Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csokas_rich Creative Commons License 2012.10.09 0 0 19984

Szia Peti,

 

Hétvégén akarom megnézni a váltóházat hogy áll olaj ügyileg. Remélem nem lesz ilyen probléma ettől függetlenül valószínű nézek egy másik szivattyút is valahol. A fagydugót én írtam de már megoldódott szépn kicserélgettem őket. 3 db volt lyukas. A motornál vannak még kissebb gondok de nem jelentős, pl a hengerfejen ahol a porlasztó van egy picit nyomja gázolajat, ezzel nem tudom mit lehet tenni. Ettől függetlenül elég jól indul, bár nekem kicsit úgy tűnik mint ha hamar felmelegedne a vize, de nem forralja még eddig. Az első kerék csapszeg ügyben majd kereslek mert mondtad hogy arra van valami jó megoldásod. De most a hidraulika a legfontosabb.

 

Üdv.

Ricsi

Előzmény: peti ue50 (19982)
Igor750 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 19983

Szerbusz MDW!

 

A google kereső kidobta ezt a forum hozzászólásodat, melyben egy M6-os kistraktor beszkennelt képe látható. Meg szeretném kérdezni, hogy ez egy magyar nyelvű gépkönyv lenne? Érdeklődnék, hogy digitalizált formában meg van-e neked, ha nincs akkor esetleg a beállításokra vonatkozó adatokat el tudnád nekem küldeni?

 

Köszönöm válaszod!

 

Üdv, Péter

Előzmény: MDW (14557)
peti ue50 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 19982

Nekem olyan gondom volt ,hogy a hidraulikaolaj szépen eltünt a váltóba.Mire rájöttem már kb

20l olaj benne volt szépen felhígítva a hajtóműolajat.A végeredmény az volt ,hogy szivattyút kellett cserélnem. Valószínű,egy rosszul összerakott ellentétes forgásírányú szivattyú volt benne.Állandóan kinyomta a simmeringet. Erre figyelj.A hidraulikát nem kell légteleníteni,ha kevés benne az olaj nehézkesen és szakaszosan emel.

A traktor többi része rendben van? Látom a motor rendbe lett téve,jó hangja van.

Nem tudom te írtad e a fagydugó kérdést a minap.Autósboltba lehet kapni a nagyobbakat

30-as átmérővel.Valamelyik személyautójé stimmel.100ft/db körül

 

peti ue50 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 19981

Üdv

 

Először én is tiszta levegősön gondolkodtam,de adódott ez a főfékhenger .Ez meg kétkörös,így egyszerűen tovább lehet fejleszteni.Jelenleg az eleje le van dugózva.

Előzmény: bus mann (19978)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.09 0 0 19980

Jó lesz ez Ricsike!!!

Ja, és ha Dutrán ülsz, húzd ki magad büszkén  :)))

Előzmény: csokas_rich (19958)
bus mann Creative Commons License 2012.10.09 0 0 19979

Üdv.

Nekem gyakran lelevegösödött, mivel nyomta be a szivatyú a váltóházba az olajat.

De feltöltöttem ,billentettem kettőt , vagy3 - 4 - szer felemeltem a kaszát és jó lett.

Busmann

Előzmény: csokas_rich (19974)
bus mann Creative Commons License 2012.10.09 0 0 19978

Üdv

Nagyon jó lett a fék!

Én is gondolkoztam egy kis modernizáláson hátul.Egy E.P. szelep és egy kis légmunkahenger beiktatásával.

 Busmann

 

Előzmény: peti ue50 (19923)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19977

Szevasz Rinya.

Én azt mondanám, ne kinlódj egyedi fülkével, mert annyiba fog kerülni, hogy megbánod.

Szerezz 1 jó állapotú gyárit, az való hozzá :)

Igaz, meleged abban sem lesz, de nem ázol el.

Na meg abba is lehet azért fütést varázsolni.

Persze enenk elöfeltétele az, hogy a hátsó beszállót valamivel (ajtó, ponyva)

zárhatóvá kell tenni.

Sok sikert!

 

Üdv.

Előzmény: rinya25 (19969)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19976

Wazze, a végén a hidraulikád is jó lesz nagyobb javítás nélkül :))

Légteleniteni úgy tudom külön nem lehet/kell, hanem az automatikusan történik a használat során.

De majd az 50-es szakértök megmondják :)

Előzmény: csokas_rich (19974)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19975

Fejlesztettek, ezért cseréltek le sok dolgot.

Egyébként még a rásegítös fékkel kapcsolatosan annyit, hogy az nem a fékeröt növeli,

hanem a pedáleröt "csökkenti".

Azaz nem kell 2 lábbal állni a pedálon a kívánt  fékhatás elérése érdekében.

Nemigen attól ment idöelött tönkre az uaz fékmunkahenger, hogy levegös rásegitöt tettetek rá.

Ugyanis az nem növeli akkora mértékben az üzemi nyomást.

A nevében is benne van hogy "rásegítö".

A pilótának segít föképpen :)

 

Előzmény: stihl guru (19968)
csokas_rich Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19974

Sziasztok,

 

segítséget szeretnék kérni, feltöltöttem olajjal a hidraulikát a tapasztalatom az hogy hol emel hol meg nem, arra gyanakszom hogy levegős a rendszer, mert ha emelés után mmég megy a sülyesztés de másodikra már nem mindíg emel. Hogyan lehet a hidraulikát légteleníteni ha egyáltalán kell, vagy magától fog légtelenedni csak idő kérdése. Esetleg ha más is találkozott már hasonló problémával nála mi volt és hogyan oldotta meg.

 

Köszönöm a segítséget.

joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19973

Ez így van.

De nekem pl új ifa elsöket sikerült óccsón szerezni, ezért azok vannak benne.

Tökéletesen müködik.

Csereszabatos, így az 50-esbe is bele lehet tenni az ifa hátsót.

Előzmény: gajtox (19971)
peti ue50 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19972

Üdv

 

Igazán nincs még erről tapasztalat remélem sokáig fogja bírni.

A videón a kipróbáláskor nem finomkodtam,de a mindennapi használatkor sokkal finomabban adagolható a fékerő.Viszont nagyon élvezem .Továbbfejlesztésen is gondolkodom,a hátsókat is rá fogom kötni,egy (valamilyen)kuplungmunkahenger segítségével.

Ekkor lesz igazi az összhatás.

Előzmény: stihl guru (19963)
gajtox Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19971

Üdv!

Picit helyesbítenék, 50-esben ifa első fékmunkahenger van, az 1000-esben ifa hátsó.

Előzmény: joebatyo (19965)
farmerfülke Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19970

Üdv.: dbazsi974 

         

              A Mi esetünkben a tengelyhátsó végét valaki  elkalapálta beszerelés előtt.

              Én az alsó fedél levétetele után a házba alúlról lereszeltem  az  elkalapállást,

              majd a kardán villa rögzítő anyája mögé egy vastag nagy átmérőjű alátétet

              tettem és arra hegesztettem 8-as köranyagból egy U alakot , ráttettem a 

              tengely végére rá az anyát és az U alakba akasztottam egy kézi 1t-ás

              csörlőt nelynek a másik végét az elő hídhoz rögzítettem.

                 El kesztem feszíteni a csörlőt  érzéssel majd hidegvágóval a capágy és a  

                 közé ütöttem kalapáccsal majd az ütés és a előfeszítés hatására elindult

                 a csapágy ismét feszítettem a csörlőn majd megint kalapáltam és s végül

                 nagy cattanással lejött fogaskerék lefelé kiesett . Nekem így sikerült ,

                 vigyássz nehogy letépd a hajtásházat a váltóról .

 

                                       Jó munkát, reméllem sikerülni fog .

Előzmény: dbazsi974 (19966)
rinya25 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19969

Szép jó estét minden Dutrásnak! Kicsit megint eltűntem, de hála istennek csak azért mert annyi a munka, hogy nem tudok gép elé kerülni. Teszek fel pár képet a jelenlegi mukáról. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes egyedi fülkét készíteni rá, vagy a gyári fülkéjével foglalkozzam mert szeretnék egy fülkét rá, mostanában elég sűrűn eláztam rajta, valamint már túl melegem sincs rajta hajnalonkét, és úgy néz ki egész november végéig lessz munkám vele. Szívesen fogadnék tanácsokat ezügyben, és előre is köszönöm.

stihl guru Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19968

Üdv Joebatyo!Köszönöm a választ,at UAz fék meg külön történet,azt a mai követelményeknek megcsinálni nagyon nehéz.Kérdezném,hogy miért tértek át anno olajfékre a légfék helyett a Dutra 1000-nél.Jó volt a légfékes Dutra is,olyat csináltam,én inkább szeretem a tiszta légféket,mint a kombináltat.

Előzmény: joebatyo (19965)
dbazsi74 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19967

Ja és persze a nagy fogaskerékből is ki tört 2 fog.

Előzmény: dbazsi974 (19966)
dbazsi974 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19966

                                       Üdv mindenkinek!

Van valakinek valami ötlete, hogy hogyan lehet levenni a váltóban lévő elsőkerék hajtás tengelyéről a hátsó csapágyat? Ugyanis az első csapágyam összetört szeretném kicserélni de nem tudom levenni a hátsó csapágyat a tengelyről .

joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19965

Szia.

 

Bár nem tölem kérdezted, mégis válaszolnék :)

Az 50-es Dutrában ugyanaz a fék munkahenger van elöl mint az 1000-ben.

Azaz megegyezik az ifa w50 ugyanezen részével is.

Azokon gyárilag is van rásegitö, tehát eleve elég erös az, hogy kibírja az avia

rásegítöjét, söt nayobbat is.

Tehát eléggé túlméretezték, ami ezesetben ideális :)

Az uaz fékröl csak annyit tudok mondani hogy gyárilag sem volt már a legjobb.

Volt "szerencsém" hozzá a seregben.

Mennyit sz....envedtem vele mire valamirevaló lett :)))

 

Előzmény: stihl guru (19963)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19964

Tomikám!

 

A találkozók szervezésében nagyonis igazad van.

Én annyiban "kritizáltam" Mezökövesdet (ha lehet ezt annak nevezni) hogy alig volt Dutra.

Szerintem ezzel csak igazságot írtam. (azt most ne firtassuk, hogy miért nem volt)

Másrészröl pedig azt, hogy a rendezvény kinötte Mezökövesd szük utcáit.

Ami megint csak nem kritika a szó szoros értelmében.

Ebben elismerés is lapul, mégpedig a látogatók számát illetöen.

 

Előzmény: t. tomi (19962)
stihl guru Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19963

Üdv Peti UE50!A fékrásegitős átalakitásról kérdeznélek.A fékrásegitő nagyobb nyomást képez a fékrendszerben,azt a nagyobb nyomást hogyan tolerálják a munkahengerek,egyéb fékszerelvények?Vagy van benne anyi tartalék még,hogy gond nélkűl birják?Annak idején UAZ-ra tettűnk nagyobb fékszervót,mint a gyári,fogott is erősebben,de a munkahengerek hamar megadták/átlagos idő előtt/magukat.

Előzmény: peti ue50 (19923)
t. tomi Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19962

Ha már így benne vagyok az írásban! ( A múlt heti konfliktusokhoz némi kis megjegyzés )

 

Úgy gondolom, hogy nem kellene azokat az embereket bántani, akik tényleg tesznek ezért a közösségért. Önzetlenül segítenek mindenkinek, gépet, alkatkatrészt hajtanak fel, találkozót szerveznek, meg még sorolhatnám.

 

Tálákozó!!! Erről meg aztán lehetne beszélni. Nagyon könnyű kritizálni egy rendezvényt. Meg kell próbálni! Leszervezni mindent, hogy az jó legyen, vendégül látni mindenkit, ( a sok ingyen élőt is, mert sajnos van ) én is csináltam már egyet ha valaki esetleg nem tudná. Ezt sajnos le kellett írnom, mert ez a tapasztalat. Már régóta a begyemben van.

 

Kritizálták kövesdet többen. Én ott voltam már csütörtöktől, hogy amit tudok segítsek Kádár Zoli barátunknak. Ha tehetem jövőre hétfőtől ott leszek! Nem kis pálya az, hogy rendben legyen a múzeum, gépk stb., pénteken közel 500 főnek vacsorát, piát, szállást adjon, pénzben sem meg szervezésben sem, és akkor még nem beszéltünk a szombati napról, és egyebekről.

 

Pléhúsz! Csöves találkozó??? Te csak azt hiszed! Az egyik legjobb rendezvény! Sőtt! Én azt mondon hogy négy rendezvény van az országban aminek nem szabad megszűnni: Bokor, Mezőkövesd, Szigethalom, Szőny. Mindeggyiknek meg van a maga egyedi varázsa, és ettől szép, mindeggyik más, és ezért jó.Emlékezz már vissza milyen élményt nyújtottál mindenkinek, hogy át kompoztuk a Dunát csepel motorral?

 

Ne hogy azért ne írjatok, mert van egy két nem ide illő ember, ez mindíg is így volt, nagyon jól tudjátok hogy az elején én hány embert elküldtem!!!! Okosabbnak kell lenni, rá kell hagyni, úgy is le morzsolódnak!

 

Szóóóval! Éljen okt. 13.

 

Üdv: Tomi

joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19961

Nem mondod, azt hittem a blokk oldalát, meg a szélvédöt :)

(amugy nem véletlenül kérdeztem)

Timikénél még kérdéses hogy jön-e.

De amugy Dzsokko is ott lesz, legalábbis nekem azt mondta.

Előzmény: t. tomi (19959)
t. tomi Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19960

Na jó, engedek egy kicsit! Mindkettő kell hozzá!

 

De a gép Lévay Sanyi érdeme. Nem tudtam én sem, csak két hete kövesdről telefonáltak, tudom e, hogy én vagyok a címlapon?

 

Különben meg, nem egy egyszerű kategóriás gép, sőt nagyon oda kell figyelni vele, főleg egy ilyen másfél órás menetben, mert jobb oldalon van a kuplung, balon a fék. 33 éves berögződés után nem egyszerű. Szívesen kipróbáltatnám a sok okoskodóval! 

Előzmény: Nagybali (19930)
t. tomi Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19959

Hát zsírzógombot!!! DDD !!!

 

Hallom Te leszel Dzsokkó szállítója, el ne felejtsd a gyujtáskapcsolómat!

Timike jön? Eni kérdezi, mert akkor jön ő is.

Előzmény: joebatyo (19955)
csokas_rich Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19958

Hétvégén volt egy kis öröm traktorozás.

 

 

 

t. tomi Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19957

Szia!

Füge leírta előtted a hűtő témát!

 

Miért kell neked a két súly, mit vonszolsz a géppel meg milyen földbe? Ha túl sok a súly az sem jó, főleg homokban, de kötött földben sárban is az ellenkezőjére fordul a dolog.

11 év alatt egyszer kellett difiznem, de akkor már a váltó alja húzta a sarat, igaz hogy egy 450 l-s függesztett permetező ( persze tele, kb. 550 kg ) nehezedett a kicsike hátuljára, de nem maradtam ott. Difi nélkül is kivitte volna csak már csúsztam rá a szőlő sorra, mert egy kicsit oldalgós.

Szerintem maradj csak az 1-1 súlynál, meg persze jó gumi is kell hozzá!

 

De ez sem igaz, mert ha látnád, hogy milyen gumik vannak rajta, ( majd teszek fel képet, meg lesz videó is ) el sem hinné senki hogy négy eke fejet hogy vitte. Nálunk aztán igazán kötött talaj van. Szántottam vele szombaton olyan földet ami 3 éve csak kapirgálva volt, csak azért hogy a parlagfűkommandónak is tetszen. 

Előzmény: Kemenyes65 (19921)
joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19956
joebatyo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 19955

Hello.

 

Mit zsírzol elindulás elött?

Előzmény: matzox (19953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!