, pozícionálják át a büfé és a premium class árfekvését...)

 

Felesleges. A premium class-szal megcélzott réteg beül az autójába és elmegy az úticéljához, menetrendi kötöttségek nélkül.

 

A hazai piac (többek között emiatt is) túl árérzékeny. Emlékezzetek csak a balatoni komfortkocsi sorsára...

Előzmény: Nandesz2 (1002)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1003
railjet alapvetően nem erre a feladatra lett kitalálva. Persze elmélkedni lehet ezen a felvetésen is.
Előzmény: Nandesz2 (1002)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1002
Ezt úgy értsem, hogy liberalizálják a magyar vasúti személyszállítást (mikor is esedékes amúgy?) és megjelenik itt nekünk az ÖBB a bordó - addigra talán a gyerekbetegségeit is levetkőző - járműparkjával, hogy kiszorítsa a Start-ot a minőségi távolsági közlekedésből?

Bármilyen fapados is az economy, bármennyire is tökönvágott az ingyen Rauch multivitamin üvege amikor levágott az EVM, bármennyire is oldalbavágott a nem megfelelően működő átjáróajtó, bármennyire is csak kb. 20 működött a kihangsúlyozott 82 displayből, én nem bánnám.

(Csak ha magyar belföldi IC-t akarnak vele csinálni sógorék, pozícionálják át a büfé és a premium class árfekvését...)
Előzmény: Törölt nick (997)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1001

Nekem nincs kedvem számolni. A 67 szerelvényből mennyi marad kis hazánba?

Előzmény: Törölt nick (997)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1000

1000, ha más nem üti le...

cs1014 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 999
És ebben mi a Stop haszna?
Vagy neki majd marad a bézé?
Sőt, már látom, hogy a Stop ráúszik a vonatpótló buszozás ügyletre. Jó biznic!
Előzmény: Törölt nick (997)
cs1014 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 998
a hazai IC piac teljes vagy részleges RJ-setíséről fog szólni

A teljest a hazai viszonyokat ismerve nem tartom valószínűnek. Vagy megy az RJ Herkulessel, hatvannal... Vagy 4000-es kandóval, szintén hatvannal...
:))
Előzmény: Törölt nick (997)
Siemens113 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 996
véleményem szerint az elsődleges cél a magyarországi IC piac megszerzése.

De hol van az összefüggés? :) Én nem látom. Ha ebből a szempontból nézzük (IC piac megszerzésére tett kísérlet) sem történt más mint egy egyszerű szerelvénycsere egy ÖEC szerelvénnyel. (nagyon lesarkítva) Mennyiben befolyásolná ez a mi IC piacunkat?
Előzmény: Törölt nick (995)
cs1014 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 994
mennek azzal, ami van
Szerintem ez nálunk is így lesz.


Leeesz??? :) Van. Volt. Vagy téged megkérdeztek, hogy szereted-e a hideg, de legalább füstös Bzx-et? Ajánlott valaha valaki a vasúton alternatívát?
csak félig :)
Előzmény: 424 009 (993)
424 009 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 993

 "Nézd, ez ügyben a német- és osztrák utasokat sem nagyon kérdezik meg. Ők hisztiznek egy darabig, a PV tesz néhány gesztus értékű lépést, aztán mennek azzal, ami van."

 

 Szerintem ez nálunk is így lesz. Nem véletlenül harangozzák már most, hogy

 jövőre bővíteni akarják az RJ választékot.  Az RJ életképessége nem nálunk

 fog eldőlni; ha az osztrák utas nem reklamál akkor majd lassan kikopnak a

 "hagyományos" EC-k, az RJ-k egyeduralkodókká válnak.  Majd meglátjuk...

Előzmény: cs1014 (992)
cs1014 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 992
kialakul egy megfelelő ár-érték viszony

Ezt elmagyaráznád bővebben? Szerinted merre törtnik előrelépés? Menetdíjcsökkentés várható? Vagy építenek egy külön pályát a réldzsetnek, amihez garantáltan nem nyúl hazai érdekeltségű/finanszírozású cég, és azon pontosan, kényelmesen, gyorsan lehet majd vonatozni?

Én egyikre sem látok esélyt.

csak arra gondolok, hogy a kényelemhez szokott osztrák és német utasnak is megfelelő ez a vonat

Nézd, ez ügyben a német- és osztrák utasokat sem nagyon kérdezik meg. Ők hisztiznek egy darabig, a PV tesz néhány gesztus értékű lépést, aztán mennek azzal, ami van.
A gazdaságosság jegyében adott vonattömegre, vagy hosszra a legnagyobb ülőhely-kapacitást kell elérni. A trend a pénz beszél irány, erre igen jó példa a csalagutas Eurostar, mely szintén egy botrányosan zsúfolt, és kényelmetlen gönc, vagy az ICE1->ICE3 fapadosodás, de számos egyéb példa is arra mutat, hogy a gazdaságosság, a kihasználhatóság mindent visz, a kényelem pedig sokadik szempont lett.

Nagyon egyszerűen fogalmazva az van, hogy eddig a dórémí cibált pár fullos kocsit, és az volt az EC. Most ugyanaz a dórémí ugyanott, ugyanannyival cibál/taszigál pár bordó, még újszagú, de CS üléselrendezésű kocsit, amit a PV drága pénzért réldzset néven promotált, és most várják, hogy tóduljon a nép. Hát izé.

Igazából az egésznek nem látom a helyét. Hova lehet ezt a magyar személyszállítási szolgáltatások közé beilleszteni, mit fed le a réldzset. Az a réteg, aki fizetőképes vevő lenne, nem nyeli le a megbízhatatlan közlekedést, és azt, hogy az EVM utanként ötször leborítja kávéval. A proli meg RJ-zik, hanem a legolcsóbbal megy.

Az egész lényege az, hogy Ausztriában bevezethessék a kötelező helybiztosítást, mert addig ott ilyen, horribile dictu, nem volt!!! Ehhez kellett valamit kitalálni, mert a sógor torkán nem nyomod le, hogy holnaptól ugyanazért, amiért eddig nem fizetett, fizetnie kell. No, ez a valami lett a réldzset.
Előzmény: 424 009 (990)
M63,008 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 991
Ne haragudj, én csak válaszoltam egy kérdésre a saját kútfőmből merítve. Csak a típusismeretet tudom elképzelni, illetve hogy a 12 fős személyzet egyik unatkozó tagja beült "előre". Nem tudom ezen kívül még milyen magyarázat lehet, de Te sem nagyon válaszoltál meg semmit a kirohanásoddal.
Előzmény: lok1 (983)
424 009 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 990

 Én azért bízom benne, hogy "összerázódnak" majd a dolgok; kialakul egy

 megfelelő ár-érték viszony. Szubjektíve pozitívnek látom az RJ megjelenését

 az országban, csak arra gondolok, hogy a kényelemhez szokott osztrák és

 német utasnak is megfelelő ez a vonat, akkor talán a "kényes" magyar is

 ki kell, hogy bírja Bécsig és vissza. Szerintem minden ilyen jellegű újdonságot

 bizalommal kell fogadni, és a pozitívat is meg kell látni benne.

 Például, elég jól néz ki...     :)))

 Mai képek...

 

1 RJ41

 

2 RJ66
Vendégsín Creative Commons License 2008.12.28 0 0 989
Nem világos, kinek mi a dolga a szerelvénnyel kapcsolatban

A START-nál ki lett adva. Az ATrakció meg állítólag tudja...
Előzmény: cs1014 (986)
Vendégsín Creative Commons License 2008.12.28 0 0 988
mindenképpen előrelépés a MÁV életében

A MÁV-éban? Abban aztán tényleg...
A START-éban pedig valóban eéőrelépés. A szakadék széle felé...
Előzmény: lok1 (983)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.12.28 0 0 987

Amit leírtál az akkor álná meg a helyét, ha ingyen volna. DE mivel ezért fizetni kell az utasok bizonyos részének, sőt nem is keveset, így azért joggal elvárhat az ember egy ár-érték aránynak megfelelő szolgáltatást.

 

Jelen esetben ez valahogy nem jól van behangolva, ami lehet később jó lesz, de egyenlőre a jelen ár-érték arányban nincs az a plusz, amit marketing szempontjából sugalnak a fogyasztók felé a Railjetnél a korábbi vonatokhoz képest. Az utas meg jogosan mondja azt, hogy hát kérem nekem ezt-meg ezt említették, erre meg mint kiderül, nincs is semmiféle újdonság, csak valamit külsőleg szépen újracsomagoltak, de maga a belső, azaz a fogyasztani való termék, az nem is változott semmit.

 

Ilyenkor jogosan érzi az ember úgy, hogy becsapták.

 

Igen, a marketinggel vigyázni kell, mert nem újdonság a fogyasztói társadalomban, hogy visszájára sűl el a dolog.

Komárom

Hát igen a 100-as lassújel az 1-es vasútvonalon valahogy még a Railjetet is háttérbe szorítja...

Előzmény: lok1 (983)
cs1014 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 986
Szia!

Csak mosolyogtam azon, amit írtál...
Vegyük szépen sorban.

az, hogy egyes embereknek semmi sem tetszik

Ki mondott ilyet?

A megjelenése a magyar vasutakon, mindenképpen előrelépés a MÁV életében

Miért? Mert gyorsabban megy, mint az előd EC-k? Nem.
Más mozdony húzza (tolja, ez itt tökmindegy)? Nem.
Kényelmesebb? Nem. Illetve a mezei másodosztályon nem. Utaztál már a korábban ÖBB EC jellegű kocsikkal?
A Premium Class-t hagyjuk, mert belföldön nem is használhatod, illetve annyira drága, hogy tulajdonképpen irreveláns, van-e, vagy sem.

az utasok felé tett komfortfejlesztésben

Na abban pont nem.

szakmaiatlanság

Miért is? Pár éve utazom az ÖBB járműveivel, mint utas, és mint mozdonyvezető egyaránt, van egy v*lag osztrák típusról papírom, a mindennapjaim része ezek üzemeltetése, vezetése. Úgy vélem ez ad némi szakmai, és persze némi szubjektív összehasonlítási alapot.

Szintén vitán felül álló tény, hogy a hazai vasút (PÜ, hatóság, usw.) sem előírásaiban, sem utasításaiban nem készült fel egy ilyen jellegű szerelvény kezelésére, ami predesztinálja azt, ami történik, nevezetesen hogy nem igazán gördülékeny a kravanc közlekedtetése.

Egy csomó dolog nem tisztázott, utasításilag ismeretlen az EP fék, a vészfékáthidalás, ezek próbája(!!!), és az esetleges hibák esetén a teendők.

Nem világos, kinek mi a dolga a szerelvénnyel kapcsolatban, azaz a gördülékeny működtetéshez a feltételek egyszerűen nem adottak.

A pályaállapotaink szintén előrevetítik, hogy utanként jó néhány sínfeltépő kényszerfékezéssel kell számolni, a magyar VB jellege, illetve annak pályaoldali állapota miatt.

Fentiek persze nem a réldzset hibái, de ugye hiába a Rolls, ha szántani kell, jobb a Zetor.

Az pedig, hogy réldzset ügyben az ÖBB leginkább PR téren alakított nagyot, és aranynak árulja a piritet, szintén nyilvánvaló a vasúttársaságot kicsit is ismerők számára, és bizony picit böki néhányunk csőrét.
Előzmény: lok1 (983)
Siemens113 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 985
Hm érdekes meglátás. Mindenesetre egy vélemény. De azért szvsz azon hogy valakinek nem tetszik nem kell megsértődnöd. (az is elég furcsa lenne ha mondjuk valakinek tetszik és ezen megsértődne az akinek nem :) ) Ezek teljesen szubjektív dolgok. Ha tényleg olyan jó lenne mint amilyen jónak sokan várták akkor gondolom más hsz-ek születtek volna. Meg hát valljuk be az ÖBB EC kocsik terén azért nem volt éppen alacsony a színvonal eddig sem. De ez tényleg teljesen szubjektív. Részemről az első próba még várat magára, vélemény majd azután következik. :)
Előzmény: lok1 (983)
BeeZo_4 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 984
Nekem tetszik:)

Lehetne nálunk a TRAXX-okkal ilyesmit csinálni, és akkor lehetnének úgy ingák:)

Sokkal jobban szeretném őket, mint ezeket az "eldobható borotva" trágya motorvonatokat, amiért úgy meg van zavarodva a START.
lok1 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 983

Sziasztok!

 

Pár gondolatom volna az előző hozzászólásokhoz.

Nem tudom, hogy csak a vasútbarátok, vagy az egész ország jelleme lehet-e az, hogy egyes embereknek semmi sem tetszik. Van egy új vonat. Ezt éppen railjet-nek hívják. A megjelenése a magyar vasutakon, mindenképpen előrelépés a MÁV életében, illetve az utasok felé tett komfortfejlesztésben. De persze nem jó, mert

-kicsi a szék, vagy túl nagy

- 12 fő dolgozik az utasok kényelméért, de minek?

- Többen vannak a vezetőállásban (vezérlőben ??) mint  1 fő. Ez biztos azért van mert ünnepi pénzért típusismeretezik a pacák.

- Azért késik a bejövő vonat, mert a "zugzettel"-t nem ismeri a magyar masiniszta, ezért újra fel kell írni a vonatot.

- Miért nincs mélyebb pohártartó az asztalon?Úgy fékezett hogy a szomszédnál landolt volna az akármim.

 Soroljam??? Csupa kedvesség, jóindulat és szakmaiatlanság társul a hozzászólásokhoz! Persze nem arról van szó hogy itt tudnia kell mindent , mindenkinek, hiszen a fórumot azért találták ki hogy a más-más vélemények alpján egy nézet alakulhasson ki a résztvevőkben! Ezért ha valaki valamit tapasztalt és nem tudja annak okát, akkor ezt adja itt elő és érdeklődjön az okáról , nem pedig telve a magamutogató okoskodásával írja le azt amit gondol!

Esetleg azok az emberek is olvashatják ezeket a sorokat, akik mindent megtettek azért hogy valami korrekt módon, gördülékenyen menjen. A Tisztelt hozzászóló ha név nélkül is, de céloz bizonyos dolgokra és általam fent kifogásolt stílusában elő is adja a nézetét. Ez sajnos nagyon sok esetben nem fedi a valóságot így jogtalanul megbántja és megvádolja ezzel a vétlen embereket! Eme pár sorhoz szeretnék még valamit hozzáfűzni, illetve kérdezni.

Eszébe jutott az valakinek, hogy a peronokon a felszállási engedélyt lobogtató vasútbarátokat mégis mi oknál fogva nem engedik fel mozdonyokra??? El kellene ezen gondolkodni, mielőtt a maszlagot leírjuk! Természetesen tisztelet a kivételnek, de mivel nem beszélünk nyílt nevekkel ezért sajnos a hozzáállás is név nélkül, mondhatni általánosítva működik...

 

 

M63,008 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 982
Gondolom típusismeret, ünnepi pézér...
Előzmény: PLACI (981)
PLACI Creative Commons License 2008.12.28 0 0 981
Áruljátok el, miért tartózkodik mindig legalább 2 ember a vezállásokon!
Előzmény: Edericsi (980)
Edericsi Creative Commons License 2008.12.28 0 0 980

Üdv!!

2 tegnapi kép:

 

alállomás Creative Commons License 2008.12.28 0 0 979
gabor144 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 977

Siasztok!

 

Kérem erősítsen meg valaki (vagy cáfoljon meg)! Bp-Győr között First kocsiosztályra ugye a normál belföldi díjszabás érvényes? (1.o. jegy + valami pótjegy).

 

Köszönöm.

PLACI Creative Commons License 2008.12.28 0 0 976
Miért nem nyitották ki a vezérlő ajtaját, hogy a meleg bejöjjön, pont úgy, mint a csuklós Bz-nél nyáron, ahol nincs klíma a vezálláson? :)
Előzmény: D F T (975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!