Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Adott egy 8 éves westen kondenzációs kazán, amivel 2 probléma jött elő.
1. Néha fűtés közben sípol. Szerelő kipucolta tavaly, de ugyanolyan maradt. Van, hogy hetekig nem sípol aztán igen. Mi okozza ezt?
2. Az utóbbi időben viszont azt kezdte el, hogy néha lekapcsol miközben meleg vizet engedek, majd pár mp után vissza is kapcsol. Először azt hittem, hogy a termosztátos csaptelep halt be, de csere után is ilyen maradt. Erre van tippetek?
4 méter kinyúlású előtetőt csináltatok azon a házfalon, ahol egy westen pulsar 24 típusú kondenzációs gázkazán oldalfali kivezetése van. Az lenne a kérdésem, hogy a kivezetés felett milyen távolságban kell lennie minimum az előtetőnek? A gmbsz.hu-n 30 cm-t és 60 cm-t találtam attól fűggően, hogy levegő/égéstermék elvezető rendszer végdarabja vagy kiegyenlített égéstermék elvezetésről beszélünk. Az én esetemben melyikről van szó?
Én is klímát tennék be, de a hideg falak miatt max 1-2 éjszakát lehetne otttölteni anélkül, hogy penészedni kezdjenek a falak. Ezért is lenne jobb a klíma, mert az addig mozgatja a levegőt, míg ember tartózkodik ott. Ugyanakkor, egy fűtésre való klíma egész télen (talán 5 fok alatt) fogyaszt 50 wattat állandóan a karter- és a csepptálcafűtésre.
Ha meg áramtalaítva van a ház, akkor hidegben a klíma bekapcsolása előtt érdemes a klímát áram alá helyezni, hogy a karterfűtés felolvassza az olajat a rendszerben.
A vályog alkalmi fűtés esetén olyan nagy mértékben disszipálja a hőt, hogy nagyon nehéz lesz normál lakható szintre felfűteni. (ezért is "hűvös" nyáron, mert lassan melegszenek át a falak.)
Vagyis az eseti fűtés sosem lesz itt megfelelő, lehet, hogy a bent lévő levegőt fel lehet melegíteni, de a ház szerkezetét nem, (vagy csak nagyon lassan/sok energiával) és a megmelegített levegő a nagy felületű "hideg" falak miatt aránylag gyorsan fog hűlni.
Én klímával fűtenék... (az sem lesz komfortos, hideg lesz a fal/talaj.. )
Igen sok helyen ilyen a hétvégi ház temperálása---bár kissé borsos a villanyszámla.
Utána jön "Napelem" azzal is működik.---megint csak jelentős summa--de onnan "ingyér van!"
Magánvélemény; ha nincs hőszigetelés a helyzettől függöen a 8--16C az olcsón elérhető. S nincs gyors felfűtés , tehát 2 ..4 nappal előtte kell meggondolni,mikor megyünk.
A sensys-t akarnám beállítani arra, hogy ne az alap képernyőt mutassa,hanem a kazán-alap vagy a kazán-teljes képernyőt. De sajna mindkettőre az írja nem található a képernyő.
Lehet ,hogy a kazán nem tudja kezelni ezt a funkciót?
Tuti megint én vagyok hozzá a nemértő izé-mizé pedig már mindent is nyomkodtam-tekergettem rajta ,de semmi eredménye nem volt. Ezért fordulok az itteni csoport tagokhoz ,hátha már valakinek sikerált beállítani egy sima fűtő Ariston Careshez ezeket a beállításokat. És ha így lenne,akkor árulja már el nekem mit és hogyan nyomkodott és tekert rajta.
Mennyi a benti hőmérséklet a beállított 21 Cels. fokhoz képest? Amennyiben kicsi a különbség, akkor nagy valószínüséggel a kazán rövid időre bekapcsol, majd, mivel a termosztáton beállított hőmérséklet eléréséhez a kazán minimum teljesítménye túl sok, ezért rövid idő múlva kikapcsol, és ez a jelenség ismétlődik sűrün, és a kazán csak nagyon rövid időszakokra megy csak.
A Bosch Condens 3000 fűtőkazánnak van 24kW és14kW teljesítményű változata. Az előbbi kb. 8kW-ra míg az utóbbi kb. 5kW-ig tudja csökkenteni a teljesítményét. Amennyiben a jelenség leginkább átmeneti időszakban, -amikor a külső hőmérséklet magasabb- fordul elő, akkor nagy valószínüséggel túl kicsi ház hőigénye a kazán mnimum teljesítményéhez képest.
Ha kisérletképpen magasabbra állítjuk a termosztáton a hőmérsékletet és a jelenség megszűnik, akkor a fent leírt jelenség okozza a problémát.
Leírnám a problémám, hátha valaki találkozott már ilyennel és tudna segíteni. Bosch Condens 3000-es kazán üzemel nálunk, ami ellátja a padlófűst, és előállítja a melegvizet amihez van egy 120 literes tárolónk. Alig több, mint 1 éve üzemel a rendszer. A szobatermosztát fixen 21 fokra van állítva.A meleg víz ellátással nincs problémánk.
Mostanában sajnos egyre gyakrabban előfordul, hogy arra kelünk fel, vagy arra érek haza munkából, hogy nem megy a fűtés. A termosztát vezeték nélküli, érzékeli a hőmérséklet csökkenést és kapcsolja is a kazánra kötött vevőegységet, (folyamatosan világít a visszajelző a termosztáton) viszont a kazán csak zúg, de nem világít az égőüzem lámpa és nem keringeti ki a melegvizet a fűtéshez.
A kazánon 2-3 állásban van a fűtéskör előremenő hőfoka állítva. Ez kb 45 fokos előremenő. Ilyenkor ha kikapcsolom a kazánt majd vissza be, néha használ és szépen feláll a rendszer és elkezd melegedni az előremenő cső. Viszont ez nem mindig működik. Hiába van 60-80 fokos víz is a kazánban, a termosztát már rég kapcsolt, de nem keringeti ki a vizet. Órákat csak zúg. Volt olyan, hogy ment a kazán rendesen és közben letekertem 2-esre az előremenő szabályzót és azzal meg is állította a kikeringetést, ellenben felfűtötte 85 fokig magában a vizet. Szóval nem tudom értelmezni a működését. A szivattyúk működnek. https://youtube.com/shorts/gGyPbn2LgGo?feature=share
Váltószelep lett cserélve benne, de az nem oldotta meg a problémát. A hivatalos szerviz a kazánban nem talál hibát. Ő a fűtésrendszerbe épített valamelyik visszacsapó szelepre gyanakszik. Ugyanakkor furcsának találom, hogy ha ilyen jellegű lenne a hiba akkor az folyamatosan fennállna, az újraindítás miért tud néha segíteni.
Bocsánat a hosszú írás miatt, de már nagyon tanácstalan vagyok.
Köszönöm, hogy elolvastad és nagyon köszönöm ha segíteni is tudsz.
az az időtartam, amelynek elteltével a nyári/téli átváltás aktiválódik
Ott 0-300 perc állítható.
Nekem úgy tűnik, hogy (végre) olyan lehetőség, hogy egy bizonyos külső hőmérsékletnél nem enged fűteni. Pl beállítod, hogy ha külső 15 fok,(S/W prag de temperatura) akkor ne engedje nyekegtetni a kazánt,(ha esetleg van fűtéskérés) S/W timp de intarziere -->Az az időtartam, amelynek elteltével a nyári/téli átváltás aktiválódik pl ha 300 akkor aktiválódik ha ennyi ideig fennál a beállított külső hőmérséklet.
Van egy Saunier Duval Semiatek Condens 30 típusú kombi kazánom.
A készülék már nem képes teljesen kinyitott vízcsap állásnál forró vizet előállítani, csak akkor jön a "tűz" forró víz, ha majdnem hogy csurgatva van a kifolyó víz.
Amúgy nem ingadozik a hőfok. A lemezes hőcserélő már lett savazva.