Ha betesznek egy EVM-kártyát az ETCS-be akkor nem kell a külön dobozos verzió
Hát??? Ebben erősen kételkedem.
Ha ETCS van, de nem működik, akkor kell a nemzeti, tehát kell az eredeti "dobozos".
Ha ETCS van és működik, akkor miért lenne aktív a nemzeti?
Nem tudok hozzászólni komolyabban. Van egy kezelési meg valami francos leírásom német nyelven, de még nem vettem elő, így fogalmam sincs a témáról.
Másrészt a railjet gépekben (még) nincs ETCS, tehát nemzeti VB kártyát sem lehet sehová dugni, így marad az a verzió, amit először mondtam.
Gyakorlatilag a nemzeti vonatbefolyásoló kiértékelése a kártyán történik,
Szerintem meg nem. A kártya csak egy csatoló-illesztő felület az ETCS rendszerbe, hogy a nemzeti "jelek" megjelenjenek a Display-en. Lásd F.1. 3. fejezet.
Szerintem. Ha nem így van, majd kijavítanak akik dolgoztak már ETCS-vel.
Ha betesznek egy EVM-kártyát az ETCS-be akkor nem kell a külön dobozos verzió. Legalábbis pont ezért találták ki az ETCS-t. Egy rendszer legyen, és ne ahány ország, annyi doboz. Az átállás időszakára (nemzeti rendszerekről ETCS-re) találták ki a "nemzeti" kártyákat. Gyakorlatilag a nemzeti vonatbefolyásoló kiértékelése a kártyán történik, de a megjelenítése már az ETCS kereti között. (Nem DVJ-n, hanem az ETCS "kilóméterórán".)
Miből gondolod, hogy a régi dobozos EVM kerül fel rájuk?
Mi az hogy régi dobozos? EVM-ből egyfajta létezik. EVM-120, annak pedig az egyetlen doboza az 1-es vezetőálláson van elhelyezve. Mindegyik gép bekábelezett a későbbi beépítéshez.
At ETCS elektronika pedig a géptérben van elhelyezve (már amelyiken van) az LZB szekrény fölött egy kisebb szekrényben. Az ETCS-hez tartozik egy 2. Display is a vezetőasztalon (MDI).
A Mirel cucc a vezérlőkocsiban pedig egy fekvő téglalap alakú doboz (azt nem tudom, pontosan hol van elhelyezve) + a kijelző vezetőasztalon.
Akkor hogy akarják 230-cal járatni a 200-as pályán??? Nyílván billencsre akarták tervezni, az íveket megerősíteni, alkalmassá tenni őket a 230 km/h elviselésére. Másképp nem mehet 230-cal. Vagy nem is tervezték "hazai pályákon" annyival járatni?
Tényleg?Nem tudtam.Az osztrákoké nem billen ,meg Németországban is szaladnak többfelé ,de azok sem billennek.nem gondoltam,hogy végülis mégis készült olyan változat...
Engem érdekesebb kérdés foglalkoztat: becsapva érzem magamat; ugyanis arról szólt a fáma, hogy úgy tud majd menni 230km/h-val az osztrák 200-as szakaszon, hogy billennni fog - a 230-as szám szépen föl is van festve az oldalukra -, ám nem billen! Akkor ki hazudik?