Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Adott egy kondenzációs kombi kazán egy radiátoros fűtési körrel. A nyáron le lesznek szerelve a radiátorok több napra, tehát nem lesz a rendszerben nyomás.
Hogyan lehetne mégis rávenni a kazánt a melegvíz gyártásra? Kössem össze a kazán kimenő és bemenő fűtési ágát egy csővel, hogy legyen nyomás a kazánon belül?
miután elléptetted 15-ig, utána - magamnak is meglepő módon - nem emlékszem pontosan talán a villáskulcsot megnyomva megjelenik a 0(ás paraméter) +/- -szal állíthatod az értékét, majd villáskulcs 1-es paraméter... stb. Végén felfele nyíllal elmented a beállításokat. Ha kell este megnézem, úgyis emelni akarok az előremenő hőfokán.
Hajdú HGK28 kazán szervizmenüjébe hogy lehet belépni? A kezelésijében az alábbi leírás van, de a "15" beállítása után nem tudok tovább lépni (nem hiányzik valami a leírásból?)?
A Drága, meg a k.. drága az valóban drága. Ugye itt két hőfok lenne, egy a radiátornak, egy a padlónak...
Gondolkodom, hogy hogyan lehetne az alsó szintre padlófűtést tenni, aaz aljzat jelentős növelées nélkül... (max 2 cm) . Erre ez az Uponor jónal látszik, de csak a vezérlésre 400+ ezret nem szívesen adna az ember , ez több, mint maga egy új kombi cirko...
Napelem miatt van jelenleg többletem áramból, d e az ugye a szaldó kifutásával eltűnik...
Én úgy szoktam kitakarítani az aristonét, hogy az ellenkező,iránybólmnyomom bele a vizet, és kocogtatom egy vágódeszkához, míg jön belőle törmelék. (Nálam, nem tudom honnan, apró, zsemlemorcsa méretű rozsdadarabok vannak benne. Egy darabig évente kellett takarítani, mostanában már 3 éve nem nyúltam hozzá. Szerintem, összeszedte, ami szabadon volt a rendszerben. :-)
Utólag belegondolva, mégiscsak egy filléres y szűrő kellett volna a kazán elé, és nem a rohadt drága mágneses iszapleválasztó...
Olyan kérdésem lenne, egy Aritson Cares S kondenzációs kazán, a füselvezetőnek az összeillesztésénél csöppen a víz, eddig semmi gondja nem volt fűrdő szoba átalakítás miatt lelett szedve, mikor visszatettük akkor kezdett el csöppeni.
Akkor nekem nincs több ötletem. Az NTC egy sima ellenállás, amikor az enyém csinálta ezt, abból vettem pár marékkal, és cserélgettem, de nem segített. Aztán egy szerelő mondta, hogy azok ritkán romlanak el.
De az, hogy megfut a fűtőkör melegvíz-készítés közben, gyanúsan HMV dugulás nekem még mindig. De amatőr vagyok.
Az én aristonom akkor produkálja ezt a hibát, amikor a HMV hőcserélő (ez nem az, ami az égésteret veszi körül, hanem az, amin a fűtővíz és a melegvíz megy át) eldugult. Ezt is kitakarították neked?
Van egy Westen Star Condens 240 (Novadens) kazánom.
A fűtés megy, a használati melegvíz nem működik rajta, ha megnyitok egy csapot, a kazánban az áramlás érzékelő világít, de a melegvíz fűtése csak akkor kapcsol be, ha a hőfokot maxra tekerem, de sokszor akkor is csak épphogy langyos a víz.
Ahogy beindul a vízmelegítés, "ha beindul" hallani ahogyan a maxról gyorsan leszabályozza a melegvizet a készülék, kézmelegre. A hőcserélő, égéstér volt takarítva. A hiba hullámzó, de romló tendenciát mutat.
Mivel a fűtés jó, gondolom nem a készülék rossz, nem a fűtéskört melegíti, így a váltószelep sem lehet.
Most a két onoff termosztáttal bekapcsoltam, és működik, de a kijelző egy számot (4) mutat folyamatosan, ez állítható a + és a - gombokkal, de nem jövök rá, hogy ez mi.
Régebben olyanokat mutatott, hogy d36, ha fűtött. Ja, ez a szám állítható negatívra is, gondoom, valami kompenzáció lehet.
A gyári panellel működött, csaknugye az egyszer elromlott. Akkor cseréltek panelt, de akkoriban nekem nem kellett a 2 külön kör, így bekötve maradt minden, de a két szelepet állandóra megnyitottam, és a 2-es zóna termosztátját kikapcsoltam. Így az sem akkor, akikor a panelcsere volt pár éve, sem azóta nem kért fűtést. Most kellett volna a második kör, tettem elemet a termosztátba, de nem kapcsolja a fűtést. (Kiprübáltam rövidzárral is, hogy nem a termosztát-e a rossz, de nem.)
Azmúj panellel vagy 2 termosztát megy a 2 zónához, vagy az 1 db CM. CM mellett nem kezeli a kazán a bekötött termosztátot.
A 3-as beállítást terveztem kipróbálni, bár a precíz behangoéás CM nélkül, csak a kazánt nyomogatva, nem lesz egyszerű játék. Plusz, nem tudom, hogy akkor pl. reggel 19 fokról 22 fokra mennyi idő alatt fog felfűteni? Most ez kb 2 óra.
Az újabb panellal sem passzol? merthogy most az a gond, hogy a panel újabb tipus, amit a clímamanager nem tud kezelni. Elvileg.
Egyébként a beállításoknál nem vettem figyelembe, hogy van külső érzékelőd.
Ha 421 3; 521 3, akkor a szabályozás megmarad. Nem csak a visszatérőre modulál, hanem a külső is beleszól. Igaz nem a szoba hőmérsékletére, de ha jól van beállítva, hasonló komfort , mit a bus-os szabályzóval.
Akkor sajnos a CM nyugdíjba megy...eljárt felette az idő.
Én használtan vettem egy BUS-os szobai érzékelőt. Az az ami a neve, nem tud mást. A sensys-el beállítottam a második körre, meg ellentétes idő-programra. Működött, de nem tetszett, hogy a szobai érzéklelő inkább on-off akart lenni. Mindig elengedte 3 tizeddel a beállított fölé és kikapcsolt.
Néha érdemes rákeresni, szokott jóárasított cube is lenni.
Ha javítható a régi érdemes rásszánni pár tízezrest, de a cube is 20-30 körül kapható.
Egyébként, van 2 onoff termosztátom, ezt fogom beállítani holnap, csak így ugye a CM kiesik a rendszerből... Amire nem véletlen költöttwm el 15 éve 100.000 ft-ot. :-(
Megvan még a régi alaplap, ami tönkrement, lehet, megjavíttatom, és visszarakom. Azzal minden jól működött.