Olyan problémám lenne az Unisim nevű játékkal, hogy a 6A pályán ( Boletice nad Labem - tětí ) a személyvonatok, de inkább azok a személyvonatok amelyek viszonylag hosszabb ideig állnak egy állomáson ( Pl.: Decin - Usti Nad Labem Strekov - Decin viszonylatú vonatok ) mindig ezt a hibaüzenetet kapom: Ohrozen nástup u vl. **** Ez ha jól fordítottam azt jelenti, hogy veszélyeztetem az utasokat, megsértem az utasvédelmi szempontokat, pedig peronos vágányon állnak a vonatok, és mégis ezt írja ki, és emiatt levonást kapok miután leközlekedett. Szerintetek mi lehet a gond? Régebbi verziókat is kipróbáltam, ott is megkapom ezt a hibaüzenetet. Előre is köszönöm a választ!
A Vasúttörténeti Parkban október 20 (szombat) és 22 (munkaszüneti hétfő) között megrendezésre kerülő X. TEMOFESZT-en idén is részt vesz a TerVez2 Vasútforgalmi Szimulátor csapata. Ez az a rendezvény, ami kicsiknek és nagyoknak egyaránt egy egésznapos elfoglaltságot kínál, hiszen a parkban bemutatott járművek mellett a teljes körfűtőház megtelik modellekkel, és szimulátorral. Idén is számos méretarányban állítanak ki modelleket, maketteket valamint modulrendszerű-, és hagyományos terepasztalokat.
Terveink szerint - a tavalyi évhez hasonlóan - több hálózati játékot indítunk, amibe akár menet közben is be lehet csatlakozni. Így valósághűen kipróbálhatjátok, milyen is a vasúti forgalmi szolgálattevők titkos élete.
A kiállítás mindennap 10 és 18 óra között várja a látogatókat.
Jegyárak:
A jegyárak tavalyhoz képest nem változtak. Felnőtt: 2.400 Ft Diák, nyugdíjas: 1.500 Ft Gyerek (3-6 éves): 1.000 Ft Gyerek (3 év alatt): ingyenes Családi jegy*: 5.000 Ft *2 felnőtt és 1-3 14 év alatti gyerek
Csoportok számára egyedi ajánlatot kérhető a létszám, és a látogatás napjának függvényében. Előzetes bejelentkezés az info@temofeszt.hu email címen keresztül.
MÁV-csoport pályaorientációs nyílt napja - 2017. szeptember
Idén szeptember 27-én, szerdán rendezi meg a MÁV-csoport a második pályaorientációs nyílt napját a vasút iránt érdeklődő egyetemi hallgatók és középiskolai diákok részére a Vasúttörténeti Parkban, melynek ezúttal meghívott vendége lesz a TerVez2 Vasútforgalmi Szimulátor csapata is.
A rendezvényen megismerhetőek lesznek a MÁV-csoport szolgáltatási lánca és az ehhez illeszkedő modern technológiák, a szakmák kapcsolódási pontjainak, valamint az egymásra hatásai.
jövőbeli munkahelyként gondolkodsz a vasútvállalatban,
szeretnéd a MÁV tevékenységeit közelebbről megismerni,
érdeklődsz a MÁV ösztöndíj programja iránt,
szeretnél részt venni a MÁV-csoport pályakezdő diplomás programjában
.
A Nyílt napon történő részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött, a programra 2017. szeptember 25-e 12.00 óráig a MÁV Csoport hivatalos oldalán található űrlap kitöltésével jelentkezhetsz! Hivatalos program, regisztráció: https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/nyilt-nap-2017-szeptember-27
A rendezvényre hozd magaddal az önéletrajzodat is!
A TerVez2 Vasútforgalmi Szimulátor idén is részt vesz a Nemzetközi Technikai Modellvasút Fesztiválon, vagyis a IX. TEMOFESZT-en. A TEMOFESZT Közép és Kelet Európa legnagyobb vasútmodell kiállítása, melynek idén is a Magyar Vasúttörténeti Park ad otthont. Ez a rendezvény lesz kis csapatunk tizedik kiállítása. A korábbi évekhez hasonlóan, idén is október második hétvégéjén, vagyis 6. péntek, és 8. vasárnap között kerül megrendezésre.
A szokásos egyéni vasútforgalmi-ismerkedős játékok mellett a korábban nagy sikert aratott hálózati szimulációkat tervezünk indítani az idei kiállításon is. Emellett az érdeklődők a terveink szerint megtekinthetik, és kipróbálhatják a Digiton utastájékoztató rendszer szimulált változatát, valamint a vizuális utastájékoztató kijelzőket is.
Szóval... naptár elő, dátum beír, családtagok felkészítése, és az eseményre való várakozás indul.
A rendezvény jegyárai nem változtak a tavalyi évhez képest: Felnőtt: 2.400 Ft Diák, nyugdíjas: 1.500 Ft Gyerek (3-6 éves): 1.000 Ft Gyerek (3 év alatt): ingyenes Családi jegy*: 5.000 Ft *2 felnőtt és 1-3 gyerek (14 év alatti gyerekek)
Iskolai kedvezmény
"Itt van az ősz, itt van ujra...", és tudjátok, ez mit jelent, ugye? Bizony, itt az iskola. De azt is, hogy hamarosan eljön a TEMOFESZT ideje. Ha te is lelkes vasútmodell-rajongó vagy, akkor gyere el az osztályoddal együtt a IX. TEMOFESZT - Nemzetközi Technikai Modellvasút Fesztiválra, mert most különleges kedvezményekkel várunk titeket: ha a kiállítás nyitónapján, 2017. október 6-án, pénteken jöttök csoportosan, akkor a jelentősen olcsóbb jegyár mellé egy-egy interaktív jegyet kaptok ajándékba.
Fűzzétek meg az ofőt', hogy kell ez nektek, mert ha nektek jó, akkor neki is jó. És ha eljöttök, meglátogatni bennünket is, akkor nekünk is jó, szóval ha mindenkinek jó, akkor miért kellene kihagyni. Ugye? :)
Az iskolai kedvezmény részleteiről az info@temofeszt.hu email címen érdeklődhetsz. Előzetes bejelentkezés szükséges, amit szintén ezen az e-mail címen tehetsz meg.
Várunk mindenkit szeretettel mindkét rendezvényen!
Fantasztikus híreim vannak: A TerVez2 ismét éjszakázik!
Június 24-én, szombaton ismét Múzeumok Éjszakája, a Keleti járműjavítóban, ahol az eddigi évekhez hasonlóan rengeteg program várja a vasút iránt érdeklődőket. A terveink szerint ismét lesz vezérlőkocsi szimulátor, egyedülállóan egy valódi "hús-vér" vasúti járműben; valamint gondoltunk egy merészet a vasútforgalmi szimuláció terén, melynek most vizsgáljuk a megvalósíthatóságát. Az egyéb programokról később adunk hírt, mindenesetre annyit elárulhatunk, hogy számos érdekes dolgot dobtunk be a közösbe :)
Az eseményre bátran hívjátok meg ismerőseiteket! Akik a gyerek miatt nem szeretnének éjszakázni, azoknak nyugodtan megmondhatjátok, hogy 13 órakor kezdődik a program :)
A rendezvény a Keleti pályaudvar - Járműbiztosítási központ területén kerül megrendezésre, ami a pályaudvar főbejáratától egy kényelmes 5 perces sétával közelíthető meg. Bejárat a 1087 Budapest, Verseny utca 1 szám alatt található.
Szóval, naptár és piros toll elő: június 24, szombat, délután-este.
Signalsoftos Wuppertal Hbf-nél találkoztam vele először, hogy nem oldja el a céllezárást még akkor sem, ha a vonat megérkezett a vágányra és letelt az időzítés is. Valaki anno mesélte, hogy a tizedesvessző - tizedespont megoldást adhat. Nekem nem adott. Valami másik tippet kérnék!
Le kell tölteni a .jnlp fájlt, alapból írja a "download" menüben, azt feltenni a gépre. Ha ez megvan, akkor el kell indítani, s bejelentkezéskor felül "mit server..." felirat lesz, ekkor már engedi az online játékot újra.
Igen, az SVG-t én is nézegettem anno ööö 7 éve, amikor elkezdtem fejleszteni, akkor éppen nem találtam olyan SVG lib-et amivel meg tudtam volna csinálni amit szerettem volna, és ahogy szerettem volna. Azóta nem igen nézegettem :/
És valóban, elsősorban nem szimulátornak indult, de valahogy mégis az lett belőle... asszem... legalábbis másik ezt állítják, és még nem játszottam vele :)
Nos az igazi nagyágyuk az SVG-alapú cuccokra esküsznek. Húzhatod-tolhatod-nyújthatod, szép lesz, főleg, ha antialias is van; az SVG xml-alapú, tehát menet közben tudod színezgetni-módosítgatni az objektumokat. Több ilyen szimulátor is létezik a piacon, valóban látványosak.
Részemről én avtomatizálási mérnök vagyok, és nem csípem az olyan megoldásokat, ahol a D55 néhány bitjének tologatása mellett gigahertzeket ölünk a 4 pixelnyi kerek fényablakok rádiuszának újraszámlálására minden egyes egérgörgő-moccantásra, ezért én még egy előre 2-3 méretarányban renderelt kockákból felépülő megoldást is el tudnék képzelni (bár ilyenből csak a TrainController jut eszembe, ami ugye nem szimulátor...) (...bár a TerVez2 sem szimulátornak készült, ha már így szóba került).
Nagyszerű hírem van, az eddigi érdeklődés-halomnak igyekeztünk eleget tenni:
A TerVez2 Vasútforgalmi Szimulátor következő kiállítására nem kell várnod, mivel részben elérhetővé válik a nagyközönség számára. Játék határok nélkül és kortól függetlenül, interaktív, fejlesztő és legfőképpen érdekes. No meg a miénk. (Nah jó, mégis csak érdemes várni a következő kiállításra, mivel oda rengeteg térképet, hálózati szimulációt, és még ki nem adott szoftverkomponenst viszünk ki. És különben is: TerVez2-ből sosem elég)
A program előfizetéses konstrukcióban érhető el, ami tartalmazza a futtatókörnyezetet, valamint jelenleg a Kőbánya-Kispest, Monor, Mosonmagyaróvár állomások szimulációját Dominó 55 típusú biztosítóberendezéssel megépítve. Az elérhető szimulációk körét az idő előrehaladtával bővíteni szeretnénk, de tervezzük a meglévő szimulációk "játéktartalmát" is fejleszteni, hogy még érdekesebb, lenyűgözőbb és legfőképp még fejlesztőbb legyen.
Január második felétől ideje előkeresni a hótaposót és a vastag kesztyűt, hiszen a "hóhelyzet" szimulációjára is tettünk lépéseket. Sajnos "Józsibácsink" még nincs a PFT-nél, így a hóeltakarítás is a játékosokra váró feladat, avagy jó ember a hóember.
Mosonmagyaróvár állomás szimulációjába került "eseményes", vagy "hibás" vezénylet, amiben a felhasználó megtapasztalhatja milyen, amikor a vasúti forgalomirányítás nem a megszokott mederben zajlik. Kicsit részünkről ez szárnypróbálgatás, de várjuk a visszajelzéseket :)
Kőbánya-Kispest állomás szimulációjából készült egy bővebb verzió is, amiben az érkező vonatok számára a szomszéd állomás (gépi) forgalmi szolgálattevője engedélyt kér, és nekünk is engedélyt kell kérni az indítandó vonatok részére.
Végül, de nem utolsó sorban új szimulációként elérhető Solymár-Óbuda-Angyalföld állomások szimulációja. Igen, három állomáson kell a vonatokat igazgatni. Az egy szimuláció pedig két szimuláció, ugyanis belekerült Óbuda Dominó 55 típusú biztosítóberendezéssel megépített változata is, valamint az izgalmasabb dolgokat kedvelők kedvéért Siemens-Halske típusú biztosítóberendezéssel elkészített verziója is. (Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy a vasút hőskorára éhes felhasználóink Angyalföld állomás hetvenes évekbeli változatával találják magukat szembe. Vizafogó felé menő vonallal, Kender-Jutagyárral, Ládagyárral, valamint a Hámán Kató vontatási főnökség fele vezető tolatóvágánnyal. A Hámán Kató vontatási főnökség jelenleg Vasúttörténeti Parkként üzemel.)
A márciusi frissítések hamarosan elérhetőek lesznek: elsőként új elemként bekerült az elérhető szimulációs palettába 30-as vonalról Tárnok állomás, D55T biztosítóberendezéssel megépített változata. Ez a "T"-s verzió a saját "termékünk", a normál D55-öt a tolatóvágányút alapjaival egészítettük ki. A szimulációban a szomszéd állomások engedélyt kérnek a vonat részére.
Szintén új elemként bekerült a 44-es vonalról Zichyújfalu és Börgönd állomások szimulációja. Zichyújfalu állomás Dominó 55, míg Börgönd állomás Siemens-Halske biztosítóberendezéssel megépített változata. Börgönd állomásnak 4 csatlakozó vonala van (Szabadbattyán, Székesfehérvár, Aba-Sárkeresztúr, Zichyújfalu), bár a forgalom elenyésző rajta.
A késésért szíves türelmüket, és megértésüket kérjük... Hosszas fejlesztés után talán elértük azt, amit a MÁV nem tud megoldani bármennyire is szeretné: a vonatok nem késnek... csupán akkor jönnek, amikor jól esik nekik :) Avagy a tehervonatok -60..+60 perc eltéréssel közlekednek az eredeti menetvonalukhoz képest, ahogy azt a valóságban is teszik (igaz, ott nem ekkora szórással, hanem akár "napnyi" eltéréssel is közlekedhetnek); valamint a személyszállító vonatok -2..+60 perc késéssel közlekednek.
Az összes elérhető szimulációnk a portálunk "Szimulációk" menüpontjából elérhető.
Próbáld ki most megfizethető áron a Magyarországon elérhető legszuperebb vasúti forgalomirányító szimulátorunkat. Az előfizetés a TerVez2 weboldalán, a "Szoftverelőfizetés" menüpontban igényelhető. Az előfizetés a portálon történő regisztráció/bejelentkezés után érhető el.
Írj bátran a kapcsolat(kukac)tervez2.eu címre, minden kérdésre válaszolunk a lehető legrövidebb időn belül!
A TerVez2-ről ha többet szeretnél megtudni, látogass el
WIndowsra és esetleg Androidra tud valaki aktuális menetrendi vomatirányító szimulátort magyar állomások vonatkozásában, a tervezz fizetőst leszámítva?
A simsig.hu weboldal közel 8 éven át működött, a vasúti forgalomirányító szimulátorokkal foglalkozó oldal, továbbiakban a közösségi oldalon jelentetjük meg a fontosabb híreket és eseményeket.
nem újkeletű probléma a terepasztalvezérlés-kontra-szimulátor. Van olyan ismerősöm, aki szép reményekkel állt neki élethű D55-alapú "bizbernek", a végső cél mindenféle állomások vezérlése lett volna. És itt most a "bizberen" és "állomáson" van a hangsúly, nem a "terepasztalon", mivel mi alapvetően vasútüzemet próbálunk utánozni, menetrendekkel, tolatgatásokkal, ÁFU-val, satöbbi (bővebben itt). A mozdonyokat külön mozdonyvezetők vezetik, akiknek kell a korrekt jelzéskép; néha elbambulnak, nem állnak meg, "azt hitték, hogy", tehát kell az oldalvédelem. Összességében véve ami nekünk kell, jóval közelebb van egy szimulátorhoz (vagy emulátorhoz), mint egy átlagos terepasztalvezérlés.
Ugyanakkor pedig az állomásainkon többnyire nincs foglaltságérzékelés (sínáramkörös kivitelezhetetlen, tengelyszámlálós még nagyon kísérleti fázisban van). Jóval pörgősebb a forgalom, mint a nagyvasúton (az idő fel van gyorsítva, ami nyilván nem vonatkozhat a rendezésekre, körüljárásokra). Olyan kezelőfelület kell, ami könnyen megtanulható egy idegennek (a találkozókon egymás állomásait kezeljük, és nagyon változatosak a berendezések); azaz nem igazán működik az, hogy ha tolatgatásoknál kézileg akarjuk állítgatni a váltókat, akkor a képernyő alján kell bogarásznunk 8-pixeles fekete gombokat. Továbbá a mi állomásunk 7 vágány, elágazóállomás, és menetrendtől függően ez már bőven sok arra, hogy az ember fejben tartsa a vonatszámokat, tehát külön engedélykérő, vonatlejelentő, vonatszámkövető szoftvert kell használnunk (létező dolog). Nagyon király lenne, ha a "bizber" maga tudna ilyet (mint pl. egyes német állomásokon az SpDrS60-klónok, vagy Elektra-klónok).
Egyértelmű, hogy egy tökéletes D55, D70 nem szükséges, nem is megengedett, annál egyszerűbb, kompromisszumosabb megoldás kell. Úgy tűnik, jelenleg hiányzik a piacról egy korrekt, bizber-szemléletű, ámde a modellvasúti üzemhez szükséges kompromisszumokat bevállaló progi.
Jelenleg a TC tűnik a legkevésbé használhatatlannak a feladatra. Köze nincs a bizberhez, szimplán terepasztalvezérlő (annak viszont profi). Egyszerű kis progi, feltelepíted, és már megy is. De ha bizberkedni akarsz, mindent bitenként kell összekattintgatni benne, és baromi nagy munka korrekt oldalvédelmet, jelzőkezelést megcsinálni (felül rá a saját moslék editorában; még az is sokat segítene, ha szöveges formátumba mentene). Ellenben rendkívül rugalmas. Meg tudom csinálni benne a manuálisan kapcsolgatható foglaltságot, meg tudom csinálni, hogy egy vágányutat tetszőlegesen bizonyos foglaltságok együttállása oldja; csináltam a kézi váltóállításokhoz fekete gombokat, de simán lehet bökdösni a váltókat is; satöbbi.
Summa: a német példa mindenképpen azt mutatja, hogy lenne igény egy bizber-szemléletű állomási vezérlőszoftverre (nekik van nem egy), ami az univerzális terepasztal-vezérlő és a bizberszimulátor közt van. Kíváncsi vagyok, hogy a TerVez2 hol fog elhelyezkedni a skálán :)
igen, asszem a mérföldkavics egész jó kifejezés egy 6,5 éves, 24-26e munkaórás unaloműzéses projektben :) De igen, én is nagyon várom, hogy végre a TerVez2 Vasútforgalmi Szimulátor bolti dobozos termék legyen. Nah jó, ha nem is bolti, és nem is dobozos, de valami webshopos. Hm... asszem' magamnak azé' csinálok egy dobozos verziót :)
ha kigyógyulóban vagy, akkor "fertőzés" a kettes polcon, a bal oldali szekrényben :)
D55, szóval kb egér kell hozzá.
Van "törlés" gomb, ami egy speckó, KO-nak tekinthető valami :)
Vonatszámokkal nem foglalkoztam vezérelt környezetben
Ó, ez egészen jó hír. És mérföldkőnek is tekinthető akár.
Én mondjuk kigyógyulóban vagyok a szimulátorokból, de ha lesz valami olyan verzió, amivel kényelmesen lehet egy 1:87-es állomáson bizberkedni (billentyűzetről könnyen kezelhető, nem feltétlenül kell hozzá foglaltságérzékelés, esetleg tud vonatszámokat tologatni hálózaton a szomszédoknak), akkor mindenképpen kipróbálnánk...
Igen, köszönöm. Tudom, hogy annyit jelenet, régebben 8-an, 10-en elvittünk online majdnem egész régiókat, és egymás között csak így hívtuk. De jogos... Szóval, StellwerkSim esetében tud valaki segíteni a játék elindításához?