Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MDW Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9993

Üdv!Mai munka:Kombinátorozás.

rinya25 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9992

rinya25 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9991

Az igért képek!! A kerék lötyögés megoldva, csak a csvarok már nem a gyáriak voltak és megfeneklettek mielőtt megfeszítették volna a kerékagy tartó lemezt. A gépem motorja még egy kicsit gyengécske, de hétfőn szérhúzom és elkezdem felújítani!! Akárki akármit mond ez a gép egy isten!

joebatyo Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9990

Bizony pont erre gondoltam én is,mikor megláttam ezt a gépet.

Hihetellen,mire képes az egyén,aki akar,a közösség meg annyira,amit a mellékelt ábra mutatja?

 

Előzmény: pléhúsz (9982)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9989

Szia Peti.

Bizony a Dutra esetében a ráköltött pénz nem térül meg egy esetleges eladás során.

A belefektetett munkáról nem is beszélve.

A  volt törökbálinti,mára ipolytölgyesi 50-es ehet számodra a példa.

Igaz,hogy te fele áron vetted a tiédet,de gondolom,mire elkészül,többen lesz benne,mintha azt vetted volna meg.

Látod,azt is hirdették 1 milláért,de végül tudod,mennyiért ment el.

Az elözö tulaja,kb annyiért vehette,mint továbbadta.De haza is kellett szállítani,ami bizony nem kis költség mint tudjuk.

Ö a saját elmondása szerint dolgozott vele,ezért talán nem volt bukó.

Beszélgettem vele,elmesélte,hogy kiröhögték az mtz-sek hogy mit akar azzal a múzeumszökevénnyel.

Nos,meg is mutatta nekik.Mint jól tudod,telgely fölé érö sárbangond nélkül húzta a megrakott pótot,ott ahot az mtz82-es elakadt.

De ezt tudjuk,hogy többre is képes terepen és vonóeröben az ue-50 mint a 82-es.

Ennek ellenére még sem lehet megkérni az árukat.Ez az érem egyik oldala.

A másik az,hogy aki venni akar,az (normális) ár alatt juthat hozzá.

Szóval,ha te csak a belefektetett pénzt szeretnéd viszontlátni,valóban "spasszer ár" jönne ki.

Én személy szerint nem is sokalltam annyi pénzt amit a törökbálinti kért érte,de pont annyiért vettem az 1000-est +hozzá

fél traktornyi alkatrészt,kereket,egy motort,adagolókat,stb.

De arra bizony még költeni kell,nem is keveset. Rámegy még néhány százezer.De akkor tuti gép lesz :)

Egyébként kész vagy a sárkánnyal?

 

Üdv.

 

Előzmény: peti ue50 (9987)
Mann..A Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9988

Én mikor UE-28 kerestem,átlagosan 2-300 e körüli volt az ár.Nem mindig a drágább volt a jobb állapotú!Volt 600 e forint áron is-pl:Jakabszálláson-de úgy tudom,kb 3 éve hirdetik a mai napig.

 

Tapasztalatom szerint a "felujjitott"állapot jelentése teljesen különböző,mindenkinek az egyéni mérce szerint.

Láttam atomraira szedett,tényleg minden részében restaurált gépet,és fészerben lespriccentett,"eladásra"előkészitett vasat is...mindkettő "felujjitott"jelzővel!

Előzmény: peti ue50 (9987)
peti ue50 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9987

Üdvözlöm a fórumozókat

 

Egy már idáig is többször felhozott témát szeretnék feszegetni egy kicsit.

Ki mit gondol róla.

Mindannyian tudjuk a dutrák milyen teljesítményre képesek.Micsoda türelem és idő ,energia rejlik egy -egy jól sikerült felújítás mögött.Nem beszélve a pénzügyi dolgokról.

Pedig talán ez a leghúzósabb dolog az egész projekt alatt.

Akkor most kérdezem én mennyit ér egy ilyen felújított gép.Ha mindent számolunk,amit nem is tudunk,mivel senki nem írja a munkaóráit.

Mi az a SPASSZER ár,amit itt elég sokan emlegetnek.

A saját kálváriámat tudnám itt említeni.Tegyük fel hogy megszorultam,és el kell adnom a frissen felújított Dutrámat .Azt hiszem mindenki spasszernak tartana az általam kialakított vételár miatt.

 

Pedig szerintem sokan rájöttek már,hogy majdnem mindíg az jár jobban aki megveszi a drágább gépet,de jót

 

RROLF Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9986

Sziasztok!

 

Megraláltam az UE 50-es hibáját a hátsó difi szétment.:(

Nagyon sajnálom mert nem tudok vele dolgozni. Ha valakinek lenne ilyen differenciálház kúpkerék és tengely elfekvőben az kérem írjon, ha jól tudom az UE 28 is ilyen!

A házat is cserélni kell mert a tengely hefeszült és kb 1 cm szakaszon megnyílt.

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv

MDW Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9985

Üdv!Én úgy oldottam,meg ezt a kerékagy kopást,hogy felhegesztettem a bordák tetejét a kerékagyban,és leesztergáltam olyan méretre,hogy a tengely bordáinak az aljára illeszkedjen.A mai napig így használják.Ez a kopás,a fékre is kihatással van olymódon,hogy a kopás miatt az agy a fékdobbal együtt ki kerül,a központból.Így fékezéskor először az alsó fékpofa elkezdi emelni a gépet,hogy odaemelje a felsőhöz,mivel nem úszó rendszerű a fépofa így nem tud hozzá igazodni a fékdobhoz.Erős kopás esetén,mire elérné a dob a feső fékpofát addigra vége a pedálútnak.Ezért van az,hogy rugalmas a fékpedál,hosszú a pedálút,és a féket mégsem lehet beállítani.Ez a megoldás,csak akkor működik,ha a tengely bordáit,még nrm "JAVÍTOTTÁK"szakszerű módon,(hegesztés,flex köszörű).

Előzmény: rinya25 (9974)
rinya25 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9984

A bordástengely hézagolását sajna nem lehet kivitelezni, mert lóg, de annyit azért nem.

Ez csak egy gondolat volt, de sajna cserével kell megoldani a kerék lógását.

Ma csinálok fényképeket és felteszem.

Nagyon köszönöm a válaszotokat!

A képeket majd délután.

Előzmény: joebatyo (9979)
pléhúsz Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9983

Orbán Viktor úréktól nem kaptam ám választ, pedig több hónapos a levél azt hiszem.

pléhúsz Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9982

Ha egy egyszerű szakmunkás képes, egyedül, a haszonvasból traktort építeni, akkor egy egész ország képtelen rá?

Előzmény: joebatyo (9981)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9981
Mrnagi Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9980

Adagoló jobb alsó felfogató csavarja üreges, illetve ha leveszed a tetőt, a jobb belső sarokban van egy furat. Ezeket érdemes ellenőrízni tiszták-e.

Előzmény: rinya25 (9978)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9979

Szia.

Isten hozott a Dutra tulajdonosok "egyre szélesedö"  táborában :)

A bordástengely kihézagolását hogyan gondoltad?

Izgatottan várjuk a képeket az új szerzeményedröl.

 

Üdv.

Előzmény: rinya25 (9974)
rinya25 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9978

Olyan kérédsem lenne még felétek, hogy az Ue 28 adagolójában kell lennie olajnak, vagy nem? Mert van aki azt mondja ige egy kevés a kenés miatt, de van aki azt mondja, hogy nem.

 

joebatyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9977

Ezt látta már vki?

A bökkenö csak az,hogy ez nem 1000-es hanem D4K-a.és nem 54-es kiadású hanem 60-63 közötti lehet ha jól tudom.

De látszólag egyben van,és dolgoznak is vele.

norbert8295r Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9976

Nagyon szép lesz Dutra szép munka .Mjad ha kész lesz még szebb lesz

Előzmény: Ranga67 (9967)
csokas_rich Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9975

endrebá, tudom javasolni a birkát, fűnyírásra kiválló és pörköltnek sem utolsó.

Előzmény: endrebá (9973)
rinya25 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9974

Sziasztok! Kiss Richárd vagyok idáig csak olvastalak benneteket, de 2 napja végre sok-sok év után Én is hozzájutottam a saját bejáratú dutra ue 28.-amhoz.

Nagyon régóta szerettem volna már egy ilyet, de elég sok munka lessz vele mire ismét gatyába lehet rázni. Majd rakok fel képeket!

Azt szeretném kérdezni, hogy a hátsó kerekek lógnak, a csapágyakat, és a szimerigeket kicserélem, de a bordás tengelyen is lóg a kerék agy szerintetek az jó megoldás-e ha kihézagolom a bordákat??

Válaszotokat előre is köszönöm, és örülök, hogy végre Én is ide tartozhatok a dutra tulajok közé!!

 

endrebá Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9973

...nem erőlködöm mindenáron a mekegéssel, csak a benzines fűnyirbálásból kezd elege lenni a kőolajfinomító-forgalmazó cégeknek... a vegyszeres gyomirtás meg nem tetszik...

Valami biofűnyíró kell.. ha minnyáá az ingemért is...

 

:-)))

 

Na, én tulajdonképpen már a kertben melózom... bocs a sok kibeszélgetésért a keretek közül, de csak itt tudok érdemben eszméket cserélni a dutrások leendő szentjével...

 

:-)))

Előzmény: pléhúsz (9972)
pléhúsz Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9972

A kecskét kétszer is meggondolnám, nekem volt. Az biztos betakarítással nem lesz problémád, se bokorral, se fával, se mobil telefonnal.

Bioban nem engedélyezett semmi féle állat megkötés. Látom sokfele láncon, mint a kutyákat. Esetleg még kaloda, amiben talán nagy kárt nem csinálna.

Éppen ezek miatt a teje viszon a legmagasabb érték.

Előzmény: endrebá (9971)
endrebá Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9971

...nemorgolódj pléhúsz, csak a saját leki egészségedet rongálod a békétlenséggel... Nézd inkább hogy én az olajoskezű összeturkáltam a nagyanyám kertjének egy részét, elkapáltam és el is vetettük tegnap, meg is ázott...

Szóval annak a novemberi vaslopásnak van olyan pozitív kihatása is, hogy elkertelek édesanyáméktól mihozzánkig hogy a kutyák bennmaradjanak - akkor már tartok tyúkot-kecskét is, mert az is bennmarad a kerítésen, de annak gabona kell, úgyhogy endrebá életében másodszor szántogatott...

Itt a képriport:

Szántáskezdemény :

 

Kapáláskezdemény :

 

Vetés, és a megfeküdt kapálógép kivontatása (főtengelycsapágy) :

 

 

Előzmény: pléhúsz (9970)
pléhúsz Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9970

 

Ez az ország a nagyon sötét bunkók táptalaja lett. Elvonatkoztatva a Dutra-MTZ vitától, az életünk közvetlen területein, mekkora sunnyogás van. A ki nem fizetett munkák, a lopások minden szinten. Az magától értetődő már, 28-as törött fogaskereket árul százezerért, komplett traktort ugyanennyiért venne, vagy még abból alkudna.

 

Visszatérve az MTZ vitára. Nagyon jó arcokat ismertünk meg itt közülük, Mérnökferi, MTZ-Freddy, stb. A nagy királynak MDW-nek is van MTZ-je. A szovjet csoda egy jó gép, no de mi dutrások vagyunk. Barátsággal csipkedjük, sohasem fogjuk fényezni a piros szecskavágót, mert 28-assal már a Holdon is jártak.

 

Azoknak a koromsötétségűprimítivtudatlanoknak akiknek a szájából ócsárolás mer büntetlenül büfögődni, csak jobbulást tudok kívánni. A Dutra gyártás története felér a Mohácsi vésszel. Ilyeneknél tényleg csak az működne, micsoda szidtad az anyámat, BUUMMMM.

 

No de áruló értelmiségünket sem kellene most már tovább kímélni a pofonoktól. Ilyen tetű mint tamásgáspár, aszongya az erdélyi aranyemberre, akinél vár Wass Albert szobra az üres talapzatra, amíg majdcsak engedélyezik felállítani, hogy kedves kis fasiszta bácsika.

 

Előzmény: joebatyo (9964)
peti ue50 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9969

Üdv

 

Ez igen ! CSak így lehet rendesen megcsinálni ,és így derülnek ki a rejtőzködő hibák is.

Újra az alapoktól az a biztos.Akkor nyugodtan megy vele az ember.

 

Előzmény: Ranga67 (9967)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9968

Ez bizony igényes munka!

Kitartást és jó egészséget kívánok hozzá!

 

Üdv.

Előzmény: Ranga67 (9967)
Ranga67 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9967

Köszönöm joebatyo üdvözlő szavaid és hotib véleményét!

Remélem lesz még hozzászólás más részéről is!

Addig is pár kép még a felújításról.

 

      

 

 

      

 

     

 

 

Majd még felrakom a többit is.

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9966

Kb. így van! Mivel van mtz a háznál így tudom mik az előnyei. Ami annyi, hogy a hidraulika, TLT kuplungfüggetlen teljesen, használhatsz egyszerre több hidraulikakört, meg több a sebesség benne! Meg jobb szállítani (gyorsabb)

Viszont ugye a Dutrával ellentétben elég könnyen emlegetik az elejüket.

 

OFF: De az mtz-buzik azzal már nem kényeskednek, hogy 100 lóig ugyanazt a váltót használják amit az 50-eshez terveztek a minszkiek, satöbbi nevetséges dolgok. ON

Előzmény: joebatyo (9964)
hotib Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9965

Ma az erdőnkből olyan  meredek homokos részről hordtam fel fát hogy az 1,20 x1,20 pótot sem lehetett rendesen megrakni.

A motorból is meg indult az olaj a dekompresszor tengelynél meg elöl is a hengerfej gumi gyűrűnél is  rendessen olajos lett a motor.

joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9964

Mindíg akadnak mtz-t istenítö,Dutrát ócsároló nagyokosok.

Ezek ált. azt sem tudják mi a Dutra,max hallottak róla,de sosem dolgoztak vele.

Erröl itt( is)  már sokat ment a vita,de végtére abban is maradtunk,hogy nem lehet összehasonlítani

föleg a 28-ast a 82-essel. De a 90-est vagy az 1000-es meg pláne nem :) mert az csak gyorsaság terén "marad alul".

De nem is pótkocsizni tervezték,hanem kifejezetten nehéz talajmunkákra,kiközelítöként.

Nem aszfaltra való,a gumi mindíg is drága volt,ki akar leradírozni le egyböl 4 egyformát?

Előzmény: Törölt nick (9961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!