Keresés

Részletes keresés

kerékmánia Creative Commons License 2017.11.28 -1 0 210

Ha megkérlek,  elmondanád, hogy üzem-közben,  menet-közben mit tapasztaltál, mi volt velük a baj,  

melyik tulajdonságuk volt rossz,   mi volt a jellemző meghibásodás ...?

Elöre is köszi!

Előzmény: Miklós Boda (209)
Miklós Boda Creative Commons License 2017.10.31 -2 1 209

elképesztően  rossz  volt  az  mind....én  jártam  velük....

Előzmény: Törölt nick (145)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.20 0 2 208

1966, "szabvány" pályaszám.

alkotasu Creative Commons License 2016.01.05 -1 1 207

Kérdés, hogy érdemes-e. Egy nagyon megbízhatatlan, rosszul sikerül típus volt. Ha működésképessé is tennék, a rendszeres problémát is felújítanák vele együtt.

Előzmény: braun (206)
braun Creative Commons License 2016.01.05 0 2 206

Van, aki szerint talpra állítható, egy időben ment is az elmélkedés rajta, de egyelőre nincs előrelépés.

Előzmény: noxvill (205)
noxvill Creative Commons License 2015.11.20 -1 0 205

Ennek a megmaradt egyetlen M46 nak mi a baja? Úgytudom működésképtelen. A motor, a hajtàsàtvitel, vezérlés?

solidpasi Creative Commons License 2015.05.24 -1 0 204

Irtad:

 

" ...  summa  :   ennyire  balsikeres  sorozat  nem  volt  a  MÁV-nak  mint  ez , ...  "

Közben gondoltál a gyári-állapotú M43 - M47  "remekművek"-re is ?

Előzmény: Miklós Boda (199)
solidpasi Creative Commons License 2015.05.24 0 1 203

Egy kép,  csak-úgy  :-)

kerékmánia Creative Commons License 2015.05.21 -2 0 202

Elfelejtettem, de Süveges László "Dieselmozdonyok Magyarországról"   c  könyvében is ir az M46-os gépek komolyabb gyorsvonati szolgálatairól.  

 

De nem voltam egyik helyen sem, csak olvasok a multrol.

Előzmény: kerékmánia (201)
kerékmánia Creative Commons License 2015.05.18 -1 0 201

Elhiszem amit irsz.  Nem is merek vitatkozni, hisz én magam élőben nem tapasztaltam ebből semmit.

Csak kérdezek:

Nem lehet, hogy az ennyire-rossz emlékeid a tipusrol azért is ilyenek amilyenek, mert a tapasztalást már elhanyagolt és lepusztult gépeken szerezted?

Tényleg nem vitatkozni akarok, és nem is állitok semmit sem, csak hajlok arra, hogy talán az is hihetö a gépekről amiket pl Szécsey István irt a könyvében, meg más doksik is alátámasztják azt, meg vannak gyári doksik is sikeresebb müködésről is.  

Itt korábbi hozzászólások azért árnyaltabb képet festenek az M46-asokrol. 

Vég-összegzésnek persze igaz marad, hogy nem vált sikeres tipussá. Sajnos. 

Előzmény: Miklós Boda (199)
krikori Creative Commons License 2015.02.17 0 0 200

De jó lenne még ilyen visszaemlékezéseket olvasni, és nem csak erről a gépről, hanem általában a mozdonyokról, szolgálatokról.

 

Konkrét kérdésem, hogy a Pécs-Harkányfürdői vonalon is megfordultak-e az M46-osok tolatós vagy személyvonat élén?

Előzmény: Miklós Boda (199)
Miklós Boda Creative Commons License 2015.02.17 0 1 199

Pécsen  jártam  M46-sal...   az  utolsó  darab  a  2003-as  volt ,  de  sajnos  már lepusztult  állapotban,  Pécsújhegy-  Hosszúheténybánya  között  Talbot-  kocsis  bányamenetekkel....    kazánüzemben két  kocsit  tudott  megbízhatóan  fűteni,  a Spanner  kazán  is  maga  egy  megbízhatatlan  gyártmány  volt...   A  vezérlés  kritikán  aluli, a  kivitelezéssel  együtt...   képzeljetek  el   mikroreléket,  egy  állandóan  beremegő  műszerszekrénnyel !....  a  2003-as, 2004es  90  Km/h sebre  készült,  amit  hamarosan  levettek  70-re,a  tengelyhajtóműben  a fogaskerékáttétel kicserélésével....   az irányváltó  homlokkerék  többször  beszorult,  és  az  irányváltás  elakadt,  így kellett kiszerelni  a  hajtóművet  többször...   a  futómű is rendkívül  alulméretezett  volt,  állandóan  szakadtak  a  függvasak,  holott  ezt mellékvonali rossz   pályára  tervezték  !  ...  csak  egy   példa :  ha termetes masiniszta  lépett  a  lépcsőre  felszálláskor,  szabályosan  megbillent  a  mozdony....    a  70'  es  árvíznél  Mátészalka térségében  dolgozó  két  gépünk  is állandóan  fekve  maradt,  így hamar hazajöttek   Pécsre...   még  a  2009-es  úgy-ahogy  ment  -  kazán  már  gyárilag nem  volt  benne  -   a  2008-as  Jugoszláviába  járt  1  Bh  kocsival ...   több  baleset,  ütközés  miatt a  leselejtezésük  1972-ben  megkezdődött,  a  2003-as még  1980-  ban  működött...    summa  :   ennyire  balsikeres  sorozat  nem  volt  a  MÁV-nak  mint  ez ,  talán  az  M 38-ast  kivéve...  A  sok  kocsis,  és  a  gyorsvonatos  legendák  azok  csak legendák , Pécsről  a  Pécs - Harkány,  Barcs-  Beremend, Pécs  Barcs -  Nagykanizsa,  Pécs- Mohács , Pécs  - Bátaszék,  Pécs -  Eszék  Vonalat  járták, 70  Km/h  sebességgel,  legtöbbször  1-4  Bh  kocsival ... szolgálatképtelenségi  mutatójuk  30% -os  voplt,  ami  azt jelenti,  100  vonatból  30-on  bedöglöttünk  vele....

CLY-802 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 198
imi972 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 197

Üdvözletem!

 

Kérem azokat akik építettek már M46-os modellt legyenek olyan jók, hogy segítsenek ki, méretezett több nézeti jellegrajzzal.

 

Köszönöm!

 

Üdv: Imre

IP2000 Creative Commons License 2013.06.01 0 0 196

Jelentem, sikerűlt felöltöztetni Őkelmét.

 

braun Creative Commons License 2013.05.10 0 0 195

M46,2003-2009 a Ganzból kockás pofával jött ki.

Előzmény: mdbz (194)
mdbz Creative Commons License 2013.05.08 0 0 194

Igazad van, nem voltam elég figyelmes! Mivel soha nem foglalkoztam a modelekkel, számomra nem volt jelentősége a képen látható színezésnek.

Nem tudom hány gép, és meddig viselte ezt a ruhát, az biztos hogy Pécsre már az általm betett színezéssel érkeztek a Hámánból. És az is biztos,hogy a két protó színezése sem egyezik a képen láthatóval.

Előzmény: Zsivany2 (193)
Zsivany2 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 193

Jobban nézd meg IP2000 fekete-fehér fotóját. Ez nem azonos azzal.

Előzmény: mdbz (191)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.03 0 0 192
Szia!Na,csak megépül ez is. :-)
Előzmény: IP2000 (188)
mdbz Creative Commons License 2013.05.03 0 0 191

 

 

 

Nem tudom kinek a képei, de a célnak szerintem megfelelnek.

Előzmény: IP2000 (188)
Zsivany2 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 190

Csak tőszavakban: egyeznek a színek a Púposéval?

Előzmény: braun (189)
braun Creative Commons License 2013.05.03 0 0 189

Írj egy mailt, elküldöm a színtervét.

Előzmény: IP2000 (188)
IP2000 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 188

Kedves topik társak! Ennek a pis pucér jószágnak kellene szép új ruhát készítenem.

 

Ezt szeretném ráadni:

Akinek van erről színes fotója, kérem ossza meg velem a hiteles megjelenés érdekében.

A segítséget előre is köszönöm.

Üdv: IP2000

Fischer Róbert Péter Creative Commons License 2013.03.24 0 0 187

Jó napot kívánok!

 

Szeretném megkérdezni, hogy az M46 2002, 2004, 2005, 2006 pályaszámú mozdonyokról ha valakinek van képe, elküldené-e nekem? (e-mail: roberto3846@gmail.com)

Ha ezeken kívük van más M46-tal kapcsolatos kép, azt is szívesen fogadom.

 

/bocsánat, hogy ilyen kíváncsi vagyok, de érdekelnek a régen kihalt mozdonyok./

 

Köszönöm!

 

További szép napot!

 

Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2013.03.02 0 0 186

Szerintem gyárilag nem volt festve a címer, mint a 2009-en. Az mozdonyszínű is még részben.

A másik kettőn + a 2007-esen meg túl szép a kifestés, valószínűleg járműjavítós vizsgálat alkalmával festődtek ki.

Előzmény: Zsivany2 (185)
Zsivany2 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 185

A címert a beo.személyzet festette ki, vagy gyárilag volt ilyen?

Előzmény: Lényegében lényegtelen (184)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2013.03.02 0 0 184

 

 

 

 

ANDREW. Creative Commons License 2013.02.07 0 0 183

ANDREW. Creative Commons License 2013.02.07 0 1 182

Felícia767 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 181

Igen,az M42-essel keverted össze. :-) Mert abból gyártottak 1-et és az a Gysev-nél üzemel 2001-óta.

Előzmény: Csöves Miska (177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!