Veszélyes a száguldozás, de az sem jó, ha valaki a forgalmat feltartva, túl lassan halad. A legtöbb gondot az autópályán percekig lassan előző kamionok jelentik.
Nemcsak a gyorshajtás, a „lassúhajtás” is veszélyes, így elképzelhető, hogy módosítják a KRESZ-t. Bencze József országos rendőrfőkapitány elmondta, az is probléma, ha valaki visszatartja a forgalmat.
Egy optimális fogyasztásra beállított tempomattal közlekedő kamion egy bizonyos sebességnél gyorsabban nem tud menni. És akkor 102-vel kezdi előzni a 100 kilométerrel haladó járművet, akár percekig is. Közben föltorlódik a forgalom mögötte. Ez nonszensz – vélte az altábornagy.
Szakértők szerint sokkal több helyen kell elhelyezni „Tehergépjárművel előzni tilos!” táblákat, nem csupán az autópályákon, hanem más fontos útszakaszokon és traffipaxokkal rögzíteni kell a majdan tiltott „lassú előzés” szabálysértését.
(zoom)
Egyszer gyere felénk este közúton, majd amikor vki ezt csinálja, állj meg. Aztán hívhatod a 107-et....
Én leírtam, hogy ha. Először nyílván féklámpa fékezéssel, lassítva, aztán ha nem, akkor index lehúzódva, 30-nál leteszed oldalra. Ha ekkor sem megy el, akkor felénk estefelé ez elég gyanús magatartás. Ha Bp városban lenne, akkor nem érdekel. Én megyek lassan, aztán toljon. 1* volt Bp-n is olyan afférom, hogy jobbnak láttam nem megállni, és eléggé gázos volt a dolog. Ha nem tudtam volna lerázni, abból biza rendőrség előtti megállás lett volna. De szerencsére pont akkor volt a kocsi alatt a gokartos futómű.... Bnőm is félt. És nem szereti, ha "őrülten" megyek, de ott nem mondta, hogy inkább álljunk meg. El tud borulni 1-2ember agya de nagyon :(
Szal nem voltam ott, és nem tudom a helyzetet. Ennyi. Én leírtam, felénk mit csináltam volna, ha. Azt vettem alapul. Nyilván nem azzal kezdem egy ilyen esetben, hogy satu 10m-ig, aztán balra-jobbra kacsázok, amit nem tom honnan vettél. Ha ezt csinálnám, tuti nem előzne meg utána(kacsázás).
Azért nem szeretek így fórumon erről vitázni, mert egy asztal mellett el lehet mondani normálisan(és közbe lehet szólni, hogy nem általánosságban, stb...).
De. Határozottan igen, mert leállsz vívni vele holott ezt a magatartást elutasítja a KRESZ. Akkor cselekszel helyesen ha a saját szabályosságodat felügyelve oldod meg a helyzetet. Az oktalan lassítás és a sávon belüli kacsázás nem szabályos ráutaló magatartás.
"Határozottnak kell mutatni magad."
Nem tom. Szerinted az határozatlanságot mutat ha jobbra indexelve és nem lassítva lehúzódsz? Ha mindezt követően mégis jön mögötted továbbra is ugyanúgy féktávon belül akkor két dolgot tehetsz:
- Kiállsz az út szélére és megvárod hogy elhaladjon vagy
- Felhívod a 107-et, felvázolod a tényeket és segítséget kérsz
Tessék ! Megint a lassuhajtásért tömegkarambol, ugyanis a tilosban parkoló autó nem egyébb mint egy közlekedési területen 0,00 sebbességgel száguldó jármü. Ezeket kéne keményen megbüntetni a tömegkarambol okozásaáért, de sajnos a jelenlegi törvények szerint még a végén ök fognak kártéritést kapni.
És nem, nem ugyanolyan. Csupán bizalmatlan. Határozottnak kell mutatni magad. Nem tudom, ő meddig lassított le. Meg azt sem, hogy feléjük megy-e az álljunk le.
Este egyedül ilyenkor tuti nem állnék le, ha egy 30-ra lassításnál sem előz meg. De ez már más kategória...
1* 30-ig lassítottam le lehúzódással indexxel, és nem előzött. Meg nem állok felénk bizonyos okok miatt. Aztán mikor elkezdtem kicsit kiszámíthatalanul menni(persze azért nem veszélyeztetve senkit, mivel a kutya nem járt arra), akkor a második lelassításnál már megelőzött.
Persze kérdés hol csinálta vele.
Amióta láttam egy furgonból kinyúló kezet dühből átütni egy másik autó szélvédőjére, és mindezt ~120-as tempónál, azóta tudom, hogy az emberi hülyeség határtalan :(
Ha érezteti velem a mögöttem haladó hogy hozzám képest sietne akkor elősegítem ebben. Amikor ez szimpla 2*1 sávon történik akkor jobbra húzódással és jobbra indexeléssel, ha pedig több sávos a helyzet akkor meg mit is keresek 10 kilométeren keresztül a belsőben? ;)
Arra semmiképpen nem vagyok hajlítható hogy felgyorsítson a saját tempójával mert az sosem vezet célra*.
Te, mint sokat vezetett ember, hogy viselkedtél volna hasonló helyzetben?
Kb. 10 km-en keresztül jött a seggemben, a munkásokkal megrakott szar. Az adott szakaszon kva sok a róka, egyéb apróvad... Sőt aznap egy róka vészfékezésre is kényszerített nem sokkal előtte. Ha 5 méterre jön mögöttem egy ilyen f.sz, megbeszéltük ő lesz a hibás, ha s.ggbe nyom.. de azért feleslegesen csak nem töretem össze az autót! Ja, amúgy meg ha 110-re gyorsítottam, akkor ő is 110-re gyorsított, ha megpöcköltem a féket nem érdekelte.
Mind1, befizetem a tolvaj államnak a lóvét :) Úgyis levonják majdnem a fizum felét, ez a pár % már mind1 :)
Az első ilyen mindig bosszantó... főleg 12 év makulátlan közlekedés után.
Ez akkor állna meg talán, ha előtte 130 volt a megengedett, és téged a 90-es tábla után kaptak le pár méterrel. De ha 90 volt, akkor passz, hogyan ehet kijönni belőle.
1* olvastam vmi kölcsönadási szerződéses akármiről. De sztem elég gyenge indok volt. Át kell olvasni, mire vonatkozik, és milyen kivételek lehetnek a tulajdonos felé. Egyebet nem tudok.... Én már hoztam el más autóját ilyen kölcsönadásival, de szerencsére egyikünk sem futott bele semmi kinnfelejtett táblába.
Jog szerint az egyet állító tanuk vallomásai bizonyító erejűek lehetnek és a magán úton készített fotók ill. videóvelvételek meg nem. Pedig szerintem is mindkettő manipulálható nem csak az utóbbi.
Nem fog megállni az érved az előadó előtt. A téged toló furgon ugyanis nem késztethet a szabályosnál gyorsabb hajtásra. Én csak annyit mondhatok kendnek, hogy ha a KRESZ harmadik mondata szerint engedő lett volna a magatartásod akkor most arról beszélgetnénk, hogy egy genya letolt, de háhá mert lefotózták. Csak a saját szabályosságodat ügyeld és a többieket hagyd élni. Ez jusson eszedbe amikor elballagsz majd a postára befizetni a bírságot.
:( A topic címével pont ellentétben, sajnos úgy jártam vasárnap, életemben először, hogy nagy valószínűséggel bemértek :( (90 helyett kb. 115-tel)
Kérdésem az lenne, mi van akkor, ha:
Azért mentem ilyen gyorsan, pont az adott részen, mert egy f.sz furgonos mögöttem nem tartott követési távolságot (kb. 5 méterre jött) és mivel megelőzni nem akart, (pedig félre is húzódtam, meg lassítottam 80-ra), ezért gyorsítottam, hogy rendes köv.távra legyen tőlem! Szerencsétlenségemre pont ott álltak a rend "éber" őrei...
Se előtte, se utána nem mentem gyorsabban 95-100-nál... mivel időben elindultam, meg ezen a szakaszon amúgy sem nyernék, max. 5 percet, ha nyomom neki...
X5-höz: a 20m az olyan 3 autónyi távolság. 50-él az sztem elfogadható. És hidd el, ha te is, meg a mögötted jövő is 20m-re mentek egymástól, akkor nem pont abból lesz a ráfutásos.
Ahol ráfutásos van, ott emberünk elbambul 1 mp-re, csak 10m-t tart, stb...
Megint próbálsz csavarni a dolgon, de mindegy. :) Szóval ilyenkor vétlen vagy, hiszen téged rátoltak. Persze ha egybehangzóan mást állítanak a szemtanúk, akkor rábaxtál de az egy másik eset.
És akkor mi van, ha előttem valaki besatuz, én meg tudnék állni mögötte, aki meg mögöttem jön az rátol, úgy hogy én még közben fékezek, de ő ad nekem hátulról egy kis lendületet...
Na ilyenkor a jog, hogy véd meg engem??? Mert aszerint, ahogy értelmezitek, én leszek a hibás...
Ezért gondolom azt, ahogy eddig is, hogy nem lehet egyértelmű sohasem, hogy csak a második a hibás!
Az x5-ös dolog mögött nem volt sztori, csak kérdezted hogy mennyi féktávot szokok hagyni. Miután ezt nem méterszámban szoktam megbecsülni*, ezért korábbi beszélgetéseink okán megpróbáltam méterben is megbecsülni máma' a két lökhárító közti távot. Ez fenti esetben mondhatjuk hogy 20 méter lehetett 50-53 km/h melletti haladásnál és isten bizony mondom, hogy a telekjáró bimmer előtt haladókat nem láttam, hiába szerettem volna. Tehát ha azt vesszük alapul hogy törekedni kell az előttünk haladó rendszámán kívül az előtte haladó többi autó mozgását is figyelemmel kísérnünk akkor ez sajnos már nem volt ebben az esetben lehetséges. Fentiek okán bizony előfordulhat hogy három v. több résztvevős ráfutásos balesetnél én már képtelen vagyok a megállásra, pedig az a 20 méter normál közlekedési esetben még sok is az előttem 50-ről vészfékező autó mögötti megálláshoz.
*nincs a szememben sem colostok, sem számológép de amit látok azokból éppen olyan jól becsülök féktávot mint az emberiség 99%-a. :)
"Meg köll értened hogy nem azért nem tartható hármas ráfutásos kocc esetén a harmadik is vétkesnek, mert szabályos közlekedés melett ez is előfordulhat."