Az igért képek!! A kerék lötyögés megoldva, csak a csvarok már nem a gyáriak voltak és megfeneklettek mielőtt megfeszítették volna a kerékagy tartó lemezt. A gépem motorja még egy kicsit gyengécske, de hétfőn szérhúzom és elkezdem felújítani!! Akárki akármit mond ez a gép egy isten!
Én mikor UE-28 kerestem,átlagosan 2-300 e körüli volt az ár.Nem mindig a drágább volt a jobb állapotú!Volt 600 e forint áron is-pl:Jakabszálláson-de úgy tudom,kb 3 éve hirdetik a mai napig.
Tapasztalatom szerint a "felujjitott"állapot jelentése teljesen különböző,mindenkinek az egyéni mérce szerint.
Láttam atomraira szedett,tényleg minden részében restaurált gépet,és fészerben lespriccentett,"eladásra"előkészitett vasat is...mindkettő "felujjitott"jelzővel!
Egy már idáig is többször felhozott témát szeretnék feszegetni egy kicsit.
Ki mit gondol róla.
Mindannyian tudjuk a dutrák milyen teljesítményre képesek.Micsoda türelem és idő ,energia rejlik egy -egy jól sikerült felújítás mögött.Nem beszélve a pénzügyi dolgokról.
Pedig talán ez a leghúzósabb dolog az egész projekt alatt.
Akkor most kérdezem én mennyit ér egy ilyen felújított gép.Ha mindent számolunk,amit nem is tudunk,mivel senki nem írja a munkaóráit.
Mi az a SPASSZER ár,amit itt elég sokan emlegetnek.
A saját kálváriámat tudnám itt említeni.Tegyük fel hogy megszorultam,és el kell adnom a frissen felújított Dutrámat .Azt hiszem mindenki spasszernak tartana az általam kialakított vételár miatt.
Pedig szerintem sokan rájöttek már,hogy majdnem mindíg az jár jobban aki megveszi a drágább gépet,de jót
Megraláltam az UE 50-es hibáját a hátsó difi szétment.:(
Nagyon sajnálom mert nem tudok vele dolgozni. Ha valakinek lenne ilyen differenciálház kúpkerék és tengely elfekvőben az kérem írjon, ha jól tudom az UE 28 is ilyen!
A házat is cserélni kell mert a tengely hefeszült és kb 1 cm szakaszon megnyílt.
Üdv!Én úgy oldottam,meg ezt a kerékagy kopást,hogy felhegesztettem a bordák tetejét a kerékagyban,és leesztergáltam olyan méretre,hogy a tengely bordáinak az aljára illeszkedjen.A mai napig így használják.Ez a kopás,a fékre is kihatással van olymódon,hogy a kopás miatt az agy a fékdobbal együtt ki kerül,a központból.Így fékezéskor először az alsó fékpofa elkezdi emelni a gépet,hogy odaemelje a felsőhöz,mivel nem úszó rendszerű a fépofa így nem tud hozzá igazodni a fékdobhoz.Erős kopás esetén,mire elérné a dob a feső fékpofát addigra vége a pedálútnak.Ezért van az,hogy rugalmas a fékpedál,hosszú a pedálút,és a féket mégsem lehet beállítani.Ez a megoldás,csak akkor működik,ha a tengely bordáit,még nrm "JAVÍTOTTÁK"szakszerű módon,(hegesztés,flex köszörű).
Olyan kérédsem lenne még felétek, hogy az Ue 28 adagolójában kell lennie olajnak, vagy nem? Mert van aki azt mondja ige egy kevés a kenés miatt, de van aki azt mondja, hogy nem.
Sziasztok! Kiss Richárd vagyok idáig csak olvastalak benneteket, de 2 napja végre sok-sok év után Én is hozzájutottam a saját bejáratú dutra ue 28.-amhoz.
Nagyon régóta szerettem volna már egy ilyet, de elég sok munka lessz vele mire ismét gatyába lehet rázni. Majd rakok fel képeket!
Azt szeretném kérdezni, hogy a hátsó kerekek lógnak, a csapágyakat, és a szimerigeket kicserélem, de a bordás tengelyen is lóg a kerék agy szerintetek az jó megoldás-e ha kihézagolom a bordákat??
Válaszotokat előre is köszönöm, és örülök, hogy végre Én is ide tartozhatok a dutra tulajok közé!!
...nem erőlködöm mindenáron a mekegéssel, csak a benzines fűnyirbálásból kezd elege lenni a kőolajfinomító-forgalmazó cégeknek... a vegyszeres gyomirtás meg nem tetszik...
Valami biofűnyíró kell.. ha minnyáá az ingemért is...
:-)))
Na, én tulajdonképpen már a kertben melózom... bocs a sok kibeszélgetésért a keretek közül, de csak itt tudok érdemben eszméket cserélni a dutrások leendő szentjével...
...nemorgolódj pléhúsz, csak a saját leki egészségedet rongálod a békétlenséggel... Nézd inkább hogy én az olajoskezű összeturkáltam a nagyanyám kertjének egy részét, elkapáltam és el is vetettük tegnap, meg is ázott...
Szóval annak a novemberi vaslopásnak van olyan pozitív kihatása is, hogy elkertelek édesanyáméktól mihozzánkig hogy a kutyák bennmaradjanak - akkor már tartok tyúkot-kecskét is, mert az is bennmarad a kerítésen, de annak gabona kell, úgyhogy endrebá életében másodszor szántogatott...
Itt a képriport:
Szántáskezdemény :
Kapáláskezdemény :
Vetés, és a megfeküdt kapálógép kivontatása (főtengelycsapágy) :
Ez az ország a nagyon sötét bunkók táptalaja lett. Elvonatkoztatva a Dutra-MTZ vitától, az életünk közvetlen területein, mekkora sunnyogás van. A ki nem fizetett munkák, a lopások minden szinten. Az magától értetődő már, 28-as törött fogaskereket árul százezerért, komplett traktort ugyanennyiért venne, vagy még abból alkudna.
Visszatérve az MTZ vitára. Nagyon jó arcokat ismertünk meg itt közülük, Mérnökferi, MTZ-Freddy, stb. A nagy királynak MDW-nek is van MTZ-je. A szovjet csoda egy jó gép, no de mi dutrások vagyunk. Barátsággal csipkedjük, sohasem fogjuk fényezni a piros szecskavágót, mert 28-assal már a Holdon is jártak.
Azoknak a koromsötétségűprimítivtudatlanoknak akiknek a szájából ócsárolás mer büntetlenül büfögődni, csak jobbulást tudok kívánni. A Dutra gyártás története felér a Mohácsi vésszel. Ilyeneknél tényleg csak az működne, micsoda szidtad az anyámat, BUUMMMM.
No de áruló értelmiségünket sem kellene most már tovább kímélni a pofonoktól. Ilyen tetű mint tamásgáspár, aszongya az erdélyi aranyemberre, akinél vár Wass Albert szobra az üres talapzatra, amíg majdcsak engedélyezik felállítani, hogy kedves kis fasiszta bácsika.
Kb. így van! Mivel van mtz a háznál így tudom mik az előnyei. Ami annyi, hogy a hidraulika, TLT kuplungfüggetlen teljesen, használhatsz egyszerre több hidraulikakört, meg több a sebesség benne! Meg jobb szállítani (gyorsabb)
Viszont ugye a Dutrával ellentétben elég könnyen emlegetik az elejüket.
OFF: De az mtz-buzik azzal már nem kényeskednek, hogy 100 lóig ugyanazt a váltót használják amit az 50-eshez terveztek a minszkiek, satöbbi nevetséges dolgok. ON