Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.07.17 0 1 5022

Akkor sokan súghattak, mert sok embernek voltak ott kocsijai.... :-))

 

Van még 1-2 kép, amit tegnap elfelejtettem beszúrni. Mondjuk az ÖBB-s 424-es kissé anakronisztikus volt a kisgyőri kocsikkal, de egyrészt egy másikat helyettesített, másrészt az osztrák modellvasutas kolléga is örülhetett, hogy látja a mozdonyát futni.

 

 

 

Előzmény: róbertke (5021)
róbertke Creative Commons License 2018.07.17 0 0 5021

Már súgott valaki, hogy a kocsijait 325-ös húzta :-)))

Előzmény: rezgaras (5020)
rezgaras Creative Commons License 2018.07.17 0 2 5020

Eggyel kevesebb az...

Előzmény: róbertke (5019)
róbertke Creative Commons License 2018.07.17 0 0 5019

Viszont ő meg a szép mozdonyaidat megőrízte az utókornak...

326-os lefogadom, hogy a tiéd .....:) 

Előzmény: rezgaras (5018)
rezgaras Creative Commons License 2018.07.17 0 0 5018

Kösz! Sajnos az én képeim nem sikerültek. Állvány nélkül szinte mind bemozdult.

 

Előzmény: alkotasu (5017)
alkotasu Creative Commons License 2018.07.16 0 3 5017

Volt. (Jó volt... Kár, hogy csak volt...) Viszont a késői lefekvéseket ki kell pihenni...

Elég ennyi kép? :-)

 

 

 

 

 

Előzmény: róbertke (5016)
róbertke Creative Commons License 2018.07.11 0 0 5016

Mi újság a találkozóról?

M63,008 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 5015

Így van, ezt én is megjegyeztem korábban.

Előzmény: rezgaras (5012)
M63,008 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 5014

Elnézést, valahogy Hollandiára emlékeztem. Valószínűleg csak a holland és német közös alapítás miatt. De biztosan nem csak egy holland volt az alapítók közt.

Előzmény: rezgaras (5010)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.23 -2 0 5013

"I stand corrected."

Hehe... Sarokba állítottad magad?  :-))

Előzmény: rezgaras (5009)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.23 0 0 5012

Megjegyzem, ez azt is jelenti, hogy az alapítás idején a Fremo nem lehetett digitális, hiszen a DCC ennél fiatalabb. Az első NMRA szabvány keltezése 1994. Úgy emlékszem, olvastam róla egy pár évvel korábban az MR-ben, mint javaslatról.

Előzmény: rezgaras (5009)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.23 0 0 5011
Előzmény: rezgaras (5010)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.23 0 0 5010

Az említett leírás ennek ellentmond. Nienburg. Az alapítók között egy hollandot említenek.

Előzmény: M63,008 (5008)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.23 0 0 5009

Igazatok van, rosszul tudtam. Szánom-bánom, hogy hibás információt terjesztettem. "I stand corrected."

 

Előzmény: tumikas (5007)
M63,008 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5008

Így van.

Ráadásul a németek egyébként sem nagyon "koppantottak" semmit, hiszen a FREMO tudtommal Hollandiában alakult. És szerintem abban az időben talán még nem is volt digitális modellvasút...

Előzmény: tumikas (5007)
tumikas Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5007

Ha egészen pontosak akarunk lenni akkor ~15 év telt el a kettő alapitása között. (1981 vs 1996)
Free-mo:
http://www.free-mo.org/about

Fremo:
https://www.fremo-net.eu/en/about-fremo/the-beginning/

Előzmény: M63,008 (5006)
M63,008 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5006

Nem tudom, de valami miatt itt éppen ennek az ellenkezőjéről van szó:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Free-mo

Előzmény: rezgaras (5004)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5005

Megjegyzem, ha ráklikkeltetek volna a hozzászólásomban a linkre, az az amerikai oldalra vezet! (tehát helyesen van leírva)

Előzmény: rezgaras (5004)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5004

Na ja, csak fordítva. Eredetileg volt az amerikai Freemo, abból "koppantották" a  németek az európai Fremo-t. Azt hiszem ez az oka annak, hogy a Fremo a Loconet®-et használja, ami az amerikai Digitrax fejlesztése (és szellemi tulajdona). Írtam erről itt.

 

Előzmény: RhB (5003)
RhB Creative Commons License 2018.02.21 0 0 5003

Az alkotásu kolléga által írt a helyes név, a Free-Mo az amcsik által használ elnevezés az ott adoptált változatra.

Előzmény: rezgaras (5001)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.21 0 0 5002

Hááát.... Öööö...

Én úgy tudom, hogy a Freundeskreises Europäischer Modellbahner rövidítése. Ha egyről beszélünk, és nem értettük egymást félre.

Előzmény: rezgaras (5001)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.21 0 0 5001

Igazad van. De a "Fre" (frei), illetve amiből származik, a "Free" emiatt került a nevébe.

Előzmény: nazareth (4999)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.20 0 0 5000

A 48-as sinek ajánlása nem kifejezetten jó ötlet. Ugyanis azon kívül többféle sínanyag volt, van, lesz beépítve: fővonalon mostanában újként fővágányban 60-as, esetleg 54-es sinek. (48-ast a ferihegyi iparvágányba építettek be - 5 km-es sebességkorlátozással.) Persze régebbi vonalakban bőségesen van 48-as is, sőt 34,5-ös is, de én nem venném ilye komolyan az S49-es ajánlását. Nyugodtan használj 2,1 mm-es profilt!

Előzmény: mv rfm (4997)
nazareth Creative Commons License 2018.02.20 0 2 4999

2./ A modulok hosszára nincs megkötés. Ez a Fremo lényege.

 

:(

 

Pedig aaaannyi más lényege lett volna...

Előzmény: rezgaras (4996)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.15 0 0 4998

Javaslat: Tillig Elite.

Előzmény: mv rfm (4997)
mv rfm Creative Commons License 2018.02.14 0 0 4997

Időközben bogarásztam a FREMO Enciklopédiát és rátaláltam arra ami fölött eddig átsiklottam:

 

2.5.1.3 Sínmagasság

A maximális sínmagasság 2,10 mm (Code 83).

Ajánlott az S49 keresztmetszetű sín használata, amely a Code 70-nek felel meg. Eltérő sínméretek és nyomkarima magasságok alkalmazása lehetséges, ha a mintakép ezt szükségessé teszi. 

 

Szegecsszámlálóként is azt mondom, hogy a Fremo:87 nekem már egy kicsit sok lenne, ennek ellenére szeretném a valóságnak leginkább megfelelő modulokat megépíteni. A fentiek miatt azonban gondolkodóba estem ugyanis egy olyan vonalat modelleznék ahol jellemzően 54-es, néhol 48-as sinek vannak beépítve. Emiatt szívem szerint Code 70-est használnék (amit fentebb ajánl is a sorok írója) de az igencsak korlátozná a modul használhatóságát (lévén, hogy klubban is üzemelne, ahol nem mindenki ortodox fremós tehát nem mindenkinek tudna elmenni a járműve rajta, bár ez a kisebbik gond). A nagyobbik nyűgöm, hogy a Code 70 idehaza nem igazán fellelhető cucc. Szóval most próbálom alaposan körüljárni a témát, hogy mégis mit építsék be. Javaslat? : )

Előzmény: rezgaras (4996)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.14 0 0 4996

1./ A Fremo előírja a 2,1mm magas sínprofilt. Nem írja elő a típust-gyártót, de kifejezetten ajánlja a Tillig Elite sínt.

 

2./ A modulok hosszára nincs megkötés. Ez a Fremo lényege. (viszont van a minimális ívsugárra!)

 

Előzmény: mv rfm (4994)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2018.02.14 0 0 4995

Bár én nem vagyok tagja a FREMO-nak, de TT-ben modulozunk, és a magyar (ún. BTTB) szabvány kidolgozásához a német FKTT ajánlásait vettük figyelembe. Ott nincs (és gyanítom, hogy a FREMO-nál sincs) meghatározva a modulok hossza, mindenki akkorát készít, amekkorának a szállítását meg tudja oldani vagy praktikusnak érez.

Előzmény: mv rfm (4994)
mv rfm Creative Commons License 2018.02.13 0 0 4994

Ez engem is érdekelne, hogy csak CODE-83-ast vagy CODE-75-öst is be lehet-e építeni.

Érdekelne továbbá az is, hogy a modulok hosszára van-e valamilyen megkötés? Átnéztem ugyan az enciklopédiát de jobbnak láttam ha itt is tájékozódok az építés előtt.

Előzmény: EÉVB (4987)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.06.26 0 3 4993

Készülget az első modulhoz a felépítmény. Nem a legszebb munkám, de majd a a következő. Ezt a nyáklapozást még tanulnom kell.

 

I. korszakos h.é.v. egyszerű kitérő 6,06 fokos, H0-ban code60-as sínprofilból. 

 

 

Fleischmann 1,3 mm nyomkarimájú kerék is elfut rajta vígan.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!