Hello Dutrás Peti! az UE-28-asnak nem öninditó baja van,lehet hogy arra is rá férne egy karbantartás.Az UE-50-nek mi lenne az ára?Igy ahogy van?Ird meg E-mail-en.Mikor lehetne meg nézni,a dutra gyüjteményedet?Természetesen telefon eggyeztetéssel.Várom a válaszodat. ÜDV.DUTRÁS KARCSI.
Olvasgattam egy kis történelmet, és azt találtam, hogy Az UE sorozat igazából 40Le körüli motorral lett volna optimális. Kísérleteztek is az UE 40 sorozattal, ami 4 hengeres motort kapott, de nem került sorozatgyártásba. Viszont az UE 35 alias UE 4000-ből elvileg több is készült.
Mi van most ezekkel a gépekkel? Ismeri- e őket valamelyikőtök? Mi a véleményetek róla?
Helló Dutrás Peti! YouTube-on láttam a ue-28 indítását. Szerintem azon volna még egy kis igazítani való,hogy könnyebben induljon. Ne keljen lökdösni előre-hátra. A 65-ös Dutra felől érdeklődnék,hogy mi lenne az ára!?Az e-mail címemre írhatsz tothkaroly61@freemail.hu.Várom válaszodat DutrásKarcsi
Nem tüntem el, nem hagytam el csapatot, de mostanság ritkán tudok a gép elé ülni, de azért minden hozzászólást elolvasok! Most is csak azért szólok, mert nem értem, hogy egyes emberek miért szapulják, meg sza......ják a munkánkat, meg a Dutra iránti szeretetünket. Nem kötelező " itt " lenni senkinek sem! Aki nem ezt az irányt választotta, az sem baj, csak kíméljen meg bennünket a megjegyzéseitől! Ez egy jó csapat! Ha valaki nem tudná!
Igen igy nézznek ki a müszerek amik kikerülnek mütömből ahogyan Pléhusz közzé tette. Nagy szerepe van benne, és köszönet Nagy Vilmosnak aki időt szánt rám, hogy elkészüljön az üzemóra-fordulatmérőóra.
Ha lesz kisdudud, akkor tényleg szánj rá egy itteni tanár segítségét a felmérésben, meg a középáránál kissé magasabb összeget. Nem fox csalódni... legfeljebb kellemesen.
Ez akkor is szívmelengető, hogy a lelkeseknek már kiterjedt baráti társasága van... és nem a pénzemberek magyarázzák nekik, hogy mit ér a lelkesedésük meg a traktorjuk...
Nos,én csak magam nevében tudok beszélni,és nem volna szerencsés általánositani...
Becsülöm azokat az embereket,akik mezőgazdaságból,a föld művelésből élnek.
Örököltem nemrég egy nagyobb darab földet,és volt szerencsém kicsit betekinteni ebbe világba,ezért ajánlották a kis dutrát,mint a magyar ipar egyik csodáját...
Megismertem a "földműves"ember logikáját,gondolkozásmódját,ami legtöbbször "mindenhállyal megkent"kapzsi,számitó,és egyébb pejorativ jelzővel illetett vidéki embert jelent,és sokszot tapasztaltam,nem a föld szeretete miatt műveli/nem művelik hanem az állami és unios támogatások megszerzése,a harácsolás miatt!
Akinek nem inge,természetesen ne vegye magára,és biztos vagyok benne,nagyon sok kivétel,nagyszerű gazdálkodó van,csak én találkoztam kivételekkel...
Visszatérve,nagyon szeretem a kis dutrákat,és nagyon sok darabot láttam,többnyire kis falukban.A valóban felujjitott szép darabokat 4-500 körül árulják,és biztos vagyok benne,ennyiért el is kel.Természetesen,nem nagy gazdaságok,hanem pár hektáros földek művelésére alkalmas,komfort nélküli kis erőgép.
Ki az a hülye,aki drágán szeretne venni,és olcsón eladni..??!Senki,aki normális.
Nagy különbség van azonban,egy teljesen restaurált gép,és egy spriccgittel lefujt lestrapált roncs között.Ha kéket pipukál,eszi a vizet,gumijai puklisak,hidraulikája nyöszörög,vizpumpája lötyög,nem biztos hogy az a gyári....
Úgy látom te is tudod,hogy honnén fúú a szél.A hétvégén a Nagy Vili barátomnál voltunk,és megvitattuk,hogy igazán ezek az emberek azért próbálnak minket szapúlni mert irigyek ránk,hogy mi szívünk lelkünk beleadjuk ezekbe a csodálatos gépekbe. Az ilyenfajta ember,ha 100 évig élne is,sosem jutna el addig,hogy egy villáskulcsot vegyen a kezébe,és hozzáérjen bármelyik csavarhoz. Felfuvalkodva nézik ezt az igazi szeretetet,nem tudnak vele mit kezdeni,mert bennük ez nincs meg.Szánom őket.Kívánom,hogy jussanak el lélekben,szívben arra a pontra amit mi páran érzünk, és teszünk.
Nem szeretnék senkit megsérteni,de nagyon sokan érdeklődtek az 50-es Dutra iránt,és sokan kigúnyolták az 5 kilót,és ezért úgy döntöttem azt nem adom el.
Most a lényegre térnék az ár alku tárgya.Akár egy 90-es Dutra is lehet.Persze,felújításra szoruló állapotban.Egy mikulásig számoltam a kicsike felújítását,azután abbahagytam mert nem üzletre szántam.Most eljutottam oda,hogy szükségem lenne egy nagyobb gépre,természetesen Dutrára. Igazán nem tudom,hogy mit akarok még,úgy gondolom hét kilót megér. Ha pénzt kapnék érte,akkor nekifognék a D4KA-nak, mert igazán abban gyönyörködöm Nagyon örülök neki,hogy itt áll az udvaromban :) Még jobban örülnék,ha szépen restaurálva láthatnátok....remélem annak is eljön az ideje piszok hamar...
Mert a mai napig keresi a pént ezek a gépek a gazdáiknak, fűrészthajtanak,szártépőznek, talajmarőznak, szántanak, permeteznek, stb. A pár gép közt az enyém is. Minden oka megvan egy dutrásnak, hogy büszkelegyen a gépére!
..és ami kimaradt,hogy,szinte szét izgulom magam-mikor magyarország kis településein járok-mikor tünik fel egy öreg papa kisdutra nyergében,aki hugyé-szaré odaadná a szerkezetét....de nem adják!)
És az sok? Kisebb dutra is 2000 kg, pénteken 24 Ft/kg-ot kaptam ócska lemezekért a vasastól. A dutra pedig öntvény meg igen drága alumínium. Ugyanakkor ezen az oldalon és egyáltalán Magyarországon, no meg a világban szentségtörés egy dutra méhes értékeit taglalni.
Másként egy dutra munkáját 50-100 ember tudná elvégezni, akiknek napi 500 ezret kellene fizetned. ( A dutra nem késik el, nem ücsörög a fa alatt, nem lop meg, este nem jön vissza elvágni a torkod, nem erőszakolja meg a 90 éves anyósodat.)
Ezen felül az általad említett pénzért egy mai traktor kerekét tudnád megvenni.
Egy dutra vásárlásával, nem csak egy eszközt, gépet vásárolsz, nem is csak egy traktort. Hanem a magyar legendát, részesülhetsz azon ritka csodából amiről más nemzetek csak álmodnának. A doxa, a porsche, a ferrari, a mercédesz, a kalasnyikov, a windows más nemzeteké. A dutra a magyaroké!
Sándorunk sok-sok km után egy német találkozóhoz érkezett csodálatosan restaurált gépeivel, amikor megtudták hogy magyar, azt kérdezték hol van a dutra?
Ma beszéltem egy kíváló régi szakival, aki a nyolcvanas évek elején Németországban dolgozott. Érdekesség még, nem a volt NDK területen, hanem München közelében. Ott akkor kezdődőtt a traktoros bulikon a húzogatás, a dutra szétszedett mindenkit. Azóta tapasztaljuk hány nagy dutra ment ki. De öröm az ürömben, nem rézelejééké lett, vazsárban eladva, beszerezve ingyé.
Mondhatjuk én márka soviniszta vagyok. A dutra sovinisztája. Mennyire rossz ez, hogy próbálok sötétmagyarországon legalább egy kis gyertyát gyújtani?
Egy francia belga tudja ki volt Puskás, Papp Laci.
Angliában, Új-Zélandon, Svédországban ismerik a dutrát.
Szlovákok, Kínaiak, Afrikában hallottak a csepelről.
Az a baj hogy ezeknek a gépeknek már lelkük van és az ár az mindig kényes téma!! Tőlem is sokan kérdezik hogy mennyit ér? Hát kinek mit nekem nagyon sokat!!!!
Beszarok van egy marék ilyen órám is valahol mármint a kisebbek,azt hittem polski 126- osé még jó hogy nem dobtam ki:-)A motorocska szép még ilyet nem láttam csak hasonlót!
Ezt a két képet mostani dutra felújítóknak ajánlanám. Amikor megvettem első D4KB-met, egyetlen eredeti órám sem volt. Wamser az utolérhetetlen mondta, nem kell besz..ni, amit kell majd lesz!